Junak 901rs nie chce zgasnąć

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Junak 901rs nie chce zgasnąć

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 lata, 12 miesiące temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #198184
    Zdjęcie profilowe Kisiel88
    Kisiel88
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam
    Jakiś czas temu przestał działać włącznik zapłonu, a później motorek przestał reagować na przekręcanie kluczyka. Gdy go wyłączę na kluczyku światła gasną zapłon się traci ale motorek dalej działa i muszę go wyłączać na biegu.
    Miał ktoś taki prablem? co jest tego przyczyną?
    Dodam że rozkręciłem stacyjkę i wydawała się w porządku

    #198188
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 222

    ale wydawała się w porządku czy sprawdzałeś to miernikiem?
    Stacyjka po wyjęciu kluczyka powinna wysyłać sygnał masy (minus) na moduł. To takie polecenie – zgaś.
    Chyba czarny kabel w większości instalacji i modułów.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #198217
    Zdjęcie profilowe Kisiel88
    Kisiel88
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Teraz sprawdzałem miernikiem. W stacyjce są 4 kable połączone miedzianymi blaszkami po 2. W dwóch połaczonych ze sobą kablach prąd płynie a w dwóch nie, pomimo tego ze są połączone

    #198246
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 222

    coś mi sie wydaje że nie rozumiesz co masz zrobić.
    Na przykładzie typowej chinolowatej stacyjki – 4 kable:
    .
    a) + (plus) z akumulatora (wchodzący), najczęściej Czerwony.
    Na nim prąd jest zawsze i żarówka podpięta do niego i masy (na ramie) zawsze musi świecić
    .
    b) + (plus) po stacyjce (wychodzący), najczęściej Czarny.
    Na nim prąd + pojawi się kiedy włączysz kluczykiem stacyjke
    .
    c) – (minus) masa z akumulatora (wchodząca), najczęściej Zielona
    Minus na nim jest zawsze
    .
    d) – (minus) masa wychodząca, najczęściej Biało-Czarna.
    To masa idąca na moduł – gasząca. Na niej MASA (minus) pojawia się kiedy wyłączasz zapłon (gasisz).

    Czyli jeżeli miedzy czerwony z akumulatora (plus zawsze zasilany) podłączysz jeden biegun żarówki a pod ten Biało-Czarny drugi biegun żarówki to żarówka powinna się zapalić kiedy kluczyk jest wyjęty lub nie jest włączony zapłon. Kiedy przekręcisz kluczyk na ON/RUN powinna zgasnąć żarówka.
    .
    Ale to dopiero stacyjka. Masa po tym Biało-Czarnym powinna jeszcze dotrzeć do modułu – a przecież może być coś z kablem lub stykiem w module.

    Aha, warto na czas tych eksperymentów moduł odpiąć.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie