Kymco Vitality – padł podczas jazdy, nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #117278
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Zgasł mi podczas jazdy Vitality 2t. Nie chce ponownie odpalić.
    Jest iskra na świecy. Macie jakieś pomysły?

    #117284
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Sprawdź świecę – jeżeli jest sucha to zapewne zatkana dysza gaźnika.

    #117285
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Może zabrakło paliwa? 🙂

    #117315
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    @Michalk001 – jutro sprawdzę, muszę kupić własny klucz do świec.
    Sąsiad przyszedł i stwierdził ,że iskra jest ale nie sprawdzaliśmy czy jest sucha czy mokra 😉

    @HugoBoss – no nie, sprawdzenie czy jest paliwo to podstawa;) Paliwo jest był świeżo tankowany 20 km temu;)

    #117339
    Omegos1996
    Użytkownik
    • 10
    • 120Postów:

    a wgl paliwo dochodzi do gaźnika? może zaworek paliwa ci nie podaje

    #118242
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Sprawdziłem świecę, jest wilgotna.
    Testowałem iskrę na świecy i raz jest raz jej niema. I jest jakaś taka 'kiepska’.
    Zapadła decyzja wymieniam świecę na nową + wymieniam cewkę na NCY Performance Racing o dwukrotnie zwiększonym voltażu z 16000 do 31000 V.
    Niby znacznie poprawia się praca silnika przy wysokich obrotach.
    Do tego wymieniam filtr paliwa i filtr oleju dozownika oleju.
    Do tej pory serwisowałem go na wale i polarisie. Po przeczytaniu kilku wątków i artykułów na tym forum postanowiłem zadbać o niego samodzielnie. Wygląda na to ,że skuter nie jest taki skomplikowany w domowym serwisie.

    Części i materiały eksploatacyjne zamówione. Czekam na dostawę.

    Silnik ma już 11 500 km ile jeszcze da radę pociągnąć?

    #118879
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Części dotarły, może w weekend uda się zamontować.

    #118887
    Maciejaa
    Użytkownik
    • 7
    • 58Postów:

    daj znac czy juz wszystko ok po zamontowaniu nowych części

    #119431
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Zamontowałem nowe części i to samo ;(
    Może to magneto?

    #119957
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Filtr paliwa wymieniony, zaworek działa paliwo podaje. Pora posiedzieć i sprawdzić elektrykę.

    #120345
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Gdzie w Vitality jest czujnik stopki bocznej? Podobno to pada ale nie wiem czy jest w tym modelu?

    #120347
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:
    #120353
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Możesz odłączyć czujnik od instalacji, musisz szukać połączenia od czujnika (na zawiasie nóżki) do wtyczki.
    Jeśli iskra się pojawia ale jest słaba musisz sprawdzić cewkę ładującą (impulsator) i moduł. Najlepiej wsadzić Twój do sprawnego Vitality albo ze sprawnego do Twojego skutera.

    #120355
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    W Vitality nie ma czujnika stopki bocznej.

    #120357
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    madi napisał:

    W Vitality nie ma czujnika stopki bocznej.

    No właśnie 😉 Nie ma 😉 szukam dalej.
    Założona nowa cewka, omy porównane z dokumentacją Kymco
    2-Stroke: 0.153_ 0.187Ω
    Resistance (20¢J) (with plug cap):
    2-Stroke: 6.99K_ 10.21KΩ
    Resistance (20¢J) (without plug cap):
    2-Stroke: 3.24K_ 3.96KΩ
    Czyli to nie cewka stara i nowa ma te same parametry.
    CDI kupiony i podmieniony to samo brak iskry lub raz się pojawia i znika.
    Szukam dalej : iskrownik.
    Kurcze jak go sprawdzić , da się domowym sposobem?

    #120360
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Sprawdzasz jaką ma rezystancję, powinien mieć około 50 – 150 Ω lub od 400 do 550 Ω. Jeśli ma mniej Ohm to może mieć zwarcie, jeśli więcej to może być „spalony”.

    Druga sprawa to cewka ładująca CDI, ona powinna mieć od 300 do 600 Ω. Musisz posprawdzać je a jak domyślam się posiadasz miernik.

    #120361
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Nie dochodzi napięcie do cewki 4v.

