Kostka malossi TC Unit O2 sensor

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #657419 Reply
    luki
    Uczestnik
    • 7
    • 24Postów:

    Witam. Sprowadzając ostatnio parę x-maxów z Francji natknąłem się w jednym z nich na taką kostkę.mal
    Na szybko wywnioskowałem, że jest ona wpięta jakby w sonde lambda? Więc zapewne ma ona coś robić ze spalinami? ktoś się spotkał z czymś takim i wie jakie ona ma zadanie? Pzdr

    #657423 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 497Postów:

    emulator sondy lambda
    jedna z metod na zmiane dawki paliwa przez ECU.

    #657432 Reply
    luki
    Uczestnik
    • 7
    • 24Postów:

    Ok czyli rozumiem ma to za zadanie polepszenia osiągów poprzez zwiększenie dawki paliwa? Są jakieś wykresy czy cokolwiek pokazujące mierzalne przyrosty mocy? Ps. Jak ktoś zainteresowany moge odsprzedac to cudo.. 😉

    Edit

    Ok znalazłem info jak to rzekomo dziala, wykresow nie. Z ciekawosci gdy pogoda pozwoli sprawdzę jaka jest różnica z tym cudem, a jak skuter zachowuje się bez. Dzieki za info pzdr.

    #657437 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 497Postów:

    to raczej można zmierzyć nić odczuć bo to beda jakieś ułamki procenta lub procenty – i to jeżeli wogóle bedą i to jeszcze nie w okolicach mocy maksymalnej – bo to wynika z obsługi sondy lambda przez komputer który przy mocnym otwarciu przepustnicy (WOT – Wide Open Throtle) przechodzi z trybu Closed Loop (czyli zamknietej pętli w której informacja z sondy lambda jest użyta do lekkie korekty dawki paliwa) w tryb Open Loop w której silnik olewa ekologie i olewa lambde i jej wskazania a posługuje sie tylko mapami z pamięci komputera skorygowanymi nieznacznie o temperature. Wiec emulowanie sygnału lambdy że jest tak albo inaczej – w tym zakresie nic nie zmienia.
    Wiec tym urządzenie Malossi pomaga frajerom pozbyć się pieniędzy :D.

    a oprócz tego to urządzenie jest dość głupie. kiedyś sobie ludzie takie tjuning boxy wstawiali i to sie nazywało „resistor tuning”. Płacili jak za komputer sterowania wtryskiem a w środku był rezystorek z 10gr lub były ( i są wciąż bo jeleni nie brak) wersje „nastawne” – czyli z potencjometrem. Problem z tym szajsem jest taki że koryguje zawsze i tak samo – nie wnikając czy akurat pogarsza czy poprawia.
    A dawke paliwa na ogół zmniejsza a nie zwiększa. Silniki są dla bezpieczeństwa przelane paliwem prewencyjnie. To zmniejszanie ilości paliwa powoduje wzrost temperatury w komorze spalania – a że to sa silniki cieplne o spalaniu wewnętrznym – to więcej ciepła oznacza więcej mocy bo moc w silniku nie bierze sie z energii wybuchu mieszanki tylko z temperatury która tam powstaje.
    Tylko że jak przesadzi z tą temperaturą to wypali dziure w tłoku lub poupala pierścienie lub zawory.

    Urządzonko jest więc potencjalnie niebezpieczne ale w zmodyfikowanych mocno jednostkach jadących na dziwnym paliwie powoduje że komputer fabryczny (jeżeli taki został) to nie wyrzuca błędu sondy lambda i nie przechodzi w tryb bardzo asekuracyjny „aby dojechać” – kiedy nie ma mowy o maksymalnych osiągach.

    Jak sie we wtrysku chce mocy to sie robi mape komputera pod konkretny silnik i konkretne mody. Można założyć że zawsze lejemy identyczne paliwo i jeździmy w identycznych warunkach i mozna zrezygnowc z ekologii, lambdy i innych bezpieczników. Ale jezeli warunki sie zmienią a komp tego nie ogarnie (bo go oszukujemy że jest ok) – to może narobić sporych szkód zła dawką paliwa. Istotne jest też co jest bazą pod takie mody. 125cm jest nędzną bazą wiec i uzysk jest raczej kosmetyczny

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Kostka malossi TC Unit O2 sensor
Twoje informacje:




Back to top button