Kymco Nexxon – czas tuning zacząć

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #45638
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Witam szanownych kolegów….No własnie, przymierzam się do zaczęcia tuningu mojego Nexxonka 4T… Na początek planyje zmienic cylinder, i tu właśnie moje pytanie…czy http://allegro.pl/skuter-4t-100-cm-cylinder-glowica-wal-modul-dysza-i1889840659.html taki będzie pasować? W aukcji pisze że pasuje do Ogara 900 a podobnie jak Ogar mój nexxon posiada silnik 139FMB, dlatego stad moje pytanie…Może jakis inny byscie zestaw mogli polecic…? Linki chetnie widziane 🙂 Zaznaczam od razu że nie chcę zmieniać gaźnika bo mam w dobrym stanie. Będę wdzięczny za pomoc, którą i tak juz trochę udzielił mi Madi i Mario50o za co dziekuję 🙂

    #45642
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Edit – Ty masz FMB a zestaw jest do QMB choć może pasuje, ale niech ktoś się wypowie co to montował

    #45658
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    No ale na aukcji pisze że pasuje do Ogara więc już sam nie wiem, pogubić sie w tym można dlatego pytam 🙂

    #45661
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-ogar-900-los-gb-street-cross-i1934550605.html#delivery tenm by pasował ale podobno trzeba by rozpoławiac silnik żeby wal zmienić…

    #45666
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Tern na pewno będzie pasował a silnik – tak trzeba rozpołowić aby wał zmienić

    #45677
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    no zobaczymy na ile mi fundusze pozwola 🙂 jak nie to wymienie narazie cylka na 72 a na wiosne jak uzbieram to kupie najwyżej cały silnik 110cm nowy…a co do tyningu, to co można by jeszcze dodać? myślę o swiecy irydowej i nowej cewce ze zwiekszonym woltarzem, może żebatka na tył? tylko jaka żeby miał lepszy v-max bo na starcie to az tak mi nie zależy bo już 2 lata jakoś jezdzę zbierając się spod swiateł jak mucha w smole i w sumie tak mi to nie przeszkadza…coś jeszcze można by zmienić?

    #45680
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Żółwik – może na początek taki cylinder, 70 ccm za 70 zł, myślę, że dobra oferta

    http://sklep.motor-land.com.pl/p-16520-cylinder-kymco-nexxon–activ-tuning-47-mm/

    #45699
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    no ale jeszcze głowica potzrebna, wiec poszukam na allegro żeby głowica była odrazu w zestawie

    #45702
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Do 70 nie potrzeba innej głowicy, co najwyżej można dać wałek rozrządu z innymi krzywkami, aby czasy otwarcia zaworów się wydłużyły.

    #45707
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    no ale nie chcę przepoławiać silnika, czyli głowicy nie potrzeba? wydawałomi się że jest konieczna…

    #45711
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    a co do cewki się jeszcze zapytam…bedzie pasować taka jak od np ogara 900?

    #45718
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    cewki nie musisz wymieniać skoro działa

    #45727
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    no ale mi chodzi o taka z wiekszym voltarzem bo zamierzam całą zime przejeździć no i ułatwi ona chyba start w zimne dni

    #45729
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    szczerze mówiąc to nie wydaje mi się abyś odczuł poprawę po zmianie cewki

    #50822
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Witam i odświerzam temat.
    Oddałem mojego Nexxona do autoryzowanego serwisu Kymco by zmienić cylinder na 72cm (kupiony w motor-land.pl). Okazało się, że sam cylinder nie wystarczy. Musi być koniecznie w komplecie nowa głowica. Wymiana samego cylindra, powoduje, że tłok uderza o zawory. Serwis zamówił cały zestaw, jutro lub pojutrze odbieram motorower po modyfikacji. Podzielę się wrażeniami z jazdy – czy będzie odczuwalny przyrost mocy ( na tyle na ile pozwoli mi jazda na dotarciu silnika…).
    Niech kolega Zulwiczek powie, czy w końcu wymienił sam cylinder czy jednak komplet. Znamy problemy kolegi Zulwiczka z jego Nexxonem po zmianie cylindra. Może podzieli się uwagami z innymi – napisze dokładnie co zrobił z motorowerem…. Myślę, że wielu posiadaczy tego sprzętu będzie z uwagą śledziło ten wątek.
    A może ktoś inny też zmieniał w swoim Nexxonie cylinder na większy?

