Korektor momentu obrotowego

Korektor momentu obrotowego ma za zadanie przeciwdziałać ślizganiu się paska napędowego w naszym skuterze. Przy zwiększaniu obrotów wariator bardzo mocno zaciska się na pasku, tak mocno że sprężyna centralna prawie natychmiast uległa by i skuter zamiast szybko przyspieszyć zdusił się, wariator popuścił by pasek, sprężyna wróciła by na swoje miejsce, silnik nabrał by obrotów, wariator ścisną by pasek...
Gdyby nie zwolnione rozwieranie talerzy sprzęgła pasek musiałby być ściśnięty bardzo mocno lub ślizgał by się na talerzach.

Korektor momentu obrotowego może się też psuć. Po czym to poznać? Po szybko zrywających się paskach. Ja w tydzień zerwałem 3. A w sklepie paski Gates Powerlink do tanich nie należą więc mój błąd kosztował mnie 90 zł, teraz będę musiał kupić nowy pasek - 45 zł i ten korektor - około 100 zł.

uuuuu Współczuję ;/

Dodaję zdjęcia jak wyglądają uszkodzone elementy.

Najpierw bolce które prowadzą korektor po właściwej ścieżce:

A tutaj normalnie zużywający się otwór na bolec:

I w końcu wytarty i zużyte mocowanie bolca:

Bolec w nim potrafi się schować, wyciera się i źle prowadzi korektor. Potrafi zablokować korektor przez co możemy mieć ślizgający się pasek lub duże przełożenie na bardzo niskich obrotach.
Można kupić same bolce i nowy korektor tylko rozwiercając dodatkowe otwory wykonane na mocowaniu sprzęgła.

A teraz może i głupie pytanie - gdzie ten korektor się znajduje ?

Kapuchon .. to jest w sumie element sprzęgła.
Wygląda to tak ( od strony zewnętrznej : Dzwon, "sprzęgło" czyli okładziny i właśnie kolektor momentu obrotowego ( zwany też talerzami sprzęgła ).

Podejrzewałem że jest to w sprzęgle ale pewności nie miałem. Dzięki za wyjaśnienie ;)

degename, mogę Cię prosić o odświeżenie zdjęć?
Sory, za odkopa.

Niestety zdjęcia zostały usunięte wraz z moim kontem na ImageShack, jeśli je znajdę to wrzucę je ale z tego co pamiętam znajdowały się na karcie pamięci która się zepsuła.