Który wybrać

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #148143
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Witam, możecie mi podać plusy i minusy 3 motorowerów (aprilia rs 50, tzr 50 i junak 903)?
    Zastanawiam się nad kupnem któregoś z tych trzech. Nie ukrywam – będzie to pierwszy mój motorower, dlatego najlepiej wybrałbym rs (solidny i tani w starszych rocznikach).

    #148144
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    junak to polska firma która produkuje w Chinach. Aprilia to jakość Piaggio 😉

    #148150
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Michał napisał:

    junak to polska firma która produkuje w Chinach. Aprilia to jakość Piaggio 😉

    No właśnie wiem, tyle że junaka mam u siebie w mieście za 6000 nowego 2013 rocznik, tzr też od kolegi mogę za 5500 kupić (w zimę pewnie by do 5000 zszedł), ale do nauki i katowania wolałbym rs, dlatego chcę plusy i minusy, bo wolałbym wydać pieniądze jak najlepiej 🙂

    #148168
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    aprila i yamaha Super maszyny ze spalaniem 4-7l/100km a junak też jest fajny z spalaniem max 3l/100km. I tu już masz 1 plus i minus.
    2. Drogie częsci do rs i tzr do junaka chinskie za 1/3 ceny od rs.
    3. Przy dobrej regulacji 90-105km/h rs i tzr a junak 75-85km/h.
    4.Rs i tzr głośniejsze i mocniejsze a junak cichszy i troche słabszy ale tutaj jest + dla junaka bo można zmienić zębatkę i też będzie mocny.

    #148169
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Stary bierz Rotera Basse, to najlepszy sprzęt na świecie, co zaraz udowodnię:

    * bardzo małe spalanie (plus)
    * niewielki, wszędzie zaparkujesz, a jak padnie łatwo będzie pchać (plus)
    * dwa bębny, dzięki temu nikt Ci w tyłek nie wjedzie (plus)
    * małe koła, większa zwrotność, mniejsze opory toczenia (plus)
    * kiepska jakość podzespołów, chłopie części tanie jak barszcz, a jeszcze się mechaniki za darmo nauczysz (plus)
    * bardzo niska cena zakupu (plus)

    Także olej te Yamahy, Aprilie i inne, przedstawiłem najlepszy skuter świata 🙂

    #148170
    norbi1551
    Użytkownik
    • 3
    • 142Postów:

    nie nabijaj się z nowego użytkownika będzie musiał kupić dwa żeby jeździć tyle co yamahą a nawet Junakiem

    #148171
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    za cenę Yamahy to kupi nawet 10 Routerów Bassa 🙂

    Chodzi o to, że takie porównywanie jest bez sensu, szczególnie u osób nieobiektywnych.

    #148178
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    bierz yamahę tzr

    #148191
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Bierz RS’kę rozglądaj się za rocznikami 2001-2004, najlepsze ;d

    #148197
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Nie podawajcie innych modeli, bo ich nawet nie biorę pod uwagę, chodziło mi tylko o + i – tych 3.
    martin1996a dzięki, na razie najlepsza odpowiedź, czekam na więcej takich 🙂

    #148198
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    jadąc chińskim motorowerem z biegami przy wysokich obrotach czuć bardzo mocne wibracje , raz jechałem jako pasażer i nie wyobrażam sobie jak tym można jeździć było beznadziejnie w żadnym innym motorowerze czy skuterze tego nie zauważyłem a co do głośności to te junaki zippy pro i inne biegowe mają głośne tłumiki zazwyczaj.natomiast silniki 139fmb nie są mocne jak dwusuwy za to wytrzymałe i mało palą (+ dla chińczyków). kolega jeździ aprilią rs pali 3-5 litrów na setke jedzie 95km/h i z tego co widziałem jest zadowolony a drugi znajomy ma yamahe dt50 są z nią problemy czasem i wolno jeździ teraz ale aprilia to dobry sprzęcik części zawsze da się kupić chińskie nawet do markowca pytanie czy warto

