Kingway Fiesta – czemu tylko 40 km/h?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172574 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy. Śledzę i czytam skuterowo.com jakiś czas ale jeszcze nic nie pisałem.

    Jestem posiadaczem Kingway Fiesta. Od jakiegoś miesiąca uczę się go i walczę z nim. Przejąłem go od mojej młodszej siostry. Ma przejechane 1500km i wcześniej nic nie było przy nim robione.

    Pierwsze kilometry były prawdziwą frajdą, bo dawno jednośladem nie jeździłem, ale szybko zorientowałem się, że skuter powinien jeździć szybciej nić 35km/h. I tak zacząłem się mu przyglądać, czytać fora, oglądać filmiki. I jeśli chodzi o blokady to tak:
    – wkładki w filtrze powietrza – brak
    – zawirowywacza przy tłumiku – brak
    – śrubki w gaźniku – brak
    – pierścienia na wariatorze – brak
    No to myślę moduł. I kupiłem taki http://motor-x.pl/modul-c-d-i-tuning-chinskie-4t-gy6-hy-07,p.html.
    Jak go założyłem to okazało się, że po przekroczeniu pewnych obrotów zaczął pokazywać nawet 12 tys. – doszedłem do tego – pasek.
    Wymieniłem na nowy, bo istotnie był zużyty.
    Po tych zabiegach skuter jedzie na prostej 38km/h – czyli szaleństwo.
    Poszedłem dalej kupiłem lżejsze (3.5g) i cięższe (6.5g) rolki. Mam 5g, a dwa zestawy bo przecież się mam czegoś nauczyć. No i na cięższych jedzie wolniej i wolniej się rozpędza, a na lżejszych dynamiczniejszy i rozpędza się do 40km/h.

    Dla tych co pomyślą, że licznik się popsuł – sprawdzałem GPSem – pokazuje dobrze.

    Dodatkowo na lekkich rolkach zanim rozpędzi się do 30km/h jakby obroty uciekają do 12tys. Z tym, że „jakby” bo o ile obrotomierz tak pokazuje to ja tego nie słyszę.

    Dla przyzwoitości wymieniłem również świecę na irydową (a co!).

    Dodatkowo miałem jakiś wyciek przy gaźniku. Więc rozebrałem prawie cały skuter ( w ramach nauki) i wyciągnąłem gaźnik. Jest niestety pęknięty w górnej części. Nie mając lepszego pomysłu i innego gaźnika skleiłem klejem epoksydowym pęknięcia. Póki co (3 dzień) nie odpadło. Wg mnie te pęknięcia były od nowości bo tata mówił, że zawsze śmierdziało benzyną, ale kto zauważyłby takie niewielkie uszkodzenie bez trzymania gaźnika w ręce. Zatem uszkodzenie póki co naprawione. Przy okazji dysza główna 80, więc również ok.

    Generalnie po naprawie gaźnika poza tym, ze nie polewam asfaltu benzyną jeździ tak samo. Czyli na prostej max 40, po górę 35, a z dużej góry 50km.

    Przepraszam za zbyt długi wstęp, musiałem nieco nakreślić tło z wytłuszczeniem tego, że naprawdę nie wiem co zrobić, a nie że mi się nie chce.

    Problem jest chyba oczywisty. Dlaczego inni mogą jeździć spokojnie 70km/h a ja tylko 40km/h. Co przeoczyłem? Gdzie jeszcze może być jakaś blokada? Może ten moduł jest kiepski? Dodam że ważę 100kg, ale to ponoć nie problem. Gdzieś czytałem, ze to ten skuter nie ma blokad 🙂

    Piszcie jakie macie pomysły. Jak trzeba coś sfotografować to nie ma problemu – zewnętrzne części od ręki, jak coś trzeba rozebrać to wieczorem.

    Bardzo liczę na wasze posty i na wiedzę płynącą z tej zabawy. Ostatecznie mogę go oddać do serwisu Kingway’a gdzie pewnie wiedzą w czym problem, ale z kasą nie najlepiej, poza tym miałbym kaca moralnego, ze sam (z niewielką pomocą) do tego nie doszedłem.

    #172575 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    No niestety waga kierownika ma wpływ na prędkość. Ponieważ moc silnika jest względnie stała, a zmienną jest masa pojazdu+kierownika to im jest większa tym większe sąopory ruchu przekładajace sie i na osiaganą prędkość i czas jej osiagnięcia. Często tutaj pojawia się próba porównania osiagów dwóch takich samych skuterów, bez uwzględnienia tego czynnika.
    Co do tych 70km/h to najcześciej podawana jest prędkość licznikowa a nie realna, wiec specjalnie z tym bym nie porównywał.

