KYMCO New Dink 50 - praca silnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery i Motorowery Kymco KYMCO New Dink 50 - praca silnika

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Miro Miro 6 lata temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #171486 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Miro
    Miro
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Witam wszystkich w moim pierwszym poście na forum.
    KYMCO New Dink 50 to mój pierwszy skuter z silnikiem 4T, wcześniej miałem B&W 2T.
    Mam pytanie do lepiej obeznanych w silnikach 4T, a zwłaszcza w KYMCO, czy słyszalne na filmiku „klikanie” (sądzę, że to słyszalna praca zaworów) jest czymś normalnym?
    Skuter ma przejechane dopiero 200km więc jest na docieraniu, w serwisie powiedziano mi, że to jest normalne i regulacja zaworów nic nie zmieniła.
    Dodam jeszcze, że głowica cylindra nie jest fabryczna i nie wnikajmy w szczegóły 😉

    #171495 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    W moim Dinku (z fabryczną głowicą cylindra) takie „klikanie” nie występuje i brzmi mniej więcej jak ten Leszka (kiedyś) https://www.youtube.com/watch?v=hpdBAgZQWNM

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #175366 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Miro
    Miro
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Za radą kolegi posłuchałem pracy silnika metodą znaną mechanikom, wziąłem kij od miotły, jeden koniec przykładałem do silnika, a drugi do ucha.
    Okazało się, że z okolić cylindra i głowicy klikanie nie dochodzi, za to dość wyraźnie jest ono słyszalne przy filtrze oleju, filtr ten to siatka metalowa przypominająca naparstek i jest dociśnięty sporej wielkości sprężyną, a ta nakrętką (korkiem).
    Czyżby odgłos klikania był generowany przez rzeczoną sprężynę?

    #175377 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Po pierwszych 300km od nowości trzeba właśnie zrobić regulację zaworów. Ogólnie przez pierwszy 1000km wszystko się musi ułożyć.

    #175399 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Miro
    Miro
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Sęk w tym, że mam już zrobione ponad 900km, a „klikanie” cały czas jest jednakowe i prawie na pewno odgłos nie pochodzi z zaworów.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
Odpowiedz do: KYMCO New Dink 50 - praca silnika
Informacje o Tobie: