Kiedy wymienić wariator?

Po czym poznać że wariator jest do wymiany?

Pomożecie?

Właśnie, Mateusz! Ja mam wariator do wymiany. Po czym zauważyłem? Po wymianie paska i rolek na takie same jak wczesniej startuje mi z niższych obrotów i czesto się dusi (zwłaszcza przy gwałtownym dodaniu gazu).

Rozbierałeś kiedys wariator? Jeśli tuleja wchodzi bez oporu do talerza to znak, że jest wyrobiony. U mnie tak jest. To trochę jak z kobietą -najpierw wchodzi ciasno, a później już z luzem. I to znak, że trzeba wymienić:-D

Zgadzam się z przedmówcą ;D
Dodam jeszcze, że jak jest mocno zużyty to da się wyczuć taki rowek (wytarty od paska)... Prościej mówiąc, powierzchnia wariatora nie jest gładka

Wracam do tematu. Zmieniłem rolki z oryginalnych 5,5 g na 4,7 g. Jest lepiej ale potrafi zamulić. Trzeba by było dać jeszcze lżejsze. Czy to mozliwe, że oryginalny, chiński wariator kończy się już po 15000 km? Teraz kupić Top Racinga czy znowu chińszczyznę?

Idź na całość kup multivara.

Kup za 250 zł Multivara a cię wykopie z domu twoja stara!

Temat stary,ale na czasie. Wyzej ktos napisal ,ze powierzchnia ma być gładka( tzn ze jak nie jest gladka to do wymiany - a ja mam malutki rowek / wytarcie na maxie wysokosci). Kazdy rowek dyskwalifikuje wariaror/przeciwtalerz ?

tutaj raczej chodzi o punktowe zadziory i wżery a nie wypracowane wgłębienie po całym obwodzie - zwłaszcza na końcu wysokości