Kymco który wybrać?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #48538
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Witam!

    Zamierzam kupić skuter firmy Kymco.
    I tu mam dylemat.
    W salonie mogę kupić motorower Kymco NEXXON 50 4T za równe 4tys.zł…
    Ale trafiłem na ofertę kupna Kymco VITALITY 50 2T z 2009r. z przebiegiem 11tys. km…za równe 2.5tys. zł. – nie odblokowany – więc teoretycznie nie był żyłowany… Chyba 11tys.km dla tego silnika to niedużo….?
    Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić, który wybór będzie lepszy? NEXXON ma silnik Hondy czterosuwowy – spala ok. 2L/100km – ale ma mniejszą moc 3.2kM….
    VITALITY ma silnik 2T moc 5kM i zdecydowanie lepsze osiągi…kosztem spalania…nowy kosztuje ok. 5tys. zł…
    Muszę szybko podjąć decyzję.
    I tu dylemat nowy czy używany? Nowy za 4tys.zł , używany za 2,5tys. zł – w którym przypadku mamy lepszy stosunek jakości, osiągów do ceny?
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #48539
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    nexxon nie ma silnika Hondy. A ile spala to Ci powie ktoś kto ma nexxona – ale na pewno nie 2l 😉 11 tyś dla silnika Vitalki to nie dużo. Że zablokowany to trochę lipa, bo pewnie jest duży próg na wariatorze i pasek wytarty nieźle.

    #48540
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Kolejne pytanie…
    Jak oglądałem filmy na YouTube z tymi skuterami, to miałem wrażenie, że są stosunkowo małe. Jak to wygląda w rzeczywistości? Mam 176cm wzrostu. Czy te skutery będą odpowiednie dla takiego wzrostu?
    Swego czasu miałem Keeway`a Hurricane i Matrixa. Hurricane był trochę dla mnie za mały… Jak można porównać Kymoco do Keeway Matrixa jeśli chodzi o gabaryty?
    Jakie są różnice w charakterystyce jazdy dla 4-ro biegowego NEXXON`a i automatycznego VITALITY? Jak sprawuje się automatyczne sprzęgło? Czy przy słabym silniku 3.2kM nie jest ono kłopotliwe?

    #48542
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • 485Postów:

    benekpe napisał:

    Witam!
    Zamierzam kupić skuter firmy Kymco.
    I tu mam dylemat.
    (…)

    Kolega ubiegł mnie o kilka minut z pytaniem 🙂

    Też mam temat w sprawie Kymco, z tym, że innych modeli.
    A że szkoda dublować tematy – piszę w tym.

    Jakie są różnice miedzy Kymco Agility 4T a Kymco Agility City 4T?
    Oprócz różnicy w wielkości kół oczywiście 🙂

    Byłem pewien prawie zakupu Agility z kołami 12″ aż tu wypatrzyłem wersję City. Większe koła = większy komfort jazdy, mniejsze obciążenie łożysk… A poza tym to chyba jeden i drugi skuter to to samo? Nawet kosztują identycznie…

    Kymco Agility 50 4T
    http://otomoto.pl/kymco-agility-kymco-agility-salon-polaska-M2837421.html

    Kymco Agility City 50 4T
    http://otomoto.pl/kymco-agility-city-a-c-50-M2118316.html

    Co sądzicie?

    #48544
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Ja posiadam Nexxona od 3 lat, jest duży, komfortowy. Fajnie że ma skrzynie biegów bo można się troche pobawić podczas jazdy. Jak na 4T to predkosc po odblokowaniu około 90 licznikowe więc naprawdę całkiem nieźle….bagażnik pod kanapa trochę mały, integral nie wejdzie ale zwykły kask spokojnie, poza tym zawsze można dokupić kufer, Ogólnie sprzet bardzo dobry. Koła duże i nie czuć żadnych dziur. Gdybym mial kupować jeszcze raz skuter zdecydował bym się 2 raz na Nexxona..

