Kymco City 2T, TAKA kompresja, pomiar+dane+filmiki. Słabo odpala.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #305945 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Witam, mam 5 letniego Kymco Agility City 50 2T
    obecnie:

    Od półtora roku:

    Kit Airsal 70cc (cylinder, tłok, uszczelki)
    Pasek napędowy DAYCO (wyglada jak nowy)
    Wydech TECNIGAS Q-TRE (nowy wkład, oryginalna wata)
    Gaźnik Keihin dysza 115
    Wzmocniony wał

    PRZEJECHANE na tym 4 tyś. kilometrów.

    Od tygodnia:

    Filtr powietrza ARTEK (nowiutki, czyściutki!)
    Nowiutki bendix i oryginalny nowy filtr paliwa.
    Nowiutkie rolki wariatora Naraku, oryginalna waga 8,5
    Akumulator trzyma full jak nowy!
    Świeca NGK nowiutka, JEST iskra

    Mała wiocha, 2 mechaników od skuterów, 1 zawalony robotą nawet gaźnika do czyszczenia i regulacji nie chce, 2-i bardziej ścigacze, EWENTUALNIE ze skuterów Kymco, Peugeot itp…Moja wiedza i umiejętności to wymiana oleju przekładni, filtrów, max wariator. Aż boje się, że kiedyś skuter padnie i nie będzie miał kto naprawić…ale do rzeczy:

    Zmierzyłem kompresję miernikiem: Kopka – 8 Barów, starter 7-7,5.

    Jak na TEN stan i wiek skutera to względne wartości?

    Czasami mam kłopoty z odpalaniem (kopka i starter), przeważnie na ciepłym po chwilowej jeździe, ze 2 razy przy gaśnięciu słyszałem mały strzał z tłumika, na zimno w 80% przypadków odpala pięknie. Sama jazda, przyśpieszenie czy vmax jak dla mnie to zadowalająco, 80km/h przy moich 90kg, fajnie rusza, nie wyje przy tych rolkach (przy 6,5g wycie obrotów zanim 40-50km/h). Długa, jednostanna jazda (20km) to poezja, cisza, równomiernie…

    To odpalanie na zimnym, dopiero dodanie gazu pozwala odpalić.

    https://youtu.be/FiWJ1QGae5o

    https://youtu.be/vkKzr77TpJY

    Jeśli się okaże, że wyczyszczenie i regulacja gaźnika NIC nie pomogły?

    #305946 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    to dopiero jeśli się okaże…

    #305947 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Przyznaje, NIE znam się ale jakoś nie wierzę, że mam aż tak zawalony czy rozregulowany gaźnik…Przecież czasem fajnie odpala, sama jazda to już przyjemność i bez kłopotów, żadnego przerywania, gaśnięcia czy wariactw obrotów…

    #305948 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Czy jeśli pościągam wężyki z gaźnika, te 3, doprowadzenie oleju i paliwa – to z tych wężyków będzie zlatywało paliwo z baku i olej? Muszę przed demontażem gaźnika spuszczać paliwo i olej?

    #305949 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    masz sprężanie w okolicy 8 barów a powinienneś mieć w okolicy 10+
    to na moje oko jak na tą kompresje to ci leje za dużo paliwa. Na zimny jest ok ale na ciepłym na rozruch to nadmiar

    #305950 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Chcę działać coś sam, mam sprężarkę, żeby gaźnik wyczyścić, potem mycie w ekstrakcyjnej, niestety te wężyki są na końcach zaciśnięte dziwnymi drucianymi zapinkami, po ich odgięciu nie wracają i ciężko je użyć ponownie, a zaciskać „trytkami” to wstyd i potem ciężko z demontażem…

    #305951 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    To nawet nie chodzi o 50zł za czyszczenie i regulację, czuje, że regulacja skończy się na zabawie śrubkami, skuter na stopce, bez jazd próbnych itp. Wiem, że to zawsze więcej niż sam mogę..

    #305952 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    jeżeli oprócz tego że przy starcie musisz uchylić na 1/4 przepustnice żeby odpalił – i to też tylko czasem – to ja bym tego nie ruszał.
    Jeżeli jedzie jak powinien, pali w normie.. itd – zostawił bym to.

