Junak 901f demontaż

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #303099 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Witam i byłbym wdzięczny za wyjaśnienie , dla Was pewnie banalnych rzeczy. Lecz kilka dni temu kupiłem swoją pierwszą maszynę i postanowiłem dodać jej mocy, poprzez zainstalowanie większej pojemności. Jako, że pierwszy raz mam z tym doczynienia, to mam problemy z samym demontażem.
    1 pytanie:
    Jak zdemontować linkę sprzęgła? (Za nic w świecie nic mi nie przyszło do głowy) 😛
    https://zapodaj.net/31c9363e670af.jpg.html

    2 pytanie
    Chodzi o łańcuch, czy mogę zdjąć ten dekielek i to pomoże w zdjęciu łańcucha?
    https://zapodaj.net/962ba70831bb3.jpg.html

    3 pytanie
    Jak sobie poradzić ze rdzą na rurze wydechowej, próbowałem szczotką drucianą szorować, ale efekty słabe 😛
    https://zapodaj.net/5afc111539620.jpg.html

    4 pytanie
    Chodzi o gaźnik. Przez te kilka dni co jeździłem zauważyłem, że jak włączę ssanie, to motor gaśnie(zachowuje się jakby stracił iskrę). Co może być powodem?

    Prosiłbym o niespamowanie postami typu \\\”oddaj do mechanika jak się nie znasz\\\” czy coś. Jest to moje pierwsze starcie z motorowerem i chcę to zrobić samemu, żeby na przyszłość potrafić już naprawić swoją maszynę, a że nie jestem typem złotej rączki to mam spore problemy ;d.

    #303104 Reply
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 130
    • Postów: 147

    Nie widze zdjec,
    1.linke sprzegla przy silniku? linka na koncu ma taki ciezarek musisz ja przesunac przez szpare w blaszce mozesz zawolac kogos by nacisna na raczke sprzegła powinno być prościej – ale do zmiany pojemnosci nie jest to potrzebne.
    2.Dekielek na 2 sruby 8mm? przy silniku tam gdzie jest mała zebatka? jasne ze pomoze zdjac łancuch ale kolejna sprawa nie jest to wymagane przy zmianie pojemnosci.
    3.sciagnij wydech papier scierny zeszlifuj troche i kup w castoramie farbe czarny mat do wydechow +- 30zł efekt jak nówka.
    4. bo bedzie gasl zalewa sie, ssanie odpalasz tylko na sekundke przy rozruchu jak troche stal nie uzywany , ja jak używam na co dzien to nawet ssania nie odpalam, zawsze jakas dawka paliwa w gazniku jest.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #303105 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Źle się wkleiły zdjęcia, poprawiłem, co do farby to mam jakąś w domu, pisze na niej że trzyma 800 stopni, więc chyba się nada? ;d
    A co do ssania zaciekawiło mnie to, bo kiedyś brat miał podobny motorower i przy włączeniu ssania jedynie nie wchodził w obroty, ale silnik chodził,
    poza tym mój prędzej zapali bez ssania niż z 😛
    A co do zmiany pojemności to z 50 na 110, czyli muszę zdjąć cały silnik, rozebrać i wymienić wał, łańcuszek itp.
    Jeszcze się upewnie, ten dekielek nie otwiera silnika, w sensie olej nie wycieknie, bo mam zamiar spuszczać jak już wyjmę silnik z ramy ;d.

    #303107 Reply
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 130
    • Postów: 147

    W tej blaszce od sprzegła jest szczelina przez nia przeciskasz linke, pod tym dekielkiem jest tylko zebatka lancucha mozesz smialo zdjac.
    Co do gasniecia moze byc ustawiona zbyt bogata mieszanka i gasnie, przy jeszcze wiekszej na ssaniu.

