Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #203343
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Chcieliście, abym się nią w końcu pochwalił, a w czwartek odebrałem twardy dowód od niej, bo wcześniej nie miałem kiedy, to się chwalę 😛

    Yamaha TDM 850 3VD z 1993 roku, choć w papierach jest 1994 rok 🙂
    Kupiona za 4500 zł od kolesia z forum tdm.pl
    Kolor zielony, nieco zaniedbana, potrzebująca troskliwej ręki i kochającego serca 😀
    Wyposażona w:
    -kanapa MarioMoto
    -topcase
    -grzane manetki
    -wyższa szyba + deflektor
    -filtr powietrza K&N
    -DynoJet’y
    -Scotoiler
    -chromowane gmole
    i chyba nic więcej, reszta oryginał, poza małowana czachą i boczkami

    Planów na nią mam kilka, na 99% zostanie u mnie na jakieś 2 sezony, ale jak wiadomo – ze mną nic nigdy nie wiadomo huehue 😀

    Na pewno trzeba jej zajrzeć tu i ówdzie, ale wszystko w swoim czasie będzie zrobione, a zdjęcia z postępów będą zmiećszczone.

    Zdjęcia z 3 kuframi są jeszcze od tego typa, obecnie kufry boczne są sprzedane, a może założę inne, które posiadam. Na razie nie potrzebne mi 3 kufry i topek styka do latania 🙂

    Foto:

    Reszta zdjęć już tradycyjnie tu:

    http://bikepics.com/members/kruczek/93tdm850/

    #203344
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Za taką cenę to się opłacało chyba co ?

    Ile przelatane ma ?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.
    #203345
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A możesz tak przystępnie wytłumaczyć parę drobiazgów? W końcu człowiek całe życie się uczy, a jak nie zapytam to się nie dowiem.

    Co właściwie daje ten deflektor?
    Co to są DynoJet’y?
    Scotoiler to jakiś mechanizm do smarowania łańcuchaż

    #203346
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    No jakby się nie opłacało, to bym jej nie kupił 😀 Chociaż trzeba porobić kilka rzeczy, to myślę, że nie przepłaciłem, zwłaszcza, że jest wyposażona w kilka drogich rzeczy 🙂
    Przebiegu obecnie ma ponad 47 tyś km, ale wg mnie ma nieco więcej.

    teraz tak:
    – deflektor – odchyla struge powietrza nieco wyżej niż szyba, ale nie powoduje zawirowań powietrza tak jak wielka szyba, bo pomiędzy szybą, a deflektorem przepływa powietrze, wyrównując ciśnienia za szybą 🙂

    – DynoJety – tuningowe dysze, dedykowane do motocykla (kupuje się je w kompletach pod konkretny motocykl i konkretny stopień tuningu ( z reguły są 3 stopnie dostępne )

    – Scotoiler – takie proste urządzonko działające na podciśnienie i wykorzystujące grawitacje i olej do smarowania łańcucha, znacznie zwiększa jego żywotność no i odciąża od uciążliwego smarowania łańcucha 😉

    #203347
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    I to urządzonko ma swój jakiś zbiorniczek? I normalny silnikowy olej można tam lać? Nie będzie on chlapać?

    #203348
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Tak, ma swój zbiorniczek. Powinno się lać dedykowany olej od scotoilera, ale większość leje olej przekładniowy, bo jest podobnie gęsty 🙂 Silnikowy też by mógł być, ale jest dosyć rzadki i własnie może chlapać, choć jest regulacja i się reguluje tak, żeby smarowało, ale nie brudziło pół motocykla 😉

    #203349
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A jak to dokładniej działaż I ile kosztuje? Bo chętnie bym kupił. Można przekładać do innych motocykli jakbym chciał sprzedać?

    [ Dodano: 25-12-2011, 13:29 ]
    http://allegro.pl/olejarka-motocyklowa-nie-scottoiler-i1996687984.html to fajne jest, tamte drogie cholerstwa.

    #203350
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    To urządzenie jest super 😉
    Scotoiler jest dużo prostszy i mniej precyzyjny i również uważam, że nie warty swojej ceny.
    A ja coś podobnego jak to z aukcji miałem zamontowane w poprzedniej TDM, tyle, że uruchamiało się po włączeniu świateł a intensywność smarowania ustalal zaworek regulujący.

    Oczywiście smarowniczke można przekładać z motocykla do motocykla bez problemu.

    #203351
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A ta rurka co idzie do zębatki, nie zostanie przez nią wciągniętaż

    [ Dodano: 25-12-2011, 14:51 ]
    A to co dałem to jakoś normalnie pod aku podłącza się i już samo z siebie działaż

    #203352
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Rurke trzeba tak ustawić, żeby nie wciągnęło…

    Podłączasz pod aku i działa.

    Jaki ty czasami Kowal tłuk jesteś 😛

    #203353
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Mówiłem, że będą UPy w moich tematach, to zapodam coś na dobry początek 😉

    TDMka 2 tygodnie temu była na zlocie TDM Zone, więc musiałem ją nieco ogarnąć.
    W sumie wiele przy niej nie zrobiłem.
    Wymieniłem uszczelniacze i olej w przednim zawieszeniu, bo poprzedniej zimy przy jeździe w ujemnych temp się wysrał uszczelniacz, poza tym nasmarowałem linkę sprzęgła i prędkościomierza oraz nasmarowałem łożyska główki ramy i w przednim kole.

    Zająłem się też gaźnikami. Tzn wyczyściłem je i trochę podregulowałem, a także wyczyściłem i naoleiłem filtr powietrza. Miałem okazję również potwierdzić czy mam filtr K&N oraz DynoJet’y i okazało się, że są 😉 Po tych zabiegach TDMka pięknie odpala, a świece mogłyby być książkowym przykładem 😉 Spalanie w trasie dosyć dynamicznym tempem wyniosło ok 5,2 litra. Za to po górskich winklach spalanie wyniosło ok 8 litrów… 😛

    Poza tymi czynnościami na razie nic więcej nie zrobiłem, ale czeka mnie przy niej jeszcze sporo pracy, ale to może za tydzień lub dwa 🙂

    Zdjęć z prac mam niewiele, bo miałem 3 dni an przygotowanie moto i owiewki zakładałem w dzień zlotu 😉

    #203354
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    myslalem ze juz tego nie masz ^^ No prezentuje się ladnie. Ideal 😉

    #203355
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ja nie jestem Kowal 😀

    Dzisiaj poczyniłem kolejne prace przy yamaszce 😉

    Taki płyn zlałem z układu chłodzenia…… :573:

    przyszła też opona na przód zamiast starego kartofla 🙂

    Tak obecnie wygląda 😛

    Kolejne prace w nowym tygodniu 😉

    #203356
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    KruczeK napisał:

    Taki płyn zlałem z układu chłodzenia……

    domieszka rdzy z kanałów czy co ??

    #203357
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    KruczeK i jak oceniasz to moto? 😛

    Bo chciałbym może w niedalekiej przyszłości kupić TDM bo niestety moją miłość do TDR125 nie wygasła, ale kupować teraz 125kę to dla mnie nieporozumienie 😉

    Wiem, że wszystko jest w necie, ale powiedz mi jak wyglądają koszta eksploatacji tj. napęd, świece, spalanie itp itd. Wychodzi podobnie jak do każdego średniego moto?

    Bo chciałbym coś do pośmigania (nie do „zapier*alania”).. Chętnie wróciłbym do CB500 czy przesiadł się chociażby na F2/F3 jednak to nie moja półka cenowa w tej chwili, a mnie w środku ściska o jakieś moto.. Dlatego celowałbym w TDM.. Można dostać za jakieś 3,5-4k sztukę do której nie trzeba zbyt wiele wkładać?

