Keeway RY6 - czy prędkość mogła w jakiś sposób uszkodzić cylinder?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172407 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    Witam Serdecznie.
    Mam takie pytanie. Zawsze swoim skuterem jeżdżę nie więcej niż 50-60km/h. Ponieważ po prostu o niego dbam.
    Dzisiaj jak wiecie było gorąco.. 32*C. Koledzy tam się zawsze śmieją, że muszą się wlec za mną 50km/h i, że mój skuter więcej nie wyciąga. Więc im dzisiaj pokazałem… przez dobre 5/6 km się ścigaliśmy.. czyli ciągle 1/1 v-max.. .. upał.. ponad 30 stopni… jedyny plus, że droga była między lasem.. i teraz pytanie, czy mogło to w jakimś stopniu wpłynąć na żywotność silnika?

    #172409 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    A coś Ci się dzieje z silnikiem?
    Wysokie obroty (maksymalne) nigdy nie wpływają dobrze na stan żadnego silnika.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #172410 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No zbytnio się nic nie dzieje.. Po jeździe go zgasiłem, po 5 minutach normalnie odpaliłem i jechałem dalej.. i tak prosto do garażu..
    A ja po prostu jestem taki, ze dbam o swojego skuta i chce wiedzieć, czy mogło się coś stać.. ;p Idę się przejechać teraz także napiszę za 2 godziny..

    #172411 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Nic się nie stało czasami jest dobrze przygazować bo jak się jeździ z małymi prędkościami to się muli

    #172412 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Nic mu nie jest 🙂

    #172414 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No ogólnie nie zauważyłem jakiś większych zmian..
    Ja ogólnie jestem może tyle przewrażliwiony .. ;p ponieważ nie dawno czytałem jak niektórym po 5 km v-max’a skuter się zatarł.. także trochę się boję a chce nim trochę pojeździć..
    Aha i mam jeszcze pytanie, ponieważ obecnie leje olej ELF Selfix 2st / mineral bases kosztuje tam ponad 20 zł ale chce zmienić na lepszy..
    Czytałem, że ten olej ma dobre opinie: olej castrol power 1 racing 2t i mam pytanie. Na tej aukcji napisane jest, że ”jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych 2-suwowych silników motocyklowych zarówno europejskich jak i japońskich producentów”. No ale keeway jest chyba chiński, co znaczy, że nie mogę tego oleju lać? Dobry jest ten olej?
    Chce dla skuta jak najlepiej także wiecie ;p

    #172415 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57
    #172417 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Powiem, tak – ja zawsze jeżdzę swoim chińczykiem ile fabryka dała. I wcale nie stosuję oleju Castrol Power1 Racing. I co? I nic. Kompletnie nic. Poprzednim przejechałem tak 30000 km, obecnym już 5700.

    Powiem tak – kup jakiś dobry olej półsyntetyczny – Elf Moto 2 HP Eco, Castrol ActEvo Scooter, Orlen Platinum, Mobil Extra, Motul Scooter Expert… To tylko przykłady. API TC, JASO FC lub FD, ISO L-EGD lub EGS – te parametry są w zupełności wystarczające. Możesz pokusić sie na olej w pełni syntetyczny – to trochę większy wydatek ale silnik pracuje jakoś tak ciszej, bardziej miękko, mniej metalicznie… Wprawdzie są to oleje do jednostek krecących 15000 rpm i więcej i nie wykorzystasz pełni ich możliwości to jednak daje to coś na plus do żywotności i zauważyłem, że zimny silnik na nich zapala z pół strzała.

    #172428 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    Hmmm…. no ale powiedz mi, mogę spokojnie lać ten olej castrol racing 2t do swojego skutera chińczyka? Nie chodzi mi tutaj zbytnio o wydatki bo są wakacje i zawsze idę sobie gdzieś dorobić… Właśnie wczoraj patrzałem na cpn za nie całe 50zł w pełni syntetyczny, chciałem już kupować ale właśnie nie kupiłem przez to, że było tam napisane do europejskich silników i jeszcze jakiś.
    Aha i oraz czy jest możliwe spuszczenie oleju ? Można oczywiście go wyjeździć ale nie chce jakoś specjalnie ryzykować i wolałbym już go wtedy spuścić gdy zapali się kontrolka, ale czy jest to możliwe? Wiem, że kiedyś go spuszczałem i miałem małe problemy z założeniem wężyka i pytam się czy jest jeszcze jakiś sposób ?

    #172523 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No to i jak? Olej dzisiaj spuściłem, wyjąłem wężyk i wszystko wylałem. Kupiłem już olej castrol racing 2t. 48zł. Lecz teraz pytanie, mogę śmiało wlać tego castrola? Chodzi mi o to, że szybciej lałem olej mineralny a teraz wleje olej full syntetyk.. oczywiście w dozowniku nie ma ani kropli wcześniejszego oleju.. nawet z wężyka wykapało…
    Mogę spokojnie ten olej lać ?

    #172532 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Ja leje do mego 2t ten olej Castrol kupiłem u mnie w sklepie z olejami za 33zł /1l

    #172533 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No oky ale chodzi mi o to czy mogę przejść z oleju mineralnego na syntetyk.. szczegóły są w mojej odpowiedzi wyżej….

    #172534 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    Szymonk napisał:

    No oky ale chodzi mi o to czy mogę przejść z oleju mineralnego na syntetyk.. szczegóły są w mojej odpowiedzi wyżej….

    Odpowiedź brzmi: NIE. Zawsze schodzi się z klasą oleju w dół, a nie jak Ty chcesz zrobić w górę. Nie skacze się tak z olejem, jak menda po jajach. Kolejność jest taka: Syntetyk -> Półsyntetyk -> Mineralny. Amen!

    #172535 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    A ile kilometrów zrobiłeś na tym mineralu?

    #172536 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    Wiem, że się schodzi zawsze niżej. Lecz facet na cps wcisnął mi taki olej na początku roku, zrobiłem nim 1000 max 1500km.

    #172537 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    To można powiedzieć, że już silnik na nim dotarłeś. Ja bym już raczej został przy tym mineralu, ale niech się tu może jeszcze bardziej doświadczeni wypowiedzą. Według mnie, to trochę żeś to zapier…ił, skoro wiedziałeś jaka jest prawidłowa kolejność ze stosowaniem oleju. Od początku trzeba było lać syntetyka, choć według mnie, to półsyntetyk w zupełności wystarczy.

    #172540 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No tak, skuter mam dokładny rok, ja sam mam 16. Przez pierwsze kilka miesiący nie znałem się na skutach, sam nawet nie wiem jaki lałem olej, wiem tylko, że drogi. Później mi się skończył i nie miałem kasy by kupić taki sam, więc jechałem na cpn i poprosiłem o jakiś dobry olej ale żeby nie był za drogi. Najpierw chciał mi dać jakieś gówno, nie pamiętam co to był dokładnie za olej ale wiem, że na necie miał złe opinie. Później dał mi elf selfmix mineral bases. Spytałem się czy jest dobry, a on, że olej to olej ważne żeby był. Dobra kupiłem go, jakieś 25zł i tak spaliłem ten cały litr. Lecz dzisiaj mi się już skończył więc jechałem na cpn po nowy. Chciałem taki sam ale z racji, że są wakacje i zawszę idę sobie dorobić trochę zł to miałem więcej kasy niż zawsze. Więc wybrał castrol racing. Więc przyjechałem do domu, spuściłem cały olej który był w dozowniku i wlałem tego castrola.. lecz niestety odpaliłem go tylko na minute bo musiałem iść już zarabiać 🙂

    #172545 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    Kurcze, już go wlałeś? Szkoda. Można było go zwrócić na tym CPN-ie pod warunkiem, że masz paragon i że jest nie otwierany, a tak to znowu dupa. Przynajmniej byś kupił za tą kasę gdzie indziej takiego samego minerala jak miałeś. Z tego co tu czytam, to ładnie namieszałeś z tymi olejami. Cóż, nic tu nie wymyślę, może tylko wieczorem pomodlę się za Ciebie i Twój skuter. No chyba, że go sprzedasz i kupisz nowy?

    #172563 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    ale co sprzedam i kupie nowy ? Chyba nie chodzi ci o skuter.. weź nie ogólnie nie strasz.. dopiero teraz poduczyłem sie z tymi olejami dopiero wtedy gdy już go miałem wlane…

    #172567 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    Aha i zapomniałem napisać, że mój skuter ma 7 tysięcy przebiegu. Teraz ktoś pewnie napisze, czemu przy taki przebiegu zmieniałem olej, zmieniłęm go dla tego, że zmieniłem w skuterze 2-3 części i teraz skuter ma większe obroty- więc pomyślałem, po co cylek ma się męczyć.. zaczne lać syntetyk..
    a teraz jak widzę jeszcze sprawe pogorszyłem.. mógłby ktoś się udzielić jeszcze ?

    #172606 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    Właśnie chodzi mi o to, abyś kupił NOWY skuter. Niebawem przy takich extremalnych zmianach oleju, jakie zafundowałeś swojemu silnikowi czeka Cię trochę wydatków. Silnik czegoś takiego NIE LUBI !!! Przemyśl więc, czy nie lepiej pozbyć się tego problemu sprzedając stary skuter, a uzyskaną kasę po dołożeniu trochę grosza zainwestować w nowy pojazd?

    #172607 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    … oczywiście będziesz już miał wiedzę, jaki olej stosować od samego początku użytkowania nowego sprzętu. Niestety, ale zdobywanie wiedzy czasami boli i drogo kosztuje.

    #172613 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No ja ogólnie nie wiem.. bierzesz pod uwage to, że jest to silnik 2t?
    Ponieważ mój kuzyn który się zna bardzo dobrze na skuterach twierdzi, że nic się nie stanie jeżeli wyleje cały olej z dozownika- z poprzedniego oleju.
    Później czytałem na innych forach to nie polecali zmieniać z mineralnego na syntetyk ale było to w silnikach 4t lub w samochodach. Także ja już nic nie wiem..
    Mógłby ktoś się jeszcze wypowiedzieć ?

    #172617 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    Oczywiście, że wiem o silniku 2T w Twoim skuterze. Skoro masz tzw. dozownik i wlałeś olej Castrol Power Racing, to jaki możesz mieć silnik? No ale skoro kuzyn się bardzo dobrze zna na skuterach, to po cholerę się tu wypytujesz, skoro z góry znasz odpowiedź, że nic się nie stanie. Sam pisałeś, że zrobiłeś ponad 1000 km na tym mineralu, a teraz lejesz syntetyk? Nie ma sensu dalej tego wałkować. POWODZENIA!

    #172618 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    No tak, chodzi o to, ze się zna na skuterach. W sensie, że umie wiesz… wymienić cylinder no wszystko co jest takie trudniejsze..
    Pytam się was bo chce znać waszą opinie.Czy czasem ktoś tak nie zrobił itp.
    Powiedział po prostu, że nic nie powinno się stać.

    #172623 Reply
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 48
    • Postów: 52

    Szymonk napisał:

    No tak, chodzi o to, ze się zna na skuterach. W sensie, że umie wiesz… wymienić cylinder no wszystko co jest takie trudniejsze..
    Pytam się was bo chce znać waszą opinie.Czy czasem ktoś tak nie zrobił itp.
    Powiedział po prostu, że nic nie powinno się stać.

    Wydaje mi się, że oczekujesz usprawiedliwienia Twojego „postępku”. Wiesz, że zawaliłeś sprawę, ale chcesz usłyszeć tu „zapewnienie”, ze nic NA PEWNO się nie stanie. Chcesz mieć spokojną głowę i świadomość, że nic się nie stanie, bo tak mi na forum skuterowo.com NAPISALI.. Według mnie, nikt Ci tu takiej gwarancji nie da, a prawdopodobieństwo nadciągających kłopotów jest spore. Kulaj się zatem tym skuterem, aż go zarżniesz, lub szybko sprzedaj i kup nowy. Taka jest moja opinia na ten temat.

    #172626 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    Ile mogę km jeszcze zrobić na tym skucie ? Ile by ew. Kosztowała wymiana cylindra wraz z robotą?

    #172633 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Stówa, jeszcze raz stówa, a potem to już tylko kolejna… STÓWA (i kolejna setka z kieszonkowego idzie zrywać sobie szczaw). ;D

    #172639 Reply
    Szymonk
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 47
    • Postów: 57

    no a ile pojeżdżę sobie jeszcze na tym cylku?

    #172781 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Jezu, ludzie – co wy tu piszecie… Moja Inca widziała więcej olejów niż niejeden fi*t miał kobiet i jakoś jeździła. Lałem Mixol, potem syntetyk, później znowu coś innego… Kiedyś założyłem nowy cylinder, przejeździłem dwa tysiące na orlenowskim badziewiu za 17 zł, póxniej tysiąc na mineralnym Castrolu i nic kompletnie nie spuszczając zaczałem dolewać syntetycznego Castrola. I co się stało? Otóż jedno wielkie NIC! Tylko silnik się lepiej dotarł i jeździł wybornie.

    Skończcie z tymi mądrościami i niech chłopak leje tego Castrola Power1Racing i jeździ. Choć uważam, że dobry półsyntetyk w zupełności wystarczy. Zwłaszcza, że chłopak jest młody i kokosów nie zarabia więc nie musi bezsensownie przepłacać za olej.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Keeway RY6 - czy prędkość mogła w jakiś sposób uszkodzić cylinder?
Twoje informacje:




Back to top button