Kilka pytań związanych z regulacją gaźnika i zaworów.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #23318 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Witam. Mam kilka pytań związanych ze regulacją gaźnika i zaworów. Pierwszy raz mam zamiar to robić więc proszę o wyrozumiałość. Chcę wyregulować gaźnik i czytałem że robi się to na ciepłym silniku, wkręca się śrubkę do końca i wykręca około 1,5 obrotu – pytanie czy wystarczy jak silnik pochodzi z 5-10 min i zacznę regulować czy muszę pojeździć kilka km i jak poznać bez wykręcania świecy że jest ok ? Poprostu dobrze będzie się wkręcał na obroty ? Przy okazji tak żebym wiedział co się stanie jak wkręcę do końca śrubkę ? Zacznie przygasać czy złapie większe obroty ? Następne pytanie to w sprawie regulacji zaworów. Czytałem i rozumiem że musi to być na zimnym silniku, magneto w pozycji T nad taką wypustką i te koło rozrządu z otworami jak w poradnikach i wtedy ustawiać ? I jeszcze czytałem kilka poradników i sam nie wiem wszędzie pisze że ssący 0.05mm ale np. na Skuterowo.com w poradniku piszę że wydechowy 0.05mm ale luźniej a gdzieś wyczytałem że wydechowy ma być 0.10mm. To jak to ustawić ? Praktycznie co każde forum to inaczej wydechowy piszą. Co jako pierwsze regulować ? Zawory czy gaźnik ? Ostatnie pytanie to czy zawory mogę ustawiać gdy silnik nie był odpalany przez ok. 5 miesięcy czy dobrze by było aby najpierw nim pojeździć aby się normalnie zagrzał a potem odstawić i załóżmy następnego dnia regulować czy to nie ma różnicy ? Przepraszam że tyle tak banalnych pytań ale nigdy w życiu tego nie robiłem i wolę spytać nawet o najmniejszą pierdołę niż potem żałować że nie spytałem i coś zepsuć. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

    #23320 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Zawory możesz ustawiać od razu na zimnym silniku
    – 0,05 do 0,07mm ssący
    – 0,06 do 0,08mm wydechowy,
    jeżeli nie masz blaszki 0,06 to wydechowy ustaw na 0,05 troszkę luźniej, albo tak żeby wymiar mieścił się w tolerancj.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #23321 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    z regulacją gaźnika wygląda tak: 10 minut rozgrzewki wystarczy, ustawiasz wkrętem położenia przepustnicy możliwie najmniejsze obroty, potem śrubką składu mieszanki b.wolno kręcisz w prawo lub w lewo doprowadzając do zwiększenia się obrotów. Następnie wkrętem położenia przepustnicy ponownie ustawiasz możliwie najmniejsze stabilne obroty silnika i jeszcze raz wkrętem składu mieszanki próbować podwyższyć obroty. Po kilku takich zabiegach, kiedy obroty się ustabilizują, dodaj gwałtownie gazu-silnik powinien płynnie i energicznie wchodzić w obroty, a po cofnięciu manetki dość ostro spaść do poziomu obrotów biegu jałowego, (bez efektu „falowania”).

    #30407 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • Postów: 71

    Mam jeszcze pytanie: regulowałem dzisiaj gaźnik, robiłem wszystko tak ja wytłumaczył Pietro i wyszło na to ze mam śrubę od mieszanki wkręconą na maxa w prawo, to jest normalne czy muszę wyregulować coś jeszcze? w którą stronę zwiększa się dawkę paliwa?

    #30490 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • Postów: 71

    Dzięki za szybką odpowiedź………..

    #30491 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Nie, to nie jest ok. No chyba nie bardzo zrobiłeś jak Pietro radził skoro masz śrubkę maksymalnie w prawo co oznacza że przykręciłeś kurek od powietrza i mieszanka jest bardzo bogata żeby nie powiedzieć „kompletnie bogata” :mrgreen:. Musisz mieć mocno podniesioną przepustnicę skoro pracuje.

    #30498 Reply
    CzechuXX
    Użytkownik
    • Postów: 197

    chyba że gaźnik ma jakiś błąd fabryczny typu niedogwintowany do końca to wtedy by to wszystko tłumaczyło… ale to już wróżenie z fusów 🙂

    #30626 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    a ja mam pytanie – gaźnik w 4T — wkręcanie śruby regulacji składu mieszanki – obrót w prawo – powoduje zubożenie czy wzbogacanie mieszanki ????

    #30646 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    Panowie , dobrze myślę- odkręcanie śruby w lewo – to więcej powietrza i zubożanie mieszanki ,,, jak któś więnich potwierdzi .. z góry dzięki

    #30647 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Są różne typy gaźników, może być tak jak piszesz i odwrotnie.. Najlepiej ustawić obroty na rozgrzanym silniku, tak żeby nie gasł, a po ostygnięciu bez problemów silnik dał się uruchomić.

    #30660 Reply
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • Postów: 330

    Czy te ustawiania zaworów są w skuterach uniwersalne ? Bo prawdopodobnie jutro znajomy przyjedzie (motocyklowy majsterkowicz :-)) no i będziemy regulować zawory i gaźnik.Jest to Piaggio Fly 50 szukałem w necie czegoś na ten temat,ale nic nie znalazłem.A w książeczce odsyłają do ASO 🙄

    #30662 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    ja własnie byłem w ASO na pierwszym i …. ostatnim przeglądzie gwarancyjnym i teraz musze poprawiać po mechaniku bo jak mi wyregulował gaźnik tak od razu zaczął więcej palić skuter…

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kilka pytań związanych z regulacją gaźnika i zaworów.
Twoje informacje:




Back to top button