Kingway Coliber Rex – nie chc odpalić.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Kingway Coliber Rex – nie chc odpalić.

Ten temat zawiera 30 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Mariusz Dąbrowski 5 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 31 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #163563

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witam wszystkich . Jestem tutaj mowy na tym forum ale nie o to chodzi 🙂
    Mam mały problem gdyż ostatnio z swoją dziewczyną wybraliśmy się na przejażdżkę około 50 km w jedną stronę. w tej trasie robiłem przerwy żeby skuter odpoczął i się nie zagrzał (20 km i przerwa). Gdy wracałem zajechałem na okoliczny cpn zatankować 98 i w trakcie jazdy powrotnej zgasł mi 3 razy tak jakby nie miał mocy albo jakby paliwo nie dochodziło do cylindra . Gdy udało mi się wrócić do domu dałem jemu odpocząć jakieś 3 godziny i próbuje go odpalić i nic , rozrusznik kręci a nie chcę odpalić . Uprzedzam że próbowałem z kopki go palić i też to samo się dzieje nie daje oznak życia. dziś też próbowałem go odpalić i nic z tego. Skuter po ostatnim pomiarze kompresji i szczelności silnika przez mechanika który mi robił skuter (około 200 km ) stwierdził ,żę mam szczelny silnik oraz ,że mam dobrą kompresję.

    Skuter ma włożony cylinder 80cm3 oraz filtr stożkowy.
    Może to być wina słabej jakości paliwa?.
    Zawsze tankowałem w orlenie i nie zdarzyło mi się żebym nie mógł go odpalić. Na tym cylindrze mam przejechane około 300 km
    Proszę o pomoc

    #163589
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Skoro problem zaczął się po odwiedzeniu stacji paliwowej, to prawdopodobnie trafiłeś na chrzczone paliwo. O ile auto z czterema cylindrami zdoła wyrzucić wodę z silnika i nie zgasnąć, o tyle skuterek z jednym cylindrem nie. Musisz spróbować uruchomić silnik na nowym paliwie. Dlatego albo wypompuj stare albo podłącz na zewnątrz wężyki do jakiegoś pojemnika lub nawet butelki. Kolejna sprawa, to wartość samego paliwa. 98 oktanowa benzyna ma właściwości czyszczące i usuwające nagar. Jeżeli, przedtem skuter nie był zalewany takim paliwem, to mogło mu zaszkodzić, dlatego do próby uruchomienia silnika wybierz się po świeże 95.

    Tak z ciekawości, czy widzisz jakąkolwiek różnice pomiędzy 95 a 98? Pytam, bo sam raz zatankowałem i odniosłem wrażenie, że na 98 silnik chodzi spokojniej, ale mam mniej mocy. Co ma sens, bo im więcej oktan, tym mniejsze jest spalanie stukowe.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #163598

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    ja cały czas tankowałem 98 i było wszystko ok. Ja tankuje tylko w orlenie nigdzie indziej .
    Dziś jak znów próbowałem go odpalić to nie chciał to pomyślałem ze to może świeca i sprawdziłem czy ma iskrę i świeca ma dobrą iskrę. Dla mnie to trochę dziwne , że jak zatankowałem gdy miałem rezerwę paliwa z orlenu w jakieś przydrożnej stacjii benzynowej to odpalił i jak był ciepły silnik to odpalał a na zimnym na tym paliwie co zatankowałem to już nie chce .

    #163600
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Odpalił, bo w przewodach i na dnie zbiornika miał dobre paliwo. Teraz zaś nie może odpalić na świeżo zatankowanym, czyli musi być coś z paliwem. Poza tym, to sam już się gubię. Raz piszesz, że tankujesz tylko na Orlenie, a potem, że na jakiejś przydrożnej stacji. Jak to w końcu jest z tym tankowaniem?

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #163602

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Tankuje tylko w orlenie ale w tamtych okolicach co byłem wtedy to nie było orlenu tylko jakaś przydrożna stacja i nie miałem wyboru , musiałem tam zatankować bo bym nie dojechał. A już się bałem ze to coś z silnikiem się stało , że może być zagrzany lub zatarty.

    A tak nawiasem mówiąc jak rozpoznać gdy silnik jest zagrzany albo zatarty?.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #163624
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Jeżeli puchnąłby Ci tłok, to skuter po przejechaniu kilku km by gasł, a po ostygnięciu ponownie odpalił. Zatarty natomiast, piłby olej, nie miał mocy lub nawet w ogóle nie odpalił.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #163642

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Wróciłem właśnie z cpnu i nadal to samo . Zatankowałem 95 i nadal nie chce palić. Silnik jakby próbował odpalić ale nie może . Teraz to już sam nie wiem co top może być

    #163652

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Znalazłem chwilę czasu i wyciągnąłem świecę i była troche czarna na samym końcu . Jak próbowałem go znów odpalić to na max manetce silnik trząsł się lekko i tak jak by mu mało brakowało do odpalenia ale i tak nie chce odpalić. co to może być z nim nie tak. Nawet lałem benzynę do gaźnika i nic to nie dało. Może on być zatarty ?

    #163722

    Mariusz Dąbrowski
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Przepraszam że post pod postem ale nie w tym rzecz. Dziś Próbowałem znów go odpalić i nic z tego . Boje się ,że to może być zatarty silnik bo jak wykręciłem świecę to był na niej olej . wyczyściłem gaźnik , świecę i filtr powietrza . Zalałem paliwem 5 ml pod świecę i zmontowałem wszystko i nic nie chce palić . Proszę pomóżcie

    #163743
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Czy masz możliwość sprawdzenia kompresji? Jeżeli masz olej na świecy w 4T, to raczej czeka Cie remont silnika. Zdejmij kanapę i oglądnij silnik, czy nie widzisz żadnych wycieków lub luzów na uszczelkach.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 31 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie