Ładowanie akumulatora w skuterze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #40736
    rafayekxx
    Użytkownik
    • 6
    • 30Postów:

    Witam panowie sprzedający skutera mówi że jest słaby akumulator i kierunkowskazy świecą się przez to ciągle bo jest aku słaby i tu moje pytanie czym go naładować czy można prostownikiem samochodowym >? Czy jest jakiś ograniczony czas ładowania co powinienem wiedzieć z góry dzięki…

    I jaki tam jest akumulator jest to inca street 50 2t

    #40737
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    powinien sie sam ładować, jak tak nie jest to bedziesz miał z tym cały czas problemy, już ktoś to opisywał jak przez akumulator i słabe ładowanie jego skuter całe wakacje w serwisie stał 🙂

    #40738
    rafayekxx
    Użytkownik
    • 6
    • 30Postów:

    Chodzi mi jak go naładować a nie że sam się naładuje ;p

    #40739
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    powinna go prądnica ładować. samemu też można, tylko trzeba kupić ładowarke. w ince jest z tego co pamietam aku 7Ah.

    #40740
    rafayekxx
    Użytkownik
    • 6
    • 30Postów:

    Jesteś tego pewny ?? Aha sprzedający mówi że cytuje

    jak sie go wlaczy to kierunkowsakzy beda migaly juz caly czas nie bedzie ze pan stanie gdzies wlaczy kierunek i nie bedzie migal

    To od akumulatora ?? i czy mogę naładować ;rostownikiem samochodowym 6-12v ??

    I ile tam jest 6 czy 12v i ile powinien się ładować

    #40742
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    za słabe ładowanie, prostownikiem samochodowym tylko zniszczysz akumulator, musi być ładowarka specjalna

    #40743
    rafayekxx
    Użytkownik
    • 6
    • 30Postów:

    Więc jaki to akumulator 6 czy 12v ? i czy to co napisałem z kierunkowskazami to wina akumulatora?

    #40744
    P_A_T
    Użytkownik
    • 1
    • 137Postów:

    Raczej strzelałbym w popsuty przerywacz kierunków u mnie jak jest słabe aku to migają ale słabym światłem. Madi, ładowarka specjalna ale do żelowych, do kwasowych wystarczy i taki prostownik samochodowy 12v, ja ładuje samochodowym swój już 1,5 roku co miesiąc i nadal trzyma

    #40745
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    tak do żelowych ładowarka musi być

    #40756
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Madi, co ty gadasz. Ja już ładowałem normalnie prostownikiem i wszystko OK 😉

    Edit: Z dwie godzinki trzeba ładować 😉
    A to, że nie ciągle migacze chodzą, to wątpię, żeby to była wina akumulatora. Prędzej przerywacz. Według mnie sprzedający chce pod tym względem oszukać. Powiedz mu, żeby naładował go, i wtedy pokazał, bo tak to stwierdź, że to przerywacz zepsuty, a on Cie oszukuje. Wtedy powinno mu się zrobić głupio ;D Ale nie to moje zdanie. Nie spotkałem się, żeby od aku światła źle świeciły…

    #40759
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    Madi ma słuszność. należy ładować prądem 0,1 tego co ma akumulator. ładowanie zbyt dużym prądem może prowadzić do uszkodzenia aku.
    P_A_T- to ze musisz ładować może świadczyć że własnie aku uszkodzony.
    Przy takich temperaturach aku nie powinien wcale wymagać ładowania. zimą po długim postoju to tak ale latem sam powinien się ładować.
    A to z tymi kierunkami – jakiś kit Ci wciska sprzedawca

    Aha- ja wyczytałem na formum elektroda że mozna ładować aku skutera prostownikiem samochodowym przez żarówkę 10W.

    #40760
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Prostownik samochodowy ma za dużą wartość ładowania jak dla takiego małego akumulatorka i skraca jego żywotność.Jeszcze jak kiedyś ładowałem taki mały akumulator od quada,to po chwili się kwas w nim gotował.Ale jak ktoś ma taki prostownik z regulatorem to można ustawić mniejszą wartość i jest ok 🙂

    #40761
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    termit czy w naszych gaźnikach jest iglica z ząbkami do regulacji czy tylko śrubka mieszanki?
    sorry za OT

    #40762
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    TERMIT_PL napisał:

    Ale jak ktoś ma taki prostownik z regulatorem to można ustawić mniejszą wartość i jest ok 🙂

    Ja właśnie takim ładowałem 😉

    #40763
    P_A_T
    Użytkownik
    • 1
    • 137Postów:

    roomcajz napisał:

    Madi ma słuszność. należy ładować prądem 0,1 tego co ma akumulator. ładowanie zbyt dużym prądem może prowadzić do uszkodzenia aku.
    P_A_T- to ze musisz ładować może świadczyć że własnie aku uszkodzony.
    Przy takich temperaturach aku nie powinien wcale wymagać ładowania. zimą po długim postoju to tak ale latem sam powinien się ładować.
    A to z tymi kierunkami – jakiś kit Ci wciska sprzedawca
    Aha- ja wyczytałem na formum elektroda że mozna ładować aku skutera prostownikiem samochodowym przez żarówkę 10W.

    Owszem trzeba ładować prądem z 0,1 wartości Ah ale [size=5]AKUMULATORY ŻELOWE[/size], w kwasowych najważniejsze to to aby ładować 12v, moc nie ma znaczenia. Co do mojego aku, to nie wina jego tylko mam zepsuty regulator napięcia i nie mam ładowania, Zimą akumulator powinno się wyjmować i trzymać w temperaturze pokojowej, w innym przypadku może siąść

    #40779
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    W Street`ce jest akumulator kwasowy, a na dodatek jest na nim napisane jakim prądem i przez jaki czas ładować. Instalacja ma 12 V. Jeśli ustawi się prostownik samochodowy na 0,3 do 0,7 A to nie ma problemu. Ja zrobiłem prostownik z zasilacza do sortera bilonu ale na razie nie miałem jeszcze potrzeby go użyć (nawet zimą).

    Tak, w gaźniku w iglicy są regulowane położenia.

    #40783
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    kwasówki ładujemy 1/10 pojemności
    ale i tak polecam kupić ładowarkę elektroniczną, nawet na kilka miesięcy(zimą) możemy podpiąć aku i nic mu nie będzie 😉

    #41064
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    rafayekxx napisz an moje gg to ci powiem jak rozwiązać ten problem już to przerabiałem. na pierwszy strzał obstawiam że ma niedoładowany akumulator.

    #41074
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    dokąłdnie, prostownikiem mozesz ryzykować, ale tylko na najmniejszym prądzie i po jakimś czasie musisz wyłączyc, najlepiej go tylko podładowac, bo inaczej go zakwasisz, a i tak takie ładowanie prostownikiem powoduje, że akumulator traci znaczaco swoją żywotność.

    #41096
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • 195Postów:

    Mam podobny problem, kierunkowskazy czasem chodzą dobrze a czasem źle. Akumulator był słaby, więc dzisiaj pojeździłem po polnych drogach bez świateł. Dodam, że skuter palił tylko z kopniaka. Po przejażdżce palił z rozrusznika i migacze zaczęły chodzić normalnie. Do tego jak zaczęły się problemy z kierunkowskazami to chodziły na wolnych obrotach normalnie a jak zacząłem dodawać gazu zapaliły się stale. I nie wiem czy akumulator czy przerywacz. Spróbuję naładować akumulator i zobaczymy.

    Czy ładowanie normalnym prostownikiem 12V przez kilka godzin trwale uszkodzi akumulator(dodam, że akumulator nie jest żelowy)

    #41097
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    No dobra napięcie napięciem,ale jaki masz prąd ładowania w tym prostowniku ile amperów ?

    #41098
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • 195Postów:

    To nie mój prostownik więc Ci teraz nie powiem, ale z tego co pamiętam to tam było coś że 0.8 albo 1.6 bo wyboru czy jakoś tak. Nie zwróciłem uwagi.