    #120362
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Ewentualnie przewód zapłonowy jest uszkodzony ale go chyba wymieniłeś razem z cewką WN…

    Sprawdź opór impulsatora i ładowania CDI, wartości podałem w poście wyżej.

    #120363
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Miernik posiadam. Muszę tylko dojść jak sprawdzić tzn. znaleźć kostkę do tego ustrojstwa.
    Drogie to nie jest jakieś 46PLN tylko ,że są w sklepie dwa rodzaje. Hmmm …. ale najpierw pomiar oporu… ale to chyba jutro bo już padam.
    Dziś dodatkowo dobiła wiadomość ,że w Astrze małżonki świeca na 3 cylindrze zgubiła metalowy rdzeń który poharatał cylinder. Od remontu bardziej opłacalny jest zakup nowego silnika. No cóż nieszczęścia chodzą parami 😉

    #120364
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Zapewne w angielskiej dokumentacji to się zowie Exciter Coil/Pulser Coil
    Resistance (20¢J):
    2-Stroke: 80_ 160Ω – tak jak podał @Dagename

    Disconnect the A.C. generator wire
    connector.
    Measure the pulser coil resistance between
    the blue/yellow wire and ground.

    #120365
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Najlepiej sprawdź co dochodzi do modułu i wtedy mierz. Nie widziałem opisów do tego modułu. Trzeba by zobaczyć co wychodzi z wiązki od magneta i próbować dotrzeć po kablach. W 4T pamiętam co i jak w 2T Kymco jest już zupełnie inaczej.

    #120366
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Dobra odpiąłem kostkę. Kabelek żółto/niebieski + śrubka daje 14,1 ohma ;( Czyli kupujemy nową część….

    #120367
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    To była cewka zasilająca CDI? Bo tą najpierw bym się zajął a potem impulsatorem.

    #120368
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Zadam głupie pytanie które ustrojstwo to cewka zasilająca CDI?

    #120369
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Ten kabelek żółto/niebieski dochodzi do CDI UNIT. Mniemam że o to ci chodziło…
    Czy ta cewka zalilająca CDI jest zespolona z Stator-iskrownikiem? Bo tak mi to wygląda na fotkach w sklepie….

    #120370
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    niebiesko-żółty prowadzi od impulsatora do CDI. Przewód zasilający ma kolor czarno-czerwony.

    #120371
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    madi napisał:

    niebiesko-żółty prowadzi od impulsatora do CDI. Przewód zasilający ma kolor czarno-czerwony.

    A sorki szukam czarno-czerwonego..

    Mam…. jest ->
    czarno-czerwonego = 505 ohm …
    a niebiesko-żółty = 14 ohm..

    Kurcze w sklepach same iskrowniki do 4t Vitality a nie 2T;(

    #120372
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Czyli wychodzi na to że cewka ładuje kondensator w CDI a impulsator może mieć zwarcie. Może ale nie musi, jednak 14 ohm to trochę mało jak na impulsator, powinno być więcej. Impulsator powinieneś mieć na widoku po zdjęciu plastikowej osłony wentylatora. Sprawdź jeszcze jakie napięcie podaje impulsator przy kręceniu rozrusznikiem, powinno być powyżej 1V.

    Ogólnie chodzi o to że cewka ładująca przesyła prąd do kondensatora a impulsator daje znak do uwolnienia prądu. Przy zbyt niskim napięciu impulsatora (który też jest cewką) tyrystor nie otworzy się i moduł nie da iskry.

    Iskrownik może (ale nie musi) być ten sam. Są dwa typy – z jednym i dwoma przewodami – i tylko tym się różnią, są impulsatory które mają 400 ohm i dają podobne napięcia co te na 130 – 150 ohm. Ale najpierw sprawdź jaki masz.

    #120373
    xpiotrk2007
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Sprawdź jeszcze jakie napięcie podaje impulsator przy kręceniu rozrusznikiem, powinno być powyżej 1V.

    Napięcie = 0,21V ;(

    Iskrownik mam z jedną kostką + jeden kabelek luzem czerwono/czarny…

    #120381
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Wg mnie możesz kupić również ten z dwoma przewodami – jeden przewód łączysz z niebiesko-żółtym a drugi do masy. Nie wiem czy można dokupić sam impulsator, może poszukaj używanych zestawów, na pewno coś znajdziesz. Ważne żeby udało się zamontować 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button