    #50840
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    cały komplet. Też na początku myślał że sam cylek starczy ale okazało się, że głowicę też trzeba zmienić. A Zulwik coś nie wchodzi na forum ostatnio, ciekawe czemu…

    #50985
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Witam.
    Dzisiaj odebrałem z autoryzowanego serwisu Kymco mojego Nexxona po zmianie cylindra, głowicy i zdjętej blokadzie na gaźniku – komplet 80cm tajwańskiej firmy Racing Bee…
    Teraz po kolei….
    Jadąc 15km do serwisu odniosłem wrażenie, że sprzęt jest strasznie mułowaty. 1-szy bieg służy wyłącznie do ruszania, od razu trzeba było wrzucać 2bieg. 3 bieg najbardziej elastyczny – wolna jazda i ewentualne rozpędzenie się do 30-40km/h. 4 bieg wyłącznie na prostej – lekkie wzniesienie powodowało spadek prędkości i konieczność redukcji na niższy bieg. Pod lekkie wzniesienie z 4-ki musiałem redukować szybko do 3 biegu a nawet do 2-go – masakra…
    Po odbiorze z serwisu totalny szok!
    Od razu z 2 biegu można dynamicznie ruszać rozpędzając się bez problemu do 30-40km/h… Szybka redukcja do 3-ki i po paru sekundach 4-ka! Teraz najbardziej elastycznym biegiem jest 4-ka…
    Na 4-tym biegu można jechać wolno oraz dynamicznie przyspieszać! 1 bieg stał się zbędny! Wracając do domu pozwoliłem sobie pokonać wspomniane wzniesienie jeszcze raz… Cały czas na 4-tym biegu – silnik nie traci mocy, manetka gazu odkręcona do połowy…
    Wszystko to przetestowane w przedziale prędkości max do 50km/h – wiadomo docieranie nowego tłoka i cylindra…
    Podsumowując:
    Motorower zyskał dodatkową moc, która pozwala w końcu na dynamiczną jazdę. Jazda z manetką odkręconą zaledwie do połowy stała się komfortowa. Jadąc nawet na zatłoczonej ulicy operować można tylko 3 i 4 biegiem. 4-ka stała się bardzo elastyczna – to zasługa pewnie dodatkowej mocy.
    Kolejny wniosek. Mając teraz silniejszy silnik koniecznie należy zmienić zębatkę zdawczą – napędzającą na większą. Powód? Teraz 1 bieg stał się zbędny, bo można dynamicznie ruszać z 2-go. Po zmianie zębatki, z jedynki będziemy nadal ruszać dynamicznie, ale zyskamy dłuższe przełożenia – zakres prędkości na kolejnych biegach będzie większy. W konsekwencji zwiększy się Vmax – ale to dla mnie nie ma znaczenia.
    Najważniejsze jest to, że podobnie jak kiedyś mając odblokowanego dwusuwa, mogę ruszać ze stopu dynamicznie i w zaledwie kilka sekund osiągnąć na prostej 50km/h – taką prędkość mogę utrzymać pokonując nawet strome wzniesienie.
    Całkowity koszt modyfikacji to 350zł. I tu najważniejsze. Nie straciłem gwarancji na motorower. Po przeglądzie gwarancyjnym założę większą zębatkę, wówczas podzielę się z Wami wrażeniami z jazdy.
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #51331
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    W temacie tuningu kolejne pytanie…
    Od jakiegoś czasu staram się ustalić dokładny rozmiar oryginalnej zębatki zdawczej w Nexxonie 13z. Czy ta zębatka jest identyczna jak w ogarze 900? Obydwa motorowery mają podobny silnik 139FMB. Na aukcjach ani w sklepach internetowych nie umiem znaleźć większej zębatki.
    Doszedłem do wniosku że założę zębatkę 15z. Może ktoś podeśle linka do takiej zębatki? Byłbym wdzięczny! Kolejne pytanie dotyczy tuningu optycznego.
    Myślałem o zamontowaniu szyby czołowej – szczególnie przydatnej w zimne i deszczowe dni. Jest wiele uniwersalnych szyb, montowanych pod lusterka. Może ktoś posiada taką szybę i podzieli się wrażeniami, może ktoś doradzi jaką wybrać?
    Teraz opony. Czy ktoś montował szersze opony niż te oryginalne? Mam wrażenie, że montowane seryjnie sprawdzą się na asfalcie, w terenie może być już z nimi problem. Widziałem w naszym rozmiarze takie z bieżnikiem terenowym… Co o takich sądzicie?
    http://www.bazarek.pl/produkt/2616665/opona-terenowa-sniegowo-blotna-marki-heidenau-k46-275-17-47m.html
    http://www.bazarek.pl/produkt/2616668/opona-terenowa-sniegowo-blotna-marki-heidenau-k58-275-17-47j.html

