Kymco Agility 16+ 125ccm

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #191125
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Witajcie.
    Wszystkich użytkowników w/w skuterka zachęcam do wpisywania się i opisywania. Może w przyszłości komuś się przydadzą komentarze o awaryjności i ewentualnych problemach.
    Ja zacznę i postaram się w miarę ubiegu czasu (i kilometrów) opisywać co się dzieje i jak się sprawuje.
    Moje Kymco obecnie jest umówione na drugi przegląd gdyż przekroczyło już magiczne 1000 kilometrów. Pozytywnie zaskoczyło mnie zawieszenie i hamulce – są naprawdę dobre. Narazie wszystko sprawuje się dobrze po za trzaskaniem kufra na wolnych obrotach. Trochę brzęczy, ale mam nadzieję że się ułoży jeszcze. Po przeglądzie przetestuje większy zakres obrotów i postaram się opisać jak się sprawuje, póki co do 60km/h idzie żwawo i płynnie.
    To narazie tyle. Jeszcze raz zaczęcam do wpisywania się osób posiadających ten skuter.
    Pozdrawiam

    #194225
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Witam ponownie.
    Jak widać narazie zbyt wielu użytkowników w/w pojazdu nie ma. Obecnie mój „piździk” ma na liczniku nieco ponad 2tys km i pojawiło się kilka rzeczy które nadają się do naprawy przez serwis lub samodzielnie, mianowicie:
    – poluzował się przełącznik świateł wraz z lusterkiem, cały lata jak dodaję gazu to się przesuwa wraz z kierunkiem manetki
    – kufer dość mocno brzęczy (widoczne dość głębokie wytarcia wewnątrz od pracy)
    – ostatnia rzecz jak narazie to licznik przebiegu który mruga wraz z kontrolką. Przy ostatniej wizycie w serwisie spytałem o to co oznacza 3ci przebieg na wyświetlaczu( 2 pozostałe to ODO- czyli całkowity przebieg i TRIP tzw „dzienny”) , niestety nikt nie potrafił mi tego odpowiedzieć. Różnił się niewile od całkowitego przebiegu ale nie można było go zresetować. Teraz gdy przekroczyłem właśnie w tym trybie wyświetlacza 2tys (na ODO nieco więcej) to zaczął mrugać cały wyświetlacz i kontrolka od oleju (jak się domyślam jest to przebieg oleju), niestety narazie Kymco nie wie jak go wyzerować.
    Tak po za tymi usterkami jest narazie dobrze, prędkość maksymalna oscyluje w granicach 90km/h (może ktoś jak waży 70kg to 100km/h poleci:) ), stała z którą można jechać to takie 80km/h.
    Teraz pytanie do Was , czy jest sens montowania wariatora Naraku (maxi speed) ? Czy da to odczuwalną różnicę czy tylko efekt placebo ? 😉

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #194235
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    No to model ma trochę przypadłości wieku dziecięcego… serwis też 🙂
    A spróbuj przycisnąć na stałe zerowanie przebiegu i kilka razy włączyć i wyłączyć kluczykiem zapłon. Może to zwykły licznik przeglądu, a że serwis nie wie jak, to go nie skasowali po 1000…
    Nie masz tego opisanego w instrukcji…?

    #194242
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Spróbuję. Serwis nie skasował go przy 300 ani przy 1000km bo sam spytałem do czego jest ten licznik i dlaczego nie można go wyzerowac ale nie potrafili powiedzieć. Mrugac zaczęło dopiero po pojawieniu się równych 2 tys. km na tym liczniku. Widocznie ma przypominać co 2tys o przeglądzie ale dobrze byłoby jak ktoś by wiedział jak się go zeruje 🙂 W sumie co ja wymagam, jak pisałem na stronie kymco o błędach w opisie tego skutera takich jak pojemność baku,mocy…
    W instrukcji jest opisany tylko ODO i Trip nie ma wzmianki o serwisie.

    #194244
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    Słaba instrukcja. .. jeszcze słabszy serwis. W sumie, odpowiedź ^nie wiemy^ autoryzowanego serwisu, to obciach…

    #194246
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    No cóż taka rzeczywistość, niestety teraz to ciężko o dobrego i uczciwego fachowca.A przegląd czesto ogranicza sie tylko do wymiany oleju.

    #194247
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    Tego się obawiałem w AZet… nie wyglądało, żeby byli w stanie robić jakieś poważniejsze naprawy. Zmieniłem na Motorland z nadzieją… że będzie lepiej… :')

    #194258
    Lukas Rush
    Uczestnik
    • Postów: 46

    Hej wprawdzie w Krakowie widzę AC dużo również wersję 16+ to duża część użytkowników raczej nie zagląda na fora.
    Co do bolączek licznikowych nic nie podpowiem mam zwykłą AC, natomiast wariator Naraku Maxi Speed dał naprawdę dużo wcześniej przy mojej wadze ok 105 wzr. 190 przy 80km/h silnik wył niemiłosiernie, teraz przy prędkości 100km/h tak nie wyje. Prędkość przelotowa zmieniła się z 70 na 80-85 a 90 to max czasem ale naprawdę rzadko przy idealnych warunkach uciągnie 100 na prostej. W mojej wersji zamieniłem śmieszne szklane bezpieczniki na „samochodówki” które w razie W można dostać na każdej stacji benzynowej. Szyba na okres wiosna/jesień bardzo się przydaje jeżeli ktoś śmiga, w wersji AC bez 16+ w gaźniku jest wsadzona dysza 102 zamiast 104 którą zresztą sami opisują w serwisówce. Po przejechaniu już ponad 5k w tym sezonie stwierdzam że wszystko jest cacy ale jednak spalanie na poziomie 3,7+ to mimo ceny za ten sprzęt lekko za dużo 3-3,2 max byłoby super.
    W uj niewygodne siedzenie odczuwam dopiero od niedawna zjeżdżanie z kanapy to jakaś masakra przy najbliższej okazji zawożę na przeróbkę.
    Światło z przodu to kpina poza miastem w nocy jest niebezpiecznie.

    #194274
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    W 16+ światło nie jest takie słabe z przodu, zrobię zdjęcie wieczorem jak będę wracał. Spalanie w granicach 3.5l/100 przy podobnych gabarytach do Twoich.

    #195545
    Dopec
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Witam wszystkich. Dzisiaj wszedłem w posiadanie w/w skutera i przejechałem nim 160 km jeżdżąc po mieście i w trasie. Po tych paru kilometrach wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Start spod świateł pierwszy. Po wycieczce tankowanie do pełna i tu miłe zaskoczenie bo średnia na 100km wyszła 2,5l, ale to pewnie dlatego, że starałem się nie przekraczać 60 km/h bo skuter na dotarciu. Jedyna denerwująca rzecz – jak na razie – to hałasujący tylny kufer. Jak go dotrę to planuje dłuższą podróż (ok. 230 km w jedną stronę) i zobaczymy wtedy jak będzie się sprawował. Pozdrawiam 😉

    #195573
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    To Cię zmartwie, ja mam 2,5tys km i kufer dalej brzeczy. Podklejalem juz kilka razy i pomaga ale tylko na chwilkę. Trzeba chyba podkładki dać pod mocowanie.
    Wracając do tematu kontrolki mrugajacej to wysłałem zapytanie do Kymco i otrzymałem odpowiedź ze jak chce wiedzieć to zapraszają mnie na szkolenie z serwisowania skuterów marki Kymco do 150ccm – koszt 2500 tys zł. Taki profesjonalny serwis. Na szczęście metoda prób i błędów udało mi się skasować kontrolke 🙂

    #195578
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    Elloco, odpowiedz im, żeby własne autoryzowane serwisy przeszkolili, to ich klient nie będzie musiał zadawać takich pytań. Banda baranów…

    #195583
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Dokładnie tak odpowiedziałem. Niestety już mi Pan nie odpowiedział na tego maila. Pytałem także o wymiary wariatora i paska napędowego oraz czy jest różnica w silnikach między 16+ a zwykłym KACem ale otrzymałem tylko odpowiedz że są to dwa różne silniki a jak potrzebuje znać wymiary to…. mam sobie samemu pomierzyc. Pewnie że mogę ale liczyłem na fachową obsługę ale jak widać można się łatwo przeliczyć. Problem jest taki ze do KACa jest pełno części tuningowych ale nie ma wzmianki czy pasują do 16+ . No nic pozostaje wszystko samemu sprawdzać. Ta cała sytuacja zniechęca mnie do zakupu downtowna :/

    #195587
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    Tylko nie jest powiedziane, że jak kupisz co innego, to będzie lepiej. Mam czasem wrażenie, że wszystkie te serwisy mają klienta głęboko. Do chwili sprzedaży jest miodzio, a potem zaczyna się zwykła, szara codzienność 🙂 Zobaczymy ile ja się teraz będę bujał z dzisiejszą awarią… zaraz tam jadę :-)))

    #195671
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Ja nie mówię że będzie lepiej. Ale kupując taki sprzęt miałem nadzieję że będę miał profesjonalny serwis. A jak widać nawet z podstawami są problemy.

    #195677
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 000

    Moja nadzieja na profesjonalne ASO umarła już dwa razy: po kupieniu Hyundaia i po kupieniu Kymco. Teraz czeka ją pwenie kolejna tragedia… z Hyosungiem :-)))
    Trzeba szukać profesjonalistów poza ASO… najwyraźniej. 🙁

    #195693
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    No trzeba trzeba. Myślę że i tak będzie taniej, bo za przegląd w którym olej tylko wymieniają za 200zl to trochę przesada. Mogli by chociaż go sprawdzić należycie.

