Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Felek Felek 2 tygodnie, 3 dni temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #671415
    Zdjęcie profilowe Dziadzia1983
    Dziadzia1983
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam
    Mam problem z aku
    Kupiłem nowy akumulator ładowanie podczas jazdy jest ok 12.64v a jesnak jak za trzymam się i chce odpalić z rozrusznika pokreci 3 razy i aku jest puste
    To samo mam że światłami podczas jazdy świeca fajnie a zatrzymań się np.na światłach zaraz widać że światła mi słabiej co i gdzie szukac
    Wdzięczny będę za każdą podpowiedz

    Dziadzia
    #671417
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 498

    ten akumulator jest zwalony

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #671418
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Ładowanie powinno być na pozimie między 13 a 14V, światła podczas jazdy świecą dobrze bo prądnica działa, jak się zatrzymujesz to albo przestaje działać, albo obroty na niej są tak małe że nie daje takiego napięcia, to że światła mrugają na postoju widziałem już w nie jednym sprzęcie i jest to normalne w tańszych modelach, ale ładowanie podczas jazdy powinno wynosić między 13 a 14V, podczas jazdy zaznaczam, bo na postoju nie wytwarza takiego napięcia

    #671419
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Trzeba posprawdzać kompleksowo dwa układy:
    1) Problemy związane z układem zasilania. Należy skontrolować więc ten aspekt, tak by upewnić się, że gaźnik pracuje prawidłowo. Elementów jednak jest kilka jak przewody paliwowe, filtr powietrza, kroćce. Jeśli tu jest jakiś problem to możesz kręcić i kręcić rozrusznikiem do woli, jedyne co osiągniesz to szybkie rozładowanie akumulatora a i tak będzie problem z odpalaniem albo w ogóle nie odpalisz.

    2) Problemy związane z układem elektrycznym – zapłonowym.
    Świeca, fajka, przewody elektryczne, cewka zapłonowa, moduł, rozrusznik, przekaźnik i inne tym podobne, których z pamięci nie przytoczę. Jeśli coś po drodze zawodzi, jest zbyt duży opór albo zwarcia czy przebicia to iskra może być za słaba i nie zapala mieszanki paliwowo-powietrznej. Do kontroli jest też układ ładowania akumulatora i regulator napięcia, w zasadzie cała elektryka odpowiadająca za zapłon i ładowanie. Regulator z pewnością nawala skoro zauważalnie maleje napięcie do tego stopnia, że aż przygasają światła przy zatrzymaniu przed skrzyżowaniem. Tak czy tak to się dzieje ale nie powinny też gasnąć po zatrzymaniu.

    Jeśli chcesz to robić sam to polecam jakąś książkę, która dokładnie opisuje usterki i podpowiada na co zwrócić uwagę.
    Można je znaleźć w formie pdfów i taki sposób samodzielnej edukacji polecam. Filmiki zrób to samo często nie zawierają pełnych informacji, pomijają istotne szczegóły i dotyczą jednego zagadnienia.
    Skutery chińskie, koreańskie i tajwańskie – tak się książka nazywa ale czy znajdziesz darmową wersję online? Nie wiem. W postaci książki to już koszt około 70 złotych ale warto, bo wszystko dzięki niej naprawisz samodzielnie.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe Felek Felek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe Felek Felek.
    #671421
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 498

    tak.
    akumulator jest zwalony.
    skoro ma 12V a zakręci 3 razy i jest padlina to znaczy że kompletnie nie trzyma. a ładowanie może być marne bo akumulator ma np zwarte cele i stąd taki prąd ładowania daje sie zmierzyć

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #671433
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 94

    To pierwsze rzecz jaką powinien zrobić, zwłaszcza jeśli ma chiński skuter z jego standardowym akumulatorkiem – straszne padło. Do standardowych małych skuterów chińskich spokojnie można wpakować 6Ah-8Ah klocki, być może wejdą i większe do 10Ah ale pewności nie mam. Nawet nie wiemy czym kolega jeździ.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie