Kymco Agility City 2T - problem z nowym skuterem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #89600
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witajcie,

    Ponieważ to mój pierwszy post na forum i wypadałoby się przywitać, witam się, więc „Witajcie” 

    Do tej pory forum czytałem, kilka dni temu kupiłem pierwszy skuter, jest to Kymco Agility City 50 2T MY 2012, przebieg 4km w tym pchałem łącznie z 1,5 km., Jako, że dopiero dziś pogoda nadawała się na wycieczki, postanowiłem ruszyć na pierwszą przejażdżkę, ujechałem 300 m i skuter zgasł, odpaliłem znowu, pochodził na wolnych obrotach po dłuższej chwili zgasł. Dodanie większej ilości gazu skutkowała wzrostem obrotów, ale kiedy spadały to gasł. Generalnie do momentu, kiedy się bardziej nie rozgrzał i jechał na ssaniu to jechał, po rozgrzaniu gorzej.
    Ponieważ naczytałem się o docieraniu, silnik zalany jest mineralnym motulem do 2t, dodatkowo trochę dolane do samego baku, spaliny niebieskie wiec wygląda, ze olej się pali i mam nadzieje, ze smarowania nie zabrakło, paliwo świeżutkie. Macie pomysł, co może być nie tak? Nie mam za bardzo ochoty jechać do serwisu (około 15 km) ale i nie mam ochoty grzebać tam za bardzo, jest coś łatwego co mogę sam sprawdzić? Na moje oko jakby go zalewało, niewyregulowany gaźnik?
    Jeśli już miałbym jechać do serwisu, kto zapłaci za transport? Z tego, co znalazłem w Internecie, płaci serwis, a właściwie producent, macie jakieś z tym doświadczenia?

    Druga sprawa, która mnie zainteresowała, to kapiący olej , stojąc na podnóżku zauważyłem, ze olej miarowo sobie kapie z pewnej rurki (na zdjęciu) rurka wygląda jakby była do tego stworzona – skierowana w dol z dodatkowym uchwytem. Chciałem się upewnić, że tak być powinno.

    Uploaded with ImageShack.us

    #89605
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    A sprawdzales juz v max? manetka byla non stop max?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #89606
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Manetka nie wiem czy przekroczyla polowe, kiedy jeszcze jechal normlnie i byl xhlodny silnik jechalem 20 km/h przez pol minuty, mialem zamiar docierac silnik w zadnym razie nie katowac

    #89608
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Czegoś tu nie rozumiem. przecież jak kupiłeś nowy skuter z salonu, to musiałeś go mieć po przeglądzie zerowym. Tzn, że musiał być zalany płynami eksploatacyjnymi, olejami, powinien być wyregulowany przez serwis, zalany naładowany i zamontowany akumulator. Inaczej nie miałeś prawa ruszać tego skutera! Jak ktoś mógł Ci sprzedać taki skuter bez takiego przeglądu?! Sam nalewałeś oleje do nowego skutera? Wiesz co i do czego dokładnie wlałeś? Przecież olej 2T wlewa się do dozownika, a nie do silnika!!! Może ten olej wlałeś do przekładni? Nie rozumiem Twojego przypadku…

    #89609
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    No dobrze, to raz jeszcze.

    Skuter nowy, z salonu, teoretycznie po przegladzie zerowym, ale po chwili – kiedy jeszcze w garazu stal sobie na wolnych na podnozku (dzialalo ssanie, kolo dosc szybko sie krecilo) zaswiecila sie lampka od oleju – tu moj blad powinienem odrazu sprawdzic czy jest olej, ale zaufalem serwisowi, paliwa bylo tyle, ze wskazowka lezala, ale ze do stacji mam doslownie kilometr, wiec mialem nadzieje ze dojade – tam tez sie chcialem udac. Kiedy zapalila sie lampka od oleju zgasilem skuter, wsiadlem w samochod i pojechalem po olej i paliwo, wrocilem, zalalem, odpalilem, postal jeszcze troche na wolnych na podnozku i pojechalem. Czytalem w kilku miejscach, ze podczas docierania szczegolnie na samym poczatku aby wzbogacic mieszanke dolac setke oleju do baku wiem co wlalem i gdzie.

    #89610
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Jazda bez oleju, dobry pomysl, mogl sie zatrzec.

    #89612
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Cytat:
    „Ponieważ naczytałem się o docieraniu, silnik zalany jest mineralnym motulem do 2t, dodatkowo trochę dolane do samego baku” – to są Twoje sowa! Kto więc i co dokładnie zalewał tym olejem? Skąd pewność, że to Motul 2T? Ile dokładnie zostało dolane do baku oleju? Sam pisałeś, że była już rezerwa… Kto dolewał do tego baku oleju? Jakoś nie jasno opisujesz całą tą sytuację. Przejechałeś 2km nowym skuterem. Skuter był po przeglądzie zerowym. Wlany został olej Motul 2T, w baku była rezerwa. Do baku nalany został ten sam olej. Po 2km, zapala się lampa oleju. Przez rurkę przelewową wycieka olej.
    Czy ja dobrze zrozumiałem Twoje wypowiedzi?
    A może było tak, że dojechałeś do domu z salonu, zaświeciła Ci się kontrolka oleju, zobaczyłeś że jest rezerwa, więc pojechałeś po paliwo i olej. Zalałeś bak paliwem, dolałeś oleju do dozownika i trochę do baku… tak było? Potem pojechałeś i miałeś te problemy? Czy już w drodze z salonu do domu?

    #89615
    dychul
    Uczestnik
    • Postów: 971

    Miejmy nadzieję, że nie zatarł się. Sam wspomniałeś, że dałeś trochę oleju do zbiornika. Sprawdź olej w dozowniku. Jeśli będzie spróbuj odpalić. Jeśli skuter nie da się odpalić to mimo odległości wracja z nim do warsztatu. Jakby nie było wywaliłeś kupę grosza. W psim obowiązku sprzedawcy jest wykonać przegląd zerowy i wydać tobie sprawny skuter.

    #89616
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    na twoim miejscu udałbym się do serwisu 😉

    #89618
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Kto więc i co dokładnie zalewał tym olejem? – ja

    Skąd pewność, że to Motul 2T? – bo tak jest na etykiecie, kupilem go na stacji shell

    Ile dokładnie zostało dolane do baku oleju? – nie wiecej jak 100 ml

    Sam pisałeś, że była już rezerwa… – rezerwa paliwa, kontrolka oleju zaplila sie kilka chwile po uruchomieniu

    Kto dolewał do tego baku oleju? – ja, po tym jak zapalila sie lampka, pojechalem, dokupilem, dolalem

    Podejrzewam, ze skuter zostal zalany w minimalnych ilosciach paliwem i olejem do przegladu zerowego, dlatego kiedy chcialem ruszyc, to wszystko sie zaraz pokonczylo, albo go prawie nie bylo

    dodaniu malej ilsoci oleju do baku to nie zbrodnia, mowi o tym wiele artykulow

    #89620
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Bez względu na to co się stało i kto zawinił, kto czegoś nie dopatrzył, autoryzowany serwis ma obowiązek odebrać od Ciebie skuter i w ramach gwarancji doprowadzić do stanu używalności. Skoro skuter jest unieruchomiony, obowiązkiem serwisu jest przyjechanie po niego. Ja tak serwisowałem moje keeway`e. Dlatego uporczywie twierdzę, że warto robić przeglądy gwarancyjne nowych skuterów, bo przez 2 lata masz święty spokój. Wielu na tym forum się z tego naśmiewa, ale co byś zrobił, gdybyś nie mógł reklamować nowego skutera?
    Cytat:
    „dodaniu malej ilsoci oleju do baku to nie zbrodnia, mowi o tym wiele artykulow” – oczywiście, nikt tego nie kwestionuje! Sam tak robiłem w moich chińskich 2T, nigdy nie wlewałem oleju do dozownika, tylko w kanistrze rozrabiałem odpowiednią mieszankę z olejem – tak jak to się dawno robiło. Zdarzają się przypadki, że dozowniki nie dość dokładnie albo wcale dozują, albo kontrolka nie w porę, albo wogóle nie zasygnalizuje brak oleju w dozowniku

    #89622
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Zauwazylem kolejne wpisy wiec odpisuje, skuter do domu pojechal w busie, nie jechalem nim, oprocz 50 m w dniu zakupu po garazu, dzis jechal drugi raz

    Az poszedlem do garazu sprawdzic, skuter odpala normalnie, w dozowniku jest olej ktory tam wlalem kolo poludnia

    #89624
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    słyszałem że w 2T jak paliwo miesza się z olejem tylko w baku to po pewnym czasie olej niezbyt dobrze smaruje ale czy to jest prawda to nie wiem.

    #89625
    dychul
    Uczestnik
    • Postów: 971

    Jeśli w zbiorniku miałeś opary i do tego wlałeś 100 ml oleju to zrobiła się zbyt bogata mieszanka. Obecnie sprzęty smaruje się w proporcji około 1/50. Czyli 100 ml oleju na 5 litrów benzyny. Starsze sprzęty smaruje się w proporcji 1/ 30. Jeśli jest tak bogata mieszanka to pewnie zarzuciło tobie świecę.

    #89628
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Ja zrozumiałem, że tą setkę wlał dopiero jak zatankował do pełna… Tak zrozumiałem…
    No to teraz jesteśmy w domu!
    Więc skuter po przeglądzie zerowym, przywieziony busem odpaliłeś, po chwili zapaliła się kontrolka oleju. Wyłączyłeś maszynę, pojechałeś po paliwo i po olej, zalałeś bak paliwa, do dozownika wlałeś olej i 100ml do baku. potem pojechałeś skuterem i zaczęły się problemy. Ja to tak zrozumiałem. Przepchałeś maszynę do domu i masz dylemat jak ją zawieść do serwisu? Zadzwoń do nich, by podjechali po skuter – to ich zasrany obowiązek. Ty zrobiłeś i zareagowałeś prawidłowo.

    #89630
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Tak, setka wlana przed zatankowaniem pelnego baku paliwa – zeby sie wymieszalo

    ja wlasciwie mam dwie teorie – pierwsza to zle wyregulowany gaznik, druga to bardzo ciasno spasowany tlok z cylindrem i pod wplywem ciepla rozszerza sie i tarcie nie pozwala mu pracowac

    zastanawia mnie ciagle ta rurka ktora skapuje olej na ziemie – ta ze zdjecia – w jakim celu ona jest? olej ktory kapal byl czysty, niczym nie zabrudzony, jakby nie pracowal

    #89632
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Takie rurki są odprowadzone od akumulatora, by ewentualne gazy i elektrolit przelał się przez nią… W 2T może to być jakaś dodatkowa przelewowa rurka… ale się nie wypowiem dokładnie, bo szczerze za bardzo się nie znam.

    #89633
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    no nic jutro dzwonie do serwisu, zobaczymy co ciekawego powiedza, dzieki za uwage z tym, ze maja odebrac skuter sami, szukalem potwierdzenia tego.

    #89635
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Powołaj się na ogólny przepis z Kodeksu Cywilnego, dotyczącego prawa konsumenckiego, w którym mowa, że reklamowany towar ważący powyżej 50kg, serwis musi zabrać osobiście swoim transportem. Koniec i kropka.
    Jeśli Ci odmówią, „zażądaj oświadczenia z przeznaczeniem na drogę sądową”, postrasz ich Państwową Inspekcją Handlową i Federacją Konsumentów 😉 Jeśli do 14-tu dni się ni ustosunkują do Twojej reklamacji, to muszą Ci zwrócić pieniądze za skuter, pod warunkiem, że reklamujesz skuter z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie w trybie gwarancji producenta – to ważne! Powodzenia.

    #89636
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Mam nadzieję, że obejdzie sie bez straszenia, dam znac co i jak, pozdrawiam

    #89644
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Zapomniałem dodać, że powinieneś uszkodzony skuter zareklamować w sklepie w trybie niezgodności towaru z umową – oczywiście wszystko na papierze. Wówczas sklep zobowiązany jest do odebrania od Ciebie uszkodzonego skutera i do 14-tu dni kalendarzowych musi się do zgłoszenia ustosunkować.

    #89645
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Ta rurka idzie z gaźnika, jest to rurka przelewowa.
    Jak kupował olej na shellu to na pewni kupił motula 2t bo do 4T nie ma 🙂 jest jeszcze mały 100 ml stihl.

    Ja bym zaproponował abyś odpalił silnik, zostawił go na 5 min i się przejechał. Jak się nie uda to jak pisał benekpe do serwisu.

    #89650
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Pierwsza sugestia serwisu sklepu , sprawdzić czy filtr powietrza jest suchy, podobno zdarza się, że bywa „zalany” , sprawdze.

    #89656
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    sciag filtr powietrza, zatkaj reka i krec rozrusznikiem.

    #89662
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    „kręć rozrusznikiem” oznacza próbować odpalić elektrycznym? czy lekko ruszać tym nożnym? jaki jest spodziewany wynik?

    #89679
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    rozrusznik to elektryczne urządzenie rozruchowe. Wyczyść ten filtr i zobacz jaki będzie efekt

    #89682
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    filtr raczej czysty po takim przebiegu :d

    #89706
    elpako
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Filtr to gabka nasaczona jakiegos typu olejem, nie znalazlem w puszce filtra niczego dziwnego, mysle o paliwie

    #89708
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    zrob tak jak mowilem wyzej

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button