junak904 z 49cm na 125cm

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #305822
    michi92
    Użytkownik
    • 1
    • 1Postów:

    witam od 3lat śmigam skuterkiem toros 80cm jednak teraz myślę żeby zmienić maszynę jeszcze w tym sezonie szukając po ofertach natrafiłem na coś takiego http://allegro.pl/motorower-junak-904-50cc-tuning-gratisy-trans-raty-i6140545628.html chciałem zapytać jak się zapatrujecie na ten model junaka z silnikiem 125cm ?

    #305826
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Absurdalne … kupic motorower i za 1300 dokupic silnik 125. Do tego pojazd nielegalny, a byle policjant odróżni 125 od 50. W razie stłuczki OC nie działa a ty prowadzisz pojazd nielegalnie wiec dygotasz za każdym widokiem kontroli.

    Idz na kurs A1 +800zł + kup Junaka 126 +500 wyjdzie kosztowo na to samo a bedziesz miał pojazd z gwarancja i oryginalnym silnikiem jak w fabryce załozyli, a nie z silnikiem od hydraulika z Łęczycy który importuje motocykle bez hamulców (dwa bębny).

    Zasadniczo takie oferty powinny isc odrazu do prokuratora a wszystkie faktury i aukcje natychmiast zweryfikowana jako wprowadzenie do obrotu sfałszowanych pojazdów. To jest bezposrednie zagrozenie zycia, poswiadczenie nieprawdy w dokumentech i falszerstwo cech pojazdu realizowane w sposob zorganizowany

    #305827
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    robbo2k – nie wiem czy dostrzegasz ale naprawde idziesz w ekstreme.

    #305830
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    ’byle policjant odróżni 125 od 50′ a załozysz się że nie?Są one sprzedawane czesto bez oznaczenia poj lub jest na nich 49cc a w realu mają po 110 i 125cc i dla laika na pierwszy,drugi a nawet pindziesiąty piaty rzut oka nie do odróżnienia

    #305831
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    110 czy 125 da się odróżnić na pierwszy rzut oka. Cylinder jest o wiele większy i nikt choć odrobinę zorientowany w tych silnikach nie da się nabrać że to pięćdziesiątka. Z zewnątrz nie da się odróżnić 72 od 50 gdyż są takie same. Lepiej zrób prawko A1 lub poczekaj do 3 lat o ile masz B i jeździj legalnie bez problemów i stresu.

    #305835
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    Michalk001 napisał:

    110 czy 125 da się odróżnić na pierwszy rzut oka. ….

    W żądnym razie.
    Na górze 125 lub nawet 150

    Na dole 50cm

    jak widac jest więcej wybrane wewnątrz – ale zewnętrzne rozmiary są identyczne

    #305839
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Wombat napisał:

    robbo2k – nie wiem czy dostrzegasz ale naprawde idziesz w ekstreme.

    Co to znaczy w ekstreme…. gość na aukcji oferuje na aukcji pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego, wystawia kartę pojazdu poświadczająca nieprawdę. Wystawia fakturę poświadczająca nieprawdę. Naraża zycie i zdrowie. A na 99% taki sprzedawca nie jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Jak jest niech daje fakture na zmiane konstrukcyjna wraz z opisem dokonanych zmian i ich zgodnosci z homologacja. ….. tiaaaa jasne

    Art. 66 Kodeksu Drogowego zabrania dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu

    #305841
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Na górze 125

    Na dole 50cm

    Wombat zdjecie ktore pokazujesz jest mylące zobacz ze na zdjeciu 50cm uszczelka jest na pol zdjecia…. inna skala stad złudzenie podobienstwa.

    #305842
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    Pokazujesz kompletnie różne silniki – ja rozumiem co chcesz udowodnić ale akurat te przykłady są z czapy.
    tak samo jak hyo GV czy GT 125.250 i 650 ma takie same z zewnątrz ogromne cylindry – tylko raz wewnątrz wybrana jest szklanka a raz 6 szklanek.
    Masz silniki identyczne (z małym cylindrem a nie monstrualną dla wyglądu głowicą) wyglądające dokładnie jak 50
    http://allegro.pl/silnik-4t-125-cc-junak-ogar-zipp-romet-promocja-i5825041822.html
    jest tego od groma

    Ty z ORMO jesteś czy dziecko? Nie wiesz jak to się odbywa?
    Z tego co widzę człowiek na aukcji oferuje pojazd 50cm – i zapewne na taki jest rachunek.
    Ew. modyfikacje odbywają sie potem – już na wniosek i za wiedzą właściciela. I to on za nie odpowiada. Gość spokojnie na usługę może dać fakturę bo nie on odpowiada z stan techniczny i prawny pojazdu którym się porusza. Miał zlecenie – wykonał modyfikacje i nie zna planów właściciela.
    Zresztą te motorki wychodzą fabrycznie z silnikami 125 w dokładnie tej samej ramie, z tymi samymi hamulcami i pełną homologacją – więc gdzie ten armagedon z Łęczycy?

    #305847
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Wombat….. naprawdę nie widzisz różnicy w silnikach?

    Junak 126

    Junak 904

    Matkę oszukasz , ojca oszukasz ale fizyki Pan nie oszukasz…. silnik o dwukrotnie większej pojemności i trzykrotnie większej mocy MUSI być większy szczególnie chłodzony powietrzem inaczej się fizycznie nie da, inaczej ugotuje się. Wsadzenie silnika z papieru to murowane kłopoty wystarczy wejść na fora „tuningowe”.

    Pomijając ten drobny szczegół dalej mamy papiery na motorower a silnik 125. A to dla właściciela jest potężne ryzyko prawne i karne.
    W aukcji tez pisze o zachowaniu gwarancji Almot oczywiście zaprzecza jakoby jego Junak z silnikiem Loncin miał gwarancje.
    W opisie aukcji jak byk „Możliwe przeprowadzenie profesjonalnego tuningu z zachowaniem gwarancji.”
    Te „motorki” nie wychodzą fabrycznie z silnikami Loncina, Diablina….

    Nie jestem z ORMO ale wolałbym aby żaden 14 latek nie poruszał się tego typu pojazdem dla MOJEGO i MOICH DZIECI bezpieczeństwa.

    Przeróbka z punktu widzenia ekonomii za 1300zł jest mocno bez sensu skoro
    Junak 904 kosztuje 4649zł
    Junak 126 kosztuje 5099zł

    Jest tylko jeden powód. Ktos koniecznie chce mieć w papierach motorower bo nie ma uprawnień.
    Jak posiadanie 3 lata prawa jazdy B lub zdanie na A1 przekracza jego umiejętności to lepiej żeby jednak nie rozbijał sie 125cm3.
    Pomijam już taki drobny fakt iż motorower musi poruszać się po poboczu i nie może wjeżdżać na drogi ekspresowe i autostrady.

    Przypominam iz to tolerowanie bandyctwa motorowerowego doprowadziło zarówno do utworzenia praw jazdy AM jak i wymuszenia przeglądów technicznych czyli przez głupote „tunningowców” i tego typu firm, de facto płaca uczciwi właściciele motorowerów.

    #305852
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    junak 126 ma cylinder pionowy a 904 poziomy. Dlatego wyglądają inaczej.
    Masa 125 ma ^manię wielkości^ żeby godnie wyglądały.. CO NIE ZNACZY że nie mogą być mniejsze. Mogą.
    Mam 70cm generujące więcej mocy i ciepła niż ta 125 i dramatu nie ma.
    Piszesz o tym silniku z papieru… z tego samego papieru są te ^fabrycznie 125^. Ta sama tehtura panie.
    Tuning z zachowaniem gwarancji.. tak – gwarancji Dealera czyli punktu który sprzedał. Nie mówią że to zachowanie światowej gwarancji almot. 🙂
    Zasadniczo masz rację – trudno się nie zgodzić. Walczysz z tematem zaciekle (pomijam twoje osobiste kryteria co warto a co nie – bo sie z nimi nie zgadzam).. natomiast racjonalnie na to patrząc to para w gwizdek. Nie wygrasz ze zjawiskiem, nie ma technicznie możliwości egzekwowania tego własnie z tego powodu że 50 i 125 wyglądają identycznie (albo MOGĄ TAK WYGLĄDAĆ – tą ewentualność dopuść). Bez zdjęcia głowicy lub analizy układu zapłonowego nie stwierdzisz że to 125 lub odblokowana 50tka z jajami ze stali.
    W mojej osobistej opinii prawo oprócz tego że powinno być mądre powinno być też możliwe do wyegzekwowania – tych kryteriów ta sytuacja nie spełnia.
    Bawimy się w tuning wydajnościowy samochodów w PL i to tak już naprawdę grubo od 1998 roku a nasze prawo jeszcze do tego nie dojrzało. Ogarneli sprawę przyciemnianych szyb i głośnego wydechu – to jedyny sukces w temacie. Skuterki to wciąż margines.

    #305857
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Wombat KONKRETY……
    1) pokaz mi silnik za 800zł o pojemności 125cm z poziomym tłokiem o zewnętrznym rozmiarze równym fabrycznemu silnikowi z Junaka 904.
    2) Pokaz mi silnik za 800zł o pojemności 70cm i mocy powyżej 10KM
    3) W aukcji jest mowa o zachowaniu gwarancji a nie zamianie gwarancji \\\”światowego producenta\\\” na gwarancje sklepiku w stodole w Łęczycy.

    Wyeliminowanie 125 na papierach motorowerów jest bardzo proste. Wystarczy zabierać uprawnienia ślepym diagnostom.
    Czy ty nie rozumiesz iz przez te \\\”nie da się\\\” zniknęła karta motorowerowa w szkole, czy brak przeglądów technicznych.
    Czy wiesz ze przez twoje nie da sie efekt jest taki ze co trzeci wypadek motorowerów jest dziełem 14-17latka w których co roku ginie niemal 20 osób.

    Czy wreszcie importerzy nie mogli by wykazać minimum przyzwoitości cofając autoryzacje dla sklepu jawnie i publicznie oferujące na przeglądzie zero wymiane silnika w ich pojeździe. A potem płacz ze obraz skuterzysty jest taki dziadowski, ze na drogach giną dzieci w skuterach bez hamulców bo odblokowany z silnikiem 110cm3.

    Zobacz ze w wypadku motocykli winę za wypadek ponosi około 25-30% z nich, to w wypadku skuterów jest 50%. Z tego polowa wypadków z winy motorowerów to NIEDOSTOSOWANIE PREDKOSCI !!!

    #305858
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    no to już zgadywanka który to 125,110 i 50

    #305862
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Paci oszukujesz…..
    1) SIlniki sa wymontowane wiec nie ma punktu odniesienia
    2) Zdjęcia sa po rożnym kontem i z różnych stron
    3) Nie ma wśród nich 50cm

    Ale stawiam na:
    1) Oszukana 50 z cylindrem 72cm i głowica chyba inna
    2) Na oko 110 (ten łatwo poznac cylinder ma rozchodzace sie radiatory
    3) pewnie 125 ale z niewłaściwej strony

    Dobrze te 110 cylinder widac tutaj

    #305872
    driz5523
    Uczestnik
    • 2
    • 5Postów:

    Kłócicie się o nie wiadomo co, gościu ma kasę i niech sobie kupuje, jego sprawa.

    Co do kontroli policji to jak nie jechało się 90/h to policja nawet nie patrzy jaki masz silnik, pewnie gówno ich to obchodzi.

    #305873
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    robbo2k napisał:

    Ale stawiam na:
    1) Oszukana 50 z cylindrem 72cm i głowica chyba inna
    2) Na oko 110 (ten łatwo poznac cylinder ma rozchodzace sie radiatory
    3) pewnie 125 ale z niewłaściwej strony

    Stawiasz pewnie czy stwierdzasz na 100% i zaryzykujesz własną kasą?

    #305877
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    Wszystkie to 110 tylko każdy od innego producenta

    #305878
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    no to w zasadzie tyle w temacie rozpoznawania pojemności po cylindrze z zewnątrz

    #305880
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    Jak by ktoś potrzebowal to miałem dojście do takich cylindrów z odlewem 49cc a real 110cc i 125cc [52,4mm swożeń 13 i 14] zawsze mogę odnowic znajomośc:)
    A co do piór[radiatorów] cylindra
    http://iskuter.pl/images/1923_4.JPG

    #305884
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Przecież pisałem….. ze nie ma tam żadnej 50cm3, ta pierwsza to jest na 100% 72cm3. (choć dziwia radiatory na głowicy jak w 110)
    Nawet wiem skąd pochodzi zdjęcie i w opisie zdjecia jest jak byk napisane 72cm3 (co nie oznacza ze jest zły opis)
    Nie widziałem jeszcze 50 z radiatorem zaokrąglonym wokół śruby nad świeca.
    Jak widać na 3 silniki z łatwością poznałem ze żadna z nich mimo oszukanego pytania nie jest 50cm3.

    Paci oto dowód ze pierwszy silnik to nie jest 110. Zdjęcie pochodzi z tej strony. Aczkolwiek dziwią radiotory w głowicy jak dla 110.
    http://www.best-roller.de/index.php/de/Motor-139FMB-72-ccm-fuer-YM50-9-oder-YM50-GYS-komplett-silber-inkl-Versand/c-PROMOTION/a-MOTOR_2

    CBDO….. możecie stawiać flaszke

    #305885
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    paci napisał:

    Jak by ktoś potrzebowal to miałem dojście do takich cylindrów z odlewem 49cc a real 110cc i 125cc [52,4mm swożeń 13 i 14] zawsze mogę odnowic znajomośc:)
    A co do piór[radiatorów] cylindra
    http://iskuter.pl/images/1923_4.JPG

    Przecież to nie jest 50cm3 ma tylko napis „48” . To jest 110/125

    #305886
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    To 110cc iskuter je sprzedawał do wyczerpania zapasów ma odlew 48cc a w środku tłok 52, 4 na swożeń 13mm i nie ma sie o co szarpac bo cylindry jakie sobie za życzysz to dostaniesz z dowolnymi radiatorami nawet w poprzek:)
    Kontrolowany byłem wiele razy nawet na 140/50 i nikt nie kwestionowal poj. Wystarczy nie zapier…. aby nie podpaść i tyle w temacie,wiem ze jesteś zwolennikiem e pojazdów ale na nich jal będziesz zapier…. 70 a w dowodzie motorower to też w du.e dostaniesz jak na spalinowym,nie pochwalam łamania prawa ale aby nie zostać zepchnietym z drogi to tuning motoroweru jest konieczny i te 7KM w110 a 8 w 125 mnie nie oburza bo jest to wynik bardzo łatwo dostępny w skuterku 2t 70cc który smrodzi:)

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button