    Po zmianie zębatek mozna jeszcze wiecej z niego wycisnąć, ale to zalezy czego oczekujesz, czy lepszego startu czy lepszego v-max

    #48546
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    klekocix napisał:

    benekpe napisał:
    Witam!
    Zamierzam kupić skuter firmy Kymco.
    I tu mam dylemat.
    (…)

    Kolega ubiegł mnie o kilka minut z pytaniem 🙂
    Też mam temat w sprawie Kymco, z tym, że innych modeli.
    A że szkoda dublować tematy – piszę w tym.
    Jakie są różnice miedzy Kymco Agility 4T a Kymco Agility City 4T?
    Oprócz różnicy w wielkości kół oczywiście 🙂
    Byłem pewien prawie zakupu Agility z kołami 12″ aż tu wypatrzyłem wersję City. Większe koła = większy komfort jazdy, mniejsze obciążenie łożysk… A poza tym to chyba jeden i drugi skuter to to samo? Nawet kosztują identycznie…
    Kymco Agility 50 4T
    http://otomoto.pl/kymco-agility-kymco-agility-salon-polaska-M2837421.html
    Kymco Agility City 50 4T
    http://otomoto.pl/kymco-agility-city-a-c-50-M2118316.html
    Co sądzicie?

    Tylko że ten Agility City to cena netto,dodaj jeszcze podatek 🙂

    #48547
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Bierz Nexxona tak jak wyżej piszą. Duży, wygodny z dobrym silnikiem. Sprzęgło automatyczne właśnie ułatwia jazdę przy tak małej mocy. Nexxon spokojnie ruszy z dwójki co dla mojego Salmo jest prawie niewykonalne. Masz nowy sprzęt z pewną przeszłością i stanem technicznym.

    #48548
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Chyba utwierdziliście mnie w przekonaniu, by kupić nowy sprzęt z salonu. Niebawem będę miał 40 lat i dla mnie brawura i wyścigi skuterów nie robią wrażenia. Skuter będzie służył mi wyłącznie do rekreacyjnej jazdy w słoneczne dni, do wypadów na rekonesans wędkarski po okolicznych stawach, czasami do pracy. Jutro w salonie “dosiądę” tą maszynę i ostatecznie podejmę decyzję.

    #48549
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Dokładnie tak jak mówi kolega Michał…Bierz nexxona, napewno się nie zawiedziesz…no i ten basowy dzwiek, nawet na standardowym tłumiku 🙂

    #48550
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • 485Postów:

    Tylko że ten Agility City to cena netto,dodaj jeszcze podatek 🙂

    Prawda, a ja stary, ślepy, nie zauważyłem 🙂

    Ale czemu on jest o tyle droższy? Aż o 30% lepszy od “zwykłego”? 🙂

    #48551
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Panowie, doradźcie proszę. Czy lepiej docierać silnik na zablokowanym silniku, przy mniejszych obrotach – czy może przy odblokowanym (krótsza przepustnica gaźnika) ? Zdania są podzielone… Wyczytałem, że przez kilkadziesiąt pierwszych kilometrów należy na przemian jechać na niskich i wysokich obrotach, od czasu do czasu robiąc przerwy dla ostudzenia silnika. A skoro tak, to odblokowanie nie powinno być problemem, gdyż i tak na maksymalnych obrotach nie będziemy docierali silnika, co najwyżej 80%… Co o tym sądzicie?

    #48563
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Na razie nie odblokowuj – i tak nie będziesz rozwijał pełnej mocy na dotarciu. Jeździj normalnie, tylko delikatnie przyspieszaj stopniowo odkręcając manetkę wraz ze wzrostem obrotów, a nie od razu gaz do oporu. Jeździj te 40-45 km/h zmieniając obroty co pewien czas. Co jakiś czas daj mu odpocząć i staraj się jak najmniej używać hamulców tylko hamować silnikiem – ma to dobry wpływ na docierany silnik. Po 300km możesz już jeździć spokojnie bez przerw. Daruj sobie serwisy gwarancyjne – więcej zaszkodzą i nie wiesz czy na pewno zrobili to co mieli. Zrób tak: po 30km wymień olej w silniku na półsyntetyczny bo najwięcej wtedy będzie opiłków z procesu docierania. Następną wymianę zrób po 300 wlewając już olej syntetyczny. Później po 1000, 2000 i dalej co 2 tysiące km. już ciągle lejąc syntetyczny.

    #48613
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • 837Postów:

    NEXXON ! POLECAM !