    #303187 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Dzięki Twoim radom udało mi się zdemontować silnik :P.
    Zdjąłem głowicę i cylinder i z ciekawości zmierzyłem prymitywną miarką otwór cylindra, która nie była zbyt dokładna, ale wyszło gdzieś 48mm, co mnie zdziwiło, bo to chyba 70cm lub 80cm, a byłem pewny, że to 50cm, gdyż motorower ciężko robił 60km/h i dlatego zdecydowałem się na zmianę.
    A te 70/80 cm co tam było powinno chyba robić spokojnie te 70/75 km/h?
    I tu moje następne pytanie: co mogło być nie tak i czy to możliwe, że to coś w samym silniku? Czy przy dobrym złożeniu zestawu 110 motorower odzyska moc?
    Dam tu zdjęcie wyglądu tłoka, bo cały czarny, jakby w spalonym oleju, co wróciło moją uwagę, może tu coś było nie tak?
    https://zapodaj.net/d6096e913f9e8.jpg.html

    #303189 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Wrzuć fotke cylindra w środku i tłoka z boku.

    #303191 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23
    #303194 Reply
    4MaticPL
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Na zdjęciach wygląda jak by cylek był trochę przytarty i możliwe że przez to przepalało ci olej dlatego taki czarny był. Kopcił podczas jazdy ?

    #303196 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Nie, dym z wydechu normalnie leciał :P.
    Więc czy to może mieć związek z tak małą mocą? 😛

    #303198 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    No bo pierście przepuszczały jak widzisz na tłoku i zapewne dlatego że kmiot nie dotarł tylko od razu pi.da i ogień, kup cylinder,tłok pierścienie,dotrzyj to polatasz a najtaniej to tłok pierścienie i oczywiście uszczelki bo cylek żle nie wygląda.

    #303200 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    No właśnie to robię, mam wszystko nowe (głowica, cylek, tłok, wał, łańcuszek, szpilki, uszczelki) . Więc jak to dobrze złoże i dotrę to będzie git tak? 😛
    P.S ile km trza zrobić, żeby dotrzeć ?;d

    #303201 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Jeździj spokojnie przez pierwsze 200-300km. W tym czasie będzie się bardzo grzał ale to normalne przy docieraniu. Potem do 500km możesz jeździć trochę żwawiej a pomiędzy 500 a 1000km w miarę normalnie ale bez szaleństw. Po 1000 silnik jest dotarty i można jeździć normalnie.

    #303207 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Cię Glelin zasmucę jak idziesz na 110 to zakup chłodnicy jest nieuchronny

    #303208 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Chłodnica to raczej nie jest wygórowana cena? Tą chłodnicę od razu trzeba było by założyć, czy by jakoś jeździł na początku ?:P

    #303211 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    właśnie na początku by się bardzo przydała żeby go nadmiernie nie grzać przy docieraniu , tak ja myślę .

    #303212 Reply
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 130
    • Postów: 147

    jak cos to dzis rozbujalem 901f na prostej do licznikowego 75 a to na pewno 50cc i to z recyrkulatorem spalin , ktory nie jestem pewien czy nie oslabia go.
    nowy junak – wiem nie powinienem palowac ale to moja decyzja moge sobie co miesiac remont robic 😛
    waze 110kg.

    #303504 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Witam ponownie, po wyjęciu silnika nie miałem czasu, ale dzisiaj się zabrałem za przeróbkę i utknąłem tutaj:
    https://zapodaj.net/3f868f03e55c7.jpg.html
    Muszę chyba wyjąc tą całą wajchę do zmiany biegów , tyle, że jak ją odchylam to zawadza o metal z tyłu i dalej nie da rady, a odchyla się za mało.
    Druga sprawa to ten kopniak, tą sprężynę trzeba normalnie wyjąć z tego wcięcia i wyjdzie kopniak?

    #303518 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    #303522 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Tak, na filmiku wygląda to mega prosto :P. Tyle, że w moim silniku to trochę się różni, a przynajmniej mi się tak wydaje:
    https://zapodaj.net/611d42e63e7cd.jpg.html
    Jak odegnę na maxa w prawo ten mechanizm, to nie wystarcza i mała część tego mechanizmu nadal jest pod tym dekielkiem, więc nie wiem właśnie jak to wyjąć :P. Czy będę musiał jakoś rozkręcić to koło co zaznaczyłem na zielono, i czy wogóle powinienem, bo w skrzyni nie chciałbym się bawić, bo później nic mi nie będzie chodzić :P.