    #148200
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Tzr 50 jeździłem, jest fajna, kolega ma rs 125/50 to 100 na autostradzie nią idzie. Na junaka to bardziej rodzice się uparli, “bo nowy, bo gwarancja, bo wiadomo co kupujesz”, ja jestem jednak przy rs i tzr.
    Na co patrzeć przy zakupie rs/tzr używanej?
    I dalej dręczy mnie pytanie, bo dalej uczę się jeździć (a w sumie to dopiero będę się uczył), czy przy takiej nauce są jakieś szanse że go
    “zajeżdżę”, coś zepsuję (chodzi mi o naukę płynnej zmiany biegów itp.)

    #148201
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    jeździłem na tej rs-ce a wcześniej nie jeździłem motorowerami (nie lubię zmieniać biegów co 5 sekund) jednak jak wsiadłem to po chwili jeździłem normalnie, pierwszym razem zgasł bo gazu za mało dałem później poszło z górki nie chciałem długo tym jeździć ale gdybym musiał to po pół godziny bym opanował , właściciel mówił że w jeden dzień się nauczył a wcześniej miał zippa quantuma bez biegów i miał inne przyzwyczajenia jak tzr jeździłeś to sobie poradzisz , mój kolega kupił za niecałe 4 tysie 2005 rok w stanie bardzo dobrym(mały przebieg nie jeżdżony prawie) z tego co widziałem trzeba zwrócić uwagę na zębatki czy nie są stare i czy łańcuch luźny , sprawdzić trzeba silnik czy łatwo odpala czy nie gaśnie sam itp no i czy nie trzeszczy nic w skrzyni przy zmianie biegów czy nic się nie blokuje to są podstawowe czynności. raczej nie zajedziesz przy nauce szanse są minimalne to zależy jak byś jechał jak miałeś do czynienia z motorowerami to poradzisz sobie bez problemu i nic nie zepsujesz

    #148209
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    UnGagEd napisał:

    Nie podawajcie innych modeli, bo ich nawet nie biorę pod uwagę, chodziło mi tylko o + i – tych 3.
    martin1996a dzięki, na razie najlepsza odpowiedź, czekam na więcej takich 🙂

    Ten gość notorycznie wypisuje tutaj bzdury, także gratuluje doradcy. Mnie rozchodziło się o to, że musisz dobrać model do zasobności portfela i preferencji swoich, a nie naszych. Można tak dobrać plusy i minusy, że Junak zawsze będzie najlepszy, a chyba nie o to chodzi?

    Aprilia i Yamaha to porządne, mocne sprzęty przez co swoje kosztują, biorąc zadbaną używkę nie będziesz musiał zwracać uwagi na części, bo nie będą potrzebne, oprócz eksploatacyjnych z wiadomych względów. Zauważ, że markowe motorowery można znaleźć z lat 90-tych i dalej jeżdżą…

    Żeby nie było to ja nic nie mam do chińskich sprzętów, tylko wydawanie 6 tys., żeby na ścigaczu prykać 50 km/h moim zdaniem jest bez sensu. Z drugiej strony branie przykładu z Twojego niezbyt bystrego kolegi, który na małych blachach jeździ po autostradzie, to też nie jest najmądrzejsza decyzja w życiu.

    #148225
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    lucek71 napisał:

    Ten gość notorycznie wypisuje tutaj bzdury, także gratuluje doradcy.

    Czytałem profil tego gości i jednak widzę, że najlepszym doradcą nie jest. Zasoby portfela nie grają roli (6k maksymalnie), ale mi nie robi różnicy czy wydam 3000 czy 5000, chodzi o to żebym spożytkował te pieniądze jak najlepiej. Tego Junaka nie kupię na 99%, na innych forach też sobie go tak mocno nie chwalą.

