Kilka pytań związanych z regulacją gaźnika i zaworów.

Witam. Mam kilka pytań związanych ze regulacją gaźnika i zaworów. Pierwszy raz mam zamiar to robić więc proszę o wyrozumiałość. Chcę wyregulować gaźnik i czytałem że robi się to na ciepłym silniku, wkręca się śrubkę do końca i wykręca około 1,5 obrotu - pytanie czy wystarczy jak silnik pochodzi z 5-10 min i zacznę regulować czy muszę pojeździć kilka km i jak poznać bez wykręcania świecy że jest ok ? Poprostu dobrze będzie się wkręcał na obroty ? Przy okazji tak żebym wiedział co się stanie jak wkręcę do końca śrubkę ? Zacznie przygasać czy złapie większe obroty ? Następne pytanie to w sprawie regulacji zaworów. Czytałem i rozumiem że musi to być na zimnym silniku, magneto w pozycji T nad taką wypustką i te koło rozrządu z otworami jak w poradnikach i wtedy ustawiać ? I jeszcze czytałem kilka poradników i sam nie wiem wszędzie pisze że ssący 0.05mm ale np. na Skuterowo.com w poradniku piszę że wydechowy 0.05mm ale luźniej a gdzieś wyczytałem że wydechowy ma być 0.10mm. To jak to ustawić ? Praktycznie co każde forum to inaczej wydechowy piszą. Co jako pierwsze regulować ? Zawory czy gaźnik ? Ostatnie pytanie to czy zawory mogę ustawiać gdy silnik nie był odpalany przez ok. 5 miesięcy czy dobrze by było aby najpierw nim pojeździć aby się normalnie zagrzał a potem odstawić i załóżmy następnego dnia regulować czy to nie ma różnicy ? Przepraszam że tyle tak banalnych pytań ale nigdy w życiu tego nie robiłem i wolę spytać nawet o najmniejszą pierdołę niż potem żałować że nie spytałem i coś zepsuć. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Zawory możesz ustawiać od razu na zimnym silniku
- 0,05 do 0,07mm ssący
- 0,06 do 0,08mm wydechowy,
jeżeli nie masz blaszki 0,06 to wydechowy ustaw na 0,05 troszkę luźniej, albo tak żeby wymiar mieścił się w tolerancj.

z regulacją gaźnika wygląda tak: 10 minut rozgrzewki wystarczy, ustawiasz wkrętem położenia przepustnicy możliwie najmniejsze obroty, potem śrubką składu mieszanki b.wolno kręcisz w prawo lub w lewo doprowadzając do zwiększenia się obrotów. Następnie wkrętem położenia przepustnicy ponownie ustawiasz możliwie najmniejsze stabilne obroty silnika i jeszcze raz wkrętem składu mieszanki próbować podwyższyć obroty. Po kilku takich zabiegach, kiedy obroty się ustabilizują, dodaj gwałtownie gazu-silnik powinien płynnie i energicznie wchodzić w obroty, a po cofnięciu manetki dość ostro spaść do poziomu obrotów biegu jałowego, (bez efektu "falowania").

Mam jeszcze pytanie: regulowałem dzisiaj gaźnik, robiłem wszystko tak ja wytłumaczył Pietro i wyszło na to ze mam śrubę od mieszanki wkręconą na maxa w prawo, to jest normalne czy muszę wyregulować coś jeszcze? w którą stronę zwiększa się dawkę paliwa?

Dzięki za szybką odpowiedź...........

Nie, to nie jest ok. No chyba nie bardzo zrobiłeś jak Pietro radził skoro masz śrubkę maksymalnie w prawo co oznacza że przykręciłeś kurek od powietrza i mieszanka jest bardzo bogata żeby nie powiedzieć "kompletnie bogata" :mrgreen:. Musisz mieć mocno podniesioną przepustnicę skoro pracuje.

chyba że gaźnik ma jakiś błąd fabryczny typu niedogwintowany do końca to wtedy by to wszystko tłumaczyło... ale to już wróżenie z fusów :)

a ja mam pytanie - gaźnik w 4T -- wkręcanie śruby regulacji składu mieszanki - obrót w prawo - powoduje zubożenie czy wzbogacanie mieszanki ????

Panowie , dobrze myślę- odkręcanie śruby w lewo - to więcej powietrza i zubożanie mieszanki ,,, jak któś więnich potwierdzi .. z góry dzięki

Są różne typy gaźników, może być tak jak piszesz i odwrotnie.. Najlepiej ustawić obroty na rozgrzanym silniku, tak żeby nie gasł, a po ostygnięciu bez problemów silnik dał się uruchomić.

Czy te ustawiania zaworów są w skuterach uniwersalne ? Bo prawdopodobnie jutro znajomy przyjedzie (motocyklowy majsterkowicz :-)) no i będziemy regulować zawory i gaźnik.Jest to Piaggio Fly 50 szukałem w necie czegoś na ten temat,ale nic nie znalazłem.A w książeczce odsyłają do ASO :roll:

ja własnie byłem w ASO na pierwszym i .... ostatnim przeglądzie gwarancyjnym i teraz musze poprawiać po mechaniku bo jak mi wyregulował gaźnik tak od razu zaczął więcej palić skuter...