    #172580 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Waga wagą, ale widzisz Raven, ze mną 50-tka jakoś dawała radę i te 70 km/h mi się kulał. Po zmianie cylindra na 72 ccm prędkość wzrosła do 75 km/h ale dynamika jazdy, przyspieszanie, ruszanie – zdecydowanie lepsza – więc dziwne, że tylko tyle Ci jedzie. Biorąc pod uwagę blokady, to nawet jakby były to powinien latać szybciej jak te 40 km/h. Obawiam się, że bez zmiany cylindra się nie obejdzie. Nie wykluczone, że był po prostu źle dotarty i już tak będzie miał.
    Tak na dowód tego co mówię 🙂
    http://youtu.be/gOkWh32X2f0

    #172582 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Aby mieć pewność, że moja masa nie niweluje moich starań zawsze puszczam żonę na jazdę testową. Waży 60kg i też jedzie 40km/h. Zatem teoretycznie masa jest ważna, ale w praktyce pewnie nie w tym zakresie prędkości.
    Szukamy dalej 🙂

    #172587 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Wymiana cylka odpada. Nie chcę przeprowadzać takich dużych modyfikacji, bo to nielegalne, a marzy mi się 125ccm, więc duże inwestycje wykluczone. Szczególnie jeśli vmax miałby wzrosnąć 5km/h 😉
    Skuter był łagodną jazdą docierany przez moją siostrę. Jeździła wolno i rzadko. Skuter ma 3.5 roku i przejechane dopiero 1500km.
    Każdy któremu mówię o vmaxie jest w szoku. Szukamy czegoś prostego i skutecznego. Ja do tego dojdę, ale liczę, ze z forumowiczami szybciej 🙂
    75km/h to marzenie. Mnie wystarczyłoby jakby jeździł 60km/h. Irytuje mnie że jadę cały czas z manetką na maxa.

    #172590 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Ale ja nie mówiłem o wymianie na większy cylinder, ale o wymianie w ogóle. Jeśli był docierany 'ostrożnie’ bez kręcenia na wysokie obroty i prędkości maksymalne, to nie wyklucze, że to jest właśnie przyczyną.
    Docierać należy w każdym zakresie obrotów i prędkości.

    #172593 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Czyli jeśli siostra nie jeździła na maxa to skuter teraz na maxa jechać nie będzie chciał. Logika mi potwierdza, ze to bez sensu. Przecież proces docierania polega tylko na wygładzaniu elementów w silniku aby wszystko gładko pracowało. Dodatkowo siostra jeździła na max 10km przejażdżki.

    A może on jest po prostu jeszcze zastały i muszę na nim pojeździć i będzie lepiej? Jeździł będę, ale szukamy dalej.

    #172595 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:
    #172599 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    No to ja wątpie aby moja siostra tak się starała. Jeśli to może mieć faktycznie aż takie znaczenie to teraz pytanie zasadnicze – jaki olej mam wlać żeby było dobrze. Nie wiem jaki olej jest w środku. Zakładam że może jeszcze nie być dotarty i trzeba go jeszcze troszkę dotrzeć.

    #172600 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Spokojnie możesz lać 10W40.

    #172604 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    W garażu mam Shell Helix Ultra 5W40 – nada się, czy lepiej pojechać po OLEJ ZIPP 4T 10 W 40 PÓŁSYNTETYCZNY. A może coś 10W40 kupić na najbliższej stacji?
    Dla tych z poczuciem humoru mam jeszcze w domu Trawol 10W30 😉 Może ten będzie lepszy.

    Generalnie czy samochodowe oleje są ok czy lepiej kupić np. zipp czy jakiś do motorów?

    Ponieważ dyskusja schodzi na mniej ciekawe dla mnie tory chciałbym ponowić pytanie – dlaczego mój skuter bez blokad jedzie tylko 40km/h. No chyba, że ktoś może jednoznacznie powiedzieć że docieranie mojej siostry mogło się tak skończyć (przypominam, że jeździła spokojnie)?

    Liczę na prawde na coś błyskotliwego typu odkręć tę śrubę i już leci 70 :-))) Nie dopuszczam do siebie myśli, że to docieranie.

    Mam też nowe dane po ostatnim tankowaniu włącznie z polewaniem asfaltu skuter spalił 2.8 l/100km.

    #172608 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    2.8 to dużo jak na 4T – wymień ten gaźnik, może mu się polepszy z prędkością 🙂
    Olej samochodowy spokojnie możesz lać, jeśli to 4T i nie słuchaj, że to szkodzi bo nie szkodzi. Dobrze jeśli cały czas stosujesz tą samą gęstość.
    Lej półsyntetyk i niech tak już zostanie.

