Kymco downtown 300

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #733665
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Witam, mam parę pytań. Skuter z końcówki 2009 r. 22 k oryginalnie przejechane.

    Kymco zaczął mi stukać przy ruszaniu tzn. jak ruszam z miejsca to jest takie dziwne brzęczenie (skuter troszkę szarpie) i stuk i potem normalnie. Stuk jest też czasami jak się zatrzymuję. Niby była regulacja zaworów może źle ustawione? Czy to coś poważnego?

    Druga sprawa – gdy się rozpędzę licznikowe 140 km/h obroty dochodzą do 7500 i ani drgną dalej. Czy to jakaś blokada czy zużycie?

    Z góry dziękuję za pomoc. Na skuter przesiadłem się z motocykla nie znam wszystkich niuansów, proszę o wyrozumiałość 🙂

    #733717
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    troche zbyt mało dokładnie opisujesz te “stukanie” oraz “dziwne brzęczenie” żeby ktokolwiek był w stanie nawet w przybliżeniu te dźwięki zidentyfikować. Kiedy stuka? skąd stuka? czy stuknięcie jest pojedyńcze czy cykliczne, czy narasta z obrotami, skąd sie wydobywa w przybliżeniu..itd

    Druga sprawa – nie sugeruj sie licznikiem tylko sprawdź prędkość czymś z GPS. Prędkość około REALNYCH 138km/h (nie licznikowych) to normalna maksymalna prędkość dla skutera 300cm. Wiec może po prostu bardzo dokładnie ci pokazuje bo sie taka sztuka trafiła.

    A jeżeli to jednak 140 licznikowe i ze 125 realne wg GPS.. to zapewne oznacza brak mocy. A tu już powodów może być bardzo dużo.

    #733729
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Co do prędkości to jakoś się odblokowało, rzeczywiście ok. 140 km/h gps także git. Co do stukania to tak jak pisałem gdy ruszam i gdy puszczę gaz i zwolni do prędkości minimalnej jest takie brzęczenie jakby np. tłumik stukał albo coś, ale wszystko obejrzałem i nic tam nie widzę, żeby się bujało. Stuk jest tylko przez chwilę zabrzęczy i jest ok i potem ruszam zastuka i jest ok przyśpiesza bez hałasu. Ogólnie na zimnym silniku jest to bardziej dotkliwe jak się rozgrzeje jest mniej tego stukania.

    #733766
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Zdjąłem pokrywę sprzęgła i stuk/zabrzęczenie dochodzi przy lżejszym dodaniu gazu tak jakby przy “zapięciu” biegu z tego koła na którym jest pasek pod sprzęgłem tak jakby. To samo zabrzęczenie jest jak wychodzi z biegu tak jakby na luz. Pasek super stan. Co trzeba wymienić? Przede wszystkim co kupić? Całe sprzęgło? Prośba o jakiś link jeżeli to możliwe.

    #733776
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ale piszesz o wariatorze (przód silnika) czy o korektorze momentu (tylne koło)?

    #733783
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Tylne koło pod sprzęgłem.

    #733784
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    no to trzeba zdjąć dzwon sprzegła – zobaczyć stan sprzęgła i korektora. Może ci jakaś sprezynka spadła a może coś sie grubo wypracowało.
    Swoje lata ma.

    #733787
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Zrzucę dzwon, gdzie w razie czego kupić korektor momentu obrotowego/sprzęgło etc. Mało tego na necie…

    #733789
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    dużo tego. allegro, motor-x, gmoto, motor-land

    #733791
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Czy taki zestaw https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-tyl-do-linhai-300-bashan-300-silnik-169m-11733747882 będzie pasował? Jest to komplet, nie bawił bym się tylko wymienił.