    #44000
    kosmyk11
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    Tak na przyszłość to ci powiem, że proądnica (coś koło 12 cewek) nie jest od ładowania akumulatora tylko od zasilania na bierząco np. świateł migaczy i tak dalej, akumulator jest używany tylko do rozruchu silnika ze strartera później skuter zasilany jest z prądnicy, od ładowania jest alternator którego niestety skutery nie posiadają i rozładowany akumulator w skuterze jest rzeczą normalną, ale jeżeli chcesz go naładowadź to zainwestuj w prostownik do motocykli (wygląda jak zasilacz) koszt około 25zł. i na miejscu dobiorą ci go do twojego aku. ale jeżeli nie chcesz kupowadź go to możesz naładowadź go prostownikiem do samochodów ja tak robię i narazie jest ok. prostownik sam ci się wyłonczy jeżeli wskazówka dojdzie do zera albo ty go wyłoncz jak wolisz czas ładowania to około 9 godzin i najważniejsze przed rozpoczęciem ładowania pootwieraj wszystkie wlewy na kwas, bo inaczej powykrzywia ci płytki w aku lub spalisz prostownik i w tedy nie będzie za miło.

    #44006
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Według Twojego tekstu to każdy powinien mieć co tydzień rozładowany akumulator bo nie ma go co ładować ? Przecież akumulator też się ładuje podczas pracy silnika z prądnicy a światła kierunkowskazów, klakson, stop i rozrusznik elektryczny pobierają energię z akumulatora. Ja swojego akumulatora od czasu jak posiadam skuter ( 2 lata ) nie ładowałem ani razu i nawet jak stał całą zimę nie odpalany to nie wyciągałem akumulatora i na wiosnę normalnie kierunki itd. działało tak że nie musiałem nic ładować. A po 2. Po co odkopujesz temat sprzed miesiąca ?

    #52719
    micaddo
    Użytkownik
    • 6
    • 137Postów:

    Ja całą zimę miałem zamontowany aku i po długim staniu odpala bez problemu,jezeli nie możecie naładować aku lub po naładowaniu nie trzyma prądu,to należy sprawdzić aku,pomierzyć go po ładowaniu,potem np.na drugi dzień czy trzyma jezeli nie to aku do wymiany,druga opcja to nie działajace ładowanie w skuterze .Jak kupiłem skuter w lipcu 2010 ,jeszcze nie ładowałem aku,chodź mam ładowarke zamontowaną na stałe w skuterze.

    #60819
    inca
    Użytkownik
    • 5
    • 155Postów:

    Ja w swojej ince miałem problemy z aku – wystarczyło że ze dwa dni nie odpalałem skutera i klapa aku padnięty.
    Przerobiłem końcówki kabli z oczek na zaciski wsuwane i kupiłem 7Ah aku żelowy od centralki alarmowej – koszt 35 zeta na allegro – śmiga od września bez najmniejszych problemów nie miałem ani razu problemu z odpaleniem

    #76853
    bastek720
    Użytkownik
    • 0
    • 1Postów:

    Witam ! Mam problem z moim skuterem Kingway Coliber . Akumulator głubi ładowanie . Nie mogę go przez to odpalać na starter, wskaźnik paliwa żle pokazuje i nawet światła już wygasają nie wspominając już o kierunkowskazach które wgl nie świecą . Nw co jest przyczyną brakiem w nim prądu . Wymieniłem akumulator na nowy i problem się nie zmienia . Z góry dzięki za pomoc .

    #77546
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    padlo prawdopodobnie kolo magnesowe gdzie sa cewki i kazda z nich odpowiada za inna czesc ukladu. sparwdz to wymien. problem powinieni ustac

    #83889
    enable1
    Użytkownik
    • 0
    • 3Postów:

    Witam. Podepnę się pod temat. Mam Skutera TGB TRYTON i chciałbym przerobić ładowanie . Konkretnie chodzi o to, żeby prądnica dawała tylko na aku i iskrownik a światła były z akumulatora bo przygasają na wolnych obrotach.

    #109310
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    enable1 nie ruszaj instalacji wogole tak mac byc. kazdy skuter ma tokie “objawy” gdyz pradnice sa rozne w zaleznosci od modelu. w ince street 50 2t jest az 7 cewek pod kolem magnesowym i kazda odpowiada za inny uklad i mam tak samo ze jak stoje w miejscu i wolen obroty to swiatla przygasaja.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button