Kilka pytań Ventus-Moto Grand 4T

Witam.
Nabyłem niedawno skuterek ale jestem zielony w jego kwestii więc mam parę pytań do Was. Wertuję forum ale nie wszystko jest dla mnie jasne. Co prawda wymieniłem sam olej i wyczyściłem filtr powietrza wg zaleceń ale nie wiem np:
1. często piszecie w "rozwiązaniach" problemów ze skuterkami aby posiadacz -wyczyścił gaźnik. Ale jak to się robi?Należy go zdemontować?
2. czy przez regulację gaźnika rozumie się ustawienie wolnych obrotów jakąś tam śrubką? (jeszcze nią nie kręciłem ale chyba jest u mnie pod siedziskiem)
3. kiedy sprawdza się świecę to jaki kolor powinna mieć? i kiedy powinno się ją wymienić?
4. mój skuter ma 5100km przejechane, czy powinienem obejrzeć pasek napędowy? ( tylko gdzie go szukać, czy powinienem odkręcić ten korpus który łączy silnik z tylnym kołem?)
5. Bezpieczniki są na kabelkach obok akumulatora czy może jak wyjmę akumulator to gdzieś pod podłogą jest jeszcze jakaś puszka z nimi?

p.s. napisałem już jednego posta i podałem że mam 2T.... mój błąd..

Proszę o pomoc doświadczonych posiadaczy..

MÓJ SILNIK : BD50QT-15

Jaki to skuter, bo ten silnik to nic nie mówi...

1. tak gaźnik trzeba wyciągnąć i rozebrać. Potem się czyści sprężonym powietrzem
2. wolne obroty i skład mieszanki
3. kolor kawy z mlekiem (jasnobrązowy). czyścić co 2-3 tyś zmieniać co 5 tyś.
4. Zależy jaki skuter, jak chińczyk to warto sprawdzić, jak np. Kymco to możesz sprawdzić pierwszy raz po 10 000. Pasek jest pod pokrywą przekładni.
5. bezpiecznik jest jeden, czasem dwa. Nie ma żadnych puszek. Zależy jaki skuter - nie podałeś jaki model to nie możemy powiedzieć dokładnie.

Madi, 1, 2, 3, 4 dzięki ....
5 ? Jak to nie podałem , przecież jest w tytule Ventus-Modo Grand oraz w opisie "MÓJ SILNIK : BD50QT-15 " ..

p.s.
jak ktoś by chciał jeszcze cos wpisać to chętnie przeczytam....

Aaa sorry za gapiostwo ;D

I jeszcze taka kwestia:

Ma ktoś albo gdzie znajdę jakiś schemat silnika i podzespołów do mojego skutera?

Mam do Was pytanko.
Wkrótce czeka mnie trasa, około 70 km
-Czy przejechanie jej to duży wysiłek dla mojego silnika?
- Czy są jakieś przeciwwskazania przed dłuższą jazdą z prędkością 70km/h ?
-jeśli są to jaką technikę jazdy obrać?
Pozdrawiam.

1. Jeśli będziesz jechał delikatnie ( czyt. nie katując silnika) to da radę bez problemu.
2. Jeśli masz zamiar jechać taki odcinek drogi non-stop 70km/h to szybko zajedziesz silnik. Prędkość 55-60 jest ok. Oczywiście mowa o 50ccm3.

1. Jest to bardzo mało...
2. Najlepiej zrób jeden postój na 5-10 min w połowie drogi.

Dzięki za wpisy, mam nowe pytanka:

1.Jeśli przebiję tylną oponę żeby zdjąć koło to chyba trzeba dużo rzeczy poodkręcać? - tłumik, tarczę hamulcowa?... pytam ponieważ nie wożę ze sobą za dużo kluczy a jakby mi się takie coś zdarzyło w trasie to chyba masakra...
2. z przodu też trzeba tarczę odkręcić aby zdjąć koło.?
3. jak kręcę ręcznie tylne koło (które jest w powietrzu) to czuć jakiś niewielki opór. Co jest w środku?jakieś łożysko? trzeba je czasem smarować?
4. Chcąc się dostać do przekładni aby sprawdzić stan paska napędu odkręcam filtr powietrza, następnie tę długą pokrywę plastikową?.. I teraz mam może laickie pytanko - nie ma tam żadnego oleju i powinno być sucho?

Z góry dzięki....

1. Tarczy hamulcowej nie trzeba, ona jest przykrecona do koła.
2. Nie.
3. Lekki opór sprzęgła odśrodkowego.
4. Tak powinno być tam sucho.

-odnośnie odpowiedzi na pyt. nr 1

No dobra, jeśli tarcza zostanie na stałe z kółkiem to pewnie trzeba zacisk zdemontować?

Tak.

Wcale nie. Jak koło się zdejmuje z widełek w dół to zacisku nie trzeba wcale demontować. Bo po co ?

Jeszcze zależy od zacisku, u mnie np. trzeba go zdejmować

Mam parę następnych pytań... więc odświeżę temat.

Po zimie akumulator mi się rozładował więc zacząłem odpalać z kopajki.
Od tego kopania zjechały się zęby w"tym małym kółku z zębami skośnymi" które obraca półksiężyc od kopajki. Jak to się nazywa i gdzie to kupić w Lodzi?

2pyt.
Nad główną zębatką , tą za którą jest pasek wielorofkowy, jest taka mała zębatka wysuwająca się. Cóż to jest? Ktoś może wie o co mi chodzi ? czy zrobić i wrzucić zdjęcie?

sycyliusz napisał:

Mam parę następnych pytań... więc odświeżę temat.
Po zimie akumulator mi się rozładował więc zacząłem odpalać z kopajki.
Od tego kopania zjechały się zęby w"tym małym kółku z zębami skośnymi" które obraca półksiężyc od kopajki. Jak to się nazywa i gdzie to kupić w Lodzi?
2pyt.
Nad główną zębatką , tą za którą jest pasek wielorofkowy, jest taka mała zębatka wysuwająca się. Cóż to jest? Ktoś może wie o co mi chodzi ? czy zrobić i wrzucić zdjęcie?

Ta mała zębatka która się wysuwa to element rozrusznika, bendix bodajże to się nazywa...

Tak to bendix.
a co do tej zębatki która Ci się wytarła to kupisz w każdym sklepie z częściami do skuterów ;) lub na allegro ;)
Ostrzegam tylko że trzeba mieć dużo samo zaparcia, i siły żeby założyć tą sprężynę od kopniaka, a sprężynę trzeba ściągnąć żeby zmienić tą zębatkę ;) Najlepiej w 2 osoby ;)

OK, ale to nie ten półksiężyc na sprężynie mi się wytarł tylko to małe coś które ten półksiężyc obraca (taka zębatka z z jednej strony a z drugiej nacięte zęby skośne, całość o średnicy około 30mm)
.. i właśnie to ustrojstwo muszę kupić. Aha i to małe ustrojstwo to luźno schodzi i w chodzi na wałeczek.

http://skuterownia.com.pl/default/rozruch-nozny/zebatka-zdawcza-rozruchu-noznego-chinskie-4t.html
o to Ci chodzi? ;)

Jeśli to nie to to już wiem co ;) ale nie mogę zdjęcia znaleźć ;)

Tak właśnie o to mi chodzi. Dzięki