Kymco Agility 4T Nie równa praca silnika

Witam

Mam problem - silnik 4T nie równo pracuje - nie chce wejść na obrotu. Odpala dość dobrze. (sporadycznie zdarza się "odbić kopnik"). Nie da się jechać - co chwile go coś dusi.

Awaria zdarzyła się nagle - nie wiem dlaczego. Stał około tygodnia i się zaczęło.

Wymieniałem ostatnio olej (wydaje się w nim być wyjątkowo dużo sadzy) - może po zimie - miałem plan pojeździć chwilę żeby wypłukać i znów wymienić olej.

Może to ważne ale gdy wymieniałem olej - odpaliłem go na moment żeby spłynęły resztki i pracował równiutko jak nowy.

Po wlaniu nowego oleju zaczął przerywać ponownie.

Odpaliłeś go bez oleju? Nie potrzebnie. Z internetu tą więdzę wygrzebałeś? :)

Może olej bierze kopci z wydechu? Spróbuj wyregulować gażnik, ustaw zawory, przeczyść filtry może pomoże.

Oleju raczej nie bierze - choć po zeszłym roku było mało.
Nie kopci wcale - "zapach" spalin jest normalny - wiadomo olej śmierdzi... Więc raczej to nie to.

Nie rozumiem dlaczego bez oleju pracował super stabilnie.
Czy świeca ma kontakt z olejem? Jutro ją wymienię / wyczyszczę to może pomoże. Ale raczej jeśli jest iskra to za każdym razem bez względu na olej.

To jak bez oleju Ci ładnie chodził to nie lej oleju :)

Nie jest to chyba rozwiązanie. Ma ktoś lepszy pomysł lub wskazówkę?

Kolego, jaki jest przebieg skuterka?

13 tyś km.

Problem jest taki że nic przy nim nie robiłem. Jedyne wymiany to olej, filtr powietrza oraz rolki.

Może znacie serwis w Krakowie który wyremontuje go na zicher?

Zacznij od początku-sprawdź gaźnik, filtr powietrza, posprawdzaj przewody-może jakiś się rozleciał.

Potem możesz spróbować ustawić zawory.

13tysięcy, myślę że czas go trochę zacząć lepiej serwisować prócz oleju.Jak wyżej było pisane, zaopatrz się w:
-nową świecę (~ 12zł )
-nowy filtr paliwa (~5zł)
-nowy filtr powietrza( ewentualnie jeżeli stary jeszcze jest w miarę sprawny, to go dobrze wyczyść)

Sprawdź dodatkowo sobie kompresję (tak orientacyjnie)

Gaźnik do czyszczenia i regulacji ( jaki kolor ma aktualnie świeca?- przejedź się ze 2km i sprawdź)

No i zawory do regulacji, po 13tysiącach możliwe że się rozregulowały.

Sprawdź czy go nie zalewa/nie dochodzi lewe powietrze.

Ale przede wszystkim gaźnik do czyszczenia i regulacji, możliwe że jakiś śmieć się przedostał i pozatykał dysze itp.

Po zjawisku że bez oleju pracuje stabilnie wydaje mi się że to nie gaźnik - ale jak nie pomoże to przeczyszczę.

W poniedziałek wymienię:
- świecę
- może wymienię fajkę ?
- zastanawiam się nad cewką - ale skoro pali to chyba nie?

// Podsumowując - jeśli cokolwiek jest na granicy zużycia to chciałbym to wymienić żeby kolejne 13 tyś mieć spokój...

Sprawdź kompresję, może pierścionki poszły, może przytarty tłok/ cylinder. Bez grzebania się nie obejdzie:)

PS:Jeżeli będziesz już rozkręcał i oglądał/wymieniał części, warto wymienić również uszczelniacze zaworowe(koszt około 7zł). Po takim przebiegu już mogą nie spełniać swojego zadania:)

A tak nawiązując do oleju, jaki miałeś wcześniej i na jaki wymieniłeś?

Ponowię pytanie porządny serwis w Krakowie?

Olej zwykle Castrol - czasem jak nie było to Motul.

Jeśli przytarty tłok / cylinder to co wtedy? Wydaje mi się że na początku sezonu miał mało oleju - może go przytarło?

Jeżeli przytarty to do wywiany, ale musisz się do niego dostać żeby to sprawdzić.

Już podczas odpalania zaczyna pompa oleju pracować, a po odpaleniu to nawet sekunda nie mija i już tłok ma smarowanie, po max 2 sekundach zaczyna olej przez kanał dostawać się na łożyska wałku rozrządu. Jak odpaliłeś bez oleju to w zasadzie masz już po ptokach. - min. tłok musisz wymienić coś o tym już wiem.

Jeśli zapaliłeś bez oleju to musisz całą górę silnika (oprócz głowicy) wymienić.

MOŻNA NACISNĄĆ KOPKE ZE 2 RAZY ALE NIGDY NIE ODPALIĆ.

Na bank przytarło go.
I jeszcze jak przejechałeś sie bez oleju to... bez komentarza:)


specops napisał:

Podobno przed całkowitym zatarciem lub
koncem żywotności silnik potrafi bardzo ładnie pracować.