Kolejna porcja problemów (Keeway F-act) ... | Forum Motocyklowe, Opinie Jednoślad.pl

Kolejna porcja problemów (Keeway F-act) ...

Otagowano: , , ,

Oglądasz 36 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #30834 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Witam wszystkich serdecznie.
      Ostatni mój temat dotyczył dziwnych dźwięków przy wysokich obrotach – okazało się że lekko odkręciło się koło (po wjechaniu i szlifie na olbrzymiej dziurze …) i przy większej prędkości po prostu delikatnie o coś haczyło.
      Od tamtego czasu wyszło kilka kolejnych problemów które skutecznie zniechęcają mnie do skutera …

      1.Spalanie – wiem że na początku moja jazda nie jest zbyt „równa” i możliwe jest trochę większe spalanie ale według elektronicznego wskaźnika skuter spalił 5L/90km buahahahahah.( w baku widać paliwo i nadal jeździ a wskaźnik paliwa pokazuje raz 0/7 a raz 1/7 )

      A teraz najciekawsze …

      2.Gdy jeszcze nie wiedziałem że powodem tych okrutnych odgłosów było koło próbowałem wielu rzeczy
      a) Wyczyszczenie filtru powietrza
      b) Wymiana oleju w przekładni – udałem się na stację i tam mila pani (…) pokazała mi olej (silnikowy do 2t) i powiedziała że będzie idealny – zawahałem się ale zapewniła że będzie dobry.
      Zalałem przekładnie i „git” przejechałem 40 km do DZISIAJ.
      Udałem się na przejażdżkę (z 5 km : P ) – wyjechałem na większą ulicę no i się zaczęło.
      Przyspieszyłem do około 50 km/h i nagle coś tam usłyszałem (nie jestem w stanie powiedzieć co) i skuter tak jak by się przydusił – prędkość zaczęła spadać (nie reagował na ruchy manetką – nie zgasł) i przy 25km/h znów odzyskałem „władzę” w manetce. Do tego zaczął bardziej dymić.
      Nie msze chyba pisać co przeżywałem …
      Pojechałem dalej … wjechałem na pusty parking gdzie dałem kolegom pojeździć bo na kartę będą zdawali w tym roku.
      Trochę pojeździli i nagle z wydechu zaczęły wydobywać się kłęby dymu (spore) – przeraziłem się jak jasna cholera.
      Odwiozłem go do domu poszedłem do reala i kupiłem specjalny olej do przekładni.
      Wybrałem się na przejażdżkę próbną ale ciemno już było więc nie wiele widziałem – wydaje mi się jednak że nadal dymi jak cholera – a czy muli przy większej szybkości nie miałem okazji sprawdzić…

      Dodam jeszcze że od samego początku z rury wydechowej wydobywają się małe kropelki (chyba wody) a kiedyś jak na stopce bardzo przygazowałem to strzeliło czymś z wydechu – powiedział bym że jakimś kamyczkiem czy coś – ale to było dawno temu i do tej pory jeździłem.

      Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.
      Pozdrawiam, Mateusz.

    • #30836 Odpowiedz
      madi
      Participant
      • Postów: 5 788

      jak dymi to na pewno nie z przekładni, może olej bierze (jak 4t) albo za duża mieszanka (jak 2t)

      Router WS 50 2013
    • #30837 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Keeway F-act 2T 2007rok 1107km przebiegu

    • #30857 Odpowiedz
      damgad
      Członek
      • Postów: 149

      2T może dymić (trochę, nie bardzo) i będzie czuć charakterystyczny zapach spalanej benzyny z olejem. Polecam zabawę gaźnikiem żeby ustawić odpowiednią mieszankę. Przy gaźniku powinny być dwie śrubki do regulacji jedna od obrotów druga od mieszanki. I pamiętaj by regulacji obrotów dokonać na rozgrzanym silniku.

      Tu zresztą masz poradnik – http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/

    • #30867 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Spalanie 2T 5/90km… ładnie! ktoś powie, że 2T lepszy?? 😉

    • #30890 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      @UP To że w moim przypadku jest takie spalanie to nie znaczy że normalne 2t tyle palą …

      Wydaje mi się że to wszystko nie jest związane z gaźnikiem bo do tej pory jeździłem normalnie i nagle zaczęło się tak dziać tzn. mul przy v ponad 50km/h i ten dym
      Czy może to mieć związek z filtrem powietrza (zabrudzona gąbka, uszczelka, nieszczelna obudowa ) ?

    • #30891 Odpowiedz
      br3w
      Członek
      • Postów: 1 665

      Pietro daruj sobie. Skuter nie był nawet na 2 przeglądzie gdzie go doregulują. Mój keeway palił 3-3.2l

      Nie rozumiem…
      Wymiana oleju w przekładni – udałem się na stację i tam mila pani (…) pokazała mi olej (silnikowy do 2t) i powiedziała że będzie idealny – zawahałem się ale zapewniła że będzie dobry.
      Zalałem przekładnie i „git” przejechałem 40 km do DZISIAJ.

      Wlałeś olej do mieszanki do przekładni? 😯

      Jedź do serwisu bo z tego co widzę wiedzy i umiejętności jeszcze nie posiadasz 😛
      Gaźnik rozregulowany lub uszkodzony dlatego dymi i pluje „wodą” jak to określiłeś.

      [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/23023] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/23023/icon3.png[/IMG][/URL]
      [img]http://img.userbars.pl/50/9889.jpg[/img]
    • #30892 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Chciałem wymienić olej w przekładni więc poszedłem go kupić
      Udałem się na stację i poprosiłem o olej do PRZEKŁADNI DO SKUTERA
      Miła pani zaczęła szukać i po chwili wręczyła mi olej na którym wyraźnie pisało że silnikowy (to jest dokładnie ten http://i766.photobucket.com/albums/xx302/kwiatek_photo/2T_1.jpg )
      No więc pytam … przecież to jest olej silnikowy a ona mi mówi że na pewno do przekładni też dobry … ja się nie znam za bardzo więc nie będę się kłócił.
      Dodam jeszcze że kiedyś z ciekawości zapytałem w pewnym sklepie o olej do przekładni i też dali mi silnikowy …

    • #30893 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Jednak najbardziej mi zależy na rozwiązaniu problemu z zamulaniem przy większej prędkości tzn. skuter nie reaguje na manetkę i zwalnia aż w końcu „załapie”

    • #30894 Odpowiedz
      TERMIT_PL
      Participant
      • Postów: 330

      Po pierwsze nie ufaj temu co mówi —> PANI <— na stacji 😀 Skąd „baba” ma wiedzieć jaki olej pasuje,a jaki nie.Po drugie ten olej co na obrazku jest do mieszanki paliwowej 🙄 Po trzecie nawet jak masz ten olej wlany do przekładni,to od razu nic się nie stanie.Bo w przekładni nie panują tak wielkie tarcia jak na przykład w silniku.Ale nie ma co ukrywać,że lepiej jak byś kupił w sklepie ze skuterami/motocyklowym olej stworzony do przekładni taki jak Motul czy Mobilube 😉 A co do „zamułu” ja bym się bawił gaźnikiem.Pytanie- czy masz w dozowniku wlany olej który tworzy mieszankę z paliwem ? Może paliwo dostaje za dużo oleju przez co spalanie nie jest poprawne i silnik nie da rady osiągnąć wysokich obrotów.

      Taka ciekawostka- kumpel miał kiedyś Hondę Bali (zabytek).Jechała mu maksymalnie 35-40 kilometrów i nic więcej.Cały czas niezależnie czy silnik był ciepły czy zimny z tłumika nieźle kopciło.Co najlepsze zawsze paliła mu się kontrolka od oleju,a on twierdził iż pewnie jest zepsuta.Kiedyś do mnie przyjechał i postanowiłem z ciekawości wlać mu olej.Po tym zabiegu ku jego zdziwieniu kontrolka zgasła,a silnik przestał kopcić 😯 On też dureń nigdy oleju nie lał i nie wiem jakim cudem silnika nie zatarł.Co prawda jeździł rzadko,ale jednak.Tylko,że kiedyś Honda robiła niezniszczalne silniki 8) Sorry za OT…

    • #30895 Odpowiedz
      a123659
      Participant
      • Postów: 2 527

      Pietro napisał:

