Kymco downtown 300
- This topic has 22 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 1 year, 8 months temu by Kamil Grabowski.
- AutorWpisy
- 24 czerwca 2022 dnia 11:59 #733665
Witam, mam parę pytań. Skuter z końcówki 2009 r. 22 k oryginalnie przejechane.
Kymco zaczął mi stukać przy ruszaniu tzn. jak ruszam z miejsca to jest takie dziwne brzęczenie (skuter troszkę szarpie) i stuk i potem normalnie. Stuk jest też czasami jak się zatrzymuję. Niby była regulacja zaworów może źle ustawione? Czy to coś poważnego?
Druga sprawa – gdy się rozpędzę licznikowe 140 km/h obroty dochodzą do 7500 i ani drgną dalej. Czy to jakaś blokada czy zużycie?
Z góry dziękuję za pomoc. Na skuter przesiadłem się z motocykla nie znam wszystkich niuansów, proszę o wyrozumiałość 🙂
27 czerwca 2022 dnia 15:04 #733717troche zbyt mało dokładnie opisujesz te “stukanie” oraz “dziwne brzęczenie” żeby ktokolwiek był w stanie nawet w przybliżeniu te dźwięki zidentyfikować. Kiedy stuka? skąd stuka? czy stuknięcie jest pojedyńcze czy cykliczne, czy narasta z obrotami, skąd sie wydobywa w przybliżeniu..itd
Druga sprawa – nie sugeruj sie licznikiem tylko sprawdź prędkość czymś z GPS. Prędkość około REALNYCH 138km/h (nie licznikowych) to normalna maksymalna prędkość dla skutera 300cm. Wiec może po prostu bardzo dokładnie ci pokazuje bo sie taka sztuka trafiła.
A jeżeli to jednak 140 licznikowe i ze 125 realne wg GPS.. to zapewne oznacza brak mocy. A tu już powodów może być bardzo dużo.
28 czerwca 2022 dnia 10:14 #733729Co do prędkości to jakoś się odblokowało, rzeczywiście ok. 140 km/h gps także git. Co do stukania to tak jak pisałem gdy ruszam i gdy puszczę gaz i zwolni do prędkości minimalnej jest takie brzęczenie jakby np. tłumik stukał albo coś, ale wszystko obejrzałem i nic tam nie widzę, żeby się bujało. Stuk jest tylko przez chwilę zabrzęczy i jest ok i potem ruszam zastuka i jest ok przyśpiesza bez hałasu. Ogólnie na zimnym silniku jest to bardziej dotkliwe jak się rozgrzeje jest mniej tego stukania.
30 czerwca 2022 dnia 12:39 #733766Zdjąłem pokrywę sprzęgła i stuk/zabrzęczenie dochodzi przy lżejszym dodaniu gazu tak jakby przy “zapięciu” biegu z tego koła na którym jest pasek pod sprzęgłem tak jakby. To samo zabrzęczenie jest jak wychodzi z biegu tak jakby na luz. Pasek super stan. Co trzeba wymienić? Przede wszystkim co kupić? Całe sprzęgło? Prośba o jakiś link jeżeli to możliwe.
30 czerwca 2022 dnia 19:40 #733776ale piszesz o wariatorze (przód silnika) czy o korektorze momentu (tylne koło)?
30 czerwca 2022 dnia 23:10 #733783Tylne koło pod sprzęgłem.
1 lipca 2022 dnia 02:50 #733784no to trzeba zdjąć dzwon sprzegła – zobaczyć stan sprzęgła i korektora. Może ci jakaś sprezynka spadła a może coś sie grubo wypracowało.
Swoje lata ma.1 lipca 2022 dnia 08:25 #733787Zrzucę dzwon, gdzie w razie czego kupić korektor momentu obrotowego/sprzęgło etc. Mało tego na necie…
1 lipca 2022 dnia 10:40 #733789dużo tego. allegro, motor-x, gmoto, motor-land
1 lipca 2022 dnia 11:50 #733791Czy taki zestaw https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-tyl-do-linhai-300-bashan-300-silnik-169m-11733747882 będzie pasował? Jest to komplet, nie bawił bym się tylko wymienił.