    #733792
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:
    #733796
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ja bym raczej tak szukał:
    https://www.google.com/search?q=sprzeg%C5%82o+downtown+300&oq=sprzeg%C5%82o+downtown+300&aqs=chrome..69i57j33i160l2j33i21.7915j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    albo przez wyszukiwarki stron które podałem

    #733843
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Nagrałem filmik ze stukania: https://photos.app.goo.gl/iDWbhMeFKfApfGuq7

    #733845
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    bez znaczenia. rozkładaj tył, rozkładaj wariator – szukaj luzów, wypracowanych powierzchni, uszkodzonych elementów, zgubionych slizgów, pękniętych sprezynek..itd

    #733935
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Rozebrałem… Nic nie widać. W korektorze był normalnie smar. Wszystko sztywne. Jutro dojdzie nowe sprzęgło i wariator – jedyna nadzieja. Wał i tylna przekładnia też bardzo sztywne. naprawdę nie mam pojęcia co mogło tak walić.

    #733938
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wariator rozkładałes?

    #733940
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Wariator wyjąłem, magnesy wyglądają na bardzo zużyte. Dziś przyjedzie nowy j costa, wrzucę wszystko poskładam i dam znać.

    #733946
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    tam nie ma magnesów :). Tam są rolki. Ważne żeby nie były przyszlifowane na kwadratowo i równo zużyte. DO tego ślizgi powinny być całe i poprawnie pracować a całośc powinna płynnie ale bez luzów slizgać sie po tulejce na wale.
    Jcosta troche przehajpowany jest. No i bedzie drogo jak zaczniesz dokupowac rolki do regulacji.

    #733951
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Więc tak:
    Stukanie ustało po wymianie smaru w korektorze momentu i sprzęgła. Stare wygląda ok ma okładziny ale stuka.
    Wariator j costa to totalna pomyłka. Może i przyśpieszenie lepsze ale co z tego jak lekko dodam gazu i wpada 8,5k rpm jak dla mnie nie da się jeździć, już myślałem że smar mi wyszedł z korektora i coś się ślizga ale nie, wszystko czyste a obroty lecą jak głupie..

    Na standardowym wariatorze było to jakoś tak lepiej wyważone tutaj masakra jakaś. Nie wiem dlaczego przecież niby miały być niższe obroty niż na standardzie.

    Jutro wrzucę stary wariator – dzisiaj zabrakło czasu i sprawdzę.

    Żałuję, że to założyłem 800 zł poszło się… już nie oddam przecież 🙁 masakra.

    #733954
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    cięższe rolki do Jcosty zmienią sytuacja. Tylko że nie wiadomo ile cięższe wiec trzeba kilka kompletów a one drogie. O tym pisałem.
    JCosta dedykowana do modelu działa tylko wtedy dobrze “z pudełka” jeżeli pasuje tylko do jednego modelu a dana sztuka jest kompletnie seryjne a najlepiej prawie fabrycznie nowa.
    Ja kupiłem dedykowany Malossi Multivar (polecam) ale ten sam partnumber zestawu pasuje do kilkunastu modeli o mocach od 9,5 do 14KM i masach od 120 do 170kg. A takich cudów nie ma że tak rózne modele zestroisz takim samym zestawem. Tutaj “dedykowanie” sprowadza sie do tego że “mozna zamontować bez przeróbek” a nie że zestaw jest idealnie zestrojony pod model.
    Wiec w zestawie były 11gr rolki – na których praktycznie nie jechał. Wsadziłem chyba 10 czy 10.4 i skrzydeł dostał.

    #733965
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Z tym dopasowaniem to też bym nie przesadzał. Tuleja i wariator pasowały, ale osłona wariatora miała troszkę za małą dziurę, musiałem “delikatnie” rozwiercić, żeby weszło na wał.

    Ten mój wariator to https://motor-x.pl/wariator-jcosta-it619pro,p.html pasuje niby do kawasaki 300 i kymco 300 więc nie wiem dlaczego rolki były by za lekkie.

    Teraz pytanie zasadnicze kupować rolki 0,5g cięższe czy 1g od razu? Jaką przyjąć skalę?

    #733966
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    na to pytanie niestety odpowiedź uzyskasz jedynie doświadczalnie. albo szukaj po forach w necie – może ktoś załozył taki do twojego modelu i regulował.

    #733991
    Kamil Grabowski
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Ok, wróciłem do ori bo ten masakra był. Jakie są rolki (gramatura) oryginalnie w wariatorze? Jakie najlepiej kupić? Muszę wymienić bo te są zjechane.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button