Kingway Chopper 72 cm3 nie odpala.

Wyświetlanie 17 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #135178
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      Witam , jestem świeżo po zmianie kpl silnika na 72ccm a mój problem polega na tym iż woczraj podczas jazdy motocykl osłabł , zgasł i na tym koniec . Dzisiaj sprawdziłem wszytko , benzyne dostaje , nawet po wtryśnięciu bezposrenio do głowicy nic sie nie dzieje , iskra jest , zawory dobrze wyregulowane , rozrząd dobrze zgrany . Naprawde jestem teraz głupi i nie wiem co zrobić może jakieś propozycje ?

    • #135193
      kuba90876
      Użytkownik
      • Postów: 1 103

      Wymień świece na nową.

    • #135195
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      świeca jest nowa .

    • #135197
      belebele
      Użytkownik
      • Postów: 258

      Ja wyglądało u Ciebie docieranie? Nie przegrzałeś go? Nie przytarłeś przypadkiem? Jak z kompresją?

    • #135231
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      docierałem go jednyie jakies 50 km bo wysiadł , jadąc 50km/h nie przekraczałem , co do kompresji jest b.dobra zatykając otwór na świece czuć mocną kompresje. Ja osobiscie podejrzewam jeszcze pierscienie bo przy montażu dosyć łatwo tłok wszedł w cylinder ale wydaje mi sie że raczej by chociaż odpalał a tu nic całkowite 0

    • #135256
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      jakieś pomysły ?

    • #135313
      Metros
      Uczestnik
      • Postów: 126

      Podałeś zbyt mało danych, aby Ci jakoś sensownie pomóc w tym temacie. 🙁
      Swoje wpisy tutaj potraktuj może nawet jako pamiętnik, wówczas dość rozległy opis zagadnienia posłuży Tobie jako swoista retrospekcja, a nam jako szczegółowe sprawozdanie z zaistniałych okoliczności.

      A tak, to dzisiaj jedynie to mogę wskazać:
      http://www.serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=6

    • #135426
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      Dobrze więc zaczne od początku , na wstępie dodam że nie jestem zielony w tych sprawach . Więc po złożeniu silnika przejeździłem nim ok 50km w przeciągu 5 dni nie przekraczając 50km/h następnie po tym gdy motocykl osłabł stawiałem na pierscionki gdyż do cylindra tłok za łatwo wszedł , po ściągnięciu głowicy okazał sie problem z zaworem wydecowym , po regulacji wracał na swoje miejsce . Problem został naprawiony i nic , kolejno sprawdziłem dostawe paliwa chociaż gaźnik jest nowy . Z paliwem wszytko ok . w następnej kolejności sprawdziłem iskrę . Swieca nowa jak i stara mają dobrą iskre . zapłon wykluczony . Kolejno sprawdziłem rozrząd ( położenie wałka i prądnicy ) , wszystko ok . tak że nie wiem czy to może być wina pierscieni bo jednak kompresja jest. Nie mam już głowy

    • #135451
      Metros
      Uczestnik
      • Postów: 126

      No dobra… *Navi96*

      Wiemy już trochę więcej. Wnioskuję z tego opisu, że przebudowałeś/zmodernizowałeś silnik na nowych częściach na 72 cm3. OK.
      Użytkowałeś go zgodnie z zasadami, a on odmówił jednak dalszej współpracy.
      Według opisu to widać, że spełniłeś wszystkie kryteria, aby silnik działał, ale on jednak nie działa. 🙁
      Można tutaj napisać, że skoro tak jest, to należy go jednak ponownie rozebrać, sprawdzić wszystko i potem ponownie złożyć do kupy, ale…

      Powęszyłem na Kingway.pl i Twój silnik nie różni się, aż tak bardzo od takiego… 139 QMA/QMB. Też jest to 4T, nieznacznie tylko odmienny konstrukcyjnie. 🙂
      Żeby Ci tutaj jednak nie radzić natychmiastowej rozbiórki silnika to spróbuj jeszcze może tak:
      http://serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=24

      Być może coś Ci pomoże to:
      http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2029386.html

      Piszesz, że gaźnik jest nowy, jest OK, a jak tam sprawy stoją w nim z dyszą główną?
      Czy osadzając pierścienie na tłoku (zdaje się, że według foto ze sklepu, masz tam 4 sztuki na cztery rowki) odpowiednio ustaliłeś ich wzajemne położenie względem siebie?
      Dalej, czy nie zapomniałeś i założyłeś dwa razy po dwie tulejki na szpilkach (np. w 4T 139 QMB takie są), stabilizujące uszczelki i wzajemne położenie na linii silnik-cylinder-głowica?
      Czy tłok założyłeś zgodnie ze znakiem IN (intake) względem zaworu dolotowego?
      I na czym dokładnie polegał problem z tym zaworem wydechowym (niewłaściwe luzy były, niedotarty był z gniazdem i przez to nieszczelny, a może wystąpiło niewielkie zgięcie trzonka zaworu i przez to niechętny jego powrót na miejsce i to nawet pod siłą oddziaływania sprężyn)?

      Raczej czysto poglądowo (akurat w Twoim przypadku) można zapoznać się jeszcze z tym:
      http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/instukcja%20montazu%20NARAKU.pdf

      Jeżeli jednak zrobiłeś wszystko zgodnie z zasadami montażu, to idąc dalej, zostaje wymiana paliwa, grzebanie w ustawieniach gaźnika, może nawet wymiana cewki zapłonowej (teraz w swoim 4T 139 QMB_72 cm3, jako *eksperyment poznawczy* mam zainstalowaną cewkę zapłonową z samochodu Ford i to nawet całkiem nieźle działa), a nawet sprawdzić skubańca na… *pełnym przelocie*, bez filtra na dolocie i bez wydechu, może to i brutalne/głośne, ale musi wreszcie wyleźć, gdzie i co go boli. 🙂

      P.S. Pozdrawiam i oczekuję na dalsze Twoje relacje ze zmagań ze swoim silnikiem spalinowym. 🙂

    • #135481
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      Dziekuje za tak wyczerpującą odp 😉
      a więc gaźnik zakupiłem nowy i zamontowałem dyszke na 72ccm.
      Pierscienie były rozłożone prawidłowo , tulejki były założone na swoje prawowite miejsce ( inaczej by nie weszły) . Uszczelki leżą tak jak powinny . Co do tłoka , szczerze sie przyznam że nie zwróciłem uwagi którą stroną jest założony . Co do zaworu , od jednej strony śrubka regulacji zaworów była zniszczona ( lichy materiał ) ale przełożyłem ze starej głowicy. Dziś wieczorem zdemontuje silnik na częsci pierwsze i dam znać czy czegoś nowego się dowiedziałem 😉

    • #135494
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      Dobra , najprawdopodobniej znalazłem przyczyne . Nasi chińscy przyjaciele pożałowali na pierscieniach , wyrównały się z tłokiem…
      Dla przyszłego pokolenia : Jeżeli tłok łatwo wszedł na nowy cylinder to pierscionki się nie nadają . Jutro jade kupić i jak złoże dam znać co i jak.

    • #135499
      degename
      Uczestnik
      • Postów: 990

      Chciałem tylko wtrącić że uszczelniacz zaworu dolotowego mógł się uszkodzić i łapie lewe powietrze, może to jest właśnie przyczyna usterki?

    • #135648
      Metros
      Uczestnik
      • Postów: 126

      OK… *Navi96*
      Jak ogarniesz temat pierścieni, tłoka i… kompresji w cylindrze to zdaj tutaj relację. 🙂

      Spoko, *degename*, uszczelniacze również można/należy dla zasady sprawdzić, ale może jednak rozwiń nieco tę swoją teorię o tym, hmm… *lewym powietrzu*. 😀

    • #135711
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      tak że okazały się pierscienie , poprostu były za małe , teraz silnik odpala od cyknięcia i jedynie zostaje mi regulacja gaźnika.Przy okazji wymieniłem uszczeli bo ta w zestawie przepaliła się po 50km… . Uszczelka w zestawie wykonana była z materiału podobnego do papieru toaletowego …

    • #135715
      degename
      Uczestnik
      • Postów: 990

      Jeżeli uszczelniacz zaworu dolotowego jest uszkodzony to może zaciągać powietrze z wnętrza silnika – przynajmniej tak miałem w swoim (właśnie dlatego już byłym) aucie. Nie miał mocy i znikał olej, po zdjęciu głowicy wyszło właśnie to.

    • #135751
      Metros
      Uczestnik
      • Postów: 126

      No dobra, *degename*, jest to jakieś sensowne wyjaśnienie. 😀

      No i gites, szafa gra, *Navi96*.

      Wkleję tutaj jeszcze poglądowo link do opisu regulacji gaźnika, może się komuś przyda:
      http://www.sst.pun.pl/viewtopic.php?pid=40#p40

      Następnie, to zostaje już tylko lać paliwko pod korek, siadać i jeździć, jeździć, aż… tyłek odpadnie. 😉

      P.S. Szerokości i przyczepności życzę. 🙂

    • #135807
      Metros
      Uczestnik
      • Postów: 126
    • #135866
      Navi96
      Użytkownik
      • Postów: 42

      Tak dla sprostowania , ja jestem już za stary na 50/72ccm , to motocykl kolegi pomagałem mu go zrobić bo wcześniej miałem do czynienia z chińskimi skuterkami , teraz śmigam na Hondzie CBR 125 😉 , a więc dziękuje za wszelkie odpowiedzi w szczególności *Metros* za uzupełnienie wiedzy 😉 , temat zostawiamy dla przyszłych pokoleń :]

Wyświetlanie 17 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button