    #172612 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    2.8 bo paliwo wylewało mi się z gaźnika 🙂 Tankowałem dzisiaj, więc jak pogoda pozwoli to napiszę ile pali za parę dni.

    Nie wiem czy nie popadłem w paranoję, z tymi blokadami. Gdzie one jeszcze mogą być? Może jakaś blokada na sprzęgle, tylnym kole, przełożeniach?

    #172619 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Popadłeś już w paranoję. A jednak. I to z chińskim popylaczem, jak zresztę większość tutaj. Jest błyskotliwie? No to… fajnie. 🙂

    #172620 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    O skuterach proszę. Moje paranoje chyba są nieistotne. 40km/h jest miarodajne – z tym się zmierz H2O. Wówczas będzie fajnie.

    #172621 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:
    #172624 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Na słowo pisane już nikomu tutaj nie wierzę. Kiedyś to sam zrozumiesz, ale to będzie jednak… dość długa droga. Zaiste.
    *
    Siostra *przymuliła* ci chinola na jakieś… 15 procent mocy maksymalnej i tego już nie odwrócisz. Musisz szukać… światłej inwencji chińskich inżynierów dalej i być w tym jednak dość skuteczny.
    *
    Ot, taka to kolejna zagwostka szeregowego… Kowalskiego (Nowaka, jeśli wolisz). 😉

    #172634 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Materiał o blokadach jest mi znany, jednak jeszcze raz wieczorem wszystko dokumentując foto przeglądnę.

    Z tym dotarciem to aż strach pomyśleć. Aczkolwiek po szybkim przeglądnięciu postów z tym związanych to raczej nie to. Trwałość, ciepło, ale nie vmax. Ale ponieważ się uczę – nie wymądrzam się 🙂

    #172636 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Nie powiedziałem, że to na pewno to, ale być może jest to przyczyną 🙂
    No nic, szukaj dalej 🙂

    #172739 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Olej wymieniony na Platinium 10W40.

    Aby wszystko mieć pewne jeszcze raz wszystko przeglądnąłem, zrobiłem zdjęcia i jest tak:
    1. Zwężka w filtrze powietrza – brak –

    2. Filtr paliwa o małej przepustowości – mam taki –

    3. Blaszka w gaźniku – nie mam – jak rozebrałem gaźnik to śmiało można było podnieść iglicę max do góry
    4. Zbyt mała dysza główna – mam 80
    5. Ogranicznik otwarcia przepustnicy – przepustnica otwiera się cała –

    6. Króciec ssący o małej średnicy – tego niestety nie sprawdzałem, a jak odkręcałem gaźnik to do środka nie patrzyłem.
    7. Zawirowywacz spalin lub zwężone kolanko wydechowe – zawirowywacza brak, kolanko oceńcie sami –

    – i jeszcze kolektor wylotowy –

    8. Pierścień dystansoway na wariatorze – brak –

    9. Blokada obrotów – jak pisałem na początku wymieniłem na odblokowany – http://motor-x.pl/modul-c-d-i-tuning-chinskie-4t-gy6-hy-07,p.html
    10. Blokada prędkości maksymalnej – niestety wciąż nie potrafię rozebrać sprzęgła, ale nie odchodzi od niego żaden kabel.

    Przy okazji kilka pytań dotyczących funkcji poszczególnych elementów z tego zdjęcia –

    1. Do czego służy ta guma przed filtrem powietrza – strzałka czerwona
    2. Do czego służy odejście od tej gumy w kierunku silnika – strzałka niebieska
    3. Do czego służy wolny kruciec w rurze łączącej filtr z gaźnikiem.

    Przeglądnijcie i może coś się wam rzuci.

    Wczoraj jeszcze wymieniłem rolki wariatora z 3.5g na 5g (oryginalne) – efekt jest taki, rusza wolniej, prędkość przelotowa spadła z 40km/h na 38km/h, obroty przy prędkości przelotowej z 6500rmp na 5800rpm, pod górkę zamiast 35km/h jedzie 30km/h, ale z dużej góry jechałem nawet 55km/h – wceśniej 50km/h. Zniknął również efekt rozkręcania się silnika to wysokich obrotów – nie przekracza 7000rpm. Bez względu na rolki silnikowi jakby ewidentnie brakowało mocy. Przy niskich prędkościach jest dość zrywny, a przy wyższych prędkościach nie idzie.
    Rzucajcie pomysłami, będę szukać.