    #195831
    wuja69
    Uczestnik
    • Postów: 128

    Witam czy Ktoś kombinował w KA City z przednimi światłami – moim skuterze mijania w nocy to istne świeczki ,aż strach jechać za miastem.Mam pomysł by zamontować taką żarówkę http://allegro.pl/zarowka-led-ba20d-h4-h7-32w-3000-lm-jak-ksenon-i5490483281.html Co powiecie na taką modernizację?

    #195853
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Ja przymierzam się do zakupu czegoś takiego: http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-30w-3600-lumen-do-motocykli-i5377565698.html
    Albo jakiś żarówek ledowych z przetwornica. Chociaż ja nie narzekam na słabe światła z przodu to przy częstej jeździe nocą mogło by być nieco lepiej.

    #195868
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    elloco, ta żarówka to fajans.
    wuja, a czy w twoim skuterze można zapalić światła kiedy nie pracuje silnik i one się świecą? Jeżeli nie to taka się nie nada. Jeżeli światła się palą tylko na włączonym silniku to potrzebujesz takich jak pokazałeś ale oznaczonych M3-AC mają dopisek „Special use by AC” i te sie nadają do skuterów.
    Ale tych nie ma nikt w PL. Takie kupisz po 22USD na ebay. Za 2-3 tygodnie byś miał.
    No i jeszcze jedno – będziecie potwornie oślepiać jeżeli nie macie soczewek. Te żarówki (wuja) to potwory świetlne – wiem bo mam je wszystkie i testowałem w masie lamp. Xenon to przy nich to jak pedał w rurkach przy drwalu :).
    Zaraz wam powrzucam fotki i conieco o nich napiszę

    #195876
    wuja69
    Uczestnik
    • Postów: 128

    Dzięki za Wombat za opinie,światła można zapalić bez pracującego silnika czyli są zasilane prądem stałym (DC) , to może nieco mniejsza moc by się nadała np. http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-2014-New-Motorcycle-Bike-30W-6000K-1600LM-Slim-LED-Hi-Lo-Bi-xenon-Conversion/420740_1787313678.html ?. Za opis i zdjęcia bym był wdzięczny ,przydałby się i innym posiadaczom Agility,bo wierz mi, w nocy to na mijania światłach można jechać maks 25km/h -totalna porażka.

    #195881
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    No to tak.
    Pierwsze co musicie wiedzieć że LEDowe żarówki są dość drogie 😀 a ponieważ są dość drogie to warto wiedzieć co je zabije.
    Żarówkę diodową zabije:
    – przegrzanie podstawy diody
    – skok napięcia
    O ile w samochodach i dużych skuterach z całą instalacją 12V problem skoku napięcia w zasadzie nie występuje o tyle w tańszych instalacjach (w zasadzie wszystkie 50tki i dużo chińsko-koreańsko-tajwańskich 125) instalacja przedniej lampy jest wprost z cewek i prąd tam szaleje. Zmienia się zarówno kierunek, wartość jak i częstotliwość (wraz ze zmianą obrotów silnika).
    Czyli na przedniej lampie mamy prąd zmienny i o dramatycznie złych parametrach – najgorsze możliwe warunki do pracy diody – zwłaszcza diody dużej mocy. A z racji na prąd zmienny w zasadzie niemożliwe bez wyprostowania tego (co wcale nie jest takie megaproste jak mostek prostowniczy za 2zł).
    Ale to jedyny obwód w skuterze mogący wygenerować prąd 4A lub więcej który rozpali żarówki B20 albo 2xH4 (a te i tak w skuterach nie są pełnej mocy tylko albo 18W albo 35/35W a nie 55W jak samochodzie.
    Dobrze świecą te zestawy:

    w środku tak:

    Na dole bardzo prosty zestaw „jednowłóknowy” (bez długich) na diodzie samsunga. Słabe chłodzenie, zewnętrzny wenylatoruś dmuchający w żarówkę.

    Wyżej dość popularny zestaw na diodach CREE, wentylatorki (też dość małe) są dokręcane do żebrowanej podstawy żarówki. Te mają Hi/Lo czyli długie/krótkie jak H4. Pobór mocy fantastyczny bo 1,5A przy krótkich i około 1,7A przy długich.
    Wada taka że są na prąd DC (stały) i trzeba go jakoś wyprostować i wygładzić albo żarówki za 400zł pójdą seks uprawiać..

