Junak 902 -2014 Jak zmieniać biegi?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 21Postów:

Witam wszystkich, proszę o pomoc jak zmienia się biegi i redukuje na tym motorowerze? Czy zatrzymujecie się na światłach, sprzengło i hamulec czy neutral? Jestem amatorem, który kupił sobie motor i potrzebuje Waszej pomocy. Dzięki

Rurek
    Użytkownik
    • 18
    • 179Postów:

Z tego co wiem to w junaku biegi są ułożone 4-3-2-1-n. Czyli zmiana biegu na wyższy następuje poprzez wciśnięcie wajchy w dół (oczywiście z wciśniętym sprzęgłem). Czyli jedziesz jedziesz odpuszczasz gaz jednocześnie ściskasz klamkę sprzęgła zmieniasz bieg, odpuszczasz sprzęgło i dodajesz gazu. Z redukcją jest trochę gorzej bo to zależy od prędkości obrotowej silnika, gdy są one średnie powinno używać się międzygazu tz. trzeba zwiększyć obroty przed puszczeniem sprzęgła (aby zniwelować różnicę między prędkością obrotową silnika a prędkością obracanie się kół po zmianie biegu) aby moto nie szarpnęło przy redukcji. Czytałem, że dojeżdżając do świateł technika motocyklowa mówi o tym że powinno się przejść przez każdy bieg, czyli stopniowe redukowanie a nie że się zatrzymujesz i potem zbijasz biegi. Ale jest dla Ciebie dobra nowina. Chińscy geniusze motoryzacyjni wpadli na pomysł, że z 4 biegu można też będzie wbić na luz. Więc kiedy dojeżdżasz do świateł na 4 biegu możesz wbić na luz naciskając wajchę zmiany biegów w dół (tak jakbyś chciał wbić 5)

Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 21Postów:

Rurek, z tego co słyszałem to jak wbijesz z 4 na luz to polece sobie jak supermen do przodu. Tylko niewiem czy to prawda i za bradzo nie chcę przy nauce jazdy uczyć się latać;) Mam nadzieje, że szybko się naucze zmiany biegów bo tylko dlatego wybrałem chinola zamiast skuter.

Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 21Postów:

Wczoraj dojechał mój Junak 902 rok 2014. Do informacji wszystkich zainteresowanych biegi w tych rocznikach 4-3-2-N-1. Pierwszy bieg w dół reszta w góre.