Kingway Condor 50 4T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #614580
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    Witam.Mam taki problem.To po kolei: JAK ODPALAM ZIMNEGO SKUTERA,TO PO ODPALENIU CHODZI NA SSANIU OKOLO 2 MIN.,POTEM OBROTY SPADAJĄ NA OKOLO 2500/MIN.,CZYLI JEST OK.NASTĘPNIE PO PARU MINUTACH JAK SIĘ „ZAGRZEJE”GASZĘ GO.ODCZEKUJE OKOLO 5-8 MINUT I ODPALAM GO PONOWNIE I ZNOWU RYTUAŁ SIĘ POWTARZA ( SSANIE 2 MIN.,ETC.). DLACZEGO PONOWNIE WŁĄCZA SIĘ TO SSANIE PO TAK KRÓTKIEJ PRZERWIE,SKORO SILNIK JEST JESZCZE DOŚĆ CIEPLY??? Myślałem,ze ssanie włącza się tylko przy kompletnie zimnym silniku. I tak na marginesie,to te skutery Condory itp.50 4T tak duzo palą na 100 km? Moj pali chyba z 4 litry

    #614590
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 787

    ile razy bedziemy ćwiczyć ten sam wątek w twoim wykonaniu?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #614592
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Po pierwsze: używajspacjizgodniezzasadamibotrudnotoczytać
    Po drugie: NIE MA POTRZEBY PISAĆ NIEMAL WSZYSTKIEGO DUŻYMI LITERAMI

    Wygląda na wadliwe działanie ssania. A nadmierne spalanie (w zależności od ustawień itd może wynosić nawet 3,5L w normalnym użytkowaniu) tego silnika jest konsekwencją załączania się ssania. Z uwagi na to, że części do chinolków są tanie, wymień automat ssania i to powinno nieco rozjaśnić sprawę.

    #614606
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    OK,wymienie ten elektrozawór ssania i zobacze,co to zmieni.
    P.S. Teraz widze,że to spalanie skuterów, zwłaszcza dużych, w granicach 2 litrów na 100, to BAJKA NA RESORACH !! Gdybym nie był zmuszony przez życie do jazdy tymi wynalazkami skuterami,to bym ich nigdy nie kupil. Moje stare Volvo w dieslu paliło tyle,co te „Niby OSZCZĘDNE” pojazdy.

    #614607
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 787

    to że ty masz popsuty skuter to nie znaczy że wszystkie takie są.

    #614609
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    Moze i nie wszystkie są złe,ale ten skuter , co mam teraz, to jest moj trzeci taki skuter w ciągu pół roku i z każdym były dwa podstawowe problemy: duze spalanie i to ssanie. PRZYPADEK?? Jedynie z Baotiana 2T bylem w miare zadowolony,ale byl mi potem zamaly i go zamienilem na condora wlasnie. Zobacze,moze caly gaznik kupie nowy, to moze cos polepszy sie.

    #614611
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Jak już było wiele razy mówione, ilość spalanego paliwa nie jest wartością stałą dla wszystkich skuterów i pojazdów pochodnych (mowa o silnikach 50cc). Skutery tej klasy, jak podałeś, palą średnio 2,5 do 3,5L. Niższe spalanie osiągniesz na bardziej zaawansowanych technologicznie 50tkach lub na inaczej zestrojonych.
    Dla przykładu, absurdalne wręcz spalanie 1,8L/100 jest osiągalne i potwierdzone w modelu Honda CBF125.
    No ale jak to? Większy silnik i mniej spali?
    No tak, przecież lekka CBFka ma manualną skrzynię biegów (automat generalnie pali więcej), wtrysk, niewysilony silnik, wąskie oponki… Warunek – jazda ekonomicznym stylem, bez pasażera/dodatkowego bagażu, jazda ze stałą prędkością itd.

    #614617
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    No wierze w to, co piszesz,ze automat więcej pali, itd.itd. Ja poprostu chcialem kupic duzy, oszczędny skuter na dojazdy do pracy, a ze czasem musze kogos podwiezc,itd.to moj wybor padł m.in. na Kingwaya Condora,

    #614618
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Cóż, określ budżet to się dowiesz, na ile „spokojnym” będziesz posiadaczem 😉

    #614620
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    No niestety, na skuter za 3-4 tys.nie stać mnie obecnie:-(

    #614621
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    Musi mi wystarczyc narazie skuter za 1400 zł

    #614624
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Niestety, w tym budżecie komfortu/bezawaryjności nie uraczysz. Jednocześnie pozwolę przytoczyć moją zasadę, którą zwykłem w takich sytuacjach przywoływać: jeśli opinia o danym modelu/marce ma być obiektywna, pojazd ten musi być sprawny minimum w 80% względem nówki. Każda inna opinia będzie zahaczać o „ocenianie walorów smakowych mleka, które stało kilka dni otwarte poza lodówką” 🙂

    #614645
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    oj tam. Dałem za swego 1000 zł i wszystko w nim działa jakby byl nowy, światla,hamulce,naped,itd. Jedynie to ssanie działa dziwnie, ale wymienie ten elektrozawor i mam nadzieje, że i ono bedzie działało ok. Nawet ABS dziala;-)

    #614647
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Ekhm.. tej klasy pojazdy nie mają ABSu. To tylko napis 😉
    Generalnie chinolki najtańsze nie są złe pod warunkiem, że się nad nimi czuwa stale. Do jazdy niezarobkowej się nadają. Zrobisz ssanie i się może okaże, co w trawie piszczy.

    #614650
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    a właśnie, że moj egzemplasz ma ABS, jeszcze tyle to sie znam i wiem,co piszę. Przejechałem już nim 400 km i narazie nic nie nawaliło,poza tym,nawet najlepszy skuter najlepszej marki moze posypac sie nawet po opuszczeniu salonu itp. O kazdy sprzęt trzeba dbac,nie tylko o „chinolki”. Tak ja uważam.

    #614651
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 787

    twój egzemplarz ma napis ABS i na przednim kole rozwiązanie które obok ABS-u nawet nie leżało. Bo zaworek upuszczający ciśnienie w zależności od przykręcenia sprężyny a nie warunków na drodze ABS’em nie jest

    #614652
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    ale działa podobnie jak ABS. To poco naklejają ten napis? Jak ten system,co mam działa??

    #614653
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 787

    nie działa podobnie jak ABS.
    ABS działa tak że ty wciskasz hebel do oporu aż do zablokowania koła i kiedy czujniki wykryją że koło przestało się kręcić układ ABS zmniejsza ciśnienie w układzie żeby koło znów się toczyło. Oznacza to że inaczej zareaguje na gładkim asfalcie a inaczej na mokrych liściach. Wymaga to próbkowania stanu koła kilkadziesiąt razy na sekundę.

    A to co ty masz działa tak że reaguje nie na zablokowanie koła tylko na ciśnienie w układzie a ten próg sobie możesz regulować śrubką.
    Oznacza to że jak sobie tą śrubkę ustawisz na przyczepny asfalt na którym potrzeba dużo ciśnienia żeby zablokować koło to na piachu będzie ci blokować koło zawsze bo jemu wisi czy koło się blokuje czy nie tylko jak mocno wciskasz hamulec. To taki zaworek upustowy dla ciśnienia w układzie i wisi mu czy koło się toczy czy nie – jak wciśniesz za mocno to odpuści nawet na megasuperdrodze. A na słabej drodze też odpuści tylko za mało.

    #614654
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Żeby ładnie i poważnie wyglądało 😉 Tak samo jak wiele innych rzeczy sprzedawanych za małe $ a w opisie widnienie specyfikacja od rzeczy z dużo wyższej półki. To jest dalekowschodnia produkcja, nikt w to nie wnika i nie certyfikuje. Mogliby sobie nawet naklejać AIRBAG… (w motocyklach premium są już montowane poduszki, ale to jest zupełnie odległy świat cenowy).

    #614656
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    .Czyli jak wkręcę tą „śrubkę”, to bedzie hamowalo kolo mocniej, czy słabiej? Wolałbym, aby np. na piasku mi nie blokowało zbyt szybko kola. Dziwny to „mechanizm”

    #614659
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 787

    nie tyle bedzie hamowało mocniej co bedzie potrzebowało większego ciśnienia żeby odpuścić.
    taki ^ABS^ to kosztuje 40zł i możesz sobie do każdego zacisku hydraulicznego dołożyć
    https://pl.aliexpress.com/item/Universal-Motorcycle-ABS-Anti-locked-Braking-System-10mm-Brake-Caliper-Assist-System-Dirt-Pit-Bike-ATV/32227483937.htmlspm=2114.56010208.4.97.qINMgO
    .
    na górze mas śrubeczkę i sobie możesz nią pokręcić




    to taki ABS za Króla Ćwieczka stosowany. Polska pierwszych Piastów.. te czasy. Skuteczność mała, szkodliwość duża.

    #614660
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    Tez tak sądze,ze ten wynalazek to malo co pomaga, a jak ktoś nie zbyt obeznany w temacie zacznie przy nim „kręcic”, to może do tragedii na drodze doprowadzic. Ja hamowalem,to na asfalcie było ok, kolo hamowało b.dobrze,a na piachu i tak blokowało i niech tak zostanie. Nie bede kąbinował,bo to hamulce, a nie zabawka.

    #614662
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Lepiej mieć sprawy układ tradycyjny niż kombinowany nieprzewidywalnej skuteczności. Układy wspomagania są ok, ale w droższych modelach bo tam działają porównywalnie co w samochodach. Pod tym względem układy stosowane w samochodach już dawno mają w standardzie to, co w motocyklach dopiero zaczyna się pojawiać na szerszą skalę.

    #614663
    Adi19
    Uczestnik
    • Postów: 25

    Dlatego ja tego nie będę ruszał. Hamuje, to hamuje i jest ok. A tak na marginesie,to jakie paski napędowe są lepsze, te kevlarowe, czy zwykłe? Wiem, ze najlepiej kupowac od 80 zl w zwyż, ale ktore.

    #614674
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Wystarczy Bando wzmacniany za około 50zł. Kevlar może ci zjeść seryjny wariator szybciej.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button