    Po prawej taki zestaw jak pokazał Wujo69 ale w wersji AC – czyli z zabudowanym prostownikiem i dużą tolerancją napięcia – te można zasilać wprost z „taniej” instalacji skutera. Wentylator jest zabudowany na końcu radiatora, jest najskuteczniejszy, układ sam reguluje prędkość obrotową, umie obniżyć prąd na diodzie. Jest wada – słuchać go dość mocno. Ma ze 2500-4000 rpm i jest to dźwięk jak lekko przytłumiona bormaszyna dentystyczna

    Jak widać do wszystkich diód są wentylatory. To pierwszy problem bo trzeba im zapewnić cyrkulacje powietrza a jednocześnie chronić przed wodą wentylatory. Wiec założenie standardowych pokryw na lampe to słaby pomysł bo się ugotują w małej przestrzeni a nie założenie ich to z kolei syf wewnątrz lampy w krótkim czasie.

    Jak to świeci?
    Świeci kurwa tak że ja pierdole (przepraszam ale to oddaje stan faktyczny).
    Ale problemem jest zapanowanie nad tym światłem w klasycznym odbłyśnikowym reflektorze (bez soczewki/projektora). W zasadzie to niemożliwe.
    Wsadzenie tego w klasyczny reflektor kończy się tak

    Tu dla porównania za dnia lampy H4 55W kontra LED 20W. Led po prawej na zdjęciu
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/LED_22W_male/DSC_0324.jpg
    Nocą
    20W LED w krótkich
    55W H1 w długich
    55W H3 na dole w halogenach
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/LEDA4/DSCF0914.JPG
    no elektrownia. Ale nie do opanowania
    W nocy na oświetlonym lampami sodowymi (wydają się żółte) dwie 20W LED w krótkich świecą tak
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/LEDA4/DSCF0926.JPG

    natomiast po wpakowaniu tego w projektor od xenona wszystko się zmienia
    Krótkie

    Długie

    Więc jeżeli chcecie z takich żarówek skorzystać to tylko przeróbka na projektory.
    Można lepić z kitu jak ja.



    można kupić za około 200-300zł projektory „mini”. Otworzyć lampe i wkręcić je zamiast klasycznych H4/B20 (jeżeli szyba reflaktora jest gładka) i do nich wpakować te ledy AC zapewniając im chłodzenie
    http://allegro.pl/soczewki-soczewka-bixenon-bi-xenon-hid-ksenon-kpl-i5561875593.html
    wszystko się da.

    #195882
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    2000lm to i tak potwór.

    #195892
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Czyli bez przeróbek lamp po prostu świecą gdzie chcą? Jeśli chodzi o napięcie to jest stałe więc problem „skoków” nie dotyczy Agility. Pozostaje jeszcze kwestia miejsca na taką żarówkę w mocowaniu (czy nie będzie za mocno wystawać). Z soczewkami już kiedyś się namęczyłem z ustawieniem, złe wycięcie w obudowie i potem problem się zaczyna.

    #195893
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    to nie jest tak że świecą gdzie chcą. Standardowo reflektor odbłyśnikowy jest zaprojektowany tak że ma na dole jasno i potem jest ta linia cięcia światła i cienia – i teoretycznie w „cieniu” jest ciemno.
    Ale nie do końca bo tam trafiają „straty” (aczkolwiek zaplanowane) i dzięki temu oświetla np znaki drogowe. Tych strat powinno być tyle żeby lekko oświetlać ale nie oślepiać – strzelmy że 10%.
    A jak wsadzasz 3x mocniejsze źródło światła to jest to już 10% razy 3 – a to oznacza już bardzo jasno.
    Same żarówki – mocowania, długości są jak w standardowych bańkach po stronie klosza.Gorzej z tyłu – tam musi być miejsce i to sie musi wietrzyć.

    #195897
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    No właśnie o tył mi chodziło. W bassie byś miał problem coś takiego wcisnąć ale nie wiem jak tutaj. Mimo wszystko chyba spróbuję zamontować jakiś zestaw i zobaczę jak to wygląda, najgorsze jest to że prawie wszystkie zestawy zawierają po 2 żarówki.

    #195898
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    na ebay są na sztuki. na naszym allegro też. tylko tam jest blisko 100% marży.
    Ja na ebay od chinola kupuje za max 22 usd z transportem gratis a u nas od 120zł za sztukę.
    jakbyś miał bliżej to bym ci pożyczył do pobawienia się

    #195901
    wuja69
    Uczestnik
    • Postów: 128

    Serdeczne dzięki za tak bogate wytłumaczenie problemu,zakupie taką żarówkę prosto z Chin (poproszę kumpla bo umie z chińskim kiepsko 😉 ) taniej.A soczewke zostawie na dlugie zimowe wieczory by coś ulepić.,trza będzie kupić reflektor na zmianę by maszyny nie uziemniać.

    #195902
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    żarówke kupujesz z chin na ebay. po polsku lub po angielsku

    #195907
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Wombat a masz jedna której nie używasz? Może chciałbyś sprzedać ? 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button