Kymco Agility City 2t - prędkość

Witam
Chciałem zapytać czy skuter ma właściwe osiągi. Mianowicie przejechałem już 1100 km, a więc chyba już go dotarłem. Od przebiegu 100km został odblokowany (dysza z 70 na 82, zaspawana kiszka w wydechu, oraz zdjęta tuleja z wario). Jeźdzę od początku na Mobil 2t - półsyntetyk. Silnik starałem się dotrzeć na zmiennych obrotach, nie przekraczając wszakże 45-50 km/h, a do pierwszych 300 km jeździłem 35-45 km/h. Docierany był w temperaturach od +5 do +15 stopni.
Skuter obecnie osiąga na prostej 60 km/h, sprawdzone z dwoma gps-ami. Oczywiście przy małej górce pojedzie i 65 a nawet 70 km/h, jednak na prostej tylko 60. Zbyt ciężki nie jestem - 77kg. Zaznaczę, że przyspieszenie najlepsze jest pomiędzy 45-55 km/h. Powyżej 55 pomimo, że zostaje na manetce tak z 30% jeszcze do odkręcenia, to reakcja na dodawanie gazu jest praktycznie żadna (gaźnik oryginał).
Ostatnio zmieniłem dyszę na 90 jednak powróciłem szybko do starej 82, gdyż na większej dyszy był jeszcze wolniejszy.
Teraz pytanie, czy ta max. prędkość to norma w tym modelu, czy można na serii wykszesać z niego te z 6-7 km/h więcej - to by już mnie zadowoliło. Obecnie jeżdżę z prędkościami ok.50 km/h. Skuter spala wówczas równo 2,5 l na setkę. Jest więc dosyć ekonomiczny, ale czy mógłby być szybszy?
pozdrawiam i liczę na odzew.

City to dość duży i ciężki skuter. Wydaje mi się, że wszystko się zgadza i raczej seryjny więcej nie pójdzie. Przychodzą mi do głowy ewentualnie 2 rzeczy. Bardzo mało pali jak na 2t, to daje do myślenia.
Ja bym obstawiał albo moduł, albo króciec dolotowy. Króciec warto sprawdzić, czy nie ma sztucznie zwężonego przelotu.
Jednak jeśli pali mało, to musi kręcić niskie obroty(wiem, że nie masz obrotomierza), więc może warto przyjrzeć się modułowi. Wiem, że są w sprzedaży moduły odblokowane, więc seryjny mogę się założyć jest zablokowany.
Jeśli króciec nie jest wąskim gardłem stawiałbym na moduł. Jeśli chcesz zwiększyć prędkość o kilka km/h to radził bym Ci lekki tuning, czyli moduł plus jakiś sensowny wydech. Spalanie trochę wzrośnie, dynamika się poprawi, prędkość też. Twój silnik ma w serii 5KM, więc powinien rozbujać taki skuter do około 70km/h.
Sprawdź jeszcze, czy rura doprowadzająca powietrze do filtra powietrza nie jest pognieciona - tak na wszelki wypadek.

Dodam Coś od siebie, moj starszy brat ma nim przejechane ponad 1600km, i po odcieciu tej rurki przy wydechu i zaspawaniu jego skuter ciągnie niesamowicie dobrze, przyspieszenie ma ogromne, sprawdzałem to przy swojej wadze a waże 120kg tęgi zemnie chłop. i aż się zdziwiłem, pali jakieś 3l na 100 chociaz raz nim jechałem w trasie bocznymi ulicami to przy predkości 60-70 do której rozpędzał się na kilku metrach spalił nawet żekłbym 4l wachy, wiem że tankowałem do pełna zrobiłęm 138km i zatankowałem znowu z 4litry na stacji.

Brat nie ma żadnych przeróbek w nim w sensie cylinder sportowy wydech nic, jedynie zdjęte 2 ograniczniki. Skuter jest genialny ma moc i to dużą w zapasie. Ja planuje jedyne co zrobić w przyszłości ze swoim city to dać 70cc cylinder i ustawić ogranicznik na 60km, bo wiecej mi nie trzeba, ale gdyby jeszcze miał wieksze przyspieszenie. to by była bajka. Ja swoim aktualnie mam 360km, i jest super.

Właśnie - moduł. W Kymco jest blokowany bodajże do 9000. A pali mało, bo chłopak nie jeździ v-maxem tylko mniej. Chyba, że źle zrozumiałem.

Jeśli chodzi o skutery 50cc to duże znaczenie ma ciężar rolek w wariatorze, lżejsze sprawiają, że skuter szybciej przyspiesza i ma mniejszy v-max, cięższe odwrotnie, może być tak, że monter dał rolki o innej wadze (lżejsze)
Andy faktycznie nie wspomniał czy zmienił zwężkę kolektora na tą odblokowaną, w KYMCO 2T też jest taka blokada.

Witajcie
Miro, to tu mi ciekawą rzecz zapodałeś. Faktycznie żadnej zwężki kolektora nie wymieniałem. Gdzie jest ta blokada i jak ona wygląda? Przed gaźnikiem czy na wydechu? Jak ją wyrzucić, zmienić?
Mój słabo ciągnie pomiędzy 25 - 40 km na godzinę, później i wcześniej już lepiej. Gdy pod górkę mam poniżej 50, to się zmuli do 30km/h, gdyż nie ma siły ciągnąć.Jeśli jednak przykręcę do 60 to jedzie bez problemu.
Dodam, że mam aktualnie 2200km przejechane i v - max urósł do 65km/h, a przy lekkiej "z górki" to i 72-73 miałem. Spalanie nadal ok 2,5 l na setkę przy jeździe do 50 km/h

To taki jakby dystans z tworzywa sztucznego pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem, ale nie pamiętam dokładnie czy bliżej cylindra czy gaźnika, bo pomiędzy nimi jest też tzw. kolektor dolotowy.
Tak to wygląda: https://imagizer.imageshack.us/v2/996x331q90/536/QINFIa.png

Piękne dzięki za objaśnienia. Powiem tak: gdy odblokowywałem skuter sprzedawca-mechanik coś wspomniał jak sobie teraz przypomniałem o braku zwężki w dolocie powietrza. Może być tak, że ten mechanik mnie tylko zbył takim tłumaczeniem. Czy to możliwe, że mój egzemplarz jej nie miał? Zdjął mi tulejkę z waria i zmienił na tę bez progu, zaspawał ślepa kiszkę i zmienił dyszę, jednak zwężki chyba nie było. Stąd moje pytanie Miro do Ciebie, skąd wiesz że city 2t na pewno ją mają?

Akurat czy City 2T ją ma to nie wiem, ale skoro Bet&Win 2T ją miał oraz tuleja, dysza i ślepa kiszka to skąd ta różnica? Każdy jest omylny i może mechanikowi coś się pokićkało. Żeby być absolutnie pewnym trzeba by samemu to rozkręcić i popatrzeć porównując do zdjęć jakie udostępniłem.

Miro napisał:

To taki jakby dystans z tworzywa sztucznego pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem, ale nie pamiętam dokładnie czy bliżej cylindra czy gaźnika, bo pomiędzy nimi jest też tzw. kolektor dolotowy.
Tak to wygląda: https://imagizer.imageshack.us/v2/996x331q90/536/QINFIa.png

A to nie jest przypadkiem między cylindrem a wydechem? Kształt mi tak sugeruje...

Z całą pewnością nie, poza tym jak już wcześniej pisałem, to jest tworzywo sztuczne (widać też gumowe oringi), a nie metal, więc po cylindrze by się zwęgliło.

Witajcie
Teraz mogę napisać, że na pewno w Agility City 2T żadnej zwężki (kryzy) nie ma. Rozebrałem, prześwit za gaźnikiem w stronę cylindra nie jest niczym ograniczony. Żadnego ograniczenia! Ten dystans z tworzywa, jest jak należy, czyli pełen duży otwór o tej samej średnicy co kolektor dolotowy do gaźnika za nim. Jego zadaniem jest więc, tylko ograniczenie nagrzewania się gaźnika od cylindra w czasie jazdy.
Mój City jest fabryczny, więc istnieje 100% pewność, że ten model takiej blokady nie ma. Podejrzewam, że największym kłopotem w osiągnięciu większej v-max jest tylko fabryczny tłumik (obecnie przy ściągniętych wszystkich blokadach skuter dociąga tak do od 60 do 65 km/h w zależności od warunków drogowych). Ogólnie jest to spoko motorower. Jedyną poważniejszą wadą jaką po dotychczasowej eksploatacji zauważyłem to jego beznadziejnie twarde zawieszenie, które odbiera większość przyjemności z jazdy. Jak ktoś chce mieć zdrowy kręgosłup to odradzam zakup tego "drogowego skoczka". Jak ktoś lubi poskakać, to jak najbardziej można sobie go sprawić.

A nie masz czasem blokady na tulejce vario?W linku, kymco też je stosowało.
http://www.skuterowo.com/forums/topic/tuleja-na-wariatorze-4tzipp-quantum-classic

Jasne, że nie mam. Tulejka, dysza w gaźniku i ślepa kiszka poszły pierwsze na odstrzał.

No to została tylko wymiana komina i zdjęcie blokady obrotów(wymiana modułu) tu masz co nieco opisane z innego forum.
http://forum.mieloch.pl/odblokowany-modul-do-agility-rs-super-8-t53399.html

ja mam pod poł roku ten skuter, po zdjęciu blokad chyba wszystkich, leci 70 no 60 z laski rozpędza się do 70 :) chociaż nie wiem czy wszystkie blokady zostały zdjęte, te nad wydechem leci jakiś przwód do skrzyneczki i w dół do wydechu lub silnika, nie wiem co to niby jest. Ja teraz w nim zamontowałem wydech LeoVince Touring, to zamykam licznik w 30 sekund, dodam że wario zmieniony został na multivar malossi i centralna. Ja i tak jeżdżę z predkościa 60 po mieście, nie kiedy poza miastem pojade te 70-80, ku memu zdziwieniu licznik nie przekłamuje nawet o 1km/h, albo mam nie sprawne nawigacje, ja osobiscie do zawieszenia, nic nie mam zalezy kto jakie ma upodobania zawieszenie zawsze można wymienic na droższe od skutera. Mnie bardzo drażnią plastiki czołowy plastik na postoju stuka non stop, podłożyłem chyba wszędzie podkładki i dalej coś napie!@#$ stuka. Ja mam jeszcze zamocowane handbary.

witam tez posiadam agility city 50 2t mam pytanie czy dobry wydech naprawde poprawi duzo osiagi?????,ja mam seryjny odcieta tylko rurka pozatym zmieniona tulejka i dyszka paliwa jedzie na prostej 60-65km a drugie pytanie to na jakim oleju jezdzicie ????

witam tez posiadam agility city 50 2t mam pytanie czy dobry wydech naprawde poprawi duzo osiagi?????,ja mam seryjny odcieta tylko rurka pozatym zmieniona tulejka i dyszka paliwa jedzie na prostej 60-65km a drugie pytanie to na jakim oleju jezdzicie ????

zdefiniuj staranniej "dużo poprawi".Wg mnie to poprawi "trochę".

w tej chwili na prostej wyciagne 65km ale pod gorke szybko go muli moje pytanie jaki wydech i o ile poprawi osiagi mojego agility city50 2t???