Kymco Vitality - padł podczas jazdy, nie odpala

Zgasł mi podczas jazdy Vitality 2t. Nie chce ponownie odpalić.
Jest iskra na świecy. Macie jakieś pomysły?

Sprawdź świecę - jeżeli jest sucha to zapewne zatkana dysza gaźnika.

Może zabrakło paliwa? :)

@Michalk001 - jutro sprawdzę, muszę kupić własny klucz do świec.
Sąsiad przyszedł i stwierdził ,że iskra jest ale nie sprawdzaliśmy czy jest sucha czy mokra ;)

@HugoBoss - no nie, sprawdzenie czy jest paliwo to podstawa;) Paliwo jest był świeżo tankowany 20 km temu;)

a wgl paliwo dochodzi do gaźnika? może zaworek paliwa ci nie podaje

Sprawdziłem świecę, jest wilgotna.
Testowałem iskrę na świecy i raz jest raz jej niema. I jest jakaś taka 'kiepska'.
Zapadła decyzja wymieniam świecę na nową + wymieniam cewkę na NCY Performance Racing o dwukrotnie zwiększonym voltażu z 16000 do 31000 V.
Niby znacznie poprawia się praca silnika przy wysokich obrotach.
Do tego wymieniam filtr paliwa i filtr oleju dozownika oleju.
Do tej pory serwisowałem go na wale i polarisie. Po przeczytaniu kilku wątków i artykułów na tym forum postanowiłem zadbać o niego samodzielnie. Wygląda na to ,że skuter nie jest taki skomplikowany w domowym serwisie.

Części i materiały eksploatacyjne zamówione. Czekam na dostawę.

Silnik ma już 11 500 km ile jeszcze da radę pociągnąć?

Części dotarły, może w weekend uda się zamontować.

daj znac czy juz wszystko ok po zamontowaniu nowych części

Zamontowałem nowe części i to samo ;(
Może to magneto?

Filtr paliwa wymieniony, zaworek działa paliwo podaje. Pora posiedzieć i sprawdzić elektrykę.

Gdzie w Vitality jest czujnik stopki bocznej? Podobno to pada ale nie wiem czy jest w tym modelu?

http://skuter4t.elektroda.eu/printthread.php?tid=944

Możesz odłączyć czujnik od instalacji, musisz szukać połączenia od czujnika (na zawiasie nóżki) do wtyczki.
Jeśli iskra się pojawia ale jest słaba musisz sprawdzić cewkę ładującą (impulsator) i moduł. Najlepiej wsadzić Twój do sprawnego Vitality albo ze sprawnego do Twojego skutera.

W Vitality nie ma czujnika stopki bocznej.

madi napisał:

W Vitality nie ma czujnika stopki bocznej.

No właśnie ;) Nie ma ;) szukam dalej.
Założona nowa cewka, omy porównane z dokumentacją Kymco
2-Stroke: 0.153_ 0.187Ω
Resistance (20¢J) (with plug cap):
2-Stroke: 6.99K_ 10.21KΩ
Resistance (20¢J) (without plug cap):
2-Stroke: 3.24K_ 3.96KΩ
Czyli to nie cewka stara i nowa ma te same parametry.
CDI kupiony i podmieniony to samo brak iskry lub raz się pojawia i znika.
Szukam dalej : iskrownik.
Kurcze jak go sprawdzić , da się domowym sposobem?

Sprawdzasz jaką ma rezystancję, powinien mieć około 50 - 150 Ω lub od 400 do 550 Ω. Jeśli ma mniej Ohm to może mieć zwarcie, jeśli więcej to może być "spalony".

Druga sprawa to cewka ładująca CDI, ona powinna mieć od 300 do 600 Ω. Musisz posprawdzać je a jak domyślam się posiadasz miernik.

Nie dochodzi napięcie do cewki 4v.

Ewentualnie przewód zapłonowy jest uszkodzony ale go chyba wymieniłeś razem z cewką WN...

Sprawdź opór impulsatora i ładowania CDI, wartości podałem w poście wyżej.

Miernik posiadam. Muszę tylko dojść jak sprawdzić tzn. znaleźć kostkę do tego ustrojstwa.
Drogie to nie jest jakieś 46PLN tylko ,że są w sklepie dwa rodzaje. Hmmm .... ale najpierw pomiar oporu... ale to chyba jutro bo już padam.
Dziś dodatkowo dobiła wiadomość ,że w Astrze małżonki świeca na 3 cylindrze zgubiła metalowy rdzeń który poharatał cylinder. Od remontu bardziej opłacalny jest zakup nowego silnika. No cóż nieszczęścia chodzą parami ;)

Zapewne w angielskiej dokumentacji to się zowie Exciter Coil/Pulser Coil
Resistance (20¢J):
2-Stroke: 80_ 160Ω - tak jak podał @Dagename

Disconnect the A.C. generator wire
connector.
Measure the pulser coil resistance between
the blue/yellow wire and ground.