    Mam 175cm wzrostu, 75kg (w zimę chciałbym do 70 zejść) wiec myślę że tzr/rs byłyby akurat.

    Teraz tylko kwestia który WEDŁUG WAS ma wygodniejszą kanapę, jest zwrotniejszy, no i żeby poleciał z 90km/h. Kupując rs wolałbym 125/50 kupić, co sądzicie o tych 125 rejestrowanych na 50? Przy kontroli mogą być jakieś problemy?

    #148230
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:
    #148238
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    lucek71 napisał:

    Poczytaj sobie o konsekwencjach jazdy 125/50…
    http://www.skuterowo.com/co-grozi-za-odblokowanie-skutera/
    http://www.skuterowo.com/jazda-skuterem-bez-blokad-czym-grozi/

    Jednak w 100% odwiodłeś mnie od 125/50…
    Widzę, że jesteś doświadczony i pewnie miałeś styczność z rs i tzr, według Ciebie który jest bardziej “komfortowy”, zwrotny i który TY wybrałbyś (pytam o Twoją subiektywną opinie)?

    #148245
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Ja nie wybrałbym żadnego :), ale mam rozwiązanie Twojego problemu. Poszukaj w okolicy tych modeli pojedź, przymierz się, przejedź. Nie musisz od razu kupować 😉

    #148259
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    lucek71 napisał:

    Stary bierz Rotera Basse, to najlepszy sprzęt na świecie, co zaraz udowodnię:
    * bardzo małe spalanie (plus)
    * niewielki, wszędzie zaparkujesz, a jak padnie łatwo będzie pchać (plus)
    * dwa bębny, dzięki temu nikt Ci w tyłek nie wjedzie (plus)
    * małe koła, większa zwrotność, mniejsze opory toczenia (plus)
    * kiepska jakość podzespołów, chłopie części tanie jak barszcz, a jeszcze się mechaniki za darmo nauczysz (plus)
    * bardzo niska cena zakupu (plus)
    Także olej te Yamahy, Aprilie i inne, przedstawiłem najlepszy skuter świata 🙂

    Sebastian, już tak nie szalej tutaj tej niedzieli późnym popołudniem. 😀

    I piszemy Router Bassa, wymawiamy… Ruta.
    Przykro mi się robi jak tak sączysz tyle tutaj tego swojego jadu na taki jednoślad, który można kupić już za około 1500 zeta. 😛
    Hamulce bębnowe może i trochę piszczą, ale dają radę takiego popylacza bezproblemowo zatrzymać.
    Ale odgryzłeś się nieco tutaj, to fakt. Szerokości. 😀

    #148263
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Jeśli chodzi o odmianę nazw własnych to powinno się je odmieniać jeśli można ustalić wzorzec odmiany. W tym przypadku nie widzę żadnych powodów by tego nie czynić. Chyba, że chodziło o zjedzoną literkę, to taka mała przekąska była.

    Szkoda, że nie doszukałeś się moich intencji, więc je tu wyłuszczę, mianowicie wyrywając jakiś fragment z kontekstu i odpowiedni nim manipulując można dorobić do niego wszystko, co starałem się w cytowanym przez Ciebie fragmencie przedstawić. Zaś sama “Ruta” służyła tu tylko za przykład, bez niecnych intencji.

    Pozdrawiam

    #148266
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Dobra, ktoś jeszcze jakieś plusy/minusy będzie wymieniał czy coś?
    Rozsądek przemawia za rs, oczy z tzr, na zastanowienie się mam zimę.
    Wie ktoś jeszcze jak wygląda egzamin w WORD’zie na kat. AM? Jakieś inne pytania, czy takie same jak na A?

    #148342
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • 58
    • 688Postów:

    Więc taaak. Po pierwsze to witam ponownie po roku ;).

    Po drugie to posiadam rzeczony motorek, czyli TZR i jestem z niego bardzo zadowolony.

    Plusy:
    – prawie całkowicie bezawaryjny silnik (przejechane jakieś 12 tyś i padła mi świeca ;))
    – niezły dźwięk (nie jakies bucenie jak w Zippie Pro 50, za tym shitem nnie da się normalnie jechać bo uszy odpadają)
    – świetne odejście (koledzy dosiadający chinoli mówili coś w stylu: “O stary! Jak to zapier***a! Ile za nią chcesz <śmiech>”
    – możliwość spokojnej jazdy bez nadmiernego pałowania przy 65 km/h (2010 rocznik, zębatki 12/60, w starszym modelu z innymi przełożeniami pewnie coś koło 70 – dobry wynik jak na 50 ccm)
    – V-max (to co najmniej ważne) na 12/60 – jakieś 95 km/h, na 12/47 – 106 km/h, ale skończyła się droga i wiatr był prosto we mnie + ważę 80 kg ;))
    – Piękny wygląd! Zdecydowanie najładniejsza 50-tka na rynku mimo upływających lat
    – Składane lusterka 😉
    – Pinkne odlewane koła
    – Zawieszenie które daje sobie ze mną radę
    – Hamulce (w chinolach w porównaniu z Yamahą to spowalniacze)
    – Japonia!

    Minusy
    – Trochę opornie pracująca skrzynia (przynajmniej u mnie). Zdarza się że bieg nie chce dobrze wskoczyć
    – Plastikowa owiewka na zbiorniku paliwa
    – Plastiki mogłyby być lepszej jakości
    – Nienajmniejsze spalanie (ok. 5L – niewiele mniej niż Passat 2.0 TDI bierze ON ;))
    – Dźwięk może się podobać, albo nie (mi się podoba ^^)

    Jeśli chcesz żebym coś dla ciebie sprawdził to pisz śmiało. 🙂 Ogólnie Tezia jak i RSka są na prawdę godne polecenia, choć TZR jest trochę większa (mam, 185 cm wzrostu i czuje się całkiem komfortowo). Jeśli chciałbyś się jeszcze czegoś dowiedzieć, to pisz śmiało ;). Służę pomocą.

    #148400
    UnGagEd
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    TheMiqlaq dzięki za wyczerpującą odpowiedź, tutaj Tezia kolegi (http://tablica.pl/oferta/yamaha-tzr-50-2007r-zamiana-quad-300-CID5-ID36hQ3.html), po mieście w dwie osoby 60 jedzie, na prostej z lekkiej górki podobno 99 leciała. Opłaca się ją kupić? Co do katowania, trochę może i była, ale wiadomo, każdy chce się popisać, serwisowana u mechanika, nigdy nic z nią nie kombinował sam, moim zdaniem godna polecenia, co do sprowadzania to napisz do mnie na gg 6070595, jak wejdę to odpiszę 🙂

    #148423
    Caldir
    Użytkownik
    • 3
    • 98Postów:

    tzr jak i rs niezłe maszynki proste w budowie i naprawie będąc na twoim miejscu moim jedynym kryterium byłby stan techniczny bo większość tego typu sprzętów mających 5 i więcej lat jest mniej lub bardziej zjeżdżona
    więc pierwszy miesiąc po zakupie bywa ciężki warto zostawić sobie troche grosza na nieprzewidziane wydatki natomiast dobra tzr rs to sprzęt który sie nie zepsuje mam kumpli jeżdżących jak debile 2-3 lata po ok 5 tyś rocznie bezproblemowo no ale miektórzy an początku przeżywali łącznie ze mną wtopę bo silnik był zjeżdżony tracił kompresje stukał cuda wianki u mechanika tekst proszę pana to 900 za naprawę ale przejeździłem sezon bez problemów motorek nie odczuł jestem zadowolony także nie odradzam chwale 2t dobrych marek ale apeluje o pietystyczna ostrożność

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button