Kymco Vitality 2T. Tuning

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #153736 Reply
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • Postów: 230
    • Postów: 292

    Witam. Mam aktualnie w swojej vitalitce pełną serię. Czy jakbym zmienił cylek, nie 70, tylko 50 tyle, że sportową to będzie jakaś różnica? Chciałbym na 70, tylko nie wiem co na to rodzice xD. Jakie cylindry zalecacie do kymco? Bardzo chciałbym malossi, podobno nie do zajechania ;D. Jednak słyszałem, że Kymco do tuningu zaleca Airsale, które, jak słyszałem są bardzo delikatne. Co polecicie? 🙂

    #153741 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    Chłopie co miałeś z fizyki ???

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #153743 Reply
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • Postów: 230
    • Postów: 292

    Czwóreczke xd no sorka, nie znam się aż tak bardzo, jakiś gościu mi mówił że te sportowe o kilka koni mogą być mocniejsze ;p

    #153746 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Pomyśl … Jeżeli założyłsz sportową 50 to napewno będziesz mial większą moc i moment. Oczywiście najlepiej było by odrazu kupić jakąś markową 70, ale jeżeli rodzice nie pozwolą to zostanie tylko 50. Wracając, wymienisz cylinder, do tego trzeba nowy tłumik, bo seria nie pociągnie takiego cylka, najlepiej było by też wymienić wał, ale przy 50 wystarczą same łożyska. Gaźnik też by wypadało wymienić na jakieś 17.5 . Jeżeli chciałbyś mieć dobre osiągi mógłbyś pokusić się o nowy wariator i pasek. Po wszystkim, trzebaby było wszystko wyregulować i cieszyć się jazdą 🙂

    #153747 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    Napis „SPORT” na pudełku od zestawu cylinder-tłok o takiej samej pojemności np. 50cm3 nie dodaje ani trochę mocy.
    Fizyki nie oszukasz !!!
    Słyszałeś o czymś takim jak – „marketing” , „reklama”
    „eżeli założyłsz sportową 50 to napewno będziesz mial większą moc i moment.” – wyjaśnij mi Kubuś w jaki sposób ta większa moc się zrobi ???

    #153749 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Padalec. Tak 50 ccm to zawsze 39 mm średnicy tłoka. W sportowych cylindrach są inne kąty kanałów ( lub coś w tym stylu. Ponieważ nie znam się zbytnio na 2t) Właśnie dlatego te kity nazywane są „sportowymi”

    EDIT ..

    Pozwolę sobie skopiować recenzje cylindra mallosi sport 50 z scooterkingz

    Markowy, żeliwny cylinder o pojemności 50ccm. Idealna propozycja dla osób szukających nowego cylindra o podwyższonej mocy lecz niechcących zmieniać pojemności skokowej na większą. Moc wyższa o ok 3KM względem fabrycznego cylindra

    Padalec, jak to jest zrobione to nie wiem . Ale podałem przykład „sportowej” 50 gdzie moc względem serii jest większa o około 3 KM.

    #153752 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    – kanały ???
    jedyne o czym wiem miejsce na pierścienie.
    I jak to się ma do wzrostu mocy ???

    #153755 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Padalec. Na 2t aż tak bardzo się nie znam… więc, mogę się mylić co do niektórych rzeczy… ale czytając opisy nawet tego mallosi sport 50 , powiedz jakim cudem ten kit generuje moc o 3 KM większą od seryjnego cylindra ? Jak to jest zrobione ?

    #153757 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    Sorki ale tzw. „recenzja” (tekst zachwalający dany towar) ze sklepu który sprzedaje takie cylindry i tłoki – nie trafia do mnie , bo pamiętam co nieco z szkolnych lat 🙂
    Może ktoś inny wyjaśni jak przy tej samej pojemności 3 KM się znalazły !

    #153763 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Zestawy cylinder-tłok w Vitalkach są bardzo trwałe jak na silniki 2T, spokojnie można na nich przejechać 30 tys. km. Jak chcesz zwiększyć prędkość czy przyspieszenie to go odblokuj, zmień wariator, wydech czy pokombinuj z napędem. Zmienianie 50tki na 50tkę jest bez sensu jeśli tej pierwszej nic nie dolega.

