Junak 901 F - zębatka, chłodnica, tuning + kilka pytań.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #166738 Reply
    Paweł Grzybowski
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 3
    • Postów: 5

    Tak jak w temacie. Jak to jest z tymi zębatkami jaką kupić? Teraz z tego co mniej więcej wiem z tylu są 47 ząbki na zębatce a z przodu to nie wiem. I jaką kupić lub jak to zrobić żeby motor zyskał na tuningu i w ogóle?
    Co do tuningu to mam zamiar kupić moduł odblokowany do tego tuning 72/80ccm3 i chłodnice oleju. Co o tym sądzicie? Opłaca się? Czy lepiej znaleźć na internecie czy poszukać gdzieś w sklepie silnika 110/125ccm3 i włożyć i do tego ewentualnie chłodnicę?
    Na razie prze 3/4 lata muszę jeździć tym motocyklem więc chciałbym żeby przez ten okres miał kopa i żeby jechał lepiej niż teraz..
    Na razie na dotarciu – 210km prawie.

    LwG

    A i jeszcze jedno. Byłem dziś się przejechać motorem jakieś 20/25 km w jedne stronę – Moto nie dawno kupione. I sytuacja wygląda następująco jadę sobie i jest wszystko ok. Dojechałem do miasta i tutaj zaczęły się problemy. Stojąc na biegu i czekając na zielony obroty zaczeły momentalnie strasznie spadać. Od 2,5 do 1,5 później do 1 i poniżej aż motor zgasł. Normalnie nie działo się nigdy coś takiego. Z powrotem jak wracałem było to samo tylko że po przejechaniu jakiś +/- 5/10 km. I jak wracałem (pod wiatr było) to jak jak by mu coś mocy brakowało na 4 ledwo 50/60 a na 3 to jeszcze jakoś sobie radził? Doradźcie co zrobić?
    A tak w ogóle to jakie są objawy zacierającego się silnika? Mówią że jak idą białe spaliny z rury to nie jest za dobrze i że to wróży zatarty silnik? Ja jak rano odpalam moto to lecą przez chwile białe spaliny? A wy co o tym sądzicie?

    #166743 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Te silniki tak mają że pod wiatr niezbyt dobrze sobie radzą. Co do białych spalin to jak odpalasz zimny silnik to po prostu leci para ze skroplonej wody. Obroty zapewne do regulacji – czasem mi też gaśnie po rozgrzaniu, może dmuchnął Ci wiatr w filtr powietrza i zadusił silnik. Zębatkę z przodu musisz zobaczyć jaka jest i kupić większą lub mniejszą w zależności od tego czy chcesz zyskać mocy czy większy V-max.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #166764 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • Postów: 376
    • Postów: 398

    Co do silnika to zależy ile możesz wydać, 72ccm podniesie ci v-max o jakieś 10km/h, i o wiele lepsze przyśpieszenie i lepiej pod górkę leci;).

    110ccm odradzam bo to tylko zmieniony wał, cylek i głowica a reszta dalej z 50-siątki…

    Ja ostatnio kupiłem 125ccm z loncina za 700zł (nowy) do klienta i jest o wiele lepsze niż te 110ccm, przejechał 1300km i jedynie zmienia olej;)
    jest tam również lepsze sprzęgło i niema problemy z elektryką jak to z 110ccm dlatego że jest tam 2-cewkowy iskrownik i obrócone magneto;)

    #166767 Reply
    Grzybu7
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 17
    • Postów: 24

    To powiedzcie mi jeszcze jak wyregulować obroty? Przypuśćmy że się pojadę gdzieś przejechać i jak przyjadę to dopiero wtedy regulować? I jakie mają być obroty? Ja np. jak wrzucam 1 to czuje jak motor toczy się do przodu nawet jak nie dodaje gazu…
    Co do zębatki z tyłu jest bodajże 47z a co by dało jak kupił bym 41z to ile z przodu wtedy?
    Para leci nawet jak motor stoi w garaż u i wgl?
    A jak wyglądał by tuning na 72ccm3? Co muszę kupić? Czy np. ten by pasował: http://allegro.pl/cylinder-glowica-72-motorower-fmb-gratis-pokrowiec-i4250033112.html – w sensie czy jest „wszystko” czy coś musiał bym jeszcze dokupywać?
    I jak to jest ze zwężką w tłumiku? Wyciągać? Nie wyciągać?

    #166783 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Ten zestaw co podałeś jest dobry – tam już w komplecie masz wszystko potrzebne do montażu.
    Obroty regulujesz długą złotą śrubką wystającą z prawej strony gaźnika.
    Regulujesz po rozgrzaniu silnika – a obroty jałowe powinny wynosić około 1500 RPM.
    Skoro motor toczy się do przodu po wrzuceniu jedynki to znaczy że sprzęgło ciągnie. Trzeba naciągnąć linkę sprzęgła regulacją na pancerzu – a luz klamki powinien wynosić 1 cm na jej końcu. Jak dasz 41 ząbków z tyłu to zyskasz na prędkości, ale może nie dawać sobie rady na 4 biegu. Ale to metoda prób i błędów.

    #166803 Reply
    Grzybu7
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 17
    • Postów: 24

    Luz w sensie ja tak lekko naciskam klamkę to tam powinien być miedzy tą szczeliną 1cm luzu tak?
    Zależy mi na przyśpieszeniu bardziej żeby się szybciej zbierał. A co do v-max to fajnie by było jak by te 5/10km jechał szybciej nie mówię że od razu 10km ale żeby poprawa była też lekka.
    A co sądzicie o chłodnicy oleju? Mam zamiar jeździć w dalsze trasy i w ogóle a nie chce jechać cały czas 50-60 tylko powiedzmy tak około 70/80 jak się uda. Więc poradźcie 🙂

    Pozdrawiam i Lewa w góre!

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak 901 F - zębatka, chłodnica, tuning + kilka pytań.
Twoje informacje:




Back to top button