    #48620
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Właśnie dzisiaj go kupiłem, po wcześniejszej jeździe próbnej. Wrażenia? Bardzo pozytywne – w realu skuter wygląda lepiej niż na fotkach. Póki co będę go przechowywał w pracy w ciepłym ogrzewanym miejscu, a jak aura pozwoli będę go pomaleńku docierał na krótkich przejażdżkach – mamy taką szeroką nieuczęszczaną dwukilometrową ulicę – idealną na takie docieranie. Więc do marca, kwietnia skuterek będzie gotowy na rozpoczęcie sezonu. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi.
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #48625
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Gratuluję zakupu, nie musisz jeździć tylko 2km. Ja od początku miałem do pokonania 11km do pracy w jedną stronę. Jeździłem od lipca w gorące dni i te trasy robiłem bez żadnych przerw. Nie było żadnych problemów bo z tego co zauważyłem to te silniczki są bardzo odporne na przegrzanie. Na przegląd po 300km. jechałem 71km.(w obie strony) w upale ponad 30 stopni i też zero problemów. Napisz chociaż jaki kolor albo wstaw fotkę. 🙂

    #48626
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    benekpe – można wiedzieć z jakiej dzielnicy Zabrza jesteś ? 🙂 Tak się składa że też jestem z tego miasta 🙂

    #48635
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Jeśli docierać to na mineralnym dobrej jakości i 1000 km! I nie tylko na najniższych obrotach ale i na wyższych! Bo inaczej zamulisz silnik od samego początku… Do docierania najlepsze są właśnie krótkie trasy żeby nie przegrzać silnika ale najlepiej startuj po dobrym uprzednim jego nagrzaniu.

    A jaką będziesz mieć blokadę? jeśli coś na skrzyni to od razu zdejmij. Jeśli na module to poczekaj z tym trochę (ze 200 km).

    #48651
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Kolor niebieski… 🙂 Muszę go doposażyć w jakiś fajny kufer. Myślałem też o szybie czołowej, która by chroniła od wiatru i deszczu…

    Z tego co wiem to NEXXON ma blokadę na gaźniku – trzeba wymienić przepustnicę na krótszą. W serwisie polecili mi olej półsyntetyk, bo ma też smarować skrzynię biegów – a nie tylko silnik – podobno ten silnik tak jest zbudowany…
    Kapuchon – ja mieszkam w centrum – niedaleko ZUS-u, a pracuję w Mikulczycach.

    #48657
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Dlatego pisałem o półsyntetyku po 30km. Przede wszystkim nie oszczędzaj i nie lej olejów samochodowych. Silniki motorowerów i motocykli są tak skonstruowane, że ten sam olej ma chronić i smarować silnik, skrzynię i mokre sprzęgło – a jak wiadomo w samochodach mamy sprzęgło suche. W olejach motocyklowych właśnie pod takim kątem dobierane są ich właściwości. Ja używam oleju syntetycznego CASTROL Power 1 Racing 10W50 i naprawdę polecam. Silnik po 10200km w każdych warunkach wygląda i pracuje jak nowy.

    #48662
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Wszędzie wszyscy tak piszą o tym Castrolu… Wydaje mi się, że jest zwyczajnie PRZEREKLAMOWANY. Jest na pewno dobrym olejemn ale są też inne. Równie dobre. Nie żebym negował subiektywną ocenę ale taki mam pogląd.

    #49266
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Witam ponownie po małej przerwie. Mam pytanie. Mój Nexxon oczekuje na ciepłe wiosenne dni w ogrzewanym pomieszczeniu – temperatura ok. 10st. Czy w związku z tym można niedotarty skuter co parę dni odpalić, by pochodził kilka, kilkanaście minut na biegu jałowym? Czy takie przepalanie ma negatywny wpływ na stan docieranego silnika? Skuter nie jest zimny, olej w silniku też nie – więc nie ma mowy o narażeniu go na pracę w ujemnych niekorzystnych dla silnika warunkach.
    W te zimowe dni dużo czytałem na forach o możliwości zwiększenia mocy silnika poprzez zmianę cylindra i tłoka na większy np 80cm3.
    Czy taka zmiana zaskutkuje znacznym wzrostem mocy? Przyspieszeniem? Czy na rynku są sprawdzeni producenci takich cylindrów i tłoków dedykowanych pot ten konkretny model silnika?
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #49272
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Lepiej nie odpalaj, chyba, że zrobisz nim kilka km to ok.

    Na drugie pytanie odpowie Ci Zulwiczek

    #53905
    1253564u
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    podłącze się do tego tematu mam takie pytanie czy dobry by był skuter kymco agility 50 4t był by to muj pierwszy skuter a i jeszcze takie pytanie bo mam 185cm wzrostu i czy ten skuter nie był by dla mnie za mały ?

