Junak 901 Sport wyświetlacz

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #619203 Reply
    Dominik Łyszkowski
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Witam, przed zimą nabyłem skuter jak w temacie. Wszystko ładnie działało itp, po zimie niestety akumulator zdechł, zakupiłem nowy, naładowałem i podpiąłem i po odpaleniu na chwilę pokazał się wyświetlacz i wszystkie dane potem wszystko z niego znikło i już więcej nie chce się zapalić(LCD) skuter odpala z guzika bez problemu (przed zimą na starym akumulatorze LCD działał bez problemu… Ktoś się może z tym spotkał albo poradzi gdzie zajrzeć lub co może być nie tak ?

    Pozdrawiam

    #619206 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    Junak 901 raczej nie jest skuterem.
    Jeżeli kompletnie nic ci w tych zegarach nie działa to zasilanie zegarów znikło. Albo się spaliły – ale tego drugiego już nie naprawisz raczej samodzielnie

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #619208 Reply
    Dominik Łyszkowski
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    no 50km/h jeździ więc traktuje go jak skuterek. Co konkretnie się spaliło ? (w tym ułamku sekundy jak się pokazał wyświetlacz mogło się to stać ?

    Update : Klakson też nie działa za to obrotomierz śmiga…

    #619211 Reply
    Dominik Łyszkowski
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Sprawdziłem też że przy odpięciu akumulatora kontrolka luzu na wyświetlaczu się świeci, natomiast przy podłączeniu z powrotem dyskoteka bądź od razu gaśnie, czasem też chwilę poświeci. zgaduję że gdzieś jest zwarcie 🙁

    #619212 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    pewnie dobrze zgadujesz. A to że jeździ 50 to nie oznacza że jest skuterem tylko że jest motorowerem. Skuter to specyficzne nadwozie.

    #619716 Reply
    Dominik Łyszkowski
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    okazało się że regulator napięcia jest chyba rypnięty bo powyżej 14,30 wskazywało 14,50-14,80…. i przepaliło pewnie klakson, tylnią żarówkę i wyświetlacz 🙁 (tzn wskaźnik migaczy i świateł działa ale sam LCD już nie)

    #619725 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    14,7V przy pracującym silniku to nie jest nic niebezpiecznego

    #619726 Reply
    Dominik Łyszkowski
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    czytalem tutaj „poradnik” odnosnie elektrycznych awarii na jednoslad.pl artykul ze powyzej 14.3 to przeladowanie akumulatora i prowadzi do rozwalenia akumulatora i przepalania sie zarowek itp ? falsz ?

    #619727 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    raczej nie do końca wiedza

    Zacytuję:

    Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco „wyskoczyć” (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje).
    Przypomnę, że nie istnieje ścisła definicja górnej granicy napięcia ładowania akumulatora kwasowego. Przyjęło się za nią uważać 14,4V, a to tylko umowna wartość (bo jakąś przecież producenci samochodu musieli przyjąć w produkcji) jako przeciętna z tego przedziału, który jest dopuszczalny (14-15V).
    Przypomnę też, że np. Toyota w swoich książkach obsługi do swych samochodów zaleca(ła? – czy nadal zaleca – nie wiem) napięcie ładowania 15V, a nawet powyżej. A przecież akumulatory montują takie same co inni producenci.
    Wiele „mądrych” książek podaje max napięcie ładowania 2,50V/ogniwo – co oznacza 15,0V na aku 6-celowy.
    Wyższe napięcie – szybsze ładowanie aku np. przy krótkich jazdach przerywanych częstymi rozruchami (jazda miejska), ale też i większe gazowanie aku podczas długiej jazdy. Wtedy wystarczy częściej sprawdzać poziom elektrolitu/dolewać wody.
    Przypomnienie trzecie – ładowanie aku powinno być kompensowane temperaturowo, nie tylko z powodu ich własności. Kiedyś, dawno temu (ale akumulatory były takie same !) zalecano na zimę podnosić napięcie ładowania (królowały wtedy prądnice o niezbyt dobrej charakterystyce ładowania, zwłaszcza dotyczyło to niskich obrotów), poza tym aku był bardziej obciążony (większe użycie świateł – dziennych się nie używało, ale dzień krótki) i niskie temp. ograniczające pojemność akumulatora. Regulatory były elektromechaniczne i dały się regulować
    Tak więc teraz w zimie wyższe napięcie to nic złego, bo warunki pracy aku są dużo gorsze niż w lecie.
    Polecam: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=416020

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak 901 Sport wyświetlacz
Twoje informacje:




Back to top button