Kiedy nie możesz ruszyć - Diagnozowanie niedomagań

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #279394 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 479
    • Postów: 85 277
    • Postów: 89 756

    Ciekawy artykuł z opisanymi przyczynami niedomagań naszej maszyny http://www.skutery.ciechanow.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=81 Może się przyda. Dobre Podklejam Hokster

    #279395 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 479
    • Postów: 85 277
    • Postów: 89 756

    Link nie dziala 🙁

    #279396 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 479
    • Postów: 85 277
    • Postów: 89 756

    Na początek chciałem się przywitaż, zatem: Cześć Wszystkim Forumowiczom i Forumowiczkom

    A teraz do sedna, znalazłem ten artykuł (bo nie ma rzeczy nie możliwych). Nie wiem czy się komuś przyda ale skoro przyklejony to niech jest…

    NIE JESTEM AUTOREM TEGO ARTUKU?U

    Kiedy nie możesz ruszyć – Diagnozowanie niedomagaż?

    1.Elektryczny rozrusznik nie odpala zapłonu

    Przyczyny:

    Wy??czony zapłon
    W??czony bieg
    Otwarta podstawka boczna
    Rozładowany akumulator
    Uszkodzony bezpiecznik
    Uszkodzony przekażnik
    Uszkodzony rozrusznik
    Silnik zablokowany mechanicznie
    Przerwany obwód elektryczny
    Zanieczyszczone zł?cz akumulatora

    2.Silnik kręci ale nie zapala

    Przyczyny:

    Brak paliwa
    Paliwo nie dociera do gaźnika
    Uszkodzenia w gaźniku
    Zalane świece
    Brak iskry na świecy
    Przestawione fazy rozrządu
    Zże ustawienie zapłonu
    Niskie ciśnienie sprężania

    3.Silnik zapala ale zaraz gaśnie

    Przyczyny:

    Zatkany otwór odpowietrzający zbiornik paliwa
    Brudne paliwo
    Woda w paliwie
    Niewystarczający dopływ paliwa do gaźnika
    Uszkodzenie instalacji zapłonowej
    źle wyregulowany gaźnik
    Uszkodzenie kondensatora zapłonowego
    Poluzowana fajka na świecy

    4.Brak obrotu rozrusznika

    Przyczyny:

    Silnik zablokowany mechanicznie
    Mechaniczne zablokowanie skrzyni biegów

    5.Silnik nie daje pe?nej mocy i ma słabe osiągi

    Przyczyny:

    Stary, zanieczyszczony filtr powietrza.
    Zatkany układ wydechowy
    Zła jakość paliwa
    Niewystarczający dopływ paliwa do gaźnika
    źle ustawiony punkt zapłonu
    źle wyregulowany gaźnik
    Brak synchronizacji gaźników
    Niewystarczający skok cięgna gazu
    Uszkodzony regulator zapłonu
    Sprzęgło się ślizga

    6.Silnik wydziela czarne spaliny

    Przyczyny:

    Zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna
    Zatkany filtr powietrza
    Zacięcie zaworu iglicowego
    Zacięcie ssania
    Uszkodzenie p?ywaka

    7.Silnik wydaje dziwne odgłosy

    Przyczyny:

    Zużycie tłoka i luzy w cylindrze
    Luzy zawor?w
    Zbyt luźny łańcuch rozrządu
    Zła świeca zapłonowa
    Niewłaściwy rodzaj paliwa

    8.Sprzęgło ciągnie

    Przyczyny:

    Zbyt duży luz dłwigni sprzęgła
    Zastosowanie nieodpowiedniego oleju
    Skrzywione tarcze
    Zniszczone wystąpy tarcz

    9.Szarpniżcie sprzęgła przy wy??czaniu

    Przyczyny:

    Zacinanie linki w obudowie

    10.G?o?na praca skrzyni biegów

    Przyczyny:

    Zużycie k?? złbatych, ważk?w, tulejek i łożysk
    Zbyt mało oleju

    INNE WSKAZANIA

    ————————————————————————————————————————————

    1.Objawy:

    Silnik nie daje się uruchomiż – choć paliwo jest w komorze p?ywakowej

    Przyczyny:

    Zanieczyszczona nieustawiona uszkodzona ?wieca, p?kniżta fajka, uszkodzony niekontaktowy przewód W.N. świecy, uszkodzona cewka zapłonowa- moduł,
    niew??czenie zapłonu, wy?adowany akumulator bądz uszkodzone jego zaciski, zatkane kanały gaźnika, linka gazu zerwana, zatapianie p?ywaka, zacięta iglica p?ywaka, zawieszenie zaworu będą brak jego luzu, kiepskie paliwo- woda

    ————————————————————————————————————————————-

    2.Objawy:

    Silnik nie daje się uruchomiż – brak paliwa w komorze p?ywakowej

    Przyczyny:

    brak paliwa w zbiorniku
    zamkniżty zatkany uszkodzony kranik
    zatkany przewód podciśnienia kranika
    zatkany filtr paliwa w kraniku będą poza zbiornikiem
    korek lodu w przewodzie paliwa
    zacięcie iglicy p?ywaka i wreszcie uszkodzone automatyczne ssanie.

    ————————————————————————————————————————————-

    3.Objawy:

    Nieregularna praca silnika- silnik przestaje pracować po uruchomieniu

    Przyczyny :

    zabrak?o paliwa w zbiorniku
    zacięcie iglicy będą zużycie
    zanieczyszczony gaźnik
    kranik zamkniżty – zatkany
    zanieczyszczone filtry paliwa
    odchylone klapki zaworu dolotowego kolektora ssącego
    nieszczelny będą zatapialny cię?ki p?ywak
    zbyt bogata mieszanka
    zerwana linka gazu
    zużyty silnik w przestrzeni cylindra – ciśnienie poniżej 6atm
    zimny silnik
    zawieszenie zaworu będą brak luzu
    świecy niedokr?cenie nieustawienie
    wilgotny, nie kontaktowy przewód W.N. świecy
    uszkodzona cewka zapłonowa lub moduł
    woda w paliwie
    lewe powietrze w układzie dolotowym

    ————————————————————————————————————————————-

    4.Objawy:

    Silnik nie rozwija pe?nej mocy- ( nie ciągnie )

    Przyczyny:

    filtr powietrza zatkany
    kiepskie paliwo
    wolny dopływ paliwa do gaźnika
    uboga mieszanka
    dysza paliwa za mała
    g?adł cylindrowa i pierścienie zu?yte – ciśnienie słabe – <6,5 atm
    brak luzu zawor?w lub ich wpalenie
    p??ny zapłon
    przegrzany silnik
    zatkany tłumik
    lewe powietrze w układzie dolotowym
    uszkodzony katalizator – euro
    hamulce „trzymają”
    przeniesienie napędu stawia opór – zu?yte
    ciśnienie w oponach niskie
    mało oleju w silniku lub mały dozowanie oleju

    ————————————————————————————————————————————-

    5.Objawy:

    Silnik grzeje się nadmiećrnie

    Przyczyny:

    układ chłodzenia do kontroli i ew. czyszczenia
    nagar w komorze spalania
    osad w tłumiku
    łańcuch rozrządu – sprawdź i ustaw
    mieszanka albo zbyt uboga albo zbyt bogata
    świeca zapłonowa zbyt gor?ca=za mała wartość cieplna
    smarowanie kiepskie
    hamulce nie wyregulowane
    jazda wyczynowa

    ————————————————————————————————————————————-

    6.Objawy:

    Silnik ” stuka i dzwoni „

    Przyczyny:

    nagar w komorze spalania lub przytkany tłumik
    zap?on zbyt wczesny
    uszczelka głowicy uszkodzona
    paliwo z woda lub o zbyt niskiej liczbie oktanowej
    zużycie układu korbowo – tłokowego lub łożysk wału
    unieruchomione pierścienie w gniazdach lub zbyt lu?ne
    luz zaworowy zbyt duży
    przyczyną naturalne zużycie w/w lub jazda w extremalnych warunkach z przeciężeniem

    ————————————————————————————————————————————-

    7.Objawy:

    Silnik strzela do gaźnika

    Przyczyny:

    brak paliwa w zbiorniku
    zamkniżty zatkany uszkodzony kranik
    zatkany przewód podciśnienia kranika
    zatkany filtr paliwa w kraniku będą poza zbiornikiem
    korek lodu w przewodzie paliwa
    zacięcie iglicy p?ywaka
    za uboga lub za bogata mieszanka
    nieszczelny kolektor
    dysza paliwa główna zatkana
    paliwo z wodą
    świeca zapłonowa za zimna = o zbyt wysokiej wartości cieplnej – mostek na elektrodach świecy
    silnik nie dogrzany a przecię?ony
    kontrola gniazda i zaworu ssącego

    ————————————————————————————————————————————-

    8.Objawy:

    Silnik dymi – b??kitny dym

    Przyczyny:

    dozownik oleju wtryskuje zbyt dużo oleju lub w benzynie za duzo oleju
    zużycie pierścieni tłokowych szczególnie zgarniających (4T)
    brak odpowietrzenia skrzyni korbowej (4T)
    zbyt wysoki poziom oleju w misce (4T)

    ————————————————————————————————————————————-

    9.Objawy:

    Silnik przerywa pracę będą zwalnia

    Przyczyny:

    zasadnicza przyczyna jest w braku cięg?o?ci przep?ywu prądu ( zwarcia ) co bywa spowodowane zawilgoceniem instalacji elektrycznej lub źle zamontowanej a poprzez to narażonej podczas opad?w na wodą, wymagana jest wtedy wymiana modułu, cewki oraz przeniesienia ich w miejsce skutera bezpieczne od wilgoci.

    ————————————————————————————————————————————-

    10.Objawy:

    Silnik dymi -czarny dym

    Przyczyny:

    zatkany filtr powietrza
    opuszczenie przepustnicy względem iglicy gl?wnej
    za wysoki poziom paliwa w komorze p?ywakowej
    dysza główna paliwa zbyt duża
    zbyt cię?ki lub uszkodzony p?ywak
    zacięcie iglicy p?ywaka

    ————————————————————————————————————————————-

    SPRZĘG?O

    1.Objawy:

    szarpie przy w??czaniu sprzęgła

    Przyczyny:

    Pokrzywione tarcze sprzęgła
    zanieczyszczenia powierzchni roboczych sprzęgła – wariator
    zacinanie się linki sprzęgła
    wystające nity tarczy sprzęgła,

    ————————————————————————————————————————————-

    2.Objawy:

    sprzęgło ślizga się

    Przyczyny:

    zacinanie się linki sprzęgła
    linka sprzęgła bez luzu będą z p?kniżtą sprężynę
    d?wignia sprzęgła blokuje
    sprężyny dociskowe sprzęgła osąabione lub p?kniżte
    zaolejone powierzchnie cierne sprzęgła
    zużycie tarcz sprzęgła

    ————————————————————————————————————————————-

    3.Objawy:

    hażażliwa praca sprzęgła

    Przyczyny:

    nacięg łańcucha słaby
    zużycie łańcucha sprzęgła będą k?? łańcuchowych
    brak oleju w obudowie sprzęgła
    brak p?aszczyznowo?ci k?? łańcuchowych

    ————————————————————————————————————————————–

    4.Objawy:

    sprzęgło ciągnie

    Przyczyny:

    zbyt duży luz na giżtki ciągle sprzęgła
    sklejenie tarcz sprzęgła – po postoju
    tarcze sprzęgła krzywe lub z zużytymi wystąpami

    ————————————————————————————————————————————-

    ROZRUSZNIK

    1.Objawy:

    rozrusznik nożny nie obraca wału

    Przyczyny:

    zerwanie łańcucha sprzłgającego
    p?kniżcie sprężyny dociskającej kolo złbate rozrusznika do sprzęgła
    uszkodzenie zapadki kola złbatego rozrusznika
    uszkodzenie sprężyny zapadki lub po?lizg sprzęgła rozrusznika

    ————————————————————————————————————————————-

    BIEGI

    1.Objawy:

    trudności zmiany biegów

    Przyczyny:

    niecażkowite wy??czanie sprzęgła
    zgiżte wide?ki przesuwne
    urzłdzenie no?nej zmiany uszkodzone

