Kymco Agility 16+ 125

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #180715
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Witajcie!
    Zwracam się do was z prośbą o ocenę w/w pojazdu. Wiem że nie jest to jakiś super szybki sprzęt ale zależy mi na skuterku do miasta. Wcześniej szukałem kymco downtowna 300 z abs-em , niestety tych jest bardzo mało na rynku wtórnym w dobrym stanie. Nie chce ścigacza,choppery mnie nie kręcą a chciałbym jakiego nowego „mieszczucha”. Budżet na skuter się zmniejszył z racji zakupu nowego civica, dlatego wybór padł na nowe kymco agility 16+ , chciałbym poznać opinię użytkowników jak się sprawuje, ile kosztują przeglądy i czy plastiki są w miarę wykonane. Dodam tylko że miałem kilka „pięćdziesiątek” i chciałbym nieco szybszy sprzęt. Wybór 125 nie jest przypadkowy, bo w późniejszym czasie chciałbym żeby ktoś jeszcze jeździł tym skuterkiem tylko na kat.B
    Z góry dziękuję za opinie.

    #180745
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    Nie miałem kontaktu z w/w ale posiadam agility city 125, ale pewne rzeczy widać na pierwszy rzut oka.
    Agility 16+ to jest identyczny skuter jak zwykłe city 125 z kilkoma różnicami:
    – mniejsze koło z tyłu – 14″ zamiast 16″
    – bak paliwa przeniesiony do przodu,zmniejszony z niecałych 6l do niecałych 5l.
    – dzięki powyższym zmianom ma większy bagażnik
    – brak seryjnego kufra
    – ładniejsze detale – plastiki, lampa
    Poza tym to ten sam skuter, identyczne silniki, zawieszenie, wymiary, masa itd…
    Reasumując płacisz 1200zł więcej i dostajesz:
    – mniejszą przestrzeń bagażową(większy bagażnik nie rekompensuje braku kufra),
    – mniejszy bak,
    – ładniejsze plastiki.
    Sorry, dla mnie lepiej wziąć city.
    Jeśli chodzi o przydatność do miasta, jest bardzo wysoka, można śmiało brać.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #180749
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Akurat brak kufra mi nie przeszkadza, ma tam wejść tylko kask, jak będzie mało miejsca zawszę można dokupić.
    Jeśli chodzi o bak faktycznie jest to jakiś argument i dość istotny. Myślałem ze 16+ ma na tyle też 16 calową obręcz , tutaj mnie zaskoczyłeś, ale jest też druga strona która ma dla mnie istotny wpływ, po za samą stylistyką która bardziej do mnie przemawia w 16+ są także hamulce. W city są podajże 220/180 a 16+ 260/240 co też jest dość dużą różnicą.Głównie chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają przeglądy i jakość spasowania oraz samych plastików. O silnik pytać nie będę bo pytając już kiedyś o downtowna ktoś mi napisał że to chińskie g**** i nie warto tego kupować.

    #180760
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    ha ha ha, że silnik w downtownie to chińskie gówno??

    W agility siedzi zwykły GY6 125 czyli silnik chiński 152QMI robiony na tajwanie na gaźniku.
    W downtownie mamy silnik na komputerze z wtryskiwaczami, oraz wielką chłodnicą na przodzie. Downtown 125 zawsze będzie jechał 110 km/h – tak się dowiedziałem rozmawiając z ludźmi, którzy użytkują ten sprzęt.
    Silnik 152QMI jak pojedzie 90km/h to dobrze będzie, jest to wersja chłodzona powietrzem, i na gaźniku.

    #180764
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    izdebski12 – ja to wiem, dlatego napisałem że nie pytam o silnik bo wiem co zaraz będzie..Downtowna to chciałem kupić 300,ale że takich na rynku wtórnym nie było w dobrym stanie to pieniążki poszły na nowego civica 🙂 Teraz budżet się nieco zmniejszył więc szukam czegoś nieco tańszego. Nowy kymco 16+ to wydatek koło 7-7.5tys zł a downtown koło 14tys więc 2x więcej. Używanego downtowna 125 jest bardzo ciężko kupić, a nowego to nie ukrywam że wolałbym dołożyć i kupić 300 z ABS”em bo różnica w cenie między 125 a 300 jest już niewielka, ale to temat nie o tym.Jak pisałem wcześniej chce żeby później mógł jeździć ktoś na kat.B więc większa pojemność odpada.

    #180768
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    Jeśli chodzi o hamulce, to przy masie city 125 tarcze 220/180 powodują, że jest to jeden z lepiej hamujących skuterów. Tylny hamulec jest połączony przewodem w stalowym oplocie i jego zablokowanie jest dziecinnie łatwe jednym palcem przy każdej prędkości, przedni hamulec trzeba obsługiwać najlepiej trzema palcami. Dozowalność i skuteczność są wzorowe. Reasumując poprawianie najmocniejszej strony skutera na jeszcze mocniejszą jest… dziwne. Co do kasku pod siedzeniem to ja bym najpierw sprawdził, bo możesz się zdziwić – bagażnik jest większy, ale raczej nie głębszy tylko dłuższy – nie wiem,czy integral wejdzie. To twoja kasa, jeśli wygląd ma dla ciebie duże znaczenie to bierz 16+, ale jak dla mnie ta różnica w cenie jest niczym nie uzasadniona. Co do jakości plastików, zakładając, że nie jest gorzej niż w city, to jest bardzo przyzwoicie, przeglądy też identyczne jak w city – wymiana oleju co 2 tyś kilometrów, czyszczenie filtra powietrza co 1 tyś, wymiana co 2 tyś, ustawianie zaworów co 4 tyś, regulacja gaźnika według uznania – po mojemu raz na sezon. Ceny przeglądów zależą od miasta, najdroższe w Wawie, koło 300zł. No i trzeba pamiętać pierwszy przegląd po 300-500km, drugi po 1tyś, trzeci i następne już normalnie co 2 tyś.

    #180775
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Częstotliwość przeglądów to znam, bo kilka pięćdziesiątek miałem, tylko czy koszt jest większy tych przeglądów i czy w miarę rzetelnie robią. Wygląd też jakieś znaczenie ma, chociaż wielkie różnicy pomiędzy city a 16+ nie ma , tylko samo malowanie i paleta kolorów w city jakoś nie podoba mi się. No cóż jak nie ma negatywnych opinii to chyba się zdecyduje.
    A jeszcze małe pytanie, jaka różnica jest w silnikach ? Skąd ta niewielka różnica w mocy i momencie? Pytanie z czystej ciekawości, może ktoś będzie wiedział.

    #180786
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    Tak im się napisało i tyle. Silnik to typowy chińczyk 125 chłodzony powietrzem w wydaniu tajwańskim. Zwykłe gy6 125 mają 6-8 KM, Kymco niby 9,5KM. Tak naprawdę to jest to samo.

    #180845
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Mam nadzieję że chociaż trochę ten silnik lepszy od wydania chińskiego. Niestety ale te pięćdziesiątki które ja miałem jakością montażu silnika odbiegały od „dobrego”.
    Jestem już po rozmowach z kilkoma dealerami kymco i dowiedziałem się że są też kufry w kolorze do tego sprzętu więc nie jest źle.Jeszcze chwilę poczekam na wyprzedaże roczników 2014 , bo sprzedawca mówił że ceny będą zbliżone do nowego city.

    #180854
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    Akurat silnika gy6 125 nawet w chińskim wydaniu nie trzeba się bać, osiągami nie imponuje, ale jest prosty i wytrzymały.

    #180856
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    I zawsze można tanim kosztem założyć 150cm lub 180cm.

    #180867
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    No to dobrze. Na stronie nawet wyświetla się kit Airsala 150ccm za nieco ponad 300zł ale to narazie mnie nie interesuje. Dziękuję za opinię 🙂

    #180868
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    o stary, czyszczenie filtra powietrza co 1 tyś, wymiana co 2 tyś, ustawianie zaworów co 4 tyś
    współczuję Ci ;D

    #180870
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    Współczucie nie potrzebne, wszystko przy skuterze robię sam i to lubię robić. Czasookresy są bardzo małe, ale tak jest we wszystkich skuterach ze starszymi silnikami, gdzie filtr oleju jest tylko siatkowy. Jest to skuter miejski, więc przedmuchanie filtra powietrza raz na 1 tyś kilometrów czy wymiana oleju co 2 tyś nie stanowi dla mnie dużej uciążliwości. Niektóre serwisy kymco wydłużają nieco przeglądy do 2,5 tyś i w takich okresach wymieniają filtr powietrza i olej. W motocyklach trzeba smarować łańcuch co 1-2 tyś kilometrów i jakoś nikt nie marudzi 🙂

    #180872
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    rLy napisał:

    o stary, czyszczenie filtra powietrza co 1 tyś, wymiana co 2 tyś, ustawianie zaworów co 4 tyś
    współczuję Ci ;D

    A co w tym dziwnego?
    Ja w moich „50” co 2 tys wymieniałem olej i filtr powietrza koszt niewielki a zapewne pomogło. Tak nawiasem zobacz sobie jak wygląda olej w takim skuterze po tych 2tys. Regulacja 2 zaworów to taki problem? Większy stanowi w moim civicu 16v – tam trzeba się troszkę pomęczyć ale nie tutaj. W samochodach zasilanych LPG też zalecają regulację co 20tys km.