    #54076
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Ja od samego początku biłem się z myślami czy aby dobrze zrobiłem kupując motorower Nexxona a nie kolejny skuter. Z biegiem czasu utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry wybór. Jego wygląd na początku budził mieszane uczucia. Teraz już wiem że to był świetny wybór. Na ulicach widzę zazdrosne spojrzenia skuterowców, mój motorower po zmianie cylindra i zębatki napędzającej nie daje szans innym skuterom 2T. No i ten klank silnika…. Dynamiczna i szybka jazda, możliwość redukcji biegów, przyjemny odgłos silnika – to powoduje, że nie przesiądę się już chyba nigdy na skuter. No i ceny części zamiennych są bardzo przyzwoite. Silnik to ten sam typ co do Ogara 900. Nawet zmiana kompletnego silnika na nowy 125cm to wydatek tylko niecałe 600zł! Dlatego biorąc pod uwagę Twój wzrost proponowałbym zakup właśnie Nexxona. Przyzwoita jakość, możliwość taniego tuningu, super osiągi – to niezaprzeczalne atuty tego modelu.
    Pozdrawiam, Bernard z Zabrza.

    #54078
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Bernard, wszystko o czym piszesz to prawda, jednak przy wyborze trzeba również brać pod uwagę możliwości przewozowe, w przypadku skutera są dużo większe niż motoroweru, poza tym skuter ma osłony zabezpieczające przed wiatrem, deszczem i ubrudzeniem ubrania.

    #54080
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Wszystko zależy od tego kto jak używa sprzętu. Jeśli tylko i wyłącznie do jazdy dla przyjemności to wybór motoroweru jest ok ale jeśli używa się takiego sprzętu dla dojazdy po zakupy to już bardziej skuter ze względu na to co napisał Pietro. Chociaż w motorowerze też da się zamontować kufer ale dużo do niego nie wejdzie a w skuterze nie dość że można zapakować do kufra to całą torbę zakupów można postawić na podłodze między nogami.

    #54090
    1253564u
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Nie nie biorę w ogóle pod uwagę motorowerów wole skutera mialem kiedys jawke 50 i jakos sie zniechecilem do motorowerów i teraz bym chcial sobie kupic skuter a czy te Agility albo agility rs nie bedzie mi zamałe ?

    #54092
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Ja wyraziłem swoje subiektywne odczucie. W przeszłości miałem dwa skutery Hurricane i Matrixa. Tak jak koledzy piszą, każdy ma swoje preferencje i oczekiwania. Ja jak pisałem wyżej miałem obawy co do motoroweru. Teraz już wiem, że jak zrobię prawo jazdy kat A (może w tym roku) to kolejnym zakupem będzie na pewno jakiś motor. Dla mnie to naturalne przejścia ze skutera, motoroweru po motor w niedalekiej przyszłości – mam nadzieję.

    #54100
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    1253564u napisał:

    Nie nie biorę w ogóle pod uwagę motorowerów wole skutera mialem kiedys jawke 50 i jakos sie zniechecilem do motorowerów i teraz bym chcial sobie kupic skuter a czy te Agility albo agility rs nie bedzie mi zamałe ?

    Miałem kiedyś Agility 4T i powiem ci, że przy moim wzroście 175cm, nie był mi ciasny, czy niewygodny, wręcz przeciwnie jazda nim 60km bez stawania nie była problemem.

    #54132
    Robertonos
    Użytkownik
    • 9
    • 537Postów:

    Witam Was wszystkich!Podłączę się do tematu.Widzę że paru z Was ma przed zakupem pewne obawy co do tego czy dany model skuta czy motoroweru nie będzie dla niego za mały.Powiem tak,ja sam miałem takie obawy i aby się ich pozbyć po prostu przymierzyłem się do kilku modeli w skali cenowej którą mogłem wydać.Tak naprawdę super czułem się na Kymco New Dink 50 4T,ale chciałem koniecznie nową sztukę i cena ponad 7 tysięcy złoty zabiła mój entuzjazm.Skończyło się po prostu na nowej Vitalce 2T.Mam 184cm wzrostu i Vitalka nie jest dla mnie za mała,robię nią wycieczki po około 100-130km w jedną stronę i po takiej gdy wracam wieczorem do domu nie czuję jakiegoś wielkiego bólu w jakiejś część ciała.Więc Agility czy Vitality będą o.k dla kogoś przy wzroście do 185cm na pewno.Chodzi na New Dinku czułem super luz to cena wysoka jak na 50-tkę.O ile ktoś ma tyle kasy do wydania to go polecam-super skut.A tak poza tym Vitalka też jest bardzo fajna.Polecam!Pozdro Brać skuterową 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button