    ————————————————————————————————————————————-

    2.Objawy:

    samoczynne wyskakiwanie biegów

    Przyczyny:

    wide?ki przesuwne zgiżte
    wyrobione zag??bienia kulki zatrzasku
    osąabienie sprężyny zatrzasku
    zużycie czł? i otworów k?? złbatych
    zużycie walk?w i sprzłgie? przesuwnych

    ————————————————————————————————————————————-

    HAMULCE

    1.Objawy:

    „piski” hamulców

    Przyczyny:

    zanieczyszczenie okładzin kloców hamulcowych
    odksztażcenie tarcz lub b?bn?w hamulcowych,

    ————————————————————————————————————————————–

    AKUMULATOR

    1.Objawy:

    akumulator niesprawny ( zasiarczenie p?yt )

    Przyczyny:

    starzenie się akumulatora ( eksploatacja powyżej dwóch lat )
    wyładowanie akumulatora do napięci poniżej 1,75 V na ogniwo, a na cały akumulator 10,5 V
    akumulator nie używany traci dziennie 1% pojemności – w ciągu 1 miesiąca postoju obowiżzek nażadowałamperażem 0,1 jego mocy akumulatora
    utrzymywanie zbyt niskiego poziomu elektrolitu
    niew?ażciwa gęstość elektrolitu w poszczególnych celach
    nie właściwe dzialanie regulatora napięci
    przerwa pomiędzy ogniwami – nie ?adują się – na klemach nie iskrzy
    zwarcie w ogniwie – ładuje się tylko do max10 V – w jednej celi mała gęstość elektrolitu i pod obciążeniem leci z niej dym,
    zasiarczony – ciemne p?yty z białym nalotem i z napięciem nawet klika V – szybko się ładuje i b. szybko traci napięcie – przyczyna brak do?adowania podczas przestoju

    ————————————————————————————————————————————–
    ZATARCIA SILNIKA

    Po pierwsze:

    Skutery o każdej pojemności powietrzem chłodzone nie sąusznie są używane do bicia rekord?w szybko?ci ( jazda na pe?nej przepustnicy ).
    Niestety większość użytkownik?w stać finansowo tylko na taki skuter i siłę rzeczy wynikając? z niewiedzy swojej, opiekun?w czy wreszcie rodziców , którzy nigdy był może nie jeździli takim wehikużem, starają się uczynić z niego, coraz częściej poddając go rasowaniu w tym wzgl?dzie na sposobów bez mała 100. rekordzistą szybko?ci za wszelk? cen?, a cena tą jest najczęściej koszt naprawy zatartego silnika.
    Silnik skutera szczególnie o pojemności 50 ccm chłodzonego powietrzem powinien był jeżdżony na 3/4 obrotu manetki gazu, przeciwnie trważo?? jego obniża się jak po r?wni pochyżej.
    Tak więc generalnie, jeśli mamy równopoukładane pod sufitem i chcemy jeździć szybko co najmniej jak samochodem, a na samochód z różnych wzgl?d?w nas nie staż, to kupujemy ścigacz będą motocykl szosowy o pojemności powyżej 150 ccm z silnikiem chłodzonym cieczą.

    Po drugie:

    Bywa też tak ,że użytkownik skutera zapomni o obsąudze codziennej , zapomni też o okresowej co jeden tysięc km i nie uzupe?nieni oleju, albo uzupełni olej ale zanieczy?ci go np. piaskiem, zatykając tym samym smarowanie- bez smarowania daleko wtedy nie pojedzie.

    Po trzecie:

    Filtr powietrza typu gąbkowego, nieczyszczony co 500 km kurczłc się stwarza szczeliny dla przep?ywu powietrza z drobinami piasku, który skutkują zatarciem cylindra.

    Po czwarte:

    Bywają benzyny pochodzenia wiadomego ale nie wiadomego składu, w których trudno doszukiwałby się zapachu benzyny i temperatury jakie powstają przy ich spalaniu w cylindrze silnika bywają tak wysokie że stapiają denka aluminiowych tłok?w w rezultacie zacierając cylinder.

    #279397 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 479
    • Postów: 85 277
    • Postów: 89 756

    fajne ale dla nowicjuszy …

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Kiedy nie możesz ruszyć - Diagnozowanie niedomagań
Twoje informacje:




Back to top button