    #305954 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Niestety, TAK „dobrze” reaguje tylko czasami na zimnym, starter, pyk, ciut gazu i OK. Chwila jazdy i na ciepłym niemal nigdy nie mogę odpalić z łatwością….wtedy z 5 razy starter na przemian z kopką i załapuje.

    #305956 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    a przytkaj mu ten filtr powietrza na ciepłym i zobacz czy się nie poprawi

    #305966 Reply
    specops
    Uczestnik
    • 6
    • 129Postów:

    Jaka świeca ? Zamontuj irydową.

    #305976 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Jutro test z zatkaniem wlotów powietrza na ciepłym, świeca ma 2 dni, NGK B7 HS (taką zaleca producent). Z irydowym odpowiednikiem NGK za prawie 40zł jeszcze się wstrzymam…Zacznę od testu wspomnianego wcześniej, potem gaźnik na czyszczenie/regulację. OBY pomogło, mam jednak obawy.

    #306004 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Szczelnie zatkane wloty filtra, na gorącym silniku i BEZ zmian. Dzisiaj 3 razy ruszałem, raz po 30min postoju, 2 razy po 5min, wcześniej jazda z 10min – raz na 3 odpalił, pozostałe to za 15-20 (na zmianę starter/kopka). Rano na zimnym odpalił dobrze za 1 razem, starter. Czyszczenie gaźnika wybłagałem dopiero na przyszły wtorek…

    #306008 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    zatkałeś mu SZCZELNIE wloty powietrza a on ci odpala?

    #306011 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    BEZ zmian chodziło mi o fakt, że NIE odpala, takie same objawy przy zatkanych wlotach jak przy próbach wyżej opisanych z dzisiaj…

    #306013 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    ale ja mówiąc przytkaj miałem na mysli ogranicz częściowo a nie zatkaj całkiem. Na zatkanym nie powinien odpalac – i to bardzo poprawnie wtedy.
    U mnie wystarczyło z filtra wyjąć 2 gąbkowe wkłady i wpadała tam taka masa powietrza że za boga nie szło odpalić silnika. A po włożeniu gąbek (czyli lekkiej restrykcji) zaczynało to działać.

    #306014 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    A w tym momencie wyszedłem sprawdzić, stał 90min w słońcu, raczej całkiem nie ostygł, zapchałem wloty na 100% i …..3 próby za każdym razem ze startera ZA PIERWSZYM razem odpala! Ewidentnie ma problemy na ciepłym…

    Rano na gorącym próbowałem z całkowicie zatkanymi wlotami, jednym odsłoniętym, oba zakryte w połowie, z wkładem gąbki i bez…

    #306018 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    może ci gdzieś ciągnie powietrze. jakoś tak za łatwo mu idzie to odaplanie na pozatykanych wlotach

    #306416 Reply
    Tomi Kowalski
    Użytkownik
    • 3
    • 16Postów:

    Jestem po wizycie u mechanika, całkowita rozbiórka gaźnika, mycie w ekstrakcyjnej, sprężone powietrze, preparat w sprayu. Sama komora gaźnika nie była brudna ale „kanaliki” czy jak tam to się nazywa niemal całkowicie zapchane. Dysza 115 została, niestety regulacja śrubkami mieszanki w tym przypadku jest MINIMALNA, dosłownie 1/4 obrotu i albo zalewa albo dusi. 2 konkretne jazdy testowe, czuć „lekkość” podczas jazdy, odczuwalna poprawa. Wracając do meritum, ODPALANIE. Na ok. 10 testów – wszystkie super, zimny/gorący, BEZ dodawania gazu, TYLKO starter elektryczny. Całość 100zł :/ Mam nadzieję, że sprawę odpalania mam z głowy, ale napiszę po kilku dniach testów, bo wiem, że nawet od laika jak ja – to czasem TAKIE opisy komuś się przydadzą.

    Moja kompresja 7-8 to temat na „szukanie” gdzie ucieka i chyba za mała. Ale o tym już następnym razem…

    #306418 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 491Postów:

    o, i to jest podejście – wiadomo co było i wyjaśnione dla potomnych.
    Czyli jak w pierwszym poście – JAK NIE POMOŻE czyszczenie gaźnika to dopiero się martw. Ale pomogło.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kymco City 2T, TAKA kompresja, pomiar+dane+filmiki. Słabo odpala.
Twoje informacje:




Back to top button