    #51384
    volti
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    Witam
    Benekpe możesz napisać, gdzie można kupić ten zestaw 80cm, rozumiem, że zmieniłeś cylinder, tłok i głowicę?
    Co do zębatki to u mnie oryginalnie siedzi 11z i nawet nie myślę o zmianie na większą, bo sprzęt jeszcze osłabnie… Obecnie jeżdżę na oryginalnym cylindrze a w gaźniku skrócona przepustnica (odblokowany?) i dynamika oraz moc nie porywa. Na zębatce 13z pewnie byłby kłopot z ruszeniem, obecnie np, jadąc pod wiatr ciężko się rozpędzić, ale ja sporo ważę. Według mnie 15z to nawet po tuningu za dużo.

    #51392
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Ten zestaw – cylinder, tłok i głowicę – zamówił i kupił autoryzowany serwis. Podejrzewam, że ten zestaw dedykowany jest pod Ogara 900, ale do naszego Nexxona też pasuje bo to ten sam typ silnika, więc pewnie jest ogólnie dostępny w sklepach internetowych.
    Tak jak pisałem wcześniej. Dla mnie to przełożenie jakie mam – 13z jest za małe. Praktycznie 1 biegu nie używam, bo z 2 ruszam dynamicznie. 4 bieg jest bardzo elastyczny, z wolnej jazdy dynamicznie przyspiesza – wystarczający zapas mocy. Dzisiaj na prostej przez chwile jechałem ok 80km/h, a manetka nie był do końca odkręcona.
    Dzisiaj kupiłem zębatkę 15z do Ogara 900. Jutro ją założę.
    Wydaje mi się że na takim przełożeniu, będę wykorzystywał 1 bieg do ruszania, wydłużą się biegi, a 4 bieg na prostej przy niższych obrotach zapewni mi prędkość 60-70km/h (nie będzie tak żyłowany silnik…) – jak dla mnie optymalną i gwarantującą w miarę bezpieczne poruszanie się po drodze. Gdybym chciał jeździć 120km/h kupił bym sobie motor.
    Co do twoich 11z, to mam wrażenie, że Nexxony są sprzedawane z dwoma zestawieniami zębatek: 11z-41z, i 13z-43z, bo takie zestawy z łańcuchami są oferowane pod nexxona w internecie. Więc jak zmienisz cylinder zębatka 13z, będzie optymalna – tak jak dla mnie 15z… Tak myślę…
    Pozdrawiam.

    #51395
    volti
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    U mnie akurat fabrycznie jest 11z-43z. Napisz jak Ci się jeździ po wymianie i jak ze spalaniem.
    Ta nazwa Racing Bee to jest właściwa, bo jakoś nie potrafię nic w necie namierzyć. A może wiesz ile warte były same części, bo pisałeś o 350zł, ale to chyba razem z robocizną… Ten cylinder jest żeliwny, może są na nim jakieś oznaczenia. Sory, że zawracam gitarę, ale ciężko w necie o jakieś info o nexxonie…

    #51396
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Racing Bee – rzeczywiście na polskich stronach internetowych trudno coś znaleźć. Ale jak widać w Europie to jest chyba popularny producent np. http://syark86-pma.blogspot.com/2011/10/racing-bee-racing-cylinder-head-assy.html
    Sam zestaw kosztował ok. 230zł – 350 to całkowity koszt wraz z robocizną i zdjęciem blokady na gaźniku. Na opakowaniu pisze że to jest cylinder 47mm 80cm, produkcja Tajwan.
    Więc wydaje mi się, że te 80cm to trochę naciągane(motorower stoi w garażu, w wolnej chwili kuknę co pisze na cylindrze…bo nie sprawdzałem…)
    Bo kupiłem w motor-land.pl „CYLINDER ŻELIWNY POWER FORCE KYMCO ACTIV50 (47MM) – na cylindrtze pisze 72cm – niestety bez głowicy nie dało się go zabudować – dlatego decyzja o zakupie nowego zestawu. Tego Power Force`a będę miał na zapas… Kiedyś jak mi się zatrze cylinder, albo straci kompresję, będę miał w zapasie nowy cylinder i tłok…też podobno Tajwański…
    link: http://sklep.motor-land.com.pl/p-398-cylinder-zeliwny-power-force-kymco-activ50–47mm–power-force/
    Jak widać obydwa cylindry mają 47mm – więc chyba obydwa mają jednak 72cm pojemności. Obydwa są żeliwne.
    To prawda, że o Nexxonach nie ma nic w necie – przynajmniej o ich tuningu. Dlatego posikuję się forami Ogara 900 i Rometa Zetki – podobne silniki.
    Moja rada. O ile będziesz zlecał tą wymianę w jakimś serwisie, to niech oni zamówią taki zestaw. Myślę że mają dostęp do hurtowni, wiedzą jakie typy pasują do Nexxona. Ja tak zrobiłem – robocizna kosztowała mnie tylko 120zł – nie warto było ryzykować. Wolałem zlecić to serwisowi, bo na co dzień robią takie rzeczy i mają w tym doświadczenie. Jak jutro wymienię zębatkę postaram się podzielić wrażeniami z jazdy.

    #51417
    volti
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    Wiesz, jeśli coś będę działał to samodzielnie. Dlatego pytam, gdzie to można kupić. Wprawdzie na rynku jest sporo różnych części, ale z ich jakością bywa niestety różnie. Dlatego wolałbym założyć coś sprawdzonego.
    Dzięki za info, jeśli jeszcze coś będziesz wiedział to miło by było…

    #51430
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Ja nie mam pewności, że Racing Bee to jakaś markowa firma. Zdałem się na wybór serwisu i tyle. Myślę, że użytkownicy Ogara 900 doradzili by Ci lepiej. Popytaj na ich forach. Ja pierwotnie miałem oddać zakupiony cylinder i tłok do motor-landu, ale pomyślałem, że może kiedyś mi się przyda. Biorąc pod uwagę fakt, że w silniku najmniej trwałe elementy to właśnie tłok, cylinder i pierścienie – może kiedyś mi się przydadzą.
    Szkoda, że tak mało jest użytkowników, którzy tuningowali swoje Nexxony i mogli by się podzielić z innymi swoimi doświadczeniami.

