Kymco Agility 4t - słabe przyspieszenie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #135610 Reply
    Futomaki
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 3
    • Postów: 5

    Mam Agilkę 4t z 2011 – pierwszy właściciel, trzeci sezon. Jeśli chodzi o blokady, to ma wymienioną dyszę w gaźniku na większą, natomiast moduł i tulejka w wariatorze są tak jak były – zablokowane.

    Skuter rozpędza się do GPSowego 47-49 km/h i to w zasadzie mi wystarcza. Jeżdżę głównie w korkach, więc i tak nie mam się gdzie za bardzo rozpędzić 🙂 Natomiast boli mnie trochę jego słabe przyśpieszenie. Na zimno rozpędzenie się do tych 49 kmh zajmuje mu prawie 30 sekund, a po solidnym rozgrzaniu – 20-25 sekund.

    Skuter świeżo po przeglądzie, gaźnik czysty i raczej dobrze wyregulowany.

    Kilka pytań:

    1) Podstawowa sprawa: czy ten typ tak ma, czy w tej konfiguracji przyspieszenie powinno być lepsze?
    2) Na liczniku 9000 przejechane. Czy czas zmienić rolki? Czy to może wpłynąć na przyspieszenie?
    3) Rozumiem, że seryjnie rolki są 6,5g. Czy danie rolek 5g zwiększy przyśpieszenie? Czy v-max spadnie, zakładając że jest teraz ograniczany blokadą wariatora, czy też strata v-max będzie wirtualna, w obszarze i tak blokowanym?
    4) Czy zainstalowanie mu Malossi Multivar da lepsze przyspieszenie, zakładając, że wariator będzie dalej zablokowany?
    5) Gdybym zdecydował się jednak na zdjęcie blokady z wariatora, to czy wpłynie to w *zauważalny* sposób na przyspieszenie? Czy tylko na v-max?
    6) Czy jeżeli zdejmę mu blokadę z wariatora, a założę jakieś wybitnie lekkie rolki, to da się doprowadzić do sytuacji, by v-max spadł z powrotem do okolic 50kmh, ale za to zyskując jakieś kosmiczne przyspieszenie? 🙂
    7) Jakieś inne sugestie? Ale nie chciałbym wymieniać cylindra.

    Z góry dzięki za odpowiedzi!

    Dzisiaj będę z nim w warsztacie. Więc jeśli ktoś mógłby podzielić się swoją wiedzą i odpowiedzieć chociaż na część z powyższych pytań, to przynajmniej będę wiedział jak z nimi w tym warsztacie gadać 🙂

    #135611 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 291
    • Postów: 298

    Być może słabe przyspieszenie spowodowane jest tą większą dyszą (jeżeli nie zmieniasz cylka na większy, to większa dysza nic Ci nie da; a bardziej nawet pogorszy…). Tu parę pytań:
    1. Jaką wsadziłeś dyszę?
    2. Jaki kolor ma świeca?
    3. Ile Ci on pali?
    4. Przed wymianą dyszy było lepiej?

    Jeśli chodzi o rolki to nie zaszkodzi sprawdzić ich stanu. Jeśli zdecydujesz się kupić nowe (i jeśli w serii masz 6,5) to proponowałbym Ci dać 5,5g 😉 V-max może tylko troszkę się zmniejszyć…

    Jeśli chodzi o sam wario to słyszałem, że Polini jest na przyspieszenie, a Malossi na v-max… Chodź jeśli trochę szkoda Ci kasy to wario Top Racing (ok 100zł tańszy) też powinien dać defekt 😉

    Blokada na wario ogranicza v-max, a nie przyspieszenie… Jeżeli ta jak mówisz, że zdejmiesz blokadę z wario i dasz bardzo lekkie rolki to skuter będzie Ci kręcił bardzo wysokie obroty (wył) i odbije Ci się to na mocy (również na przyspieszeniu). Każdy slinik ma określoną liczbę obrotów, na których generuje największą moc i właśnie sztuką regulacji napędu jest zrobić tak, żeby na tych obrotach przyspieszał 😉

    Jeśli chodzi o inne opcje to nic Ci nie da takiego efektu (przyspieszenia) jak zmiena cylka na większy 😉

    #135612 Reply
    Futomaki
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 3
    • Postów: 5

    1. Szczerze mówiąc, to nie pamiętam. Ale „firmowo” tam jest za mała dysza, bo to jest element blokady skutera. Wymienili ją na taką, jaka powinna być normalnie. Ale to było zrobione zaraz po zakupie i później dwa sezony jeździł ok, więc to nie to.
    2. Świeca sprawdzana, była ok kolorystycznie, na wszelki wypadek wymieniona.
    3. 2.70, ale trzeba uwzględnić, że ważę jakieś 105. Jak jeździł ok w zeszłym sezonie, to ważyłem tyle samo 🙂
    4. Przed wymianą dyszy miał problem z gaśnięciem na światłach po rozgrzaniu. Po wymianie jak ręką odjął.

    #135615 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Z 4T rakiety nie zrobisz, ale wymiana rolek na lżejsze powinna trochę poprawić dynamikę. I zdejmij blokadę z wariatora.

    #135616 Reply
    Futomaki
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 3
    • Postów: 5

    maxell napisał:

    Z 4T rakiety nie zrobisz, ale wymiana rolek na lżejsze powinna trochę poprawić dynamikę. I zdejmij blokadę z wariatora.

    Ale czy 25-30 sekund do 50kmh to normalny stan dla 4t? Wydaje mi się, że w zeszłym sezonie był zrywniejszy, a teraz ma jakby dziurę w przyspieszeniu od 25kmh do ok 40kmh.

    Czy zdjęcie blokady z wariatora poprawi przyspieszenie, czy tylko zwiększy vmax?

    #135617 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Zdjęcie blokady nie wpłynie na przyspieszenie, ale jak założysz lżejsze rolki, może Ci spaść Vmax, i po to właśnie byś zdjął blokadę z wariatora, żeby jej nie ograniczać. Celuj w rolki 5/5,5.

    #135618 Reply
    Futomaki
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 3
    • Postów: 5

    ok. Dzięki! 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kymco Agility 4t - słabe przyspieszenie.
Twoje informacje:




Back to top button