    #203358
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Jak dla mnie motocykl jest zajebisty, ale trochę za mało sportowy 😉
    Pozycja super, tylko wieje trochę.

    Spalanie ok 5-5,5, swiece kosztuje chyba 10 zl za sztuke, naped zalezy jaki, ale za bodajze 600 jest juz mega zaje bisty.
    Mysle, że kazdy motocykl jest podobny w utrzymaniu, jednak za te pieniadze raczej nie kupisz porżadnej tdmki. Na forum tdm popatrz na gieldzie, sprzedaja się 3VD jakieś ciagle 😉

    Co do tematu, moja tdmka stoi nei ruszona od 2 tygodni….. czasu brak 🙁

    #203359
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Prace przy TDM trwają 😉

    Zacząłem od przodu bo tam jest najwięcej roboty.
    Została wypolerowana kierownica oraz risery 😎

    Wyczyszczona i pomalowana pompa hamulcowa oraz wypolerowana pokrywka pompy.

    A takze tylko przepolerowane klamki, sama polerka, bez tykania papierem ściernym 😉

    W oświetleniu też jest kilka zmian.
    Zamontowane zostały chyba najlepsze żarówki na rynku, czyli OSRAM Night Breaker Plus (koszt H1+H4 to 60 zł po rabacie :/ )

    Zostanie również wywalona postojówka z czachy, w jej miejsce powstał taki układ diód LED w obudowie przedniej lampy. Co prawda sam jeszcze nie wiem czy mi się to podoba, ale już zrobiłem więc przepadło 😀 plastik zawsze można wymienić 🙂

    najgorszym elementem walki z przodem są hamulce….. Jestem przekonany, że przez 19 lat i 50 tyś km nikt nie czyścił zacisków…. Efektem tego był taki oto stan zacisków i tak syf w tychże :/

    Po kilku ładnych godzinach roboty zaciski wyglądają i działają o wiele lepiej, zostaną założone nowe klocki EBC HH oraz przewody w stalowym oplocie, będą hebelki jak złoto 🙂

    Z drobniejszych rzeczy, to odświeżyłem klosze kierunkowskazów polerując je autosolem, oraz pomalowałem lakierem bezbarwnym nowe ciężarki kierownicy, wytoczone przez znajomego 🙂

    Toczone na wzór oryginału, od razu dwa, aby były takie same, a wymieniane z tego powodu, że jednego miałem innego i dokupienie jednej sztuki wyniosło by więcej niż dotoczenie dwóch nowych 😉

    Z przodu zostało jeszcze wymienić przednią oponę i wypolerować rant w feldze oraz oczywiście złożyć wszystko do kupy, ale to nieco później, bo jeszcze będą poczynione prace w elektryce, doszły też 2 diody w zegarach, ale to pokażę później 🙂

    Wszystkie foty jak zwykle tu: http://bikepics.com/members/kruczek/93tdm850/default.asp?i=2398350&s=0

    #203360
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    No żesz kurde krukoza sympatycznie, rozumiem że na „zlocie Magdalenka” się widzimy ??

    #203361
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ja pierdolę, toć ta TDR zaraz będzie w lepszym stanie niż jak była nowa…

    #626860
    Rafał Zabel
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witaj – mam takie piękne 3vd od roku. Jest to mój pierwszy moto po MZ250 która 15 lat temu dojechałem do lisbony.. No i mam pytanie o spalanie. Co prawda wyregulował mi serwis na Max minimum, ale chłopaki w moim odczuciu nie czują sprzętu- np. Węże od kranika mi źle podłączyli….. Teraz spalanie mam na poziomie 7 litrów na trasie – wcześniej było 9-10… to jakaś masakra, albo może ja jeżdżę jak piiiiiii. Coś wyczytałem ze to może być wina zużytych krućców, ale…. po prostu nie wiem. Na Romecie z PRL to sie jeszcze znam a ten japon niby zaczynał jak WSK, ale drogi sie potoczyły różnie… dzięki z góry za pomoc.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.