      Spalanie 2T 5/90km… ładnie! ktoś powie, że 2T lepszy?? 😉

      Wiem, wiem ja też zrobiłem błąd kupując 2T, lepiej kur.. ciaśniej, ale żeby mniej palił. Mój ostatnio wynik spalania? Wlałem do pełna baku(5l chociaż na stronie pisze, że mój ma zbiornik 6,5l) Wtedy był przebieg 511,5km, wczoraj wbiłem 606km i już na wskaźniku paliwa jest obok zera… 5l/100km dosłownie zajebiście :mrgreen:

      o
    • #30896 Odpowiedz
      a123659
      Participant
      • Postów: 2 527

      Ale 9 czerwca zdaje egzamin praktyczny na kartę motorowerową :mrgreen: bo już teorię zdałem, więc tylko po wydaniu karty wbijam do nich i nie wyjdę(chyba że z siebie :D) dopóki mi czegoś z tym fantem nie zrobią… Regulacja gaźnika jest wpisana gwarancję jeżeli się nie mylę?

      o
    • #30899 Odpowiedz
      br3w
      Członek
      • Postów: 1 665

      Regulacja gaźnika nie jest w gwarancji. Gaźnik zawsze się może rozregulować albo ty możesz rozregulować i nie jest to wadą fabryczną, jeśli jednak spalanie się utrzyma można uznać to za usterkę i żądać wymiany wadliwego elementu.

      Zmień ten olej w przekładni jest stanowczo za rzadki.
      Po co w ogóle wymieniałeś przy takim przebiegu skoro przy 300 zmieniali ci w serwisie? Od oleju statoila 2T trzymaj się z dala, kupuj orlen platinium moto 2T albo Valvolinea 2T, ew Castrol jak masz kapuste.

      Jak sam masz zamiar serwisować skuter czego Ci nie radzę, podpatrz jak ktoś to robi i kup taki olej np. http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=175_176&products_id=2226&osCsid=afba80cbf07dc60e18b8dfa664357001

      [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/23023] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/23023/icon3.png[/IMG][/URL]
      [img]http://img.userbars.pl/50/9889.jpg[/img]
    • #30901 Odpowiedz
      damgad
      Członek
      • Postów: 149

      Ja natomiast polecam Midland 2T niedrogi a moja S9 w każdych warunkach na tej mieszance jechała. Czy słońce czy deszcz a nawet mróz i to przy przebiegu ponad 20k km 8)

    • #30916 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Dobra sprawa wygląda tak
      Kupiłem olej do przekładni (teraz w 100% dobry)
      Odkręciłem „siodełko” i ujrzałem gaźnik teraz wypadało by go wyregulować tylko czy jest sens skoro było wszystko dobrze ? Sam się przecież nie rozregulował.
      Objawy jakie mam to
      1.Dławienie przy większej prędkości (v>50km/h)
      2.duże ilości dymu (białego)
      3.Krople z wydechu (malutko i chyba wody)
      4.Ogromne spalanie (~5/90km)

      Może skojarzy ktoś te objawy z jakąś konkretną usterką ?

    • #30919 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Jaki masz olej w przekładni? jeśli motocyklowy, silnikowy 4T to może zostać.

    • #30925 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Teraz mam Olej do przekładni Parus GL-4 80W/90 LOTOS raczej dobry ( a już na pewno lepszy od tego silnikowego )

      Dodam jeszcze 6 objaw a mianowicie straszne drgania skutera i „nierówne” (Chyba) obroty.

      Może to wszystko mieć jakiś związek z filtrem powietrza ?

    • #30933 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      może mieć związek ze wszystkim, musisz kolejno sprawdzać i wytypować co mu dolega

    • #30934 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      podstawa, świecę sprawdziłeś?

    • #30937 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      szczerze mówiąc to nie – ale pod jakim kątem ją sprawdzić ?

      sorry za tak może prymitywne pytania ale na razie jestem na etapie bardzo podstawowym

    • #30938 Odpowiedz
      Kapuchon
      Członek
      • Postów: 2 689

      A nie przyciera Ci się czasem silnik ? Nie chcę Cie martwić ale objawy by się zgadzały.

      Ja w Korkach Nie Stoję !
      [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    • #30940 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      no też właśnie gdzieś czytałem o takich objawach no ale dlaczego mógłby się przycierać ? Bo chyba jak by się zatarł to już by nic z niego nie było ? (tzn. nie odpalał by ?)
      Albo jak temu „przycieraniu” zaradzić ?