    #172745 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Człowiek, któremu warto jednak pomóc. Pomagam więc. 🙂
    *
    Sitko na dolocie do filtra powietrza (wyczyścić lub usunąć nawet);
    Średnica gardzieli gaźnika (zmierzyć suwmiarką);
    Dysza główna paliwa w gaźniku (sprawdzić jaki ma rozmiar);
    Gaźnik (wypada sensownie wyregulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej);
    Zawory (wyregulować, wg. *maintenance manual 139 QMB*, czyli… 0,06 mm dolot i 0,08 mm wylot);
    Wydech można z lekka wypatroszyć (nawierca się otworki wiertłem *trójką* wokół tego malutkiego *kikutka* na samym ujściu spalin z tłumika, wyjmuje tę kilkucentrymetrową rurkę i wstawia tam *spawem* jakiś większy już *gabaryt* );
    Moduł CDI wypada wymienić (kupiłeś właściwy i powinien działać jak trzeba, więc z tym masz już luzik);
    Filtr paliwa można nieco rozwiercić odpowiednio dobranym wiertłem (ale nie jest to jednak warunek bezwzględny);
    Rolki trzeba dobrać właściwie i w odpowiednim rozmiarze (masa skutera ma tutaj też niebagatelne znaczenie i trzeba iść z ich wagą po… 0,3 grama w górę lub w dół, aż do pełnego zadowolenia *dosiadacza*).
    *
    Innych grzechów… chińskiego skutera z silnikiem 4T GY6 139 QMB już nie pamiętam. Pójdź i uczyń z nim… PORZĄDEK. ;DDD

    #172749 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Z czym może być wiązany efekt nadmiernego rozpędzania się silnika przy lżejszych rolkach. Jakby pasek był zbyt luźny i silnik pracował luźno. Czy dołożenie twardszej sprężyny załatwi sprawę?

    Dyszę mam 80 – sprawdzone przy przeglądzie gaźnika.
    Gdzie znajdę opis regulacji zaworów? Bo książki ze skutera niestety nie mam.

    #172750 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Tak się chyba tutaj nie dogadamy, bo zaczynasz regulację napędu CVT od… zadniej strony.
    *
    Z czystej ciekawości będę jednak śledził tutaj twoje dalsze poczynania ze wspomnianym wyżej chińskim nabytkiem.

    #172757 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Staram się działać wieledrogowo. Pogoda nie zawsze dopisuje, a ja zawsze byłe w gorącej wodzie kąpany. Chciałbym żeby wszystko było na już, choć przez 10 lat z żoną to już sporo się pokory nauczyłem. Ale konsekwentnie posprawdzam co wskazałeś H2O.

    #172847 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Kolejny dzień i kolejna dawka wiedzy.
    Wymieniłem teraz rolki na 3.5g oraz moduł na zablokowany – działa identycznie tyle, ze nie muszę walczyć z nadmiernie rozpędzającym się silnikiem. Zauważyłem jednak, że na prostej jedzie nawet 45km/h. Dzisiaj jest nieco chłodniej – czy to może być przyczyną wzrostu vmaxa?
    Kolejną rzecz jaką zauważyłem to na rozgrzanym silniku jak dodaję ostro gazu to jakby najpierw lekko się zdławił, a potem dopiero się zbierał. Z czym to może być związane?
    .
    Również sprawdziłem kolektor dolotowy. Nie ma w nim wg mnie żadnych blokad. Oceńcie sami

    Zmierzyłem również gaźnik. 40mm od strony filtra powietrza, 28mm od strony kolektora dolotowego i 18mm przelot.


    Zawory zmierzę jak zdobędę szczelinomierz.

    Jakieś nowe wnioski się komuś nasuwają?

    #172850 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    sprawdź komin w linku masz co i jak
    http://skutery.net/?forum=viewtopic.php%3Ft%3D2102%26f%3D3

    #172950 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Kolejny dzień i kolejne rzeczy sprawdzone.

    W tłumiku blokad nie dostrzegam. Na pewno nie takie jakie są w podanym linku. Zdjęcia niżej.

    .

    Wylot tłumika wygląda tak:

    A na wylot jest założone kolanko – równoprzelotowe.

    W tłumiku jak ruszałem nim jest jakby piasek, czy to normalne?
    .
    Jakieś kolejne pomysły na blokady? Przecież nie może być tak, ze inni mogą, a ja nie. To niesprawiedliwe!

    #172955 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    zawory sprawdziłeś tak?podejrzewam za duże luzy zaworowe i zajechany garnek nic więcej mi do głowy nie przychodzi.ewentualnie przestawiony rozrząd.ten filmik powinien pomóc
    http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o

    #172962 Reply
    madamoos
    Użytkownik
    • 1
    • 31Postów:

    Zawory sprawdzę przez weekend. To dla mnie nowość – nie zrobię od ręki.

    I jeszcze dane statystyczne po dzisiejszym tankowaniu – spalanie wciąż na poziomie 2.8l/100km.

    #172995 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:
Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kingway Fiesta – czemu tylko 40 km/h?
Twoje informacje:




Back to top button