Korektor momentu obrotowego

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Korektor momentu obrotowego

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe degename degename 6 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #43329
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Korektor momentu obrotowego ma za zadanie przeciwdziałać ślizganiu się paska napędowego w naszym skuterze. Przy zwiększaniu obrotów wariator bardzo mocno zaciska się na pasku, tak mocno że sprężyna centralna prawie natychmiast uległa by i skuter zamiast szybko przyspieszyć zdusił się, wariator popuścił by pasek, sprężyna wróciła by na swoje miejsce, silnik nabrał by obrotów, wariator ścisną by pasek…
    Gdyby nie zwolnione rozwieranie talerzy sprzęgła pasek musiałby być ściśnięty bardzo mocno lub ślizgał by się na talerzach.

    Korektor momentu obrotowego może się też psuć. Po czym to poznać? Po szybko zrywających się paskach. Ja w tydzień zerwałem 3. A w sklepie paski Gates Powerlink do tanich nie należą więc mój błąd kosztował mnie 90 zł, teraz będę musiał kupić nowy pasek – 45 zł i ten korektor – około 100 zł.

    #43341
    Zdjęcie profilowe romet727p10
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    uuuuu Współczuję ;/

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #43413
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Dodaję zdjęcia jak wyglądają uszkodzone elementy.

    Najpierw bolce które prowadzą korektor po właściwej ścieżce:

    A tutaj normalnie zużywający się otwór na bolec:

    I w końcu wytarty i zużyte mocowanie bolca:

    Bolec w nim potrafi się schować, wyciera się i źle prowadzi korektor. Potrafi zablokować korektor przez co możemy mieć ślizgający się pasek lub duże przełożenie na bardzo niskich obrotach.
    Można kupić same bolce i nowy korektor tylko rozwiercając dodatkowe otwory wykonane na mocowaniu sprzęgła.

    #43430
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    A teraz może i głupie pytanie – gdzie ten korektor się znajduje ?

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #43432
    Zdjęcie profilowe Patrykk
    Patrykk
    Użytkownik
    • Postów: 2 027

    Kapuchon .. to jest w sumie element sprzęgła.
    Wygląda to tak ( od strony zewnętrznej : Dzwon, „sprzęgło” czyli okładziny i właśnie kolektor momentu obrotowego ( zwany też talerzami sprzęgła ).

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #43434
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Podejrzewałem że jest to w sprzęgle ale pewności nie miałem. Dzięki za wyjaśnienie 😉

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #131350
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    degename, mogę Cię prosić o odświeżenie zdjęć?
    Sory, za odkopa.

    #131397
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Niestety zdjęcia zostały usunięte wraz z moim kontem na ImageShack, jeśli je znajdę to wrzucę je ale z tego co pamiętam znajdowały się na karcie pamięci która się zepsuła.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie