Keeway RY6 - czy prędkość mogła w jakiś sposób uszkodzić cylinder?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum OFFtopic Keeway RY6 - czy prędkość mogła w jakiś sposób uszkodzić cylinder?

Ten temat zawiera 38 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 6 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #172407 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57

    Witam Serdecznie.
    Mam takie pytanie. Zawsze swoim skuterem jeżdżę nie więcej niż 50-60km/h. Ponieważ po prostu o niego dbam.
    Dzisiaj jak wiecie było gorąco.. 32*C. Koledzy tam się zawsze śmieją, że muszą się wlec za mną 50km/h i, że mój skuter więcej nie wyciąga. Więc im dzisiaj pokazałem… przez dobre 5/6 km się ścigaliśmy.. czyli ciągle 1/1 v-max.. .. upał.. ponad 30 stopni… jedyny plus, że droga była między lasem.. i teraz pytanie, czy mogło to w jakimś stopniu wpłynąć na żywotność silnika?

    #172409 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    A coś Ci się dzieje z silnikiem?
    Wysokie obroty (maksymalne) nigdy nie wpływają dobrze na stan żadnego silnika.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #172410 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57

    No zbytnio się nic nie dzieje.. Po jeździe go zgasiłem, po 5 minutach normalnie odpaliłem i jechałem dalej.. i tak prosto do garażu..
    A ja po prostu jestem taki, ze dbam o swojego skuta i chce wiedzieć, czy mogło się coś stać.. ;p Idę się przejechać teraz także napiszę za 2 godziny..

    #172411 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Nic się nie stało czasami jest dobrze przygazować bo jak się jeździ z małymi prędkościami to się muli

    #172412 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Nic mu nie jest 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #172414 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57

    No ogólnie nie zauważyłem jakiś większych zmian..
    Ja ogólnie jestem może tyle przewrażliwiony .. ;p ponieważ nie dawno czytałem jak niektórym po 5 km v-max’a skuter się zatarł.. także trochę się boję a chce nim trochę pojeździć..
    Aha i mam jeszcze pytanie, ponieważ obecnie leje olej ELF Selfix 2st / mineral bases kosztuje tam ponad 20 zł ale chce zmienić na lepszy..
    Czytałem, że ten olej ma dobre opinie: olej castrol power 1 racing 2t i mam pytanie. Na tej aukcji napisane jest, że ”jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych 2-suwowych silników motocyklowych zarówno europejskich jak i japońskich producentów”. No ale keeway jest chyba chiński, co znaczy, że nie mogę tego oleju lać? Dobry jest ten olej?
    Chce dla skuta jak najlepiej także wiecie ;p

    #172415 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57
    #172417 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Powiem, tak – ja zawsze jeżdzę swoim chińczykiem ile fabryka dała. I wcale nie stosuję oleju Castrol Power1 Racing. I co? I nic. Kompletnie nic. Poprzednim przejechałem tak 30000 km, obecnym już 5700.

    Powiem tak – kup jakiś dobry olej półsyntetyczny – Elf Moto 2 HP Eco, Castrol ActEvo Scooter, Orlen Platinum, Mobil Extra, Motul Scooter Expert… To tylko przykłady. API TC, JASO FC lub FD, ISO L-EGD lub EGS – te parametry są w zupełności wystarczające. Możesz pokusić sie na olej w pełni syntetyczny – to trochę większy wydatek ale silnik pracuje jakoś tak ciszej, bardziej miękko, mniej metalicznie… Wprawdzie są to oleje do jednostek krecących 15000 rpm i więcej i nie wykorzystasz pełni ich możliwości to jednak daje to coś na plus do żywotności i zauważyłem, że zimny silnik na nich zapala z pół strzała.

    #172428 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57

    Hmmm…. no ale powiedz mi, mogę spokojnie lać ten olej castrol racing 2t do swojego skutera chińczyka? Nie chodzi mi tutaj zbytnio o wydatki bo są wakacje i zawsze idę sobie gdzieś dorobić… Właśnie wczoraj patrzałem na cpn za nie całe 50zł w pełni syntetyczny, chciałem już kupować ale właśnie nie kupiłem przez to, że było tam napisane do europejskich silników i jeszcze jakiś.
    Aha i oraz czy jest możliwe spuszczenie oleju ? Można oczywiście go wyjeździć ale nie chce jakoś specjalnie ryzykować i wolałbym już go wtedy spuścić gdy zapali się kontrolka, ale czy jest to możliwe? Wiem, że kiedyś go spuszczałem i miałem małe problemy z założeniem wężyka i pytam się czy jest jeszcze jakiś sposób ?

    #172523 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szymonk
    Szymonk
    Użytkownik
    • Postów: 57

    No to i jak? Olej dzisiaj spuściłem, wyjąłem wężyk i wszystko wylałem. Kupiłem już olej castrol racing 2t. 48zł. Lecz teraz pytanie, mogę śmiało wlać tego castrola? Chodzi mi o to, że szybciej lałem olej mineralny a teraz wleje olej full syntetyk.. oczywiście w dozowniku nie ma ani kropli wcześniejszego oleju.. nawet z wężyka wykapało…
    Mogę spokojnie ten olej lać ?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)
Odpowiedz do: Keeway RY6 - czy prędkość mogła w jakiś sposób uszkodzić cylinder?
Informacje o Tobie: