Junak 901 (Ferro 901) pytania

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #133244 Reply
    Kira94
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Witam, w poniedziałek kupuje sobie nowego Junaka 901 (nie rs ani nie sport tylko zwykła 901). Problem polega na tym ze nie bardzo orientuje się w „docieraniu” silnika a na forum widziałem wiele różnych komentazy na ten temat. Prosił bym o szczegółową porade od kogoś kto miał doczynienia z tym sprzętem i wie jak zrobić to dobrze. Chciałbym równierz zapytać czy w tym modelu oprócz docierania warto zrobić jakieś inne czynności w zakresie dbania o maszyne. Oraz zapytać czy jest coś w nim co nalezało by wymienić (oprócz silnika na mocniejszy xD) aby lepiej mi się sprawował. Jestem kompletnym nowicjuszem. 🙂

    #133248 Reply
    ZadS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 31
    • Postów: 34

    Docieraj go do około 250 km przejechanych + . Najlepiej około 500 km najlepiej. Jeździj powoli niskie obroty . 1/2/3/4 Nie więcej niż 5 tyś obrotów ;D. Sam posiadam junaka więc ja tak robiłem ;}
    Co do wymieniania potem możesz wymienić filtr powietrza na stożkowy. I przełożenie zmienić bd lepiej przyśpieszać lub szybciej jeździć zależy jak zębatki zmienisz. Oczywiście po docieraniu możesz olej zmienić .

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #133252 Reply
    akagi66
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 7
    • Postów: 12

    możesz napisać więcej o tym motorowerze ? Jak długo go masz i ile km nim już zrobiłeś ? Jakieś wady ?

    #133254 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    ZadS napisał:

    Docieraj go do około 250 km przejechanych + . Najlepiej około 500 km najlepiej. Jeździj powoli niskie obroty . 1/2/3/4 Nie więcej niż 5 tyś obrotów ;D. Sam posiadam junaka więc ja tak robiłem ;}
    Co do wymieniania potem możesz wymienić filtr powietrza na stożkowy. I przełożenie zmienić bd lepiej przyśpieszać lub szybciej jeździć zależy jak zębatki zmienisz. Oczywiście po docieraniu możesz olej zmienić .

    Nie możesz, tylko powinieneś, a nawet w pewnym sensie musisz.

    Do 5-6 tysięcy obrotów? Taak… Później będzie mulił, jak moto nie zazna nigdy wcześniej większych.

    #133255 Reply
    ZadS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 31
    • Postów: 34

    mam go 2 lata przejechałem nim 3 tyś . Problemów mechanicznych i elektrycznych nie mam . Jedynie 2 raz bak mi się rozciekł po zatankowaniu do pełna . Wymieniają go na gwarancji. Mam nadzieje że ten co dostane teraz nie będzie kolejną felerną sztuką ;]. Deel jak ty odrazu jedziesz docierając na 7 tyś + to potem się dziw że nie masz mocy zapewne z pierscieni była by miazga……… Ja swoim sposobem docierałem nic nie muli jeździ idealnie V max jakieś 80 km/h ;] .

    #133293 Reply
    Kira94
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Więcej niz 80km/h nie potrzebuje, raczej szaleć nim nie mam zamiaru tylko na studia, do domu, pojechać 70km do dziewczyny i pojeździć dla odpręzenia wieczorami.Tylko nie bardzo rozumiam co mam robić podczas tego docierania przez te 500km ? tzn czytałem troche o jakichś tam częstych przerwach, wachlowaniach manetką ale nic konkretnego, zadnej dobrej konkretnej porcedury z którą kazdy by się zgodził, moge prosić o więcej szczegółów?

    #133305 Reply
    ZadS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 31
    • Postów: 34

    Normalnie jeździsz z częstą zmianą biegów na niskich obrotach ;]

    #133306 Reply
    ZadS
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 31
    • Postów: 34

    Ps wiesz że junak 901 ma kołowrotek tn wszytkie biegi w dół
    Jest N-1-2-3-4-N-1 Oczywiście możesz wbijać w góre np z 4 na N

    #133309 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    ZadS’ie – A czy wiesz, że pierwsze 2-3 km powinno się właśnie dać do pieca, żeby mocno pierścienie się zeszły?
    80 km/h? Hmm… Pokaż, bo nie uwierzę. Argghhh i nie! Nie licznikowe. Pokaż z GPS’u.

    Cały czas 7k + też nie pisałem, że należy jeździć, aczkolwiek co 5-10km przydałoby się dać do pieca na 2-3 km.

    #133316 Reply
    Hodanka
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 53
    • Postów: 72

    Jeździj normalnie tylko go nie przegrzewaj i ze zmiennymi obrotami i co jakiś czas jak kolega wyżej napisał daj mu do pieca 😀 Oczywiście podczas docierania zmieniaj często olej bo wytwarzają się opiłki metalu najlepiej zmień już po 50 km
    Powodzenia w docieraniu 😉

    #133318 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 124
    • Postów: 126

    Jeżeli to o ten sam model chodzi to brawo:
    http://allegro.pl/ferro-901-4t-jak-junak-901-tuning-80-cc-wyprzedaz-i3253156028.html

    Nie, no tutaj to naprawdę można sobie poszaleć z tuningiem!
    Podstawa to 49cm3, przebudowa do 80 cc (realne 72 cm3), ewentualnie 110 cc, a nawet 125 cc.
    No, już Ci kolego zazdroszczę tego nabytku (tutaj to dopiero można sobie podłubać). 😀

    Ooo, jest i kolega… *DeelBeat*. Szacuneczek dla Ciebie, rozsądnie piszesz. 🙂

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.

    Sporo wiedzy o oleju jest tutaj:
    http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
    Stronę też można sobie zapisać na HDD.

    Wybrałeś Junaka 901 za konkretne pieniążki, to lej do niego markowy motocyklowy olej do 4T (Castrol lub Motul… 10W40). Reszta to już w Twojej głowie, rękach i… umiejętnościach spoczywa. 🙂
    P.S. Przyczepności i szerokości życzę. 😀

    #133844 Reply
    akagi66
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 7
    • Postów: 12

    ej – jeśli junak 901 czy 902 może jeździć szybciej niż 50 km/h to czy nadal jest motorowerem ? Czy to już motor ?

    #133886 Reply
    imburek
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 77
    • Postów: 88

    Motorower moze jezdzic max 45 ,wyzej to motor na ktorom potrzeba miec prawojazdy
    A1

    #133887 Reply
    imburek
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 77
    • Postów: 88

    Motorower moze jezdzic max 45 ,wyzej to motor na ktorom potrzeba miec prawojazdy
    A1

    #133888 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Jeśli już to motocykl, w polskim prawie nie ma takiego rodzaju pojazdu jak motor.

    #134561 Reply
    Kira94
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Metros napisał:

    Jeżeli to o ten sam model chodzi to brawo:
    http://allegro.pl/ferro-901-4t-jak-junak-901-tuning-80-cc-wyprzedaz-i3253156028.html
    Nie, no tutaj to naprawdę można sobie poszaleć z tuningiem!
    Podstawa to 49cm3, przebudowa do 80 cc (realne 72 cm3), ewentualnie 110 cc, a nawet 125 cc.
    No, już Ci kolego zazdroszczę tego nabytku (tutaj to dopiero można sobie podłubać). 😀
    Ooo, jest i kolega… *DeelBeat*. Szacuneczek dla Ciebie, rozsądnie piszesz. 🙂
    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.
    Sporo wiedzy o oleju jest tutaj:
    http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
    Stronę też można sobie zapisać na HDD.
    Wybrałeś Junaka 901 za konkretne pieniążki, to lej do niego markowy motocyklowy olej do 4T (Castrol lub Motul… 10W40). Reszta to już w Twojej głowie, rękach i… umiejętnościach spoczywa. 🙂
    P.S. Przyczepności i szerokości życzę. 😀

    Dziękuje kolego, juz sobie troche nim po moim Olsztynie pojeździłem i musze przyznać ze jeździ całkiem przyzwoicie. Wręcz zachęca innych motocyklistów do interakcji. Wiele osob pyta się mnie czy to polski junak, jaka pojemność itp. Zawsze wtedy odpalam silnik i lekko kręce manetką prosząc zeby zgadli pojemność. Prawie zawsze mówią 80+ a ja im na to ze to zwykła 50 xD (tutaj zaznaczam ze nie jest to 72 bo 72 były tylko w modelach z 2010 i 2011 a mój jest z 2012). Jeszcze raz dziękuje za pomoc i zycze szerokości 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak 901 (Ferro 901) pytania
Twoje informacje:




Back to top button