Ładowanie akumulatora 12V 8Ah

Witam, mam do was małe pytanie. Jako że jest to mój pierwszy post na waszym forum chciał bym się od razu przywitać. Mam pewien problem, a raczej nie jestem czegoś pewien. Czy przy ładowaniu akumulatora 12V 8Ah mogę się posłużyć tym prostownikiem http://allegro.pl/ladowarka-motocykl-skuter-12v-do-60ah-6v-do-16ah-i5105050299.html

I tu się pojawia moje pytanie, jak narazie ładuję mój aku z przełącznikiem ustawionym na 6V/16 Ah. Czy dobrze robię? Może mam przełączyć na 12v/60Ah? Proszę o szybką odpowiedź.

No bez jaj 12v masz ładować

Skąd ten pomysł z 6V?
Musi być 12V i prąd ładowania nie większy niż 0,8 do 1,0A

Ok przełącznik ustawiłem na pozycję 12V 60Ah, Wskazówka na wskaźniku poskoczyła i utrzymuje się na poziomie 3A. Teraz jest dobrze?

Yes,Yes,Yes:D

Ok dzięki za pomoc, jak widać jestem w tych sprawach kompletnie nowy i dopiero co wchodzę w świat motoryzacji :D

Jeszcze jedno pytanie, ile aku ma się mniej więcej ładować, dodam że był prawie całkowicie rozładowany. Czy prostownik jakoś mi to pokaże?

Ustawiasz prąd ładowania 0,8A i ładujesz aż zapali się kontrolka na ładowarce informująca o naładowaniu akumulatora... No generalnie, jeżeli jeszcze się na tym nie znasz, to zachęcałbym Cię do dokładnego przeczytania instrukcji ładowarki... Przyda się... ;))))

Do ładowarki w sklepie nie dostałem żadnej ładowarki, facet w sklepie mi powiedział że aku sam pobierze tyle prądu ile trzeba. Czy wskazówka na poz 3 A to nie za dużo?
Zauważyłem teraz że wskazówka spadła do 2,5.

tu masz 2 kwestie.
całkowicie rozładowany akumulator to akumulator co pokazuje około 10V.
Jeżeli pokazuje niżej - tzn 5-6V to jest to tzw głebokie rozładowanie i jest dość szkodliwe dla baterii.
Podpięcie takiego akumulator pod ładowarkę procesorową powoduje że wykrywa go jako 6V ogniwo i do 6V ładuje. Trzeba podłączyć "głupią" ładowarke która nie wnika tylko ładuje.
Ja tak ratowałem akumulator głęboko rozładowany (poniżej 6V) - podłączyłem taką ładowarke od modelii ustawioną na 9V ładowałem ze 2-3h na 9V.
Po 2-3 godzinach normalna ładowarka procesorowa wykryła go jako 12V akumulator ale rozładowany i go tam wskrzeszała impulsowo.
Stara szkoła mówi że akumulatory ładuje sie prądem 10 godzinnym lub 20 godzinnym. Oznacza to prąd o wartości 1/10 albo 1/20 nominalnej pojemności i ładowanie 10h lub 20h.
Dla akumulatora 12V 7.5Ah prąd 10-cio godzinny to 0,75A a 20godzinny to ~0.35A
Jeżeli ty przełączyłeś prostownik na 12V 60Ah a ładuje 3A to znaczy żłe ładuje prądem 20-godzinnym dla akumulatora 60Ah. Ale twój ma tylko 4-7Ah i ten prąd jest stanowczo za duży. Jak widzisz 3A to prawie 10 razy więcej niż 0,35A. Może ci gazować, zagotować się albo zespawać płyty.
prostownik na ogoł nie pokazuje stany naładowania - niektóre pokazują malejący prąd ładowania. procesorowe ładowarki same regulują wartość płynnie - zaczynają od dużego prądu ładowania i potem sukcesywnie zmniejszają. A jak już nie mają z czego zmniejszac to pokazują status "naładowany"
W klasycznych akumulatorach z dostępem do cel mierzy sie przyrządem gęstość elektrolitu. W bezobsługowych - na czuja albo miernikiem symulującym obciążenie.

W Twoim przypadku najlepiej byłoby zastosować nawet samochodową ładowarkę, która ładuje zmiennym prądem, przy stałym napięciu ładowania. W takiej ładowarce możesz ustawić jakim prądem ładujesz akumulator, napięcie pozostaje stałe (około 13V)... Niepotrzebnie chyba przekombinowałeś z tą ładowarką...