Kymco New Dink 50 - wibracje z korektora momentu, sprzęgła

Wyświetla 1 wpis z $
  • Autor
    Wpisy
  • #194147 Reply
    jasiek21
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 0
    • Postów: 1

    Witam,
    a więc na wstępie kilka słów o moim pojeździe.
    Kymco New Dink 50ccm, odblokowany, przecięte CDI, przebieg 2900 km w tej chwili. Kupiłem go z przebiegiem 2300km. Pasek Bando oryginalny, rolki 5,9gr, wszystko w oryginale.
    Mam z nim następujący problem. Powyżej prędkości 55kmh zaczyna mi wibrować coś z tył, generalnie im bardziej się nagrzeje tym bardziej wibruje.
    Kupiłem go w październiku, trochę pojeździłem, nie zauważyłem tych objawów co teraz, ale było wtedy o wiele zimniej niż teraz.
    W zimę wymieniłem opony, włożyłem rolki 0,5gr lżejsze, wyczyściłem gaźnik, włożyłem podkładkę malossi torsion controller pod sprężynę.
    Jak zacząłem jeździć wiosną to:
    1) po rozgrzaniu napędu – 5-6km zaczęły się delikatne wibracje pod obciążeniem(8k RPM) tak naprawdę w zakresie 55-max prędkość, mam wrażenie, że po zamknięciu gazu problem znikał,
    2) po przecięciu CDI skuter przyspiesza z wyższymi obrotami 8,3k RPM, wibracje występują w zakresie 55-65kmh, potem do 75kmh znikają,
    3) postanowiłem teraz się tym w końcu zająć, rozkopałem tył „skrzyni biegów” – wyciągnąłem podkładkę malossi torsion controller, zmniejszyłem tym samym nacisk przeciwtalerzów na pasek i teraz przyspiesza przy niższych obrotach, tj. jakies 7,8k RPM, a wibracje występują powyżej prędkości 50kmh do samego końca i są o wiele większe.

    Na podstawie obserwacji zakładam, że:
    – nie jest to problem z kołami, bo kręcą się tak samo, a zmiany w przekładni powodują inne objawy,
    – nie jest to problem z wariatorem, bo po dodaniu gazu powinien wibrować przy każdej prędkości,
    Co sugerujecie:
    – zakładam, że przeciwtalerze są niezniszczalne, tym bardziej przy takim przebiegu i gumowym pasku, dwa, że wibrowało by też przy niskich prędkościach, bo wtedy pasek chodzi na zewnątrz i większe siły przenosi korektor,
    – sprzęgło wygląda ok, okładziny jeszcze grube, raczej tu problemu nie będzie,
    – sprężyna centralna kymco – czyżby nie dawała rady, bo ewidentnie po demontażu podkładki w momencie gdy musi większą pracę wykonać wibracje się zwiększyły,
    – krzywy dzwoń?
    Mam nadzieję, że coś uda się wam wywróżyć ze szklanej kuli, bo wiem, że na odległość ciężko ale proszę o jakieś sugestie.
    Pozdrawiam,
    Janek

Wyświetla 1 wpis z $
Odpowiedz na: Kymco New Dink 50 - wibracje z korektora momentu, sprzęgła
Twoje informacje:




Back to top button