Ladowanie aku

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #671415
    Dziadzia1983
    Uczestnik
    • Postów: 2

    Witam
    Mam problem z aku
    Kupiłem nowy akumulator ładowanie podczas jazdy jest ok 12.64v a jesnak jak za trzymam się i chce odpalić z rozrusznika pokreci 3 razy i aku jest puste
    To samo mam że światłami podczas jazdy świeca fajnie a zatrzymań się np.na światłach zaraz widać że światła mi słabiej co i gdzie szukac
    Wdzięczny będę za każdą podpowiedz

    #671417
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 772

    ten akumulator jest zwalony

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #671418
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Ładowanie powinno być na pozimie między 13 a 14V, światła podczas jazdy świecą dobrze bo prądnica działa, jak się zatrzymujesz to albo przestaje działać, albo obroty na niej są tak małe że nie daje takiego napięcia, to że światła mrugają na postoju widziałem już w nie jednym sprzęcie i jest to normalne w tańszych modelach, ale ładowanie podczas jazdy powinno wynosić między 13 a 14V, podczas jazdy zaznaczam, bo na postoju nie wytwarza takiego napięcia

    #671419
    Felek
    Uczestnik
    • Postów: 94

    Trzeba posprawdzać kompleksowo dwa układy:
    1) Problemy związane z układem zasilania. Należy skontrolować więc ten aspekt, tak by upewnić się, że gaźnik pracuje prawidłowo. Elementów jednak jest kilka jak przewody paliwowe, filtr powietrza, kroćce. Jeśli tu jest jakiś problem to możesz kręcić i kręcić rozrusznikiem do woli, jedyne co osiągniesz to szybkie rozładowanie akumulatora a i tak będzie problem z odpalaniem albo w ogóle nie odpalisz.

    2) Problemy związane z układem elektrycznym – zapłonowym.
    Świeca, fajka, przewody elektryczne, cewka zapłonowa, moduł, rozrusznik, przekaźnik i inne tym podobne, których z pamięci nie przytoczę. Jeśli coś po drodze zawodzi, jest zbyt duży opór albo zwarcia czy przebicia to iskra może być za słaba i nie zapala mieszanki paliwowo-powietrznej. Do kontroli jest też układ ładowania akumulatora i regulator napięcia, w zasadzie cała elektryka odpowiadająca za zapłon i ładowanie. Regulator z pewnością nawala skoro zauważalnie maleje napięcie do tego stopnia, że aż przygasają światła przy zatrzymaniu przed skrzyżowaniem. Tak czy tak to się dzieje ale nie powinny też gasnąć po zatrzymaniu.

    Jeśli chcesz to robić sam to polecam jakąś książkę, która dokładnie opisuje usterki i podpowiada na co zwrócić uwagę.
    Można je znaleźć w formie pdfów i taki sposób samodzielnej edukacji polecam. Filmiki zrób to samo często nie zawierają pełnych informacji, pomijają istotne szczegóły i dotyczą jednego zagadnienia.
    Skutery chińskie, koreańskie i tajwańskie – tak się książka nazywa ale czy znajdziesz darmową wersję online? Nie wiem. W postaci książki to już koszt około 70 złotych ale warto, bo wszystko dzięki niej naprawisz samodzielnie.

    #671421
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 772

    tak.
    akumulator jest zwalony.
    skoro ma 12V a zakręci 3 razy i jest padlina to znaczy że kompletnie nie trzyma. a ładowanie może być marne bo akumulator ma np zwarte cele i stąd taki prąd ładowania daje sie zmierzyć

    #671433
    Felek
    Uczestnik
    • Postów: 94

    To pierwsze rzecz jaką powinien zrobić, zwłaszcza jeśli ma chiński skuter z jego standardowym akumulatorkiem – straszne padło. Do standardowych małych skuterów chińskich spokojnie można wpakować 6Ah-8Ah klocki, być może wejdą i większe do 10Ah ale pewności nie mam. Nawet nie wiemy czym kolega jeździ.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button