Komarynka 50 dla nowicjusza - pytań parę

Hej wszystkim. Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, w pierwszej kolejności króciutko się przedstawię. Od blisko 22 lat nazywają mnie Karol, a cały ten proceder ma miejsca w dolnośląskim Bolesławcu.
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie kupno jednośladu. Zamiar, który chciałbym spełnić za, mniej więcej, kwartał. Jednak dobrze by było przedtem się doinformować.
A więc tak. Jestem w 102 procentach laikiem jeśli chodzi o jednoślady, z którymi nigdy jeszcze nie miałem styczności. Mam prawko kat. B od niemal trzech lat, więc teoretycznie mógłbym zaczekać i zapolować na 125, ale sądzę, że jak dla człowieka, który nigdy na motocyklu nie siedział, bardziej odpowiednią będzie pojemność 50ccm. Czy w mojej sytuacji rozsądniej byłoby pokusić się o sprzęt fabrycznie nowy, czy powinienem raczej skupić swoją uwagę na rynku wtórnym? W przypadku nowego chciałbym, żeby ta cena oscylowała bardziej w granicach 3000 zł, jednak jeśli polecili byście coś wartego uwagi, rozważę dołożenie gotówki. Kupno komarka po prostu trochę opóźni się w czasie.
Jeśli chodzi o wymagania odnośnie pojazdu - najważniejszy dla mnie aspekt estetyczno-wizualny - niech to nie będzie skuter :wink:
Fajnie by było, gdyby motorynka dawała w przyszłości możliwość odblokowania/rozbudowy/modyfikacji (nie wiem które określenie jest tutaj bardziej na miejscu). Oczywiście nie mam na myśli zrobienia z pięćdziesiątki Bóg wie czego :wink:

Czy, jako absolutny nowicjusz, powinienem coś jeszcze wiedzieć? Może jakieś “must-read”?

Wiem, że mój temat może mieć wydźwięk internetowego napaleńca, który za tydzień w ogóle zapomni, że przez myśl mu przeszło kupno jednośladu (:D), natomiast proszę Was o potraktowanie tematu, możliwie, poważnie. Kupiłbym nawet teraz, gdyby nie pewien wydatek, który będzie się na mnie jeszcze odbijać blisko 3 miechy :wink:

Dzięki za uwagę i wszelkie odpowiedzi :smiley:

wg mnie masz złe założenia.