Kingway Purga - problem z przekładnią, blokuje tylne koło.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #53447 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Witam
    Niestety kilka dni temu spotkał mnie dośc nietypowy problem z moją Purgą tzn. poszedłem na parking chcę go wypchnąc i ku mojemu zdziwieniu nie mogę ! Lecz zaparłem się i jakoś poszło… trzeba wlożyc ogromny wysiłek aby go poruszyc. Silnik sobie z tym nie radzi próbowałem nim „jechac” prędkosc w granicach 30 km/h .
    Spuściłem olej, zdjąłem koło , sprzęgło wydech , rozkręciłem przekładnie zębatą i nie ma jakichkolwiek wskazówek czemu się tak dzieje 🙁
    Wszystkie łożyska idealne, olej w przekładni czysty , bez żadnych opiłków.

    Liczę na waszą pomoc 🙂
    Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki 🙂

    #53452 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Czasem przyczyna jest banalna, może poprostu chwyciło hamulec?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #53455 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    sprawdzone … tyle lat już w tym siedzę to zrobiłem na pierwszym miejscu , już nawet gdy bez koła i sprzęgła skręcę przekładnie to wałek czy to od koła czy też od sprzęgła jest nie do ruszenia ręką…

    #53457 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    W takim razie nie ma nic innego jak łożyska do wymiany

    #53458 Reply
    Stiopa
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 118
    • Postów: 121

    Musisz rozebrać przekładnię i zobaczyć co jest nie tak. Obstawiam, że zatarło się któreś łożysko. Kiedyś w junaku wyłamał mi się ząb z koła 4-biegu. nic na szczęście nie zablokował, tylko wypłyną z olejem.

    #53459 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Łożyska są idealne… jak napisałem wyżej .
    Chciałbym żeby to były łożyska i po problemie ale niestety …przyczyny nie widac.

    #53514 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Macie jeszcze jakieś pomysły ? Ja niestety nie mogę nic wywnioskowac ;(

    #53525 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    A sprawdziłeś czy łożyska się kręcą, czy tylko stan wizualny. Ja bym stawiał jednak na zblokowane łożysko.

    #53530 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    jak można określic czy łożysko jest zatarte po stanie wizualnym 😀 rozbawiłeś mnie 😀

    Oczywiście łożyska się kręcą , jak wyżej , te w kole , wahaczu jak i również te w przekładni pracujące w oleju.

    #53532 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    gregi240595 napisał:

    jak można określic czy łożysko jest zatarte po stanie wizualnym 😀 rozbawiłeś mnie 😀
    Oczywiście łożyska się kręcą , jak wyżej , te w kole , wahaczu jak i również te w przekładni pracujące w oleju.

    Skoro łożyska się kręcą, to w czym problem? Jeśli koło kręci się ciężko, to któreś łożysko w przekładni musi być lekko przytarte. Powinieneś rozebrać przekładnie i sprawdzić łożyska.

    #53534 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Pietro przekładnia rozebrana leży w częsciach …

    Podsumowując gdy ją skręcam tzn wraz z wszystkimi wałkami bez sprzęgła oraz koła , tylko przekładnia i wałki , nawet nie dokręce wszystkich śrub a już nie mogę poruszyc wałkiem (sprzęgła oraz koła) i właśnie nie wiem w czym tkwi problem , łożyska idealne , jak wspomniałem znam się na tym. Gdyby to było tak banalne jak łożyska nie zawracał bym wam głowy 😉 Problem jest z tego co widzę nietypowy byc może jakiś dystans sie wytarł , i gdy skręcę to koła zębate się trą o sb… choc śladów opiłków niema .

    #53537 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Musisz na spokojnie obejrzeć jeszcze raz ta przekładnie i przeanalizować co i w którym miejscu może ją „chwytać”, nie ma innego sposobu..no ewentualnie zawieźć ją do serwisu. Podejrzewam że przyczyna problemu jest banalna.

    #53539 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    mam taką nadzieję , przemyślałem jak narazie żeby kupic z 2 szt uszczelek igielitowych pod tą przekładnie i wtedy trochę się odsuną wałki od sb nie docisną się bo tak prawdopodobnie się w tej chwili dzieje , a co za tym idzie nie dojdzie tak blisko do obudowy , reasumując wtedy już nie powinno nic trzec… bynajmniej tak myślę .

    #53544 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    gregi240595 napisał:

    jak można określic czy łożysko jest zatarte po stanie wizualnym 😀 rozbawiłeś mnie 😀
    Oczywiście łożyska się kręcą , jak wyżej , te w kole , wahaczu jak i również te w przekładni pracujące w oleju.

    Wybacz, że nie doceniłem wiedzy, ale wierz mi nie byłby to odosobniony przypadek oceny na”oko”.

    #53546 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Masz trochę racji , niektórzy tak robią „no łożysko ładne to nie może byc zatarte, przecież wygląda jak nowe”

    Wracając do tematu mam nadzieje że te uszczelki , czyli odsunięcie o kilka mm obudowy przekładni pomoże .

    #53547 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    gregi240595 napisał:

    Masz trochę racji , niektórzy tak robią „no łożysko ładne to nie może byc zatarte, przecież wygląda jak nowe”
    Wracając do tematu mam nadzieje że te uszczelki , czyli odsunięcie o kilka mm obudowy przekładni pomoże .

    może pomóc, ale ja bym tak nie robił..

    #53550 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Pietro , jeśli nie znajdę konkretnej rzeczowej przyczyny , to zrobię właśnie patent z tymi uszczelkami i sprzedam , może komuś trochę jeszcze posłuży… lecz szkoda mi go bo na prawdę dobrze lata jak na chińczyka 😉

    Podejrzewam że na koniec oddam go do warsztatu , ale te ich stawki za usługi cholernie bolą …

    #53554 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    No jak uważasz, ja jestem dociekliwy i szukałbym dotąd aż znalazłbym przyczynę. Wkładać podwójne uszczelki to taki półśrodek.

    #53556 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    również jestem dociekliwy , ale moja cierpliwośc się wyczerpuje…sezon zapasem a moto w rozsypce , to mnie najbardziej boli.

    Faktem jest że wszystko było w porządku , a tu nagle coś mu odbiło,
    będę szukał aż znajdę 😉

    #53558 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    te podwójne uszczelki to nie jest dobry pomysł. Ja na Twoim miejscu bym to rozebrał i wymienił łożyska wraz z simmeringami. Koszt nie jest bardzo wysoki a wszystko wskazuje na zatarte łożysko.

    #53560 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Tłumaczę wam , łożyska są idealne, jedynie jest opcja że po skręceniu ciężko chodzą, ale rzeczą nie możliwą jest aby one ulegały ściśnięciu , nie ma takiej możliwości według mnie.

    Łożyska sprawdzone , jestem na nie pewny w 100%

    #53561 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    słuchaj. W przekładni masz: łożyska, simmeringi i trzy wałki. Jeśli nie wałki i nie simmeringi to co ? Odpowiedź nasuwa się sama. To że łożyska się lekko kręcą „w palcach” to o niczym nie znaczy. Weź to na logikę. Skoro wałki są w porządku, hamulec jest wyregulowany poprawnie, simmeringi są założone dobrze to jaka może być przyczyna ?

    #53564 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    2 wałki , ale cały czas wydaje mi się że to właśnie te wałki za blisko sie schodzą gdy dokręcam , wszystko jest idealnie , ale gdy dokręcam (śruby na każdej pozostaje 1 obrót) wtedy pojawia się problem.
    I według mnie właśnie te uszczelki mogą pomóc , będą one pewnego rodzaju dystansem zapobiegającym z ciśnięciu wałków które prawdopodobnie się trą płaskimi powierzchniami (do czoła, nie zębami)zupełnie tak jak gdyby jakaś podkładka dystansowa się wytarła.

    #53584 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Na wałku mniejszego kółka zębatego powinny być 2 podkładki dystansowe z obu stron, może któraś „zniknęła”. Ewentualnym problemem ściskania kół zębatych mog a być przesunięcie łożysk wałków z dużym kółkiem i małym kółkiem w obudowie. Innych prawdopodobnych miejsc nie widzę.

    I tak jeszcze jedna uwaga, pierścienie zabezpieczające na wałkach nie mogą pozwalać na nawet minimalne przesunięcia zębatek.

    #53598 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Dzięki bardzo , byc może czegoś brakuje, ale najprędzej to coś się wytarło . Popatrzę dokładnie jeszcze raz , bo u mnie pierścieni zabezpieczających na wałkach niema a może byc powinny…

    #53625 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Przynajmniej jedna powinna być, jeżeli masz silnik a oznaczeniem 1PE40QMB to może to się przyda do zweryfikowania listy części http://www.lifan-bulgaria.com/parts/lists/50cc2stroke.pdf str. 6.
    Rzeczywiście trochę jest to trochę inna przekładnia od tych które widziałem.

    #53643 Reply
    Grzesiek
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 84
    • Postów: 90

    Według dowodu to posiadam jeszcze inny wynalazek a mianowicie WY50QT-7A
    ale z tego co mogę powiedziec „na oko” to przekładnia zgadza się z tą serwisówką. Wielkie dzięki 😉 !

    #173256 Reply
    rafii997
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 13
    • Postów: 19

    witam, mam ten sam problem. Mogę wiedziec jak ty go rozwiązałeś? U mnie łozyska nowe wiec tez to odpada.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kingway Purga - problem z przekładnią, blokuje tylne koło.
Twoje informacje:




Back to top button