Kymco Super 8 4T 50 - ścięte frezy na wale

Witam, pacjent to Kymco Super8 4T 50 rocznik 2007
Rozbierałem ostatnio skuter teścia jw. w celu przejrzenia wariatora, rozrusznika, bendixa, mechanizmu nożnego startera i niestety frezy na wale są ścięte i na przeciw talerzu z zębatką też (jak na foto poniżej - zaznaczone na zielono)…o dziwo skuter jeździł - przeciw talerz trzymał chyba przez dobry docisk nakrętki wał??, tak się zastanawiam co z tym zrobić, może skleić jakimś dobrym klejem przeciw talerz z wentylatorem (tam jest trójząb z frezami - tutaj jest ok nic nie jest ścięte)

https://zapodaj.net/2dc2ceaa0ec38.jpg.html
https://zapodaj.net/500b6a6025174.jpg.html
https://zapodaj.net/18ea9dfa60fa2.jpg.html

pozdrawiam

ale ścięte są dokładnie pod zębatką przeciwtalerza? może kiedyś był inny co pracował w miejscu ścięcia a teraz ten ma inny kształt i się załapuje na ząbki?
W każdym razie klejem się tego nie naprawia. Wymienia się wał.

tak dokładnie są ścięte frezy na wale tam gdzie pracuje przeciwtalerz i na nim też już nie ma frezów zastanawiam się jak ten skuter jeździł trzymało to jedynie poprzez docisk śruby wału chyba :

te elementy są na wierzchu co chcę skleić - to z tym jak zaznaczone na foto :
https://zapodaj.net/bb1409ab10d98.jpg.html

tak to wygląda w tym modelu :

https://zapodaj.net/3c708d0560139.jpg.html

Wymiana wału odpada, ewentualnie może jakaś podkładka żeby przesunąć przeciwtalerz w miejsce na wale gdzie są frezy??

Przerabiałem ten problem. Żaden klei tam nie da rady. Albo wymiana wału, albo… Nowy przeciw-talerz z dobrymi frezami, wyrzucasz plastikowy wentylator, nakładasz ‘gwiazdkę’ rozruchowa, silnie dokręcasz, a następnie spawarką z wyczuciem spawasz tę gwiazdkę do przeciw-talerza. Wystarczy złapać na obwodzie w 3-4 miejscach. Będzie śmigać. Docisk robi swoje, a dodatkowo siła przenoszona będzie przez frezy tej gwiazdki.

oo ta porada ma sens - rozumiem że plastikowy wentylator jest zbędny??

Możesz go zostawić, jeśli wytniesz w nim miejsca, gdzie będą spawy, ale bez niego nic się nie stanie, jeśli tylko będzie drożny wlot powietrza z przodu obudowy.

J23 ty zastosowałeś taką opcję? czy wymieniałeś wał?

Miałem trzy takie przypadki. W każdym było zrobione, tak, jak napisałem, i było ok. Wymiana wału, wiadomo z jakim nakładem pracy się wiąże, a jeśli jest on w dobrym stanie, to lepiej go zostawić.

Ewentualnie myślałem że dać tuleję wariatora krótszą lub dłuższą o te 1 lub 2mm (jeśli da się kupić) żeby przeciwtalerz łapał na frezy za lub przed uszkodzeniem frezów - obecna ma długość 38mm, średnica wew. 14mm i zew. 20mm, a dać np.o długości 36 lub 40mm - tylko nie wiem czy bendix będzie dobrze łapał i pasek może ciut krzywo pracować?