Kymco Grand Dink 250 dławi się przy dodaniu gazu

Witam. Jako, że jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość.

Posiadam Kymco Grand Dink 250 4T chłodzony cieczą, a z nim również duuużo problemów.

Zacznijmy od początku: przed zimą skuter przestał odpalać, przestał reagować na starter. Oddałem do mechanika, okazało się, że był zatarty tłok, rozsypany rozrusznik, poprzerywane uszczelki. Wszystko to zrobiliśmy, wywaliłem na to spooooro kasy i ostatnio dopiero go odebrałem.
Tłok, uszczelki i rozrusznik zamontowane. Skuter odpala (nie na "dyg", ale odpala) lecz gdy próbuję jechać, gdy dodam gazu to skuter zamiast jechać to się dławi, obroty maleją i jak dłużej przytrzymam to gaśnie.
Gaźnik był podobno regulowany, tak samo jak zawory i rozrząd (piszę, że "podobno", bo ja przy tym nie byłem, a mechanik mówił, że to zrobił).

Odkręciłem świecę - była sucha, lecz czarna, tak jakby osmolona
Sprawdziłem stan oleju - jest w porządku
Sprawdziłem filtr powietrza - nie był zapchany, lekko przykurzony

Czytałem, że takie objawy często występują przy niewyregulowanym gaźniku i przy dostawaniu się lewego powietrza. Powiem szczerze, że nie mam już ani ochoty, ani pieniędzy, by oddać znowu do mechanika. Czy z tym problemem poradzę sobie sam? Proszę o jakieś porady, może ktoś z Was miał już taki problem i wie jak go rozwiązać?

PS do moderatorów/administratorów: jeżeli pomyliłem dział, to proszę o przeniesienie. Nie zamykajcie tego tematu, to dla mnie bardzo ważne. Dziękuję

Tutaj masz w tym temacie fotkę wyglądu różnych świec: http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/ Znajdź podobną do twojej i podaj numerek(z boku masz napisane co jest z tą świecą)

Albo świeca numer 18 albo świeca numer 3, trudno zdecydować lecz "trójka" bardziej pasuje. Czyli jak rozumiem trzeba wyregulować gaźnik, tak?

Zacznij od regulacji gaźnika.
Śruba od mieszanki powinna być wykręcona na 2,5 obrotu, potem ustaw wolne obroty w granicach 2000.

Nie bardzo wiem jak się reguluje gaźnik, ale postaram się to zrobić i napisać czy pomogło. Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania skutera?

Masz jeszcze 2 artykuły do pomocy: http://www.skuterowo.com/jak-wyregulowac-gaznik/

http://www.skuterowo.com/foto-tutorial-czyszenie-regulacja-i-wymiana-dyszy-gaznika/

Dzięki

Śrubę do regulacji mieszanki masz po lewej na dole gaźnika, trochę w takim niefortunnym miejscu, trudno się tam dostać. Musisz ją zakręcić na maksa a potem wykręcić 2-2.5 obrotu. Nie mniej i nie więcej jak 3 bo palił Ci będzie dużo.

Zacięła się przepustnica z iglicą. Zdejmij złotą pokrywkę z gaźnika i sprawdź czy cymbał-mechanik nie skrzywił iglicy albo czy nie wypadła mu zawleczka z iglicy. Nie wiem co to za mechanik ze nie potrafi sobie poradzić z regulacją 250...
Proponuje zmienić mechanika. Jednak każda zmiana to ryzyko trafienia na kolejnego partacza albo sępa na kasę który to będzie pół dnia dramatyzował co to poprzednie mechanik nie popier...ił w silniku...

szef_ff napisał:

Proponuje zmienić mechanika. Jednak każda zmiana to ryzyko trafienia na kolejnego partacza albo sępa na kasę który to będzie pół dnia dramatyzował co to poprzednie mechanik nie popier...ił w silniku...

Właśnie, boję się, że znów trafię na "mechaniczka", który to nawet dobrze nie będzie umiał zdjąć pokrywy gaźnika, a w mojej okolicy nie znam dobrego mechanika, a poza tym nawet nie mam kasy na to.

Mógłbyś bardziej opisać o co chodzi z tą iglicą, gdzie to jest i jak naprawić? Przepraszam, że proszę o takie konkrety ale prawi w ogóle się na tym nie znam i nie chcę niczego spartolić

Może ten filmik pomoże: http://www.youtube.com/watch?v=D8EkKIJj-Z0
(od około 5:00 jest czyszczenie gaźnika)

zapoznaj się z filmikiem. obejrzyj parę razy. Zapamiętaj kolejność częsci zeby nie było jutro postu : POMOCY!!! Pilne!!! Rozłożyłem gaźnik i nie wiem jak go skręcić...
Nie rozkręcaj gaźnika na części pierwsze. Zdejmij tylko metalową pokrywkę. Będzisz tam miał max. 4 elementy.

Iglica jest na dole przepustnicy. Musi być symetrycznie prosta, ale bedzie zwężała się ku dołowi. Na drugim jej końcu są rowki i okragłe zabezpieczenie zapietę o któryś rowek (są wersje gaźników bez rowków i zabezpieczenia, tylko z na stałe zamocowanym tależykiem)
Iglica do przepustnicy jest zaczepiana plastikowym korkiem lub przykręcana przez blaszkę śrubką na krzyżaka. Ważne, aby po skręceniu tej blaszki iglica miała delikatny luz- nie była na sztywno. Sama przepustnica też musi lekko chodzić w gaźniku. Sprężyny nie rozciągaj ani nie ucinaj.

Zanim to wszystko rozdłubiesz to usiądź na skuterze, daj gaz na maxa i przysłoń troche lewą ręką wlot do filtra powietrza. Jak zaskoczy i kawałek ruszy to znaczy że przepustnica nie ma siły się podnieść.
Dalsze wskazówki jak ogarniesz to co do tej pory napisałem