Witam. Posiadam Rometa 717 4T AC. Nie zadowala mnie jego moc oraz trochę prędkość maksymalna i przyspieszenie. Mam kilka pytań odnośnie niego (nie tylko): 1. Która opcja byłaby najlepsza: - sprzedaż Rometa i kupno motoroweru (Barton Fighter/Sprint), - sprzedaż Rometa i kupno skutera 2T (Barton Firefox, Keeway F-Act Evo, Romet 767), - swap silnika na p/g lub nowe, chińskie 2T, - tuning Rometa (cylinder 80, wydech przelotowy). 2. Który motorower bardziej polecacie - Barton Fighter czy Barton Sprint? I jak to w końcu jest z biegami: wszystkie w dół czy tak jak w motocyklach? 3. Ile wart jest Romet 717 4T AC wyciągnięty z salonu w 2012, przebieg 2100, opłacony, zadbany, bezwypadkowy, full seria (+ 2 kaski i kufer)?
Kup do niego Cylinder airsal 80cc 4t. Po dotarciu vmax ok. 80kmh Realne. Kolega ma i jest bardzo zadowolony. Moc niesamowita. Ja do mojego fresco zamonotowalem (110kg skuter) i jedzie 75kmh gps. Cylek 300zl + glowica to razem 400zl.
Wojciechu, tutaj wróżek raczej nie ma, tutaj są tylko... sami skuterowi celebryci. :D
Paliwo dobrej jakości, zapłon jako taki z dobrą iskrą na świecy, aku na full i inne pewnie pokrewne sprawy z takich tych forumowych tutaj oczywistych oczywistości. Działaj, przecież masz jeszcze sprawne te dwie ręce. :D
Należy podstawowe rzeczy sprawdzić w takiej sytuacji: - Świeca (Czy jest iskra) - Przeczyścić gaźnik, Filtr powietrza) - Sprawdzić wszystkie przewody paliwowe - Sprawdzić kompresje
Napisz ile skuter ma przebiegu, Czy w nim wcześniej coś grzebałeś czy po prostu z dnia na dzień tak się stało. Pozdrawiam.
Dawidek najlepszym rozwiązaniem byhło by tak jak podałeś sprzedanie i kupienie 2t ponieważ skutery fabryczne mają już dopracowaną rame do silnika jak chciałbyś swapa zrobić to interes nie opłacalny . Ja mam Rometa 700 w 2t i koła 12 przebieg 800km przyspieszenie do 50 8 sek przy czym spalanie 20zł/100km jak lubisz jak rwie na koło to polecam ci go bo już kilka razy dodałem gazu na zakręcie i skręcałem kierownicą jak żuciło nabok (nie przewruciłem się) jak byłbyś zaintereowany to wpisz w tablica romet 700 bo mam go do piątku za 2300zł
Właśnie chciałem napisać, że przemyślałem sprawę swapa na 2T lub kupna 2T i nie widzi mi się ten pomysł ze względu na spalanie 2T i dźwięk, który wydaje. Jedyne opcje to tuning Rometa lub kupno Bartona Fightera/Sprinta z cylindrem 80 ccm. Tylko która jest lepsza? Do Rometa wsadziłbym cylinder Airsal Sport + głowica WM Motor i wydech przelotowy, co wyniosłoby ok. 500 zł. Druga opcja to kupno Bartona za ok. 3000 zł i natychmiastowy "tuning" na 80 ccm. Mówią, że ze skrzyni manualnej można więcej z silnika "wyciągnąć", z czym się zgadzam. Co jednak byłoby lepsze? Dodam również, że chodzi mi o jazdę we dwie osoby na dosyć pagórkowatym terenie.
Dawidek najlepszym rozwiązaniem byhło by tak jak podałeś sprzedanie i kupienie 2t ponieważ skutery fabryczne mają już dopracowaną rame do silnika jak chciałbyś swapa zrobić to interes nie opłacalny . Ja mam Rometa 700 w 2t i koła 12 przebieg 800km przyspieszenie do 50 8 sek przy czym spalanie 20zł/100km jak lubisz jak rwie na koło to polecam ci go bo już kilka razy dodałem gazu na zakręcie i skręcałem kierownicą jak żuciło nabok (nie przewruciłem się) jak byłbyś zaintereowany to wpisz w tablica romet 700 bo mam go do piątku za 2300zł
Tuning rometa jak najbardziej. Ja do swojego rometa 717 4t wlozylem cylek 100ccm chinski czyli tam ma 51mm tlok , wariator z TopRacin a gaznika i dysz nie ruszalem. Efek jest taki ze lece 80km/h GPS a przyspieszenie nieziemskie bo tak zrobiony ; > Koszt okolo 300zł spalanie 3l na dotarciu.