    #303527 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Srubka na imbus,śrubka na krzyzak i samo wyjdzie

    #303577 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Bry, mam problem. Wymieniłem wał, złożyłem prawy karter i tu mam problem.
    https://zapodaj.net/4564c709afa0f.jpg.html
    Wał zaznaczony na niebiesko kręci się tylko w lewą stronę, przy czym podczas kręcenia wszystko pstryka, natomiast w prawo nie chce się kręcić, a chyba powinien leciutko się kręcić. W skrzyni się nie bawiłem, wszystko wyglądało tak jak powinno. Dodam, że po założeniu kosy zmiany biegów, czwarty bieg nie do końca wbijał, pozostałe wchodziły, tyle, że czasem trzeba było przekręcić tym wałem.
    Co może być nie tak? Bo mi już nerwy puszczają przy tym silniku. Jednak to nie na moją głowę, ale jak rozebrałem, to muszę złożyć.

    #303588 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    rozbierz i zobacz co źle zlozyłeś na spokojnie

    #303713 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Rozbierałem kilka razy, aż ogarnąłem, że ziomek na poradniku, na którym się wzorowałem olał sprawę kopniaczka i w ogóle go nie ustawiał. Ustawiłem go chyba tak jak powinno być teraz i wał się kręci ładnie, szczególnie leciutko na 4 biegu, który teraz wchodzi.
    P.S. Jak ustawić zawory(wdechowy i wydechowy), mam szczelinomierz 0.05 i 0.10 .

    #303715 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Możesz tak ustawić zawory jaki masz szczelinomierz 0.05 ssący i 0.10 wydechowy

    #303951 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Witam ponownie, mam problem, złożyłem wszystko i lipton, po złożeniu i podłączeniu gaźnika leje się z niego benzyna. Brat mówi, że jest w gaźniku jakiś plastik który mógł pęknąć przy czyszczeniu. Co może być nie tak i czy da się to naprawić. Druga sprawa, po podłączeniu elektryki(raczej dużej filozofii nie ma, bo kable da się podłączyć tylko w jeden sposób) przy próbie odpalania z rozrusznika, ten słabnie i coś pstryka w kostce pod siedzeniem, światła itp działają, w czym może być problem?

    Rozważałem kupno nowego gaźnika i nie wiem czy kupować taki sam, czy „ten pod 110”, nie jestem pewien, czym one się różnią i czy w ogóle się różnią, byłbym wdzięczny za podanie jakiegoś, który będzie ładnie chodził, jeżeli nikt nie ma pomysłów co z tym może być nie tak.

    #303962 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    zawór iglicowy sterowny pływakiem nie jest zmykany w gaźniku. wtedy benzyna sie przelewa przez gaźnik bez ograniczeń (jeżeli nie zadziała jakiś kranik)

    #303965 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    To co z tym fantem zrobić? :d

    #303972 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    sprawdzić, naprawić (może iglice znaleźć bo zginęła: ) ew zmienić gaźnik na sprawny jak ten nie rokuje

    #304170 Reply
    Glelin
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 19
    • Postów: 23

    Witam, dzisiaj się wziąłem, rozłożyłem ponownie gaźnik, popatrzyłem i w sumie nic nie zrobiłem, bo wszystko wyglądało git, skręciłem, wszystko zmontowałem i wyciek paliwa ustał, więc zaoszczędziłem troche kasy ;P. Lecz problem dalej mam z elektryką, wcześniej trochę jeszcze kręcił, później stracił moc i coś pykało w kostce, a teraz nic nie ma siły ruszyć, nawet dioda od luzu się nie świeciła na panelu po przekręceniu kluczyka. No ale cóż, motor odpaliłem i się trochę zdziwiłem, bo zatrybił przy pierwszym kopie :D. Pochodził z 5 min i postanowiłem się przejechać, wszystko wydaje się ładnie chodzić, nie zauważyłem żadnych stuków, a biegi wchodzą dosyć dobrze( raczej kwestia minimalnej regulacji sprzęgła ). Po przejechaniu 2 km i zgaszeniu kontrolka od luzu się już lekko świeciła, a rozrusznik burknął :P. Czy to możliwe, że akumulator padł gdy przerabiałem silnik? Wcześniej nic nie wskazywało na to żeby było coś nie tak z akumulatorem.
    Jutro jadę po chłodnicę i mam nadzieję, że się będzie ładnie docierał :P.
    P.S. do jakich obrotów go kręcić na każdym biegu? 😛

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak 901f demontaż
Twoje informacje:




Back to top button