Junak 901 (Ferro 901) pytania

Witam, w poniedziałek kupuje sobie nowego Junaka 901 (nie rs ani nie sport tylko zwykła 901). Problem polega na tym ze nie bardzo orientuje się w "docieraniu" silnika a na forum widziałem wiele różnych komentazy na ten temat. Prosił bym o szczegółową porade od kogoś kto miał doczynienia z tym sprzętem i wie jak zrobić to dobrze. Chciałbym równierz zapytać czy w tym modelu oprócz docierania warto zrobić jakieś inne czynności w zakresie dbania o maszyne. Oraz zapytać czy jest coś w nim co nalezało by wymienić (oprócz silnika na mocniejszy xD) aby lepiej mi się sprawował. Jestem kompletnym nowicjuszem. :)

Docieraj go do około 250 km przejechanych + . Najlepiej około 500 km najlepiej. Jeździj powoli niskie obroty . 1/2/3/4 Nie więcej niż 5 tyś obrotów ;D. Sam posiadam junaka więc ja tak robiłem ;}
Co do wymieniania potem możesz wymienić filtr powietrza na stożkowy. I przełożenie zmienić bd lepiej przyśpieszać lub szybciej jeździć zależy jak zębatki zmienisz. Oczywiście po docieraniu możesz olej zmienić .

możesz napisać więcej o tym motorowerze ? Jak długo go masz i ile km nim już zrobiłeś ? Jakieś wady ?

ZadS napisał:

Docieraj go do około 250 km przejechanych + . Najlepiej około 500 km najlepiej. Jeździj powoli niskie obroty . 1/2/3/4 Nie więcej niż 5 tyś obrotów ;D. Sam posiadam junaka więc ja tak robiłem ;}
Co do wymieniania potem możesz wymienić filtr powietrza na stożkowy. I przełożenie zmienić bd lepiej przyśpieszać lub szybciej jeździć zależy jak zębatki zmienisz. Oczywiście po docieraniu możesz olej zmienić .

Nie możesz, tylko powinieneś, a nawet w pewnym sensie musisz.

Do 5-6 tysięcy obrotów? Taak... Później będzie mulił, jak moto nie zazna nigdy wcześniej większych.

mam go 2 lata przejechałem nim 3 tyś . Problemów mechanicznych i elektrycznych nie mam . Jedynie 2 raz bak mi się rozciekł po zatankowaniu do pełna . Wymieniają go na gwarancji. Mam nadzieje że ten co dostane teraz nie będzie kolejną felerną sztuką ;]. Deel jak ty odrazu jedziesz docierając na 7 tyś + to potem się dziw że nie masz mocy zapewne z pierscieni była by miazga......... Ja swoim sposobem docierałem nic nie muli jeździ idealnie V max jakieś 80 km/h ;] .

Więcej niz 80km/h nie potrzebuje, raczej szaleć nim nie mam zamiaru tylko na studia, do domu, pojechać 70km do dziewczyny i pojeździć dla odpręzenia wieczorami.Tylko nie bardzo rozumiam co mam robić podczas tego docierania przez te 500km ? tzn czytałem troche o jakichś tam częstych przerwach, wachlowaniach manetką ale nic konkretnego, zadnej dobrej konkretnej porcedury z którą kazdy by się zgodził, moge prosić o więcej szczegółów?

Normalnie jeździsz z częstą zmianą biegów na niskich obrotach ;]

Ps wiesz że junak 901 ma kołowrotek tn wszytkie biegi w dół
Jest N-1-2-3-4-N-1 Oczywiście możesz wbijać w góre np z 4 na N

ZadS'ie - A czy wiesz, że pierwsze 2-3 km powinno się właśnie dać do pieca, żeby mocno pierścienie się zeszły?
80 km/h? Hmm... Pokaż, bo nie uwierzę. Argghhh i nie! Nie licznikowe. Pokaż z GPS'u.

Cały czas 7k + też nie pisałem, że należy jeździć, aczkolwiek co 5-10km przydałoby się dać do pieca na 2-3 km.

Jeździj normalnie tylko go nie przegrzewaj i ze zmiennymi obrotami i co jakiś czas jak kolega wyżej napisał daj mu do pieca :D Oczywiście podczas docierania zmieniaj często olej bo wytwarzają się opiłki metalu najlepiej zmień już po 50 km
Powodzenia w docieraniu ;-)

Jeżeli to o ten sam model chodzi to brawo:
http://allegro.pl/ferro-901-4t-jak-junak-901-tuning-80-cc-wyprzedaz-i3253156028.html

Nie, no tutaj to naprawdę można sobie poszaleć z tuningiem!
Podstawa to 49cm3, przebudowa do 80 cc (realne 72 cm3), ewentualnie 110 cc, a nawet 125 cc.
No, już Ci kolego zazdroszczę tego nabytku (tutaj to dopiero można sobie podłubać). :D

Ooo, jest i kolega... *DeelBeat*. Szacuneczek dla Ciebie, rozsądnie piszesz. :)

Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.

Sporo wiedzy o oleju jest tutaj:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
Stronę też można sobie zapisać na HDD.

Wybrałeś Junaka 901 za konkretne pieniążki, to lej do niego markowy motocyklowy olej do 4T (Castrol lub Motul... 10W40). Reszta to już w Twojej głowie, rękach i... umiejętnościach spoczywa. :)
P.S. Przyczepności i szerokości życzę. :D

ej - jeśli junak 901 czy 902 może jeździć szybciej niż 50 km/h to czy nadal jest motorowerem ? Czy to już motor ?

Motorower moze jezdzic max 45 ,wyzej to motor na ktorom potrzeba miec prawojazdy
A1

Motorower moze jezdzic max 45 ,wyzej to motor na ktorom potrzeba miec prawojazdy
A1

Jeśli już to motocykl, w polskim prawie nie ma takiego rodzaju pojazdu jak motor.

Metros napisał:

Jeżeli to o ten sam model chodzi to brawo:
http://allegro.pl/ferro-901-4t-jak-junak-901-tuning-80-cc-wyprzedaz-i3253156028.html
Nie, no tutaj to naprawdę można sobie poszaleć z tuningiem!
Podstawa to 49cm3, przebudowa do 80 cc (realne 72 cm3), ewentualnie 110 cc, a nawet 125 cc.
No, już Ci kolego zazdroszczę tego nabytku (tutaj to dopiero można sobie podłubać). :D
Ooo, jest i kolega... *DeelBeat*. Szacuneczek dla Ciebie, rozsądnie piszesz. :)
Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.
Sporo wiedzy o oleju jest tutaj:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
Stronę też można sobie zapisać na HDD.
Wybrałeś Junaka 901 za konkretne pieniążki, to lej do niego markowy motocyklowy olej do 4T (Castrol lub Motul... 10W40). Reszta to już w Twojej głowie, rękach i... umiejętnościach spoczywa. :)
P.S. Przyczepności i szerokości życzę. :D

Dziękuje kolego, juz sobie troche nim po moim Olsztynie pojeździłem i musze przyznać ze jeździ całkiem przyzwoicie. Wręcz zachęca innych motocyklistów do interakcji. Wiele osob pyta się mnie czy to polski junak, jaka pojemność itp. Zawsze wtedy odpalam silnik i lekko kręce manetką prosząc zeby zgadli pojemność. Prawie zawsze mówią 80+ a ja im na to ze to zwykła 50 xD (tutaj zaznaczam ze nie jest to 72 bo 72 były tylko w modelach z 2010 i 2011 a mój jest z 2012). Jeszcze raz dziękuje za pomoc i zycze szerokości :)