    • #30944 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Skoro mocno dymi, to ma smarowanie, czemu miałby się przycierać? Weź wymień świecę i zrób jazdę próbną 😉

    • #30950 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Pietro obyś miał racje ….
      Jutro po południu kupię świece i sprawdzę
      Chociaż zastanawia mnie jaki wpływ może mieć świeca na dymienie i nagły spadek mocy – ale ja się tam nie znam : )

    • #30953 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Proste, słaba iskra lub jej brak=złe spalanie i mała moc, złe spalanie to dymienie, bo olej spala się częściowo, reszta idzie w powiększone dymienie 😉

    • #30984 Odpowiedz
      TERMIT_PL
      Participant
      • Postów: 330

      No i te krople z tłumika by się zgadzały 😛 Kiedyś też tak miałem w Keeway’u silnik przerywał i trudno było rozpędzić.Zresztą świece załatwiał niemiłosiernie chyba co 2 miesiące musiałem nową kupować 🙄

    • #31118 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      A więc tak
      Wymieniłem świecę na nową (o jakieś 0,5 cm krótszy gwint – ale podobno 0,5 cm nie szkodzi ) – stara świeca była cała czarna jak by ktoś ją markerem pomalował.
      Wyczyściłem filtr powietrza.
      I postanowiłem że spróbuje wyregulować gaźnik.
      Niby już wiem co i jak ale nadal jest problem
      Wszystko robię zgodnie z http://keewayforum.pl/viewtopic.php?t=245
      Najpierw ustawiam te obroty jałowne na 2000 lecz mimo wszystko one skaczą (nawet do 3500) i spadają (do 900 i gaśnie), oczywiście nei dotykam manetki.
      Raz udało mi się ustawić stabilne 2k-2,3k ale tu pojawił się problem.
      Gdy przygazowałem i puściłem manetkę silnik przez chwilę nadal napędzał koło. Spróbowałem kawałek się przejechać i niby puszczam całkiem gaz a on dalej pcha koło …
      Co do kopcenia to WYDAJE mi się że ustąpiło

    • #31121 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      a zubożyłeś mieszankę?

      ja tak miałem że póki mieszanki nie zubożyłem to WCALE nie było reakcji na regulację wolnych obrotów.
      Dopiero jak zmniejszyłem ilość paliwa to dało się obroty wyregulować

    • #31124 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Chodzi ci o zubożenie mieszanki poprzez opuszczenie iglicy ? – jeżeli tak to nie (zostawiłem tak jak było )

    • #31126 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      a śrubki do regulacji na gaźniku nie masz???
      jeśli nie to iglice bym sprawdził i jak się da to opuścił

    • #31127 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Oczywiście śrubką już próbowałem różnych kombinacji i nic

    • #31129 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      ale zubożałeś aż do zgaśnięcia? ta regulacja przynosi efekty z lekkim opóźnieniem

    • #31130 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      Czyli najpierw ustawić jak najmniejsze stabilne obroty tą dłuższą śrubką a potem zubożyć mieszankę do zgaśnięcia ?

    • #31133 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      tak, potem trochę wzbogacić i potem ustawiać znów obroty i pewnie kilka takich prób będziesz musiał wykonać

    • #31135 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      A śrubka wkręcona to bogatsza czy „biedniejsza” mieszanka ? Chyba bogatsza ale czy aby na pewno ?

    • #31137 Odpowiedz
      br3w
      Członek
      • Postów: 1 665

      Wkręć śrube i wykręć 1.5 obrotu. Żeby świeca była jaśniejsza-uboga mieszanka w paliwo to wykręcasz a wzbogacanie analogicznie wkręcasz świeca robi się czarna. Ma być kawa z mlekiem jak co 😉

      [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/23023] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/23023/icon3.png[/IMG][/URL]
      [img]http://img.userbars.pl/50/9889.jpg[/img]
    • #32174 Odpowiedz
      D3vill
      Członek
      • Postów: 23

      A więc tak
      Skuter był u mechanika i okazało się że iglica(?) (http://moto.arbiter.pl/files/g/2_210630948_431_3166_.jpg) była trochę skrzywiona.
      Za nowy akumulator, regulacje, czyszczenie gaźnika, nową iglicę razem ze tłokiem i jej montaż zapłaciłem 190 zł więc nie za ciekawie no ale mus to mus … A więc chyba problem rozwiązany

Oglądasz 36 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Kolejna porcja problemów (Keeway F-act) ...
Twoje dane:




Back to top button