    #153765 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Kanały płuczące są w cylindrze, a nie w tłoku! Większe kanały równa się lepsze napełnianie cylindra mieszanką – pod warunkiem zastosowania gaźnika o wiekszej średnicy i dedykowanego pod ten cylinder wydechu. Mocy moze być więcej – uda się wytworzyć wyższe obroty.

    #153778 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    No nareszcie sensowny wpis dotyczący pracy silnika 2T 🙂
    Czyli podsumujmy :
    Zakładamy zestaw cylinder+tłok o nazwie „sport” – i co ? dodatkowych koni nie ma bo mieszanki paliwowo-powietrznej mało , więc zabawa w dodawanie paliwa i powietrza , jak się uporamy z tym to kolejna zabawa w dobranie wydechu ( a kasa z portfela ucieka ) i jak się to wszystko zgra to : cytat KISIA ” Mocy moze być więcej „.
    Tylko jedno pytanie : Ile kasy trzeba wywalić i ile czasu poświęcić aby mieć te niby 3KM.

    #153780 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    Sporo też zależy od tego jaka głowica jest. Ja np kupiłem nową głowicę, dużo mocniejszą od poprzedniej, ale osiągi mam te same nawet ze sportowym cylkiem, dlatego że jest prawdopodobnie zbyt wysokie sprężanie. Ale na razie nie chce mi sie z tym bawić, a skuterek nie jeździ jeszcze tak tragicznie ;D

    #153781 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    3KM więcej to na pewno nie będzie. Opiszę wam trochę te kanały. Kanały płuczące umożliwiają przepływ mieszanki paliwo-olej-powietrze z komory wału korbowego do komory spalania. To jest typ rozrządu i nosi nazwę rozrząd tłokowy. Tłok poruszając się w górę i w dół otwiera te kanały. Kanałów może być kilka – od dwóch do gdzieś tak ośmiu – dziewięciu. W Vitalce jest ich w oryginale (z tego co pamiętam) pięć. W tych sportowych może być więcej dzięki czemu więcej mieszanki przepłynie do komory spalania. Dodatkowo kanały mogą mieć różny kształt wewnętrzny. Najważniejsze – żadnych ostrych krawędzi, im gładsza powierzchnia tym lepiej. W takich sportowych 50-tkach inny może być też kształt samej komory spalania.

    #153785 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    co do madiego to zgadzam się w 100 procentach, bo przed tym jak zmieniłem z turystycznego cylka 70 na sportowy 70 to też zauważyłem, że jest więcej kanałów i są troszke większe. Zanim go włożyłem do skuterka to jeszcze pojechałem z nim do serwisu na jego szlif, bo miał przejechane już ponad 3 tys km, a potem, zanim go umieściłem w skuterku, porządnie wyczyściłem papierem ściernym, żeby nie było żadnych zarysowań i brudu

    #153786 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    no i potem go docierałem, starałem się jeździć spokojnie, na wszystkich obrotach. Nawet zmieniłem pasek i rolki żeby spokojniej jeździł xD

    #153817 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 384
    • Postów: 21 439

    sportowy – w tym wypadku oznacza tyle co zoptymalizowany do jazdy na wyższych obrotach/wysokokręcącysie 🙂

    pamiętajcie że nie interesuje nas moc na silniku tylko na kole (a w zasadzie moment obrotowy).
    Te kanały wlotowe i wylotowe w tłoku pozwalają efektywnie przepłukać/napełnić cylinder mieszanką w pewnym zakresie obrotowym. Seryjne wiadomo- są optymalizowane do około 7500-8000 obr i potem skuteczność przepłukiwania spada.Kręci sie bo kręci ale szału niema

    Te sportowe czasem kosztem gorszego dołu i bardzo wysokich wolnych pozwalają zakręcić silnik wyżej i zachować dobre nepełnianie przy 9-11 tyś obr.
    I tu dwie korzyści /sportowe/
    Dobre napełnienie a wiec efektywne spalenia i dużo ciepła
    Wysokie obroty które dzięki przełożeniom można zamienić na moment obrotowy na kołach.
    Wiec SPORTOWOŚĆ to w tym wypadku kwestia charakterystyki zestawu. A to jest z kolei kwestia wielkości,kształtu i rozłożenia kanałów dolotowych i wylotowych.Optymalnie powinno to być zgrane z wydechem oraz dolotem (prędkościami mieszanki jakie uzyskuje w gaźniorze)

    #153820 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    A ja jakoś nie mam wyższych obrotów, bo zablokowałem sobie moduł do 7 tys obrotów już jak go kupiłem i tyle. I na tym cylindrze sportowym jeździ podobnie jak na tym turystycznym. V-max poprawił się o 5 km/h, a przyspieszenie bez zmian. Możliwe dlatego, że mam za mocną głowicę, która wytwarza zbyt wysokie sprężanie.

    #153826 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 384
    • Postów: 21 439

    no a co ma ci sie poprawić kiedy wcale nie korzystasz z zakresu obrotowego który oferuje ci taki cylinder? Samo to że masz cylinder do wyższych obrotów nie oznacza że masz wyższe obrpoty 🙂
    To jak kupić ocieplane buty i twierdzić że wciąż ci nogi marzną. A przecież te buty masz na półce w domu…

    Nie ma czegoś takiego jak za mocne sprężanie. Skoro daje rade sprężyć i zapalić to jest tylko na plus. Jakby było za mocne to by nie przerzucił kompresji albo zerwało by ci głowice.

    #153843 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    Ciekawe czy lepiej by jeździł jak bym włożył tą gorszą, seryjną głowicę.

    Ale przynajmniej ten cylek sportowy jest dużo lepszej jakości niż ten turystyczny i myślę, że jeszcze bardzo długo pojeździ. Prędzej wał będzie do wymiany bo już przejechał ponad 10 tys km. Ale jak już wał odmówi posłuszeństwa to chyba kupie nowy skuter…

    #153854 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    ” Ale jak już wał odmówi posłuszeństwa to chyba kupie nowy skuter… „
    – no tak lepiej nowy skut. za 4000-6000 pln. niż wał+ różne szpeje za 300 pln. 🙂

    #153855 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    rLy napisał:

    Ciekawe czy lepiej by jeździł jak bym włożył tą gorszą, seryjną głowicę.
    Ale przynajmniej ten cylek sportowy jest dużo lepszej jakości niż ten turystyczny i myślę, że jeszcze bardzo długo pojeździ. Prędzej wał będzie do wymiany bo już przejechał ponad 10 tys km. Ale jak już wał odmówi posłuszeństwa to chyba kupie nowy skuter…

    Wał w Vitalce wytrzyma i 50 tys km, mój kumpel (na forum HugoBoss) ma już nabite 44 tys km i dalej jeździ na oryginalnym wale.

    #153856 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    Mój wał już jest lekko uszkodzony, ale jeszcze jeździ. Widocznie jakiejś słabej jakości kupiłem. Ale ogólnie nawet jak bym ten wał wymienił to jest w słabym stanie technicznym ten skuterek, łysa opona, lekki luz na kierownicy, plastiki powoli zaczynają się urywać i pali tyle co mój Volkswagen Golf na gazie…

    Dlatego wolałbym kupić jakiegoś porządnego 4t i nie chinola xd

    #153858 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Jak nie chcesz Vitalki to mogę odkupić, mam stary silnik, przełożę i będzie śmigać przez wiele tys. km 🙂

    #153859 Reply
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 886
    • Postów: 887

    Hmmmmm – za ile sprzedajesz ??? jak rozsądna cena to może ja się skuszę ???

    #153861 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    No nie wiem, za tysiaka bym może sprzedał. Bo wymieniałem klocki hamulcowe z przodu, niedawno skończyłem je właśnie docierać xD
    Cylinder też niedawno skończyłem docierać bo nowy, sportowy z nową głowicą, jest też nowy amortyzator z tyłu, niedawno kupiony
    Pasek i rolki też są nowe, pasek wciąż się jeszcze układa.

    Siedzenie jest tylko w opłakanym stanie (znaczy sie ta gąbka xD), wydech też w opłakanym stanie, źle troszke wyprofilowany, można by wsadzić jakiś sportowy to by lepiej chulał na tym cylku. No i ten wał nie wiem ile jeszcze pojeździ

    #153862 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    ja mogę za tysiaka wziąć, silnik, tłumik, amortyzator i kanapę mam więc się podmieni 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kymco Vitality 2T. Tuning
Twoje informacje:




Back to top button