1 lipca 2022 dnia 12:16 #7337921 lipca 2022 dnia 15:26 #733796ja bym raczej tak szukał:
https://www.google.com/search?q=sprzeg%C5%82o+downtown+300&oq=sprzeg%C5%82o+downtown+300&aqs=chrome..69i57j33i160l2j33i21.7915j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8albo przez wyszukiwarki stron które podałem
2 lipca 2022 dnia 18:03 #733843Nagrałem filmik ze stukania: https://photos.app.goo.gl/iDWbhMeFKfApfGuq7
2 lipca 2022 dnia 18:39 #733845bez znaczenia. rozkładaj tył, rozkładaj wariator – szukaj luzów, wypracowanych powierzchni, uszkodzonych elementów, zgubionych slizgów, pękniętych sprezynek..itd
6 lipca 2022 dnia 21:56 #733935Rozebrałem… Nic nie widać. W korektorze był normalnie smar. Wszystko sztywne. Jutro dojdzie nowe sprzęgło i wariator – jedyna nadzieja. Wał i tylna przekładnia też bardzo sztywne. naprawdę nie mam pojęcia co mogło tak walić.
6 lipca 2022 dnia 22:58 #733938wariator rozkładałes?
7 lipca 2022 dnia 09:05 #733940Wariator wyjąłem, magnesy wyglądają na bardzo zużyte. Dziś przyjedzie nowy j costa, wrzucę wszystko poskładam i dam znać.
7 lipca 2022 dnia 15:41 #733946tam nie ma magnesów :). Tam są rolki. Ważne żeby nie były przyszlifowane na kwadratowo i równo zużyte. DO tego ślizgi powinny być całe i poprawnie pracować a całośc powinna płynnie ale bez luzów slizgać sie po tulejce na wale.
Jcosta troche przehajpowany jest. No i bedzie drogo jak zaczniesz dokupowac rolki do regulacji.7 lipca 2022 dnia 22:24 #733951Więc tak:
Stukanie ustało po wymianie smaru w korektorze momentu i sprzęgła. Stare wygląda ok ma okładziny ale stuka.
Wariator j costa to totalna pomyłka. Może i przyśpieszenie lepsze ale co z tego jak lekko dodam gazu i wpada 8,5k rpm jak dla mnie nie da się jeździć, już myślałem że smar mi wyszedł z korektora i coś się ślizga ale nie, wszystko czyste a obroty lecą jak głupie..Na standardowym wariatorze było to jakoś tak lepiej wyważone tutaj masakra jakaś. Nie wiem dlaczego przecież niby miały być niższe obroty niż na standardzie.
Jutro wrzucę stary wariator – dzisiaj zabrakło czasu i sprawdzę.
Żałuję, że to założyłem 800 zł poszło się… już nie oddam przecież 🙁 masakra.
7 lipca 2022 dnia 23:04 #733954cięższe rolki do Jcosty zmienią sytuacja. Tylko że nie wiadomo ile cięższe wiec trzeba kilka kompletów a one drogie. O tym pisałem.
JCosta dedykowana do modelu działa tylko wtedy dobrze “z pudełka” jeżeli pasuje tylko do jednego modelu a dana sztuka jest kompletnie seryjne a najlepiej prawie fabrycznie nowa.
Ja kupiłem dedykowany Malossi Multivar (polecam) ale ten sam partnumber zestawu pasuje do kilkunastu modeli o mocach od 9,5 do 14KM i masach od 120 do 170kg. A takich cudów nie ma że tak rózne modele zestroisz takim samym zestawem. Tutaj “dedykowanie” sprowadza sie do tego że “mozna zamontować bez przeróbek” a nie że zestaw jest idealnie zestrojony pod model.
Wiec w zestawie były 11gr rolki – na których praktycznie nie jechał. Wsadziłem chyba 10 czy 10.4 i skrzydeł dostał.8 lipca 2022 dnia 08:11 #733965Z tym dopasowaniem to też bym nie przesadzał. Tuleja i wariator pasowały, ale osłona wariatora miała troszkę za małą dziurę, musiałem “delikatnie” rozwiercić, żeby weszło na wał.
Ten mój wariator to https://motor-x.pl/wariator-jcosta-it619pro,p.html pasuje niby do kawasaki 300 i kymco 300 więc nie wiem dlaczego rolki były by za lekkie.
Teraz pytanie zasadnicze kupować rolki 0,5g cięższe czy 1g od razu? Jaką przyjąć skalę?
8 lipca 2022 dnia 09:21 #733966na to pytanie niestety odpowiedź uzyskasz jedynie doświadczalnie. albo szukaj po forach w necie – może ktoś załozył taki do twojego modelu i regulował.
8 lipca 2022 dnia 21:26 #733991Ok, wróciłem do ori bo ten masakra był. Jakie są rolki (gramatura) oryginalnie w wariatorze? Jakie najlepiej kupić? Muszę wymienić bo te są zjechane.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.