Kingway Condor 50 4T

Witam. Mam pytanko. Otoz ile powinien spalac paliwa na 100 km skuter Kingway Condor 50 4T? Nie dawno go kupiłem i z tego,co wiem,to ma on zdjęte niektore blokady. Coś mi się wydaje,ze pali zadużo. Pomóżcie!

To jest standardowy silnik 139QMB w tzw dużej ramie, więc na seryjnych częściach po odblokowaniu spalanie powinno wynosić 2,5 do 3L.

Kurde,to musze cos chyba "poszperac"w gazniku,bo chyba pali wiecej,niz te 3 litry. Dokładnie nie wiem,bo mam go od nie dawna (tego Condora):-/

Moze to też byc wina ssania,bo teraz zimą,jak jest zimny,to ssanie wyłącza się po okolo minucie i 30 sek.

to jak już bedziesz wiedział dokładniej to wtedy się ew. zacznij martwić

Ok,ale to normalne,ze ssanie wyłącza sie az po półtorej minucie od uruchomienia zimnego silnika 4t???

....i skąd te mity,ze skuter 4t pali 2 litry na 100 km,a 2 t 3-3,5????

znikąd, niektóre tak palą. 4T od 1.8 do 3 a 2T najczęściej od 3 w górę - najczęściej miedzy 3 a 4.2 ale moga i więcej.
To zależy od masy, stylu jazdy.. itd
A ssanie się wyłącza jak się element ssania nagrzeje - zależy od temperatury

Takie uogólnianie jest zabiegiem chyba marketingowym. Skuter 4T to jaki? Duży, mały? 50cc a może 850cc? Z bagażem czy bez? W pojedynkę czy we dwoje? A 2T to już w ogóle inna bajka - tutaj nawet przy 50cc można wystroić silnik na spalanie bliższe 10 litrów, żeby miał najwyższe możliwe osiągi.
Nie ma sztywnej reguły, ponieważ to ile spali silnik (nie skuter) jest zależne od ilości pracy, jaką musi włożyć w czasie napędzania pojazdu. Czyli ten sam silnik co masz u siebie, pracujący tzw małej ramie z Chin, czyli u Kingway'a to był model Coliber - jeżdżony tylko w jedną osobę, tempem rekreacyjnym, latem - jest w stanie spalić 2L. Natomiast ten sam silnik w dużej ramie (czyli cięższej), jeżdżony dokładnie w takich samych warunkach co opisałem - spali o pół do litra więcej. Dlaczego? Bo masa którą musi ten sam silnik udźwignąć jest różna. A to ona w dużym stopniu definiuje "opory" silnikowi.
Oczywiście są jeszcze w nowoczesnych silnikach układy obniżające spalanie (wtrysk elektroniczny, system start&stop itd) które dają całkiem niezłe rezultaty, gdzie przy silniku 4T 300cc można mieć 3-4L w ramach jazdy uśrednionej. Czyli tyle, ile 2T 50cc palą fabrycznie w popularnych skuterach.
W ogóle patrzenie na spalanie tylko przez pryzmat pojemności silnika mija się z celem. Nie jest prawdą, że małe silniki palą mało, a duże dużo. Wszystko zależy, jak bardzo się je obciąża podczas ich pracy. Dla jednego jazda normalna znaczy coś tam, a dla innego ta sama jazda jest już za wolna, bo on lubi zapier****ć i musi cisnąć w opór. Wówczas jeden będzie tam sobie pyrkał ze spalaniem powiedzmy 2 z groszem a drugi poniżej 3L nie zejdzie itd itd itd

Dzięki za wyczerpującą odp.na moj "problem".