Junak 905 tuning na 72cc

Witam
Mam junaka 905 50cc 2020 na elektronicznym wtrysku.
Motor nie ma/miał żadnych blokad. Jedyna blokada to moc silnika. Na 3 biegu jedzie 64km/h 60przy 11tyś. obr., po zmianie na 4 bieg zwalnia zamiast przyśpieszać przez co aby jechać te 60 km/ muszę go piłować na 10tyś obr.
Pytanie, wtrysk z 50cc będzie współpracował z głowica i cylindrem 72cc?, czy konieczne będą inne przeróbki?.

Nie wszyscy naraz bo nie ogarniam.

Zamontowałem 72cc i działa kiedy czujnik ciepła jest zdała od głowicy.
Zwiększyłem przednią zębatkę na 14z, z tyłu jest oryginalna 47z. Na 4 biegu się rozpędza, nawet pod małą górkę.
Na prostej max prędkość 75 km/h na 8tys obr., dalej nie ma siły.
Z górki 93 km/h 11tyś obr.

dzięki z pomoc

Nie ma siły bo wtrysk podaje cały czas tą samą ilość paliwa co do 50cm. Do 70cm3 musi być więcej mieszanki…problem polega na tym, że nie zrobisz tego kupując coś i podłączając. Możesz szukać modułu odblokowanego Dellorto, który zmieni mapy wtrysku co pozwoli na to aby wtrysk dłużej pozostawał otwarty, możesz też znaleźć ogarniętego elektromechanika, który wrzuci Ci nowe mapy do Ecu, cena ok 600-1400 zł i mapy tylko na Ruskich forach dostępne (Nietestowane) Jedyne sensowne rozwiązanie w twoim przypadku to zmiana wtrysku na gaźnik, innej opcji nie ma ale też bez przeróbek się nie obejdzie

Narazie wystarczy mi to co jest, bo i tak jest nieporównywalnie lepiej niz na 50cc.
Nie neguję tego co piszesz ale zastanawia mnie dlaczego na sklepie Jednoślad jest identyczny sterownik do junaka 905 i 128 (125cc). Ten do 128 bedzie miał inne mapy?.
Sprawdziłem również:
Przepustnica wygląda inaczej, nie wiem jak z wymiarami.
Wtryskiwacze wyglądają podobnie ale na upartego mozna kupić sam wtryskiwacz lub króćiec do junaka 128/126, złącze jest takie same.

Nie chodzi o części mechaniczne tylko o mapę wtrysku, czas jego otwarcia. Gwarantuję Ci, że twój zestaw nie zrobi nawet 10 tyś km bo dostaje za mało paliwa. Nie wierzysz ? Jeżeli dojeździ to zdejmij cylinder za 2 miesiące i zobaczysz pełno małych rysek w cylindrze. Paliwo nie tylko jest spalane ale również chłodzi cylinder. W tej chwili kąt otwarcia wtrysku masz ustawiony mapą pod 50cm3. Oblicz sobie ile paliwa w jednym suwie potrzebuje cylinder 50ccm oraz 70ccm to zrozumiesz. Teraz robisz błąd taki sam jak skuterowcy, którzy do często drogich zestawów cylindrowych zostawiają seryjne gaźniki 12mm a potem pytanie na forum po 3 miesiącach dlaczego cylinder się zatarł Wiesz dlaczego masz wtrysk ? Tylko po to aby spełnić normy jakości spalin. Mam dla Ciebie taką radę, wywal wtrysk, zleć zbudowanie flanszy pod gaźnik phbg (na wcisk) i zamontuj Dellorto 19mm, załóż dyszę…na oko 0,75mm i będziesz cieszył się mocą.

a odnośnie wtrysku którym steruje sterownik

dlaczego na sklepie Jednoślad jest identyczny sterownik do junaka 905 i 128 (125cc). Ten do 128 bedzie miał inne mapy?.
Lub jak kupię sterownik do Junak 126/128 to dostanę ten sam co mam w 905?. Numeru na zdjęciach są identyczne.

Podobna sytuacja w innym sklepie internetowym.
W opisie produktu "Sterownik do junak 905/904, pasuje do Junak 905, 904, 126, 128 itd.
Zadałem pytanie, czy ten moduł bedzie pasować do junaka 128, sklep odpowiedziął żę tak.
To jak to jest z tymi mapami jeżeli 2 pojazdy z różną pojemnością mają identyczny ECU. Sterownik raczej nie wie do do jakiej pojemności został podpięty.

Sterownik dostaje info o składzie spalin z sondy lambda i według tych danych dobiera mieszankę. I 125ccm i 50ccm mogą mieć te same ECU bo końcowo ECU decyduje na podstawie danych z Lambdy i czasem przepływki ile paliwa dotrysnąć aby mieszanka była ok.

po lambdzie są tylko drobne korekty dawki. moduł może być ten sam w 50 i 125 i czas wtrysku też może być ten sam - tzn mapy wtrysku.
Podstawa to odczyt z uchylenia przepustnicy i takiego czy innego systemu badającego ilość i parametry zasysanego przez silnik powietrza (MAF/MAP + IAT).
Ale np w 125 ten wtrysk może sie odbywać z większego wtryskiwacza lub pod wyższym ciśnieniem z pompy. Wtedy dawka paliwa jest większa mimo takiego samego czasu otwarcia wtryskiwacza.
Na pewno system pewną tolerancje ma ale pytanie czy “ogarnia” też mapami korekty dla ilości powietrza zasysanej przez większa pojemność. Nie znam tego systemu od strony sterownika wiec tak sobie tylko gdybam.

Trzeba by podpiąć analizator spalin i sprawdzić jaka jest lambda w wydechu pod obciążeniem. Bedzie wiadomo czy wyrabia czy nie

Wszędzie piszą że większa pojemność nie będzie działać z tym wtryskiem, ciekawe czy ktoś to sprawdzał. Szkoda że nigdzie nie można podejrzeć junaka 128 na żywo, tak dla porównania.
Kupiłem silnik 110cc, jak znajdę czas to spróbuję go zamontować. Na pewno konieczna będzie podmiana elektryki silnika a później się okaże co do wymiany lub przeróbki.
Sonda, tłumik, wtryskiwacz są identyczne jak w junaku 128. Przepustnica 22mm powinna wystarczyć ale zastanawiam się czy króciec wtrysku z wylotem 17cc nie za mały.

tak, ktoś to sprawdzał… tzn nie zmienia sie pojemności bez korygowania oprogramowania ECU. To uniwersalna zasada.
jeżeli zmienisz przepustnice to już powiniennes skorygowac mapy. No i zostaje pytanie czy wtryskiwacz to jest dokładnie te sama czesć o tym samym numerze czy tylko tak smo wygląda. No i czy ciśnienie wtrysku (pompy wysokiego ciśnienia) jest identyczne

Silnik 110c zamontowany, na oryginalnym wtrysku.

Po odpaleniu, na zimnym silniku dusi się, przygasa, gaśnie, po 1-2 minut obroty stabilizują się i wydaje się Ok ale nie do końca.
Po ruszeniu nie chce wchodzić na obroty, wchodzi kiedy kręcę manetką i tak do 1-2 minut. Jak już się rozgrzeje to zasuwa prawie normalnie na wszystkich biegach i różnych obrotach. Nie chciałem go za bardzo przekręcać, tak prz 8tys. obrotów szedł około 80km/h. Na chwilkę przekręciłem manetkę do 10tyś obrotów.

Teraz pytanie co do wymiany lub przeróbki
Paliwa raczej mu nie brakuje, za mało powietrza?, czy jeszcze co innego może być?

masz silnik 110 pracujący na dawkach od silnika 50cm. na 100% brakuje mu paliwa.

na niskich obrotach brakuje mu paliwa a na wysokich nie?, to bez sensu

Wczoraj odebrałem mojego Junaka 904 od mechanika po zmianie cylindra ba 72 cm.Motorower na tym samym wtrysku od 50 cm chodzi rewelacyjnie.Dodatkowo został jeszcze rozwiercony tłumik i odblokowany filtr powietrza.Prędkość max około 80 km ale elastyczność niesamowita.Poprzednio na czwartym biegu praktycznie nie dało rady jechać tak teraz można go wrzucić nawet przy 30 kmh i motorower się spokojnie rozpędzi aż się chce jeździć

to miło tylko że wyznacznikiem tego czy wszystko jest dobrze NIE JEST to że silnik ma moc.
Na zbyt ubogiej mieszance (aż do pewnej jej wartości) silnik bedzie miał wiekszą moc niż na prawidłowej - tylko że niestety kosztem podwyższonej temperatury w cylindrze. I to jest bardzo złe dla zestawu cylinder-pierścienie-tłok.
Wiec skoro masz 80cm a dozuje jak do 50cm to może właśnie taki efekt występować. Dlatego warto sprawdzić skład spalin

Rozumiem, że mechanik zmienił mapy ? Albo zmienił ECU a może wstawił gaźnik ? Jeżeli nie to niedługo się spotkamy na tym forum :smiley: Tylko proszę nie pisz, że wyregulował wtrysk bo tam nie ma pokrętła z regulacją :wink:

To co teraz się wydarzy z silnikiem? I co zrobić żeby się nie wydarzyło.Dziś trochę pojeździĺem bo w końcu pogoda pozwoliła i narazie wszystko ok.

Prędzej czy później zarżniesz silnik bo bez zmiany map czy ecu lub nawet samej pompy nie ma opcji aby dawka była odpowiednia.

Czyli jedyna opcja to gaźnik?