Kymco Vitality 2T. Tuning

Witam. Mam aktualnie w swojej vitalitce pełną serię. Czy jakbym zmienił cylek, nie 70, tylko 50 tyle, że sportową to będzie jakaś różnica? Chciałbym na 70, tylko nie wiem co na to rodzice xD. Jakie cylindry zalecacie do kymco? Bardzo chciałbym malossi, podobno nie do zajechania ;D. Jednak słyszałem, że Kymco do tuningu zaleca Airsale, które, jak słyszałem są bardzo delikatne. Co polecicie? :)

Chłopie co miałeś z fizyki ???

Czwóreczke xd no sorka, nie znam się aż tak bardzo, jakiś gościu mi mówił że te sportowe o kilka koni mogą być mocniejsze ;p

Pomyśl ... Jeżeli założyłsz sportową 50 to napewno będziesz mial większą moc i moment. Oczywiście najlepiej było by odrazu kupić jakąś markową 70, ale jeżeli rodzice nie pozwolą to zostanie tylko 50. Wracając, wymienisz cylinder, do tego trzeba nowy tłumik, bo seria nie pociągnie takiego cylka, najlepiej było by też wymienić wał, ale przy 50 wystarczą same łożyska. Gaźnik też by wypadało wymienić na jakieś 17.5 . Jeżeli chciałbyś mieć dobre osiągi mógłbyś pokusić się o nowy wariator i pasek. Po wszystkim, trzebaby było wszystko wyregulować i cieszyć się jazdą :)

Napis "SPORT" na pudełku od zestawu cylinder-tłok o takiej samej pojemności np. 50cm3 nie dodaje ani trochę mocy.
Fizyki nie oszukasz !!!
Słyszałeś o czymś takim jak - "marketing" , "reklama"
"eżeli założyłsz sportową 50 to napewno będziesz mial większą moc i moment." - wyjaśnij mi Kubuś w jaki sposób ta większa moc się zrobi ???

Padalec. Tak 50 ccm to zawsze 39 mm średnicy tłoka. W sportowych cylindrach są inne kąty kanałów ( lub coś w tym stylu. Ponieważ nie znam się zbytnio na 2t) Właśnie dlatego te kity nazywane są "sportowymi"

EDIT ..

Pozwolę sobie skopiować recenzje cylindra mallosi sport 50 z scooterkingz

Markowy, żeliwny cylinder o pojemności 50ccm. Idealna propozycja dla osób szukających nowego cylindra o podwyższonej mocy lecz niechcących zmieniać pojemności skokowej na większą. Moc wyższa o ok 3KM względem fabrycznego cylindra

Padalec, jak to jest zrobione to nie wiem . Ale podałem przykład "sportowej" 50 gdzie moc względem serii jest większa o około 3 KM.

- kanały ???
jedyne o czym wiem miejsce na pierścienie.
I jak to się ma do wzrostu mocy ???

Padalec. Na 2t aż tak bardzo się nie znam... więc, mogę się mylić co do niektórych rzeczy... ale czytając opisy nawet tego mallosi sport 50 , powiedz jakim cudem ten kit generuje moc o 3 KM większą od seryjnego cylindra ? Jak to jest zrobione ?

Sorki ale tzw. "recenzja" (tekst zachwalający dany towar) ze sklepu który sprzedaje takie cylindry i tłoki - nie trafia do mnie , bo pamiętam co nieco z szkolnych lat :-)
Może ktoś inny wyjaśni jak przy tej samej pojemności 3 KM się znalazły !

Zestawy cylinder-tłok w Vitalkach są bardzo trwałe jak na silniki 2T, spokojnie można na nich przejechać 30 tys. km. Jak chcesz zwiększyć prędkość czy przyspieszenie to go odblokuj, zmień wariator, wydech czy pokombinuj z napędem. Zmienianie 50tki na 50tkę jest bez sensu jeśli tej pierwszej nic nie dolega.

Kanały płuczące są w cylindrze, a nie w tłoku! Większe kanały równa się lepsze napełnianie cylindra mieszanką - pod warunkiem zastosowania gaźnika o wiekszej średnicy i dedykowanego pod ten cylinder wydechu. Mocy moze być więcej - uda się wytworzyć wyższe obroty.

No nareszcie sensowny wpis dotyczący pracy silnika 2T :-)
Czyli podsumujmy :
Zakładamy zestaw cylinder+tłok o nazwie "sport" - i co ? dodatkowych koni nie ma bo mieszanki paliwowo-powietrznej mało , więc zabawa w dodawanie paliwa i powietrza , jak się uporamy z tym to kolejna zabawa w dobranie wydechu ( a kasa z portfela ucieka ) i jak się to wszystko zgra to : cytat KISIA " Mocy moze być więcej ".
Tylko jedno pytanie : Ile kasy trzeba wywalić i ile czasu poświęcić aby mieć te niby 3KM.

Sporo też zależy od tego jaka głowica jest. Ja np kupiłem nową głowicę, dużo mocniejszą od poprzedniej, ale osiągi mam te same nawet ze sportowym cylkiem, dlatego że jest prawdopodobnie zbyt wysokie sprężanie. Ale na razie nie chce mi sie z tym bawić, a skuterek nie jeździ jeszcze tak tragicznie ;D

3KM więcej to na pewno nie będzie. Opiszę wam trochę te kanały. Kanały płuczące umożliwiają przepływ mieszanki paliwo-olej-powietrze z komory wału korbowego do komory spalania. To jest typ rozrządu i nosi nazwę rozrząd tłokowy. Tłok poruszając się w górę i w dół otwiera te kanały. Kanałów może być kilka - od dwóch do gdzieś tak ośmiu - dziewięciu. W Vitalce jest ich w oryginale (z tego co pamiętam) pięć. W tych sportowych może być więcej dzięki czemu więcej mieszanki przepłynie do komory spalania. Dodatkowo kanały mogą mieć różny kształt wewnętrzny. Najważniejsze - żadnych ostrych krawędzi, im gładsza powierzchnia tym lepiej. W takich sportowych 50-tkach inny może być też kształt samej komory spalania.

co do madiego to zgadzam się w 100 procentach, bo przed tym jak zmieniłem z turystycznego cylka 70 na sportowy 70 to też zauważyłem, że jest więcej kanałów i są troszke większe. Zanim go włożyłem do skuterka to jeszcze pojechałem z nim do serwisu na jego szlif, bo miał przejechane już ponad 3 tys km, a potem, zanim go umieściłem w skuterku, porządnie wyczyściłem papierem ściernym, żeby nie było żadnych zarysowań i brudu

no i potem go docierałem, starałem się jeździć spokojnie, na wszystkich obrotach. Nawet zmieniłem pasek i rolki żeby spokojniej jeździł xD

sportowy - w tym wypadku oznacza tyle co zoptymalizowany do jazdy na wyższych obrotach/wysokokręcącysie :)

pamiętajcie że nie interesuje nas moc na silniku tylko na kole (a w zasadzie moment obrotowy).
Te kanały wlotowe i wylotowe w tłoku pozwalają efektywnie przepłukać/napełnić cylinder mieszanką w pewnym zakresie obrotowym. Seryjne wiadomo- są optymalizowane do około 7500-8000 obr i potem skuteczność przepłukiwania spada.Kręci sie bo kręci ale szału niema

Te sportowe czasem kosztem gorszego dołu i bardzo wysokich wolnych pozwalają zakręcić silnik wyżej i zachować dobre nepełnianie przy 9-11 tyś obr.
I tu dwie korzyści /sportowe/
Dobre napełnienie a wiec efektywne spalenia i dużo ciepła
Wysokie obroty które dzięki przełożeniom można zamienić na moment obrotowy na kołach.
Wiec SPORTOWOŚĆ to w tym wypadku kwestia charakterystyki zestawu. A to jest z kolei kwestia wielkości,kształtu i rozłożenia kanałów dolotowych i wylotowych.Optymalnie powinno to być zgrane z wydechem oraz dolotem (prędkościami mieszanki jakie uzyskuje w gaźniorze)

A ja jakoś nie mam wyższych obrotów, bo zablokowałem sobie moduł do 7 tys obrotów już jak go kupiłem i tyle. I na tym cylindrze sportowym jeździ podobnie jak na tym turystycznym. V-max poprawił się o 5 km/h, a przyspieszenie bez zmian. Możliwe dlatego, że mam za mocną głowicę, która wytwarza zbyt wysokie sprężanie.

no a co ma ci sie poprawić kiedy wcale nie korzystasz z zakresu obrotowego który oferuje ci taki cylinder? Samo to że masz cylinder do wyższych obrotów nie oznacza że masz wyższe obrpoty :)
To jak kupić ocieplane buty i twierdzić że wciąż ci nogi marzną. A przecież te buty masz na półce w domu...

Nie ma czegoś takiego jak za mocne sprężanie. Skoro daje rade sprężyć i zapalić to jest tylko na plus. Jakby było za mocne to by nie przerzucił kompresji albo zerwało by ci głowice.

Ciekawe czy lepiej by jeździł jak bym włożył tą gorszą, seryjną głowicę.

Ale przynajmniej ten cylek sportowy jest dużo lepszej jakości niż ten turystyczny i myślę, że jeszcze bardzo długo pojeździ. Prędzej wał będzie do wymiany bo już przejechał ponad 10 tys km. Ale jak już wał odmówi posłuszeństwa to chyba kupie nowy skuter...