kingwey euroboy zmiejszona predkosc

Witam mam skuter kingwey euroboy silnik 80

założyłem nowy wariator Stage6 Sport Pro , dzwon i sprzęgło naraku sport v rent rolki 4,7 g skuter ma wysokie obroty szybko się rozpędza ale jak jeździłem na seryjnych częściach rozpędzałem się do 80 km a teraz 65

co zrobić wymienić rolki mam jeszcze 5,5 g w zestawie i stara sprężynę dużo twardszą od seryjnej na pewno szybko się rozpędza teraz ale stracił v max rolki miałem w seryjnym 4,5 g i wolno sie rozpędzał ale do 80 poleciał teraz szybko jedzie ale do 65 max

reguluj napęd. zestawy rolek testowych, ze dwie sprężyny centralne i zmieniaj. wsadź wyjściowo rolki z zestawu od wariatora

Regulacja. Poza tym, nie zakładaj od razu wielu rzeczy na raz, bo jak masz problemy, to nie wiesz co je powoduje. Wymieć wariator na tych samych rolkach, przejedź się i zobaczysz czy coś poprawił, jak nie, zmieniaj rolki. Potem kolejne elementy. W ten sposób łatwiej to wszystko ogarnąć.

za dużo rozbierania na raz - a tak robi się przy jednym podejściu. Co ma o tyle sens że po każdej zmianie trzeba by regulować.
Najlepiej zaczynać od rolek od kompletu z wariatorem - akurat najczęściej to sprawdziła fabryka i to jest dobry punkt wyjścia. Co nie znaczy że zawsze się tak uda.

Witam nie było ,mnie bo na wyjazdach pracuje .
Dziś zrobiłem tak sprężyna ta co była czyli miękka średniej nie mam jutro kupię .
rolki oryginalne były 4,5g w seryjnym
dziś założyłem tak 4,5g 5,0g 5,5 g 6,0g 6,5g 7,0g nic a nic sie nie zmieniło prędkosc taka sama 65km

albo kupić jeszcze rolki lżejsze lub cięższe
albo zakładać z powrotem seryjne i sprawdzić co blokuje prędkość jaka była 80km czy wariator sportowy czy sprzęgło sportowe .

zmieniałem wszystko włożyłem z powrotem seryjny wariator nic się nie zmieniło i seryjny dzwon i wróciło z powrotem 80 km czyli problem jest z dzwon i sprzęgło naraku sport v rent te sprzęgło jest tutaj
https://www.scooterkingz.pl/sprzeglo-naraku-sport
miałem sprężynę centralną strong i miękka teraz czekam bo u nas nie ma średnich zamówiłem chce założyć i wtedy rolki jeszcze raz

a pytanie czy sprężyna jest obojętna niska wysoka bo sa różne długości rozmiar średnicy taki sam tylko długość

jeżeli nie lata luzem to długość aż tak dużego znaczenia nie ma. on i tak pracuje wstępnie ściśnięta. istotna jest jej siła (twardość) w tym zakresie roboczym. A to czy rozprężona ma 11cm czy 13cm to bez znaczenia

Ok dzięki to czekam na sprężynę i zobaczymy co z tego wyjdzie .

Z tym dzwonem to może coś być, bo sam go posiadam. (wedle opisu na stronie, bo nic po za tym w internecie o tym dzwonie nie ma, jest to dzwon który ma zwiększyć przyspieszenie, a nie V-max i to sie sprawdziło)
Mam ten sam wariator co Ty, tylko sprzegło motoforce evo, ale u mnie bawienie sie rolkami dało efekt, teraz dalej bawie sie w regulacje, tylko że ja już osiągnałem to co chce (licznikowe 100km/h) z tym, że kupiłem tez sprężynę naraku która jest ze tak powiem do pizdy (szybko traci swoje wartości, po 5 minutach jazdy już jest mięciutka) i nie chce odbijać po zredukowaniu do np 20 km/h.

Przestroga dla wszystkich! Lepiej dac 10zł więcej i nie oszczędzać na sprężynach tylko brać te sprawdzone jak malossi :slight_smile:

dzwon raczej nie może zwiększyć przyśpieszenia bo służy tylko do tego żeby się go okładziny sprzęgła bez poślizgu trzymały. Chyba że mieliśmy 90Nm i standardowy dzwon się slizgał po okładzinach (a w zasadzie one po nim) lub przegrzewał i wtedy to się ślizgało. Jeżeli dotychczasowy zespół dzwon-sprzęgło działał to tjuningowy nic nie zmieni.
Malusi efekt może być jeżeli jest lżejszy bo ma mniejszą bezwładność co teoretycznie ma wpływ na reakcje na gaz - ale sam siły napędowej przekazywanej na koło nie zmienia. Ale z kolei lżejszy układ napędowy to większa podatność na podmuchy wiatru i więcej potrzeba gazu żeby prędkość utrzymać.
Wiec tuningowe są lżejsze i bardziej użebrowane/powiercone w ramach walki z masą i chłodzeniem

Witam u mnie się nie sprawdziło sprzęgło i dzwon naraku nic nie dało poza zmniejszona prędkością .
Mam wszystkie 3 sprężyn stage 6 sprawdzałem na każdej z rolkami testowymi i nic tylko przyspieszenie ma dobre
jak tylko zakładam seryjny dzwon i sprzęgło wszystko jest ok ma prędkość 85-90 jak jeździł a na sportowym naraku 60 km dzisiaj na ostatnim ustawieniu miękka sprężyna i ciężkie rolki 7,0 g to na moście miałem problem 30 km jechał na prostej 60 ale już nie mam opcji chyba musi zostać sportowy wariator i seryjny dzwon ze sprzęgłem i rolki lekkie 4,0 g

Nie mozna walic ciezkich rolek i miekkiej sprezyny bo natychmiast wariator scisnie pasek bo sprezyna w sprzegle nie bedzie w stanie go utrzymac przez odpowiedni moment i nie bedzie mial sprzet sily jechac pod gore… w jecie fabryczne rolki sa 7,7 lub 8,4g w zaleznosci od wersji ale centralka jest tak twarda ze ciezko ja scisnac rekami.

Dzisiaj założyłem jeszcze raz średnią sprężynę i sprawdzałem na rolkach dalej to samo na średniej sprężynie i lekkich rolkach najlepiej jedzie ale tylko do 60 się rozpędza.
Jutro założę seryjny dzwon i sprzęgło i zobaczę na seryjnym było ok nie miał takiego przyspieszenia ale przynajmniej jechał te 80 km a ja często po 40 km wyjeżdżam na wieś i prędkość by się jednak przydała dobra

mogę jeszcze na seryjnym pozakładać sprężyny średnie i twarde ale nie wiem czy można na seryjnym żeby się nie rozleciało co

Dzisiaj próbowałem jeszcze raz na różnych rolkach potestowac i nic .
Robiłem kreski mazakiem pasek wchodzi do końca prawie jakieś 3mm od końca zmazało kreski .
Najlepiej i najszybciej jedzie na 4,5 g rolkach czyli takie jak były pierwszy raz na seryjnym wariatorze ale to tylko przyspieszenie i chyba koniec z sportowym sprzęgłem i dzwonem jutro zakładam seryjny i sprawdzę czy wszystko wróci do stanu wcześniejszego czyli wolno się rozpędza ale v max jest przynajmniej bo już nie mam pomysłów .
Jest mechanik od skuterów ale on się regulacja nie zajmuje tylko naprawia .

jeżeli ci zmazuje kreski do 3mm od końca to już lepszego przełożenia nie uzyskasz- czyli jakby z tej strony “idzie maxem”. Problem mamsz w poslizgu na korektorze lub sprzęgle

Założyłem seryjne sprzęgło i dzwon i wszystko wróciło do maxa się rozpędza rolki dobrze dobrane myślę kreski ściera na 2 mm rozpędza sie do 80 km ale czuć że więcej nie ma siły tak jak by obrotów mu brakowało tzn nie wiem tak jak by obroty się ślizgały
rolki miałem do 6.0 g cięższych nie miałem 7.0 g zostały na wsi teraz jak ma sportowy wariator i seryjny dzwon to najlepsze ustawienie bylo na 5,5-6.0 g na 6.0 rozpędził sie do 80 km ale poszedł by dalej myślę jak bym dołożył rolki jeszcze cięższe chyba że dac do seryjnego sprężynę średnią centralna bo ta seryjna to chyba miękka jest i krótka ja mam dłuższe wszystkie ale tutaj na dzwonie swobodnie wciskam żeby pasek wszedł a na tych średnich i twardych ciężko jest

Możecie podpowiedzieć czy kupić cięższe rolki czy już zostawić to ewentualnie sprężynę dać średnią

na razie najlepiej mu idzie 5.5 g do 6 dalej nie wiem ale na 6 gramach te obroty dziwnie się zachowują jak by się ślizgały

bo sprzęgło sportowe z dzwonem nie sprawdziło się muszę je sprzedać najwyżej ewentualnie mogę poprzekładać z seryjnego sprężynki i sprężynę centralna ale i tak sportowe jest lżejsze to nie wiem czy to coś zmieni

google: regulacja napędu poradnik
i dużo czasu

Rolki to już dobrałem chyba bo pasek się wkręcą 2 mm od góry to nie wiem czy cięższe kupować jeszcze .
Na sportowym sprzęgle i dzwonie wszystko na 107 mm dopasowane nic nie uzyskałem tylko przyspieszenie i straciłem cały v max.
testowałem na wszystkim miękka sprężyna i rolki od 4 gram do 7 gram
średnia sprężyna i rolki od 4 gram do 7 gram
twarda sprężyna i rolki od 4 gram do 7 gram

nie wymieniałem tylko spręzynek sprzęgła ale one są odpowiedzialne głównie za start naszego skutera czyli decydują o tym z jakich obrotów ruszamy.
Im twardsze ruszamy z wyższych obrotów.

zostaje mi tylko seryjny dzwon i sprzęgło bo tam wszystko gra tylko wolał bym podpowiedź czy zakładać cięższe rolki czy już mu wystarczy