    #51618
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Tak jak obiecałem, podzielę się wrażeniami z jazdy po zmianie zębatki.
    volti – miałeś rację – ja też miałem zamontowaną zębatkę 11z. Musiałem więc dokupić zębatkę 13z, bo 15z na razie nie mogę zamontować – za krótki łańcuch – po dłuższej jeździe pewnie się naciągnie więc założę kiedyś tą 15z – póki co zamontowana została 13z.
    Tak jak się spodziewałem, z 1 ruszam dynamicznie, bieg się wydłużył,
    2-3 optymalna do poruszania się po zatłoczonych miejskich ulicach. Teraz na 4 biegu na prostej z manetką odkręconą do połowy można na spokojnych obrotach jechać 60-70km/h (wskazanie licznikowe). Mój licznik przy prędkości 70km/h zawyża prędkość o 5km/h – czyli realna prędkość 65km/h – sprawdzone na 100%
    Podsumowując: większa zębatka po pierwsze wydłuża wszystkie biegi, pozwala dynamicznie ruszać na 1 biegu, natomiast 4 bieg jest idealny na długich prostych odcinkach drogi – 60-70kmh jedzie się wówczas bardzo komfortowo, bez żadnych wibracji, optymalne średnie obroty sinika… Jak naciągnie mi się bardziej łańcuch zamontuję zębatkę 15z dla porównania.
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #51909
    volti
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    Z tym skracaniem łańcucha to bym uważał. Z doświadczenia powiem, że nie należy skracać nadmiernie wyciągniętego łańcucha, bo powoduje to bardzo szybką degradację zębatek.
    Powiedz mi jeszcze czy możliwa jest jazda z prędkością 60-70km/h pod wiatr czy jakieś niewielkie wzniesienia. Jak zrozumiałem to skrócenie przepustnicy (odblokowanie) było zrobione dopiero przy zmianie cylindra na 72cm?

    #51950
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    volacanie – mi nie chodzi o skracanie łańcucha. Teraz jest fabrycznie nowy i po jakimś czasie nieco się naciągnie – wówczas podejdzie mi zębatka 15z – bo teraz brakuje zaledwie kilka minimetrów do jej założenia.
    Odblokowali mi Nexxona w serwisie przy okazji zmiany cylindra. Co prawda przy docieraniu jeżdżę spokojnie ze zmiennymi prędkościami i obrotami, nie odkręcam manetki nigdy na maxa…
    Te 60-70 km na prostej drodze na 4 biegu bez problemu teraz jedzie na manetce odkręconej do polowy – wiadomo musi się do tej prędkości rozpędzić po jakimś czasie. Nie miałem okazji jechać pod silny czołowy wiatr…

    #52754
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Tak sobie to czytam o tuningu silnika 139 QMB (który siedzi w chińczykach typu Ogar 900, Ferro 901, Junak 901, Zip Pro 50, czy inne… w tym także i w w/w modelu Kymco) i mnie tylko zastanawia, jaki naprawdę producent kryje się pod nazwą „Power Force”, bo za diabła nie mogę znaleźć na zagranicznych stronach nic o tym producencie.
    Owszem znalazłem 2 producentów o nazwie Powier Force (Malezja i USA), ale bynajmniej nie zajmują się oni produkcją takich części.
    Czyżby to była kolejna „nazwa firmowa” na potrzeby naszego rynku?

    Bo o ile znajdziesz takich producentów na zagranicznych stronach jak NCY, Arisal, Polini, RMS, Malossi… o tyle cisza wszędzie (poza PL) o power force… dziwne jak dla mnie, jak na producenta który jest podobno tajwański i markowy.

    Czyżby ktoś na rynek PL starał sie wypromować jeden znak towarowy, pod którym znajduje się kilkunastu rożnych producentów z różnych krajów (w tym ChRL)?
    Bo to naprawdę dla mnie rzecz niespotykana, że coś markowego nie potrafi się obronić samo, swoją własną marką.

    #52756
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Te silniki są produkowane przez kilku producentów i często oprócz samego dekla sprzęgła różnią się też nieznacznie w środku.

    #53019
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Ja jeszcze dodam, że poszperałem sobie i owe Racing Bee to jest tajwański IKK (jakoś IKK jest mi znane bardziej od racing bee… kiedyś były takie podzespoły z tym oznaczeniem… – no coż, może nowa nazwa bardziej chwytliwa jest).
    Przynajmniej tak podają tu http://malaysianbikers.com.my/forum/index.php/topic,72073.msg2489839/topicseen.html#msg2489839

    BRAND: IKK/RACING BEE
    MADE: TAIWAN

    Nadal zagadką jest owy Power Force 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button