    #180876
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    no ale stary bez przesady, ja robie 1200 km w miesiącu to w mniej niż miesiąc musiałbym go czyścić i robić przeglądy… Ja jeżdze wogóle bez zaglądania w niego 10 tys km conajmniej i wtedy dopiero wymienie… no może świecę. Tylko tyle, że ja mam 2t też chłodzona powietrzem i przegląd bezterminowo. Co z tego, że pali 4 L na 100 km i troszke większą moc, ale przynajmniej mam spokój ;p

    #180878
    pawelecm
    Uczestnik
    • Postów: 358

    W 2t sytuacja jest inna, u ciebie olej „wymienia się” ciągle i stale 🙂 No ale jak przez 10 tysi nie zaglądasz do filtra powietrza to do końca mądre nie jest, lepiej dwa razy w sezonie go choć wyczyścić przy twoich przebiegach, może palić będzie mniej…

    #180879
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Każdy robi jak uważa, ja staram się regularnie zaglądać do niego i wymieniać części. Nawet w 4T 10tys bez wymiany oleju to głupota, przy takich warunkach na jakich pracuje ten silnik należałoby wymienić mu olej. Jak mówią „jak dbasz tak masz” . Nie ma się co spierać, niektórzy po 15tys chińskimi 4T jeżdżą bez serwisowania i są zadowoleni.

    #180880
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    a jak ty chcesz przejechać…wróć.. wymienić olej w 2T ? chyba w przekładni z tyłu.

    #180884
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Miałem na myśli 4T, wiem że w 2T dolewa się go do paliwa. Jak w starym komarku 🙂

    #180885
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    na ogoł teraz mają dozowniki i nic sie nie dolewa

    #180887
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    dokładnie. Słuchaj, ja wymieniam olej w przekładni co 20 tys km i jest ok. Wtedy przy okazji oceniam czy pasek nadaje się jeszcze do użytku, czy rolki nie są kwadratowe, czy jest już jakiś luz na wale, czy uszczelniacze są wporządku, czy cylinder i tłok są jeszcze ok. I w sumie to jest wszystko. Nawet jeśli to wszystko byłoby już zużyte łączny koszt za te części raczej nie przekroczyłby 500 zł, a raczej wał i łożyska jeszcze po tych 20 tys km nie wymagają jeszcze u mnie wymiany bo mam wzmacniane więc 350 zł max.
    Przy okazji wtedy dopiero czyszczę jeszcze filtr powietrza, gaźnik, świecę, smaruję linkę gazu i linkę od tylnego hamulca, sprawdzam czy opony są jeszcze ok i daje nowy płyn hamulcowy. I jeżdżę kolejne 20 tys km… Żadnych zaworów, żadnych filtrów olejów, żadnych przeglądów olejów, najprostszy silnik jaki może być. Tylko lać i jeździć, lepiej niż w samochodzie nawet, bo jak jest troche zimniej to może tam już padać akumulator a tu zawsze moge odpalić z kopki, no problem!
    Jeśli chodzi o warunki w jakich będzie pracował silnik dużo zależy od tego jak jest zestrojony. Jak będziesz go tuningował i będzie kręcił 10 tys obrotów i będzie miał moment obrotowy dopiero od 8 tys obrotów wtedy na pewno będzie miał cięższe warunki niż normalnie.
    U mnie w skucie mam dosyć długie przełożenie, bo przy 85 km/h dopiero mam 7 tys RPM, nic się nie ślizga żaden pasek, wszystko chodzi jak powinno. Do tych 85 km/h ma też bardzo dobre przyspieszenie, aż lekko unosi przednie koło jak dam mu na maxa w palnik, ale całkowicie dęba nie idzie, no chyba że bym zmienił środek ciężkości i bym stał tam gdzie jest miejsce dla kufra. Ale lekki też jest, waży niecałe 100 kg… Kumpel jest elektrykiem więc przerobił mi moduł i zablokował, żeby nie kręcił więcej niż te 7 tys obrotów i jest ok. Sprawdzał tam jakimś urządzeniem, mówił, że jak stoi na stopce i tylne koło jest uniesione nad ziemią to jak trzyma gaz na maxa kręci 7500 obrotów i więcej ani śni, więc jest gitarka. Nawet jak bym przez przypadek trzymał za dużo gazu i tak nie przekroczy 7500 RPM. Moment obrotowy mam od 6 tys obrotów, ale od 5 tys też już ciągnie spoko. Rolki dałem 3g, wcześniej miałem 7g to miał strasznego muła, ale na 3g jest ok.
    Jeśli u Ciebie tak szybko się brudzi silnik warto kupić sobie jakiś porządny błotnik, żeby było gitara i nie chlapało ani skutera ani Ciebie. Po 10 tys km patrzyłem z ciekawości czy filtr powietrza jest brudny i nie widziałem tam za bardzo jakiegoś syfu jeszcze…
    Co do oleju to naprawde tak ciężko jest dolać na 5L benzyny 70 ml oleju? Zajmie Ci to max minutkę. U mnie tak to wygląda. Kupiłem sobie strzykawkę w aptece za 10 zł z miarką 100 ml i odmierzam sobie z oleju i tankuję, naprawde to jest żaden problem, max minute Ci to zajmie…
    Chyba lepiej tak niż co chwila jeździć na stację diagnostyczną i wymieniać tam olej, jeszcze płacić za przegląd? Chyba lepiej nawet niż w aucie bo w aucie też zalecana jest wymiana oleju co 10 tys km.
    Jeśli chodzi o olej to kupiłem sobie od razu z neta za 20 zł Castrol 2T x 8 sztuk, dałem 170 zł bo jeszcze przesyłka i na 10 tys km spokojnie mi starcza. Przy takim podejściu to są realne koszty eksploatacji.
    Jeśli chodzi o skutery w małej pojemności to zdecydowanie preferuję 2T i nie żadne chińczyki tylko dobre, sprawdzone marki pod warunkiem, że podejdziesz do niego z „głową”, a nie będziesz go tuningował na pałe ile wlezie i potem się dziwił, że cylek czy tam tłok już Ci puchnie po 6 tys km…

    #180888
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    długie biegi i 85km/h przy 7tyś obr i jeszcze idzie na koło…ehhhh…
    a olej co 20 tyś zmieniasz.
    .
    powinno zagrzemieć
    to nie ty słyszałes jak ci w tym automacie biegi zmienia? bo jak to ty to ja już wiem gdzie jestem.

    #180889
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    no mówie Ci, to jest porządny silnik Minnelli nie do zajechania tymbardziej jak nie jest jeszcze wyżyłowany.
    Jak się ma dobry moment obrotowy to jest naprawde wporządku.

    #180892
    PC_user_out
    Użytkownik
    • Postów: 60

    Wombacie, młody ma po prostu… ułańską fantazję. I plus trzy z języka polskiego.

    Btw. Jesteś teraz w lesie i jest tam pełno drzew. Ale jest spoko, przecież to są same świerki, jak daleko okiem sięgnąć. 🙂

    #180895
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Wombat ja zatrzymałem się na motorynkach w których dolewało się do zbiornika, a z tego co słyszałem to nowe pomimo że mają dozowniki to i tak ludzie sami dolewają bo jak dozownik się zatnie to silnik wiesz gdzie można sobie wsadzić. Ja kiedyś już pisałem , nie ma co porównywać 2T do 4T. Ja olej w 4T zmieniam co 2 tys i na koniec sezonu przy tej czynności sprawdzam filtr powietrza. W przekładni też zmieniam raz w sezonie , pomimo że takich zaleceń nie ma i skuter jeździ bez zastrzeżeń, ale to nie temat o tym. Przypominam że to temat o Kymco Agility 16+ i jak ktoś ma jakieś informacje o tym modelu to niech się wypowie.

    #180896
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    rLy napisał:

    no mówie Ci, to jest porządny silnik Minnelli nie do zajechania tymbardziej jak nie jest jeszcze wyżyłowany.
    Jak się ma dobry moment obrotowy to jest naprawde wporządku.

    Wiesz co..mam bardzo porządny silnik Chinarelli do tego zmodyfikowany mocno, bardzo porządny silnik Hondarelli w B&W i mój ziom bliski ma bardzo porządny silnik Minarelli w Yamahamie JOG-R co ma 900km przebiegu i jest funkiel nówka dwuletnia i ŻADEN z tych sprzętów nie pojedzie 85km/h przy 7500 obr.
    Wiec nie bajkuj.

    #180897
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    to może ogarne jakoś obrotomierz i się przejedziesz. Jestem tego pewny, ale tak jak mówie. Jak by kręcił więcej to już by nie palił wtedy na pewno 4l na setke a to 2T

    #180899
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    skoro mam sie przejeżdżać to lepiej sie przejedź na hamownie motocykową i wszystko zobaczysz na papiórze – prędkość i moc w funkcji obrotów z Vmax w rolach głownych.

    #180901
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    ano lepiej i tak, nie wpadłem na to. A na samochodowej hamowni nie mogliby zrobić takiego testu? Bo w Łodzi nie ma motocyklowej.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button