Kymco downtown 300

Witam, mam parę pytań. Skuter z końcówki 2009 r. 22 k oryginalnie przejechane.

Kymco zaczął mi stukać przy ruszaniu tzn. jak ruszam z miejsca to jest takie dziwne brzęczenie (skuter troszkę szarpie) i stuk i potem normalnie. Stuk jest też czasami jak się zatrzymuję. Niby była regulacja zaworów może źle ustawione? Czy to coś poważnego?

Druga sprawa - gdy się rozpędzę licznikowe 140 km/h obroty dochodzą do 7500 i ani drgną dalej. Czy to jakaś blokada czy zużycie?

Z góry dziękuję za pomoc. Na skuter przesiadłem się z motocykla nie znam wszystkich niuansów, proszę o wyrozumiałość :slight_smile:

troche zbyt mało dokładnie opisujesz te “stukanie” oraz “dziwne brzęczenie” żeby ktokolwiek był w stanie nawet w przybliżeniu te dźwięki zidentyfikować. Kiedy stuka? skąd stuka? czy stuknięcie jest pojedyńcze czy cykliczne, czy narasta z obrotami, skąd sie wydobywa w przybliżeniu…itd

Druga sprawa - nie sugeruj sie licznikiem tylko sprawdź prędkość czymś z GPS. Prędkość około REALNYCH 138km/h (nie licznikowych) to normalna maksymalna prędkość dla skutera 300cm. Wiec może po prostu bardzo dokładnie ci pokazuje bo sie taka sztuka trafiła.

A jeżeli to jednak 140 licznikowe i ze 125 realne wg GPS… to zapewne oznacza brak mocy. A tu już powodów może być bardzo dużo.

Co do prędkości to jakoś się odblokowało, rzeczywiście ok. 140 km/h gps także git. Co do stukania to tak jak pisałem gdy ruszam i gdy puszczę gaz i zwolni do prędkości minimalnej jest takie brzęczenie jakby np. tłumik stukał albo coś, ale wszystko obejrzałem i nic tam nie widzę, żeby się bujało. Stuk jest tylko przez chwilę zabrzęczy i jest ok i potem ruszam zastuka i jest ok przyśpiesza bez hałasu. Ogólnie na zimnym silniku jest to bardziej dotkliwe jak się rozgrzeje jest mniej tego stukania.

Zdjąłem pokrywę sprzęgła i stuk/zabrzęczenie dochodzi przy lżejszym dodaniu gazu tak jakby przy “zapięciu” biegu z tego koła na którym jest pasek pod sprzęgłem tak jakby. To samo zabrzęczenie jest jak wychodzi z biegu tak jakby na luz. Pasek super stan. Co trzeba wymienić? Przede wszystkim co kupić? Całe sprzęgło? Prośba o jakiś link jeżeli to możliwe.

ale piszesz o wariatorze (przód silnika) czy o korektorze momentu (tylne koło)?

Tylne koło pod sprzęgłem.

no to trzeba zdjąć dzwon sprzegła - zobaczyć stan sprzęgła i korektora. Może ci jakaś sprezynka spadła a może coś sie grubo wypracowało.
Swoje lata ma.

Zrzucę dzwon, gdzie w razie czego kupić korektor momentu obrotowego/sprzęgło etc. Mało tego na necie…

dużo tego. allegro, motor-x, gmoto, motor-land

Czy taki zestaw https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-tyl-do-linhai-300-bashan-300-silnik-169m-11733747882 będzie pasował? Jest to komplet, nie bawił bym się tylko wymienił.

Tu to samo taniej: https://allegro.pl/oferta/kpl-sprzeglo-dzwon-quad-linhai-benyco-260-300cc-10539308894?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=Cj0KCQjwtvqVBhCVARIsAFUxcRte03tNhhFUQeM6cPCakjwN3BXdLj8KlZHu6UW5J3h1obOexjLDL2EaAhjyEALw_wcB

ja bym raczej tak szukał:
https://www.google.com/search?q=sprzegło+downtown+300&oq=sprzegło+downtown+300&aqs=chrome..69i57j33i160l2j33i21.7915j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

albo przez wyszukiwarki stron które podałem

Nagrałem filmik ze stukania: https://photos.app.goo.gl/iDWbhMeFKfApfGuq7

bez znaczenia. rozkładaj tył, rozkładaj wariator - szukaj luzów, wypracowanych powierzchni, uszkodzonych elementów, zgubionych slizgów, pękniętych sprezynek…itd

Rozebrałem… Nic nie widać. W korektorze był normalnie smar. Wszystko sztywne. Jutro dojdzie nowe sprzęgło i wariator - jedyna nadzieja. Wał i tylna przekładnia też bardzo sztywne. naprawdę nie mam pojęcia co mogło tak walić.

wariator rozkładałes?

Wariator wyjąłem, magnesy wyglądają na bardzo zużyte. Dziś przyjedzie nowy j costa, wrzucę wszystko poskładam i dam znać.

tam nie ma magnesów :). Tam są rolki. Ważne żeby nie były przyszlifowane na kwadratowo i równo zużyte. DO tego ślizgi powinny być całe i poprawnie pracować a całośc powinna płynnie ale bez luzów slizgać sie po tulejce na wale.
Jcosta troche przehajpowany jest. No i bedzie drogo jak zaczniesz dokupowac rolki do regulacji.

Więc tak:
Stukanie ustało po wymianie smaru w korektorze momentu i sprzęgła. Stare wygląda ok ma okładziny ale stuka.
Wariator j costa to totalna pomyłka. Może i przyśpieszenie lepsze ale co z tego jak lekko dodam gazu i wpada 8,5k rpm jak dla mnie nie da się jeździć, już myślałem że smar mi wyszedł z korektora i coś się ślizga ale nie, wszystko czyste a obroty lecą jak głupie…

Na standardowym wariatorze było to jakoś tak lepiej wyważone tutaj masakra jakaś. Nie wiem dlaczego przecież niby miały być niższe obroty niż na standardzie.

Jutro wrzucę stary wariator - dzisiaj zabrakło czasu i sprawdzę.

Żałuję, że to założyłem 800 zł poszło się… już nie oddam przecież :frowning: masakra.

cięższe rolki do Jcosty zmienią sytuacja. Tylko że nie wiadomo ile cięższe wiec trzeba kilka kompletów a one drogie. O tym pisałem.
JCosta dedykowana do modelu działa tylko wtedy dobrze “z pudełka” jeżeli pasuje tylko do jednego modelu a dana sztuka jest kompletnie seryjne a najlepiej prawie fabrycznie nowa.
Ja kupiłem dedykowany Malossi Multivar (polecam) ale ten sam partnumber zestawu pasuje do kilkunastu modeli o mocach od 9,5 do 14KM i masach od 120 do 170kg. A takich cudów nie ma że tak rózne modele zestroisz takim samym zestawem. Tutaj “dedykowanie” sprowadza sie do tego że “mozna zamontować bez przeróbek” a nie że zestaw jest idealnie zestrojony pod model.
Wiec w zestawie były 11gr rolki - na których praktycznie nie jechał. Wsadziłem chyba 10 